Όπως διδάσκει η Ορθόδοξη πίστη και θεολογία, η Παναγίας μας γέννησε “ανωδύνως και αλοχεύτως”. Ήταν η μόνη μεταξύ όλων των γυναικών που γέννησε χωρίς πόνους και χωρίς να ακολουθήσει τον τοκετό της η περίοδος της λοχείας.

Αυτό βέβαια οφείλεται στην υπερφυσική σύλληψη του Χριστού στους αγίους κόλπους της.

Αντιγράφουμε από το άρθρο της Αποστολικής Διακονίας :

“῾Η σύλληψη τοῦ Χριστοῦἦταν παρθενική, ὅπως παρθενική ἦταν καί ἡ γέννησή του. Σ’ αὐτές δέν λειτούργησαν οἱ φυσικοί νόμοι, ὅπως σέὅλους τούς ἄλλους ἀνθρώπους. ῾Ο Χριστός δέν συνελήφθη μέ τή φυσική σύμπραξη τοῦἀνδρός, ἀλλά μέ τήν συνέργεια τοῦ παναγίου Πνεύματος.

Μέ τή σύλληψη ἑπομένως ἡ Μαρία δέν ἔχασε τήν παρθενία της, ὅπως δέν τήν ἔχασε καί μέ τή γέννηση τοῦ τόκου της. ῾Η Μαρία ἦταν καί παρθένος καί μητέρα, Παρθενομήτωρ. Αὐτό συνιστοῦσε τό θαῦμα της· «Τίς γάρ ἔγνω μητέρα ἄνευ ἀνδρός τετοκυῖαν;» ψάλλει μέ σεμνοπρέπεια ἡ᾿Εκκλησία μας. ῾Ως ὑπερφυσικήἡ γέννηση τοῦ Χριστοῦἦταν ἀνώδυνη (χωρίς νά προκαλέσει πόνο) καίἀλόχευτη. ῾Η Μαρία δέν ἔνιωσε τίς ὀδύνες τοῦ τοκετοῦ, οἱὁποῖες ἦταν ἀποτέλεσμα τῆς πτώσεως. Οὔτε εἶχε καί τά φυσικά λόχια, πού ἀκολουθοῦν σέ κάθε φυσική γέννηση.

῾Η Μαρία ἦταν Μητέρα ἀειπάρθενη. Σ’ αὐτό ἐπικεντρώνεται ἡ πίστη τῆς ᾿Ορθοδοξίας μας, πού ψάλλει μέ περίσεμνη χαρά τά μεγαλεῖα τοῦ ἀπείρανδρου τόκου της.”

Δεν θα επεκταθούμε περισσότερο στην θεολογική πλευρά του ζητήματος…

Τα κάλαντα και τον λαϊκό στιχουργό δεν θα τον κρίνουμε, γιατί μέσα στην απλότητα και άδολη πίστη του λαού “συγχωρούνται” τέτοια θεολογικά λάθη και ασάφειες.

Για εμάς πάντως είναι μια ευκαιρία να εμβαθύνουμε περισσότερο στα νοήματα των Χριστουγέννων, να τα απογυμνώσουμε από την ανθρώπινη και μόνο πλευρά που τα έχουμε καλύψει και να ανακαλύψουμε το μεγαλείο του Θεού Λόγου, που ευδόκησε να ενανθρωπήσει για να θεώσει τον πεπτωκότα άνθρωπο.

Δίνεται και μια ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά μας για την θεϊκή φύση του Χριστού, την θαυμαστή σύλληψη και γέννησή Του, τον Ουράνιο Πατέρα Του και την Παναγία Μητέρα Του, που με θαυμαστό τρόπο τον έφερε στον κόσμο…μιλούμε πάντα στα παιδιά με βάση τις γνώσεις και την ηλικία τους και δεν ξεχνούμε να τονίσουμε την συνύπαρξη του θεϊκού και ανθρώπινου στοιχείου στο πρόσωπο του Χριστού.

Ο νεογέννητος Χριστός δεν είναι απλώς ένα μωράκι, είναι Εκείνος που δημιούργησε όλο τον κόσμο, όλο το σύμπαν, τον άνθρωπο.

Εκείνος που χάρισε και σε εμάς την ζωή και γι αυτό του αξίζει κάθε τιμή και δόξα, γιατί είναι ο Θεός μας.Εκείνου την Γέννηση γιορτάζουμε και καλούμαστε να του προσφέρουμε ως δώρα την αγάπη και την πίστη μας…