array(36) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1653896933:7"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "7"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "226650"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "5"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(3) "252" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(117) "{"id":"4de1e73c-7367-49d1-848a-3cf916a125ee","recipients":27550,"external_id":"a268f3b8-d401-bac5-d718-1a4051cbbdf9"}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["recipients"]=> array(1) { [0]=> string(5) "27550" } }

Αρκετοί επιβάτες έρχονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να βρεθούν ενώπιον υπέρογκων οφειλών στην εξαιτίας απλήρωτων από παραβάσεις στις συγκοινωνίες.

Χιλιάδες επιβάτες κινδυνεύουν με πενταπλασιασμό προστίμων που δεν πλήρωσαν

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, ούτως ή άλλως χαμηλή εισπραξιμότητα των προστίμων φαίνεται ότι φρέναρε ακόμα περισσότερο την περίοδο της πανδημίας, ενώ και τώρα που η κατάσταση σε υγειονομικό επίπεδο είναι βελτιωμένη, τα οικονομικά των Ελλήνων δεν επιτρέπουν στην πληρωμή αυτών των οφειλών να μπουν ψηλά στην ατζέντα των προς τακτοποίηση υποχρεώσεών τους.

Ωστόσο εάν ένα πρόστιμο δεν πληρωθεί στον συγκοινωνιακό φορέα κατά το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα κατευθύνεται στην ΑΑΔΕ για να φτάσει τελικά στην εφορία του παραβάτη, αλλά πενταπλασιασμένο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας έχει ήδη απευθύνει έκκληση στους περίπου 12.000 πολίτες στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι έχουν απλήρωτα πρόστιμα από το 2017 να τακτοποιήσουν την οφειλή τους προκειμένου να μη βρεθούν προ εκπλήξεων με μπιλιετάκια από τις εφορίες, ενώ εργαζόμενοι του Οργανισμού επικοινωνούν τηλεφωνικά με παραβάτες που έχουν περισσότερα του ενός πρόστιμα και τους ενημερώνουν.

Από την πλευρά του ο ΟΑΣΑ στην Αθήνα συνήθως δίνει κάποιες σιωπηρές παρατάσεις μεχρι να αποστείλει τη σχετική επιστολή στην ΑΑΔΕ και τα πρόστιμα να πάρουν το δρόμο του πενταπλασιασμού αν και υπάρχουν πολίτες, στους οποίους έχουν φτάσει ήδη σχετικές οφειλές.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση επιβάτη, ο οποίος πριν λίγους μήνες έκληκτος ειδοποιήθηκε ότι χρωστά περίπου 2.000 ευρώ, τα οποία όπως αποδείχτηκε προέρχονταν από προσαυξήσεις δύο προστίμων που του είχαν βεβαιωθεί.

Ο ΟΑΣΑ δεν έχει κάνει γνωστό τον ακριβή αριθμό των απλήρωτων προστίμων από τα μέσα σταθερής και οδικής συγκοινωνίας. Ωστόσο πηγές του Ομίλου σημειώνουν ότι διαχρονικά «κόβονται» περίπου 50.000 πρόστιμα το χρόνο εκ των οποίων όμως πληρώνονται λιγότερα από τα μισά καθώς τα ποσοστά εισπραξιμότητας είναι πολύ χαμηλότερα του 50%.

Το μέγεθος της εισιτηριοδιαφυγής είναι κάτι που δεν έχει καταφέρει να μετρηθεί επαρκώς έως τώρα. Ωστόσο όλοι γνωρίζουν ότι είναι πιο έντονη στα οδικά μέσα. Οι σπανιότεροι έλεγχοι, αλλά και το γεγονός ότι λεωφορεία και τρόλει δεν αποτελούν κλειστά συστήματα όπως το μετρό συντείνουν σε αυτό με αποτέλεσμα όπως μεταδίδουν οδηγοί να υπάρχουν δρομολόγια, στα οποία οι επικυρώσεις εισιτηριων σε γεμάτα λεωφορεία να μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Τα ποσά των προστίμων

Το ποσό του προστίμου, το οποίο επιβάλλεται στους επιβάτες που εντοπίζονται χωρίς εισιτήριο στα συγκοινωνιακά μέσα της Αθήνας ανέρχεται σε 72 ευρώ για το ολόκληρο εισιτήριο, καθώς είναι 60πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου και σε 30 ευρώ για το μειωμένο κόμιστρο.

Εάν πληρωθεί εντός του πρώτου 10ημέρου από την επιβολή του, το ποσό μειώνεται στο μισό. Ωστόσο εφόσον φτάσει στην εφορία αυξάνεται σε 360 και 150 ευρώ αντίστοιχα χωρίς μάλιστα το επιπλέον ποσό να καταλήγει στα ταμεία των συγκοινωνιακών εταιριών.

Το αρχικό περιθώριο πληρωμής του προστίμου είναι 20 ημέρες, αλλά η διαδικασία επιστολής στην ΑΑΔΕ από τον ΟΑΣΑ δεν ξεκινά πριν την παρέλευση 2 μηνών μετά το αρχικό 20ήμερο, ενώ συνήθως δίνεται και μια σιωπηρή παράταση περίπου ενός μήνα ακόμα.

ΟΑΣΑ: Με κάρτα απεριορίστων στα Μουσεία και με τραπεζική κάρτα ως μέσου κομίστρου

Την ίδια στιγμή στον Ομιλο ΟΑΣΑ αξιολογούν τα αποτελέσματα διαγωνισμού προυπολογισμού 669.000 ευρώ με ΦΠΑ για την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με στόχο όχι μόνο να μετρηθούν έσοδα και να καταγραφούν οι συνήθειες του επιβατικού, αλλά και να μελετηθεί η επέκταση της λειτουργικότητας του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ). Στο πλαίσιο αυτό θα διερευνηθεί:

Η μετατροπή της κάρτας κομίστρου σε πολυ – κάρτα, δηλαδή κάρτα πολλαπλών εφαρμογών με την οποία οι χρήστες θα μπορούν να εισέρχονται σε μουσεία και άλλους χώρους ή ακόμα να ενσωματώνεται σε αυτή και η φοιτητική ταυτότητα.

Η κάρτα Desfire που χρησιμοποιεί το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου του ΟΑΣΑ έχει τη δυνατότητα υποστήριξης πολλαπλών εφαρμογών (multi-application). Η δυνατότητα αυτή επιτρέπει την εγκατάσταση στην κάρτα και άλλων εφαρμογών από διάφορους φορείς ώστε να μπορεί ταυτόχρονα να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικές δραστηριότητες.

Η χρήση και των τραπεζικών καρτών ως μέσου κομίστρου κατά τα πρότυπα άλλων χωρών του εξωτερικού. Οπως επισημαίνεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού, μία από τις διεθνείς τάσεις στα συστήματα αυτόματης συλλογής κομίστρου είναι η χρήση τραπεζικών καρτών ως μέσων κομίστρου. Ο ΟΑΣΑ προτίθεται να διερευνήσει την δυνατότητα μετατροπής του εγκατεστημένου κλειστού συστήματος σε σύστημα ανοικτού βρόχου (open loop) ώστε να επιτραπεί κάτι τέτοιο.

Στο πλαίσιο του έργου θα εκδίδονται μηνιαίες και ετήσιες αναφορές για κάθε παράμετρο της εμπορικής και οικονομικής λειτουργίας του Ομίλου προκειμένου να εξαχθούν σαφή και λεπτομερή στοιχεία για μία σειρά θεμάτων, από τα έσοδα και τον επιμερισμό τους ανά εταιρία έως τη χρήση μειωμένων εισιτηρίων και τα αποτελέσματα των οχημάτων ΚΤΕΛ που εκτελούν το 20% του έργου της αστικής συγκοινωνίας της Αθήνας και τις επιδόσεις των οχημάτων leasing.

Ειδικότερα, στις αναφορές θα υπάρχουν στοιχεία για:

Επικυρώσεις κατά την επιβίβαση ανά φορέα με σύγκριση με τα προηγούμενα έτη ανά μήνα

Ποσοστιαία διαφορά επικυρώσεων μεταξύ ΟΣΥ/ ΣΤΑΣΥ

Ποσοστό επικυρώσεων κατά την επιβίβαση ανά μήνα για οριζόμενο χρονικό διάστημα (π.χ. από την αρχή του έτους έως το μήνα αναφοράς) για τα οχήματα ΚΤΕΛ-leasing

Μερίδιο των επικυρώσεων στα οχήματα ΚΤΕΛ και Leasing για τον μήνα αναφοράς ως ποσοστό επικυρώσεων ΟΣΥ και συνολικών επικυρώσεων.

Αριθμός δικαιωμάτων ανεργίας

Αποζημιώσεις μετακίνησης λόγω των ειδικών επιδοτήσεων (π.χ. μέτρων Covid 19) σε απόλυτους αριθμούς και ποσοστό επί των δικαιούχων

Εισπράξεις από επιβάτες πλήρους/ μειωμένου κομίστρου ανά φορέα του μήνα αναφοράς και του αντίστοιχου μήνα του προηγούμενου έτους, με ποσοστιαία σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους

Εισπράξεις ανά μήνα για το τρέχον έτος έως το μήνα αναφοράς και σύγκριση με προηγούμενα έτη

Συνολικές εισπράξεις κομίστρου και ποσοστιαία κατανομή εισπράξεων ανά Φορέα

Ποσοστιαία Κατανομή εισπράξεων ανά κατηγορία εισιτηρίου, καρτών και τύπου κομίστρου (εισιτήρια, κάρτες, αποθηκευμένη αξία)

Πορεία βασικών προϊόντων: Εξέλιξη πωλήσεων ανά μήνα για χρονικό διάστημα επιλογής: καρτών 30ημερών, καρτών 30ημερών μειωμένο, ενιαίο εισιτήριο, ενιαίο εισιτήριο μειωμένο, ενιαίο εισιτήριο (ολόκληρο & μειωμένο)

Ανάλυση δικτύων πώλησης (Χονδρική πώληση ΟΑΣΑ, Πεδίο, Δίκτυο καταστημάτων – περιπτέρων, Διαδίκτυο).

Αξία πωλήσεων ανά δίκτυο και συνολικά σε απόλυτους αριθμούς και ποσοστά για τον μήνα αναφοράς με σύγκριση του αντίστοιχου μήνα των δύο προηγούμενων ετών.

Ανάλυση πωλήσεων πεδίου με βάση των αριθμό των συναλλαγών και με βάση την αξία των πωλήσεων

Έσοδα από Φορείς/ Υπουργεία ανά Υπουργείο και συνολικά

Απαιτήσεις από δικαιώματα/ επιδοτήσεις/ ελευθέρας (είδος απαίτησης, αριθμός δικαιωμάτων, οικονομική απαίτηση)

Μηνιαία αναφορά θα παρέχεται εκτός της διοίκησης της εταιρίας και στο Υπερταμείο με στόχο την κατανομή των εισπράξεων στους φορείς.

Επίσης προβλέπεται και η παράδοση ετήσιας αναφοράς, στην οποία θα παρουσιάζονται μεταξύ αλλων συγκεντρωτικά στοιχεία για την επιβατική κίνηση ανά μήνα, φορέα και μέσο καθώς επίσης και ανάλυση μετακινήσεων με στοιχεία για το μέσο όρο ημερήσιων χρηστών εργάσιμων ημερών, Σαββάτου, Κυριακής ανά μέσο και πολλαπλά μέσα.