:Αυξημένα μέτρα για τη λειτουργία των ειδικών σχολείων ή ακόμα και αναστολή τους στις επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές ζητούν εκπαιδευτικοί και προσωπικό στη μοναδική εξαίρεση των σχολικών μονάδων που λειτουργούν.

Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή είχε διαχωρίσει τα ειδικά σχολεία από τις υπόλοιπες δομές της Εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι για ψυχολογικούς λόγους τα σχολεία αυτά πρέπει να μείνουν ανοιχτά, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι δεν μπορεί να γίνει σε αυτούς τους μαθητές.

Σύμφωνα με επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής προς την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Υγείας, Πολιτικής Προστασίας και Παιδείας, από τις 84 σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής της Κεντρικής Μακεδονίας (σ.σ.: περιοχής με ιδιαίτερα επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο) οι 26 έχουν αναστείλει τη λειτουργία είτε του σχολείου είτε τμημάτων λόγω κρουσμάτων, σημειώνοντας ότι το ποσοστό είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Βάσει των στοιχείων του υπουργείου Παιδείας, περίπου 40 σχολεία έχουν κλείσει τμήματα ή και στο σύνολό τους λόγω κρουσμάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας, πανελλαδικά το ποσοστό των ειδικών σχολείων στα οποία έχουν παρουσιαστεί κρούσματα δεν ξεπερνάει το 5%. Η πολιτική ηγεσία υποστηρίζει ότι παρακολουθεί καθημερινά την πορεία, υπογραμμίζει όμως ότι η απόφαση για τη λειτουργία τους ελήφθη από την ειδική επιτροπή, η οποία έκρινε ότι μπορούν να λειτουργήσουν.

Πάντως, οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν τον προβληματισμό τους προβάλλοντας τις ιδιαιτερότητες των συγκεκριμένων παιδιών να ακολουθήσουν τα αυστηρά μέτρα, με τα περισσότερα να δυσκολεύονται να φορέσουν ή να κρατήσουν τις μάσκες για πολλή ώρα, αλλά και τη δυσκολία των εκπαιδευτικών λειτουργών να κρατήσουν αποστάσεις από τους μαθητές, λόγω των καθηκόντων και της φροντίδας που χρειάζονται οι μαθητές.

Στα παραπάνω θέτουν και το ζήτημα των υποδομών, που σε αρκετές περιπτώσεις παρουσιάζουν προβλήματα, καθώς δημιουργούν συνθήκες συνωστισμού.

Πάντως, και οι εκπαιδευτικοί δεν ζητούν απαραίτητα το κλείσιμο των σχολείων, ζητούν όμως διαφορετική διαχείριση ανά νομό, ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Εν όψει των αποφάσεων για το μέλλον της λειτουργίας των σχολείων, η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, έχει εξελιχθεί σε μια επιτυχημένη πρακτική. Σε ανάρτησή της, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, παρουσίασε τα στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδας, αναφέροντας ότι ημερησίως πραγματοποιούνταν 39.000 παράλληλες συνεδρίες στα Γυμνάσια και Λύκεια και 55.000 παράλληλες συνεδρίες σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία.

Μέσα στην εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.583.059 τηλεδιασκέψεις, ενώ οι συμμετοχές των μαθητών συνολικά μέσα σε μία μέρα έφτασαν τα 6.000.000 και μέσα σε μία εβδομάδα τα 29.294.792. Υπενθυμίζεται ότι για την αποφυγή υπερφόρτωσης του συστήματος, τα μαθήματα του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου γίνονται το απόγευμα και κάθε διδακτική ώρα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.