Πιο αναλυτικά, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας «Κάν’ το Σωστά» που εντάσσεται στο «Μαθαίνω – Προσέχω – Νοιάζομαι» ξεκίνησε στην Αττική από το 1ο Λύκειο Αγίας Παρασκευής.

Ειδικότερα, ο περιφερειάρχης με την πρόεδρο του Ιδρύματος Β. Δανέλλη-Μυλωνά, τους αντιπεριφερειάρχες Β. Γιαννακόπουλο, Λ. Κεφαλογιάννη, Χ. Ρώμα και τον αντιδήμαρχο Παιδείας Δ. Λέκκα παρακολούθησαν το πρώτο μάθημα, κατά το οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου διδάχτηκαν στη θεωρία και στην πράξη τις αρχές της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο.

Ενημερώθηκαν αναλυτικά και διαδραστικά τόσο για τις αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων, όσο για την ευθύνη που βαραίνει κάθε οδηγό όταν πιάνει το τιμόνι, συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες με τη χρήση προσομοιωτών μέθης, ανατροπής και πρόσκρουσης οχήματος, υπό την καθοδήγηση των εξειδικευμένων στελεχών του ΙΟΑΣ.

«Σήμερα ξεκινάμε μια νέα συστηματική προσπάθεια για να προστατέψουμε την ανθρώπινη ζωή. Και ξεκινάμε από τα σχολειά μας γιατί η εκπαίδευση της συνείδησης είναι το μοναδικό μας όπλο, προκειμένου να αλλάξουμε νοοτροπίες και συμπεριφορές», παρατήρησε ο κ. Πατούλης.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Βασίλης Γιαννακόπουλος χαρακτήρισε αναγκαίο να καταστεί απλό και κατανοητό, το εγχειρίδιο εξέτασης και να εστιάζει σε ζητήματα που ελέγχουν την ικανότητα οδήγησης – συμπεριφοράς και γνώσης του ΚΟΚ.

Ειδικότερα κατά το μάθημα, το θεωρητικό σκέλος περιλαμβάνει ομιλία με προβολές και φωτογραφίες για τις κύριες αιτίες πρόκλησης τροχαίων τα οποία δίνουν βήμα στους μαθητές για σκέψη και εποικοδομητική συζήτηση.

Η εκπαίδευση εστιάζει στο γεγονός ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός στον οποίο οφείλονται κατά κύριο λόγο τα τροχαία και δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα όπως: Επίδραση αλκοόλ στον εγκέφαλο. Χρόνος Αντίδρασης – Ταχύτητα. Χρήση ζώνης & κράνους. Απόσπαση προσοχής. Συνέπειες κ.α.

Το πρακτικό σκέλος περιλαμβάνει βιωματικές δραστηριότητες για τις οποίες χρησιμοποιείται:

Προσομοιωτής ανατροπής αυτοκινήτου και πρόσκρουσης, με χρήση οχήματος φυσικού μεγέθους. Επίσης γυαλιά προσομοίωσης μέθης. τα οποία αλλοιώνουν το οπτικό πεδίο του χρήστη, ο οποίος καλείται να ολοκληρώσει απλές διαδικασίες φορώντας τα, όπως το να περπατήσει με μικρά βήματα γύρω από κώνους.