ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΕΜΠΤΗ 30/4 12 μ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ – Αυτές τις μέρες του κοινωνικού εγκλεισμού και με κλειστά τα σχολεία, με εντελώς απαράδεκτο και προκλητικό τρόπο, η κυβέρνηση της Ν.Δ. βάζει στο στόχαστρο τη Δημόσια Παιδεία. Κατεβάζει σαρωτικό νομοσχέδιο που συνθλίβει μαζικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και θα επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο. Η κυβέρνηση υπηρετώντας πιστά τις κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ και τις υποδείξεις του ΣΕΒ επιδιώκει να κάνει ΤΩΡΑ ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών νεοφιλελεύθερων μέτρων στην εκπαίδευση.

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το πολυνομοσχέδιο στρώνει το έδαφος για

 ένα σχολείο πιο ταξικό, πιο εντατικοποιημένο και ανταγωνιστικό, καθώς προβλέπει:
– επαναφορά εξετάσεων με τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ,
-αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης-αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης με τη
βάση του 10.
– αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων
– ηλικιακό όριο εγγραφών στα ΕΠΑΛ στα 17 – όταν περίπου το 30% των μαθητών σε αυτά είναι πάνω από 18, πλήττοντας ανεπανόρθωτα μαθητές , εκπαιδευτικούς και σχολεία της Τ.Ε.
– ο αριθμός των εισακτέων θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.
– μείωση και εμπόδια μετεγγραφών στα ΑΕΙ εισάγοντας για πρώτη φορά και ακαδημαϊκά κριτήρια
– αύξηση του αριθμού των προτύπων-πειραματικών ,καθιερώνοντας στα πρότυπα εκτός από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στο Γυμνάσιο και εξετάσεις για την εισαγωγή στο Λύκειο.
Εντείνεται έτσι η μετατροπή του σχολείου σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί, ενώ με την Τράπεζα Θεμάτων, αλλά και«Εθνικό Απολυτήριο» με βαθμούς που μετράνε από την Α΄ Λυκείου, στοχεύει να κλείσει περαιτέρω τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Με τον ηλικιακό κόφτη στα ΕΠΑΛ χαρίζει χιλιάδες μαθητές στα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα κακόφημα ΚΕΚ. Παράλληλα, η αύξηση του αριθμού των πρότυπων- πειραματικών ανοίγει το δρόμο για σχολεία πολλών ταχυτήτων και κατηγοριών και αξιολογικών μοντέλων .

 ένα σχολείο των δεξιοτήτων έναντι της ουσιαστικής σφαιρικής γνώσης, καθώς προβλέπει:
– νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο (εισαγωγή Αγγλικών όταν τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας)
– εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων»
Αλλοιώνει ακόμα περισσότερο την μορφή της γνώσης, μετατρέποντάς την σε πληροφορία και δεξιότητες με συγκεκριμένα ιδεολογικοπολιτικά φορτία προσαρμοσμένες στις ανάγκες της αγοράς, όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες. Προσανατολίζεται να ανοίξει τις πύλες στους κάθε λογής ιδιώτες, σε φορείς άσχετους με την εκπαιδευτική κοινότητα για να «διδάσκουν» στους μαθητές.

 ένα σχολείο πιο φτηνό, της λιτότητας και της εξοικονόμησης προσωπικού, καθώς προβλέπει:
– αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και με σχετική υπουργική απόφαση για τη δευτεροβάθμια.
– αυτήν την κατεύθυνση εξυπηρετούν μεταξύ των άλλων και η μείωση των ομάδων προσανατολισμού στο Λύκειο , το ηλικιακό όριο εγγραφών στα ΕΠΑΛ ,τα ξενόγλωσσα και τα θερινά τμήματα με δίδακτρα στα ΑΕΙ
– ποινές για τους αναπληρωτές, που τιμωρούνται για μια ακόμα φορά για τη προσφορά τους στα σχολεία.
– Κατά προτεραιότητα κάλυψη των κενών στα Ειδικά Σχολεία, που φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης ακάλυπτα.
Άμεσες συνέπειες: οι μαζικές συγχωνεύσεις, μετακινήσεις μαθητών, κλείσιμο τμημάτων, λιγότερες προσλήψεις , μονιμοποίηση της ελαστικής εργασίας , αλλά και δημιουργία ευνοϊκού εδάφους για να προχωρήσουν γρηγορότερα και ευκολότερα οι χορηγίες και οι ιδιωτικοποιήσεις.

 ένα σχολείο πιο πειθαρχημένο και αυταρχικό, καθώς προβλέπει:
– επαναφορά της διαγωγής – αύξηση ποινών για τους μαθητές- πολυήμερες αποβολές
– υποχρεωτικοί εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης, με στόχο τη συμμόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών στις εκπαιδευτικές πολιτικές.
– εφαρμογή του θεσμού «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», αντί για πρόσληψη του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού [ ψυχολόγοι,κοιν. λειτουργοί] – ενίσχυση ρόλου διευθυντή

 ένα σχολείο της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών και του πανοπτικού ελέγχου, καθώς προβλέπει:
– την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης για να εφαρμοστεί άμεσα, από τον Σεπτέμβρη του ΄2020. Με την αξιολόγηση των σχολείων επιδιώκει τη δημιουργία αυτόνομων οικονομικά, διοικητικά και σε επίπεδο αναλυτικών προγραμμάτων σχολικών μονάδων, που θα λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, θα βρίσκουν «πόρους» για την επιβίωσή τους (χορηγούς, δίδακτρα κ.ά.) και θα προσελκύουν μαθητές-πελάτες (εκπαιδευτικό κουπόνι). Θα δημιουργήσουν μια τεράστια αγορά όπου ο γονιός – πελάτης θα είναι ατομικά υπεύθυνος να αγοράζει για το παιδί του τόσες εκπαιδευτικές υπηρεσίες όσες αντέχει η τσέπη του. Δηλαδή ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου
– τη θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εφαρμογή της από τον Σεπτέμβρη του ΄2021

Η κυβέρνηση της ΝΔ. υλοποιώντας τη γραμμή ΕΕ, ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ και συμπληρώνοντας τους νόμους προηγούμενων κυβερνήσεων, επιδιώκει τη μετατροπή του σχολείου σε μονάδα με μετρήσιμα κριτήρια «απόδοσης», δηλαδή επίδοσης των μαθητών στις εξετάσεις. Στόχος είναι η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η λειτουργία τους με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας, η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, όπως θεσμοθετήθηκε για τα ΑΕΙ, το σπάσιμο του ενιαίου του αναλυτικού προγράμματος και το κλείσιμο σχολείων.
Η«αξιολόγηση του εκπαιδευτικού», αποδίδει στους εκπαιδευτικούς τις ευθύνες για τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, τους κατηγοριοποιεί, σπάει τη συλλογικότητα, επιδιώκει την υποταγή και οδηγεί στην μισθολογική εξατομίκευση, αλλά και στις απολύσεις.

Το νομοσχέδιο επιστρέφεται ως απαράδεκτο. Να αποσυρθεί τώρα!

Οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων στο Υπουργείο παιδείας, στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, στις ΠΔΕ και στις Διευθύνσεις με συμμετοχή εκατοντάδων εκπαιδευτικών, Ενώσεων γονέων, φοιτητικών συλλόγων και μαθητών κάνουν σαφές ότι η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αντιληφθεί πλήρως τα αντιδραστικά σχέδια για την εκπαίδευση και το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα θα βρεθεί και πάλι μαζικά στους δρόμους για να τα ανατρέψει.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
● Να πάρει πίσω η κυβέρνηση το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.
● Όχι στο “Νέο Λύκειο” της επίτασης των ταξικών φραγμών και του εξεταστικού μαραθωνίου.
● Όχι στη συρρίκνωση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, καμία συγχώνευση-κλείσιμο τμημάτων και σχολείων.
● Όχι στην αξιολόγηση
● Κατοχύρωση της σταθερής δουλειάς και οργανικής θέσης για όλους.
● Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών. ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ όλων των αναπληρωτών και ωρομισθίων.
● Κάλυψη τώρα όλων των αναγκών Υγειονομικής Προστασίας στα σχολεία.
● Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών του ΕΣΥ για την προστασία της υγείας του λαού. Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας.
● Οι Συνδικαλιστικές και πολιτικές ελευθερίες είναι αδιαπραγμάτευτες-Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές ελευθερίες και τα δικαιώματα.
νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας,
με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας της υγείας, την
Πέμπτη 30 Απρίλη, 12 μεσ. στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
● Συγκέντρωση διαμαρτυρίας, με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας της υγείας, την Πέμπτη 30/4, 12 μ. στο Υπ. Μακεδονίας-Θράκης με βάση και την απόφαση της ΟΛΜΕ.
● Με Γενικές Συνελεύσεις αμέσως μετά και Γ.Σ. προέδρων των ΕΛΜΕ στις 16/5 συνεχίζουμε με αποφασιστική κλιμάκωση και πολύμορφο αγώνα.
● Παράλληλα, παίρνουμε πρωτοβουλίες ενημέρωσης γονιών και μαθητών με όλα τα μέσα.