Φωτιές άναψε μια τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας στη Βουλή για το πόσες είναι οι οργανικές θέσεις . Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου ο οποίος επικαλέστηκε νόμο του 1945, «οι οργανικές θέσεις ιερέων είναι 6.000 και ούτε μια παραπάνω», αφού όπως είπε πρέπει να μισθοδοτούνται μόνον οι έγγαμοι ιερείς, κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει.

Ο υπουργός μάλιστα προχώρησε ένα ακόμη βήμα, λέγοντας πως εάν αύριο έρθει το ελεγκτικό συμβούλιο και ζητήσει να μάθει γιατί μισθοδοτούνται όλοι αυτοί, πάνω από 4.000 ιερωμένοι (σήμερα μισθοδοτούνατι 10.400) μπορεί να βρεθούν στον αέρα.
Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι σήμερα μισθοδοτούνται άγαμοι κληρικοί και ιερομόναχοι και ζήτησε από την αντιπολίτευση επιτακτικά να του πει αν πιστεύει πως αυτό είναι το σωστό, σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα.

Επιπλέον τόνισε πως το πλαίσιο συμφωνίας του Αρχιεπισκόπου με τον πρωθυπουργό, αυτή την παθογένεια είχε σκοπόν να διορθώσει, καλόντας τα κόμματα να πάρουν θέση.

Οι θέσεις αυτές του υπουργού Παιδείας διατυπώθηκαν ως απάντηση στην ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Κυριαζίδη ο οποίος μιλούσε για σύμφωνία Ιερώνυμου – Τσίπρα κάτω από το τραπέζι. Μάλιστα αυτή η αποστροφή έγινε αιτία για έντονο φραστικό επείσόδιο ανάμεσα στον υπουργό και τον ερωτώντα βουλευτή της ΝΔ.

Διαβάστε όλα τα πρακτικά της συζήτησης:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Εγώ δεν έχω Facebook. Άρα, δεν μπορεί να παρακολουθείτε το δικό μου. Άρα, έχετε κι εσείς.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ: Του Υπουργείου εννοούσα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Μπορείτε να απαντήσετε. Δεν είναι κακό πράγμα να έχει κανείς Facebook. Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, όταν ανεβάσετε την πρωτολογία σας, να ανεβάσετε και την απάντησή μου. Επιβάλλεται σε επίπεδο δημοκρατικού ήθους να ανεβαίνουν και οι απαντήσεις, διότι όλα όσα είπατε δεν ισχύουν.

Πείτε μου, λοιπόν, σε ποιον νόμο αναφερόσαστε, γιατί είναι γραπτά αυτά, ότι υπάρχουν δέκα χιλιάδες οργανικές θέσεις ιερέων. Πείτε μου. Σε κανέναν, διότι δεν υπάρχει τέτοιος νόμος.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ: Εγώ σας έκανα την ερώτηση. Εσείς είστε ο αρμόδιος Υπουργός, εσείς πρέπει να απαντήσετε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Εσείς λέτε ότι…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριε Υπουργέ, με συγχωρείτε.

Κύριε Κυριαζίδη, δεν γίνεται να διακόπτετε τον Υπουργό. Σας κάνει τις ερωτήσεις, σημειώστε τες και στη δευτερολογία σας μπορείτε να απαντήσετε. Δεν ακούγεστε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Σας παρακαλώ, προφανώς σας γράφουν άλλοι τις ερωτήσεις. Με συγχωρείτε, όταν εδώ γραπτά λέει: «Καθότι από τις δέκα χιλιάδες τετρακόσιες οργανικές θέσεις ιερέων περισσότερες από δυόμισι χιλιάδες παραμένουν κενές», πρέπει να μας πείτε βάσει ποιου νόμου είναι αυτές οι δέκα χιλιάδες τετρακόσιες θέσεις. Δεν υπάρχουν, λοιπόν. Να το ξέρετε, για να μην εκτεθείτε.

Ο νόμος ο οποίος ορίζει τις οργανικές θέσεις, για να γνωρίζετε, είναι ο αναγκαστικός ν. 536/1945 και οι οργανικές θέσεις ιερέων στην Εκκλησία είναι έξι χιλιάδες, ούτε μία παραπάνω. Είναι έξι χιλιάδες. Να το ξέρουμε αυτό. Δεν είναι δέκα χιλιάδες τετρακόσιες. Πρώτον αυτό.

Δεύτερον, κατά τη γνώμη σας, πρέπει να μισθοδοτούνται οι έγγαμοι ή οι άγαμοι κληρικοί; Διότι ο νόμος είναι απολύτως σαφής. Ο νόμος μιλάει για τους έγγαμους κληρικούς. Ξέρετε τι γίνεται σήμερα, άραγε; Θα ήθελα να μου απαντήσετε, αν γνωρίζετε. Διότι ο νόμος του 1945πήγε να προστατεύσει τους έγγαμους κληρικούς από μια εξευτελιστική καθημερινότητα. Είναι σωστό, κατά τη γνώμη σας, να μισθοδοτούνται ιερομόναχοι; Είναι σωστό να μισθοδοτούνται άγαμοι κληρικοί;

Εδώ, λοιπόν, υπάρχει ένα πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Και να σας πω κάτι; Έχετε ρωτήσει καθόλου τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο αν έχει κάνει μια κατανομή των οργανικών θέσεων ανά Μητρόπολη; Γιατί και αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα.

Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν πολλοί ιερείς στα αστικά κέντρα και ελάχιστοι στις επαρχίες της χώρας και στις απομακρυσμένες περιοχές. Αυτό ακριβώς πήγε να διορθώσει το πλαίσιο συμφωνίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στον Αρχιεπίσκοπο και τον Πρωθυπουργό. Αυτό που εσείς, με δική σας πρωτοβουλία, είπατε ότι τελείωσε, πήγε στις καλένδες τώρα, δεν πρόκειται να συνεχιστεί.

Το ερώτημα είναι: ως πολιτικά κόμματα θέλουμε να μπει μια τάξη σε αυτό, ναι ή όχι; Εμείς δεν λέμε να διώξουμε κανέναν. Εμείς δε λέμε να σταματήσει η μισθοδοσία. Εν πάση περιπτώσει, όμως, όταν υπάρχουν έξι χιλιάδες οργανικές και μέσα από μια απίστευτη παθογένεια, που έγινε σιγά-σιγά από το 1945 και μετά, σήμερα η πολιτεία μισθοδοτεί πάνω από δέκα χιλιάδες, αυτό είναι μια θεσμική ακαταστασία, στην οποία τα πολιτικά κόμματα πρέπει να πάρουν θέση.

Εδώ, λοιπόν, υπάρχει ένα πολύ σοβαρό πολιτικό και κοινωνικό πρόβλημα. Το μεν πολιτικό πρόβλημα είναι ότι το μόνο που ενδιαφέρει τη Νέα Δημοκρατία είναι να κάνει αυτή την αντιπολίτευση του μαύρου-άσπρου. Σας ρωτώ, λοιπόν, αν εσείς είστε υπέρ του να μπορέσει να μπει μια τάξη, ένας ορθολογισμός περαιτέρω κατοχύρωσης των κληρικών, ώστε αυτή η χώρα, επιτέλους, να έχει τα αντίστοιχα μητρώα, την αντίστοιχη μισθοδοσία κλπ.

Τώρα, για τα υπόλοιπα που είπατε, πραγματικά σας το είχα πει και την άλλη φορά. Πρέπει να έρχεστε λίγο πιο ετοιμασμένος. Δεν μπορείτε να διαβάζετε τις ειδήσεις που είναι στα διάφορα site. Κοιτάξτε. Ρωτώ το κόμμα σας, το οποίο αρνείται να απαντήσει. Μήπως εσείς μπορείτε να απαντήσετε, έστω και προσωπικά: Γνωρίζετε ότι ζείτε σε μια χώρα που δεν έχει Γ΄ Λυκείου και η Γ΄ Λυκείου είναι μόνο στα χαρτιά; Το ξέρετε αυτό; Το ξέρετε ότι από τώρα αρχίζει και ερημώνει η Γ΄ Λυκείου; Το ξέρετε ότι σε πάρα πολλά σχολεία ακυρώνονται οι εκπαιδευτικοί, παρ’ όλη την τεράστια προσπάθεια που κάνουν, με ένα ακροατήριο μαθητών οι οποίοι είναι κουρασμένοι, οι οποίοι το μόνο που σκέφτονται είναι να λύσουν τις ασκήσεις τα φροντιστήρια κλπ.; Θέλετε το δημόσιο σχολείο, ναι ή όχι; Θέλετε να είμαστε μια χώρα που να έχει Γ΄ Λυκείου ή να έχει μία Γ΄ Λυκείου που να είναι μόνο στα χαρτιά;

Ακριβώς αυτό κάνουμε, καταργώντας όλη αυτήν την ακαταστασία και στην Γ΄ Λυκείου όπως υπάρχει. Έχουμε τέσσερα μαθήματα, έξι ώρες, η ύλη είναι πάρα πολύ διαχειρίσιμη και με αυτόν τον τρόπο θεωρούμε ότι και τα παιδιά θα μπουν σε μία καθημερινότητα που να μην έχουν αυτό το τρελό άγχος, οι γονείς δεν θα έχουν λόγο να στέλνουν τα παιδιά τους να κάνουν ιδιαίτερα και οι εκπαιδευτικοί θα ξαναποκτήσουν τον ρόλο που πρέπει, που είναι να προετοιμάζουν αυτά τα παιδιά για το πανεπιστήμιο μέσα από το δημόσιο σχολείο.