Εδώ και μέρες έχουν ξεκινήσει οι. Μεταξύ άλλων, κάνουν λόγο για «ψίχουλα στις ανάγκες του σχολείου» και ζητούν εδώ και τώρα μονιμοποίηση των 52.000 αναπληρωτών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση από το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών :

Πριν λίγες μέρες βγήκε η κατανομή των 3.693 διορισμών που έχει προανήγγειλε το Υπουργείο. Οι διορισμοί που γίνονται αποτελούν ένα ελάχιστο κομμάτι των αναγκών των σχολείων που φαίνεται από τους χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενους στα δημόσια σχολεία (περίπου 52.000), τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις και τα αναρίθμητα κενά έως και σήμερα. Ο αριθμός αυτός είναι ψίχουλα μπροστά στις ανάγκες του σχολείου που το βιώνουμε καθημερινά με ελλείψεις ειδικοτήτων μέχρι και σήμερα και με κενά που θα αυξηθούν πολύ περισσότερο μετά τις συνταξιοδοτήσεις. Ο αριθμός αυτός μας εξοργίζει, δεν μπορεί να υπάρξει καμία ουσιαστική κάλυψη των αναγκών, πάλι χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενοι θα καλύψουν τις ανάγκες του σχολείου από άκρη σε άκρη όλης της χώρας.

Ο αριθμός αυτός είναι εξευτελιστικός:

· όταν στους ΠΕ70 θα καλύψει 1.032 κενά και στους ΠΕ60 361 με 13.845 προσλήψεις συνολικά και στους 2 κλάδους.

· Στην Ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας θα καλύψει 250 κενά με 14.742 προσλήψεις.

Είδαμε και φέτος τη μη κάλυψη όλων των κενών της παράλληλης στήριξης. Παιδιά που έχουν λάβει έγκριση παράλληλης πλήρους ωραρίου βρίσκονται, στην καλύτερη των περιπτώσεων, να μοιράζονται την/τον εξειδικευμένο εκπαιδευτικό τους με κάποιο άλλο παιδί. Και ενώ λοιπόν οι εγκρίσεις, τα παιδιά και οι συνάδελφοι της παράλληλης στήριξης υπάρχουν, βλέπουμε ξανά φέτος εξαιρετικά πολλές περιπτώσεις παιδιών που δεν θα έχουν την/τον εκπαιδευτικό που χρειάζονται, αναπληρωτές που δεν προσλήφθηκαν και συνάδελφοι/ισσες να τρέχουν πανικόβλητοι μέσα σε σχολεία για να στηρίξουν όσα περισσότερα παιδιά προλαβαίνουν.

· Στις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας ανακοίνωσε κάλυψη 293 κενών, ενώ γνωρίζουμε ότι έχει πετσοκόψει και αφανίσει οργανικές θέσεις αυτών των ειδικοτήτων.

· Στην δευτεροβάθμια θα καλύψει 1.686 κενά με 11.382 προσλήψεις.

· Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ανακοίνωσε την κάλυψη 250 κενών ενώ οι προσλήψεις είναι 8.225.

Οι αναπληρωτές/τριες γνωρίζουμε καλά ότι ο ρόλος του αναπληρωτή είναι να καλύπτει έκτακτες ανάγκες ενώ εμείς εδώ και χρόνια καλύπτουμε ΞΑΝΑ και ΞΑΝΑ τον/την εαυτό/η μας σε κενά που παραμένουν χιλιάδες.

Προσοντολόγιο -Προσωρινοί πίνακες

Ο νόμος 4589/19 (προσοντολόγιο) έχει οδηγήσει σε απόλυση χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κράτησαν όρθια τα δημόσια σχολεία εδώ και χρόνια! Φέτος για ακόμα μια φορά άνοιξαν οι πίνακες για να καταθέσουν οι αναπληρωτές/τριες τα ¨πολυπόθητα¨ προσόντα που με αγώνα και αγωνία συγκέντρωσαν. Χιλιάδες είναι αυτοί που έδωσαν χρήματα σε μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κτλ με τη μόνη ελπίδα την εξασφάλιση μιας εργασιακής θέσης για την επόμενη σχολική χρονιά. Το παράβολο, η μη προσομοίωση πτυχίων και διάφορα τεχνικά λάθη που έγιναν και τις τρεις φορές που φτιάχτηκαν οι πίνακες (2019, 2020 και τώρα 2022) αποδεικνύει πως τα φίλτρα αποκλεισμού και απορρίψεων είναι συστατικό κομμάτι του συστήματος αυτού. Η προϋπηρεσία, τα χρόνια αβεβαιότητας και ανασφάλειας, διαγράφονται μεμιάς, μοριοδοτούνται και δεν αποτελούν αναφαίρετο εργασιακό δικαίωμα. Είναι τραγικό διάφορες δυνάμεις και συλλογικότητες να μιλάνε για ατομικά λάθη των υποψηφίων και να τα αποδέχονται σαν ατομική ευθύνη. Δεν υπάρχουν ατομικά λάθη των υποψηφίων, παρά μόνο ο ν. Γαβρόγλου που αποκλείει χιλιάδες εργαζόμενες/ους από την δουλειά.

Η οργή για το προσοντολόγιο του Γαβρόγλου που συνθλίβει τις ζωές μας και μας υποχρεώνει να συγκεντρώνουμε αενάως πρόσθετα πτυχία και μόρια που ποτέ δεν είναι επαρκή, ανοίγοντας και πάλι τη συζήτηση για εξετάσεις ΑΣΕΠ! Όλη αυτή η πολιτική της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των Κυβερνήσεων μας θέλουν αέναα στην ελαστική εργασία. Την μία να δουλεύει κανείς και την άλλη να πέφτει στην ανεργία και για αυτό να μοιάζει πως φταίει η/ο εργαζόμενη/ος που δεν μάζεψε αρκετά μόρια, που δεν έγραψε καλά ξανά και ξανά σε εξετάσεις, που δεν πειθάρχησε στους νόμους της διάλυσης του δημόσιου σχολείου.

Στην εργασιακή επισφάλεια για ακόμα μία φορά στοχεύει το Υπουργείο με την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης που πρώτα και εκβιαστικά προσπαθεί να περάσει μέσω των νεοδιόριστων και στη συνέχεια στους αναπληρωτές. Η ατομική αξιολόγηση όπως και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων έχει βρει σύσσωμο τον εκπαιδευτικό κλάδο να τις έχει απορρίψει και αντιστέκεται στην εφαρμογή τους.

Να παλέψουμε για την κατάργησή της ελαστικής εργασίας!

Συνεχίζουμε! Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλες/όλους!

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί

Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία!

Περισσεύουμε μόνο από την αξιολόγησή τους, από τους ομίλους τους, από τα 25ρια τμήματα και τις πετσοκομμένες προσλήψεις συμβασιούχων.

Στο σχολείο των αναγκών των μαθητών μας χωράμε όλες και όλοι.