Την ερχόμενη Τετάρτη 26 Απριλίου ξεκινούν οι αιτήσεις για την 4Κ/2017 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 13/31-3-2017 τ. Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας εβδομήντα θέσεων προσωπικού με...
Περίπλοκη παραμένει η λύση του «γόρδιου δεσμού» του κλεισίματος της δεύτερης αξιολόγησης. Οι επικεφαλής των δανειστών επιστρέφουν αύριο, με σκοπό την επίτευξη της τεχνικής συμφωνίας. Στη συνέχεια θα πρέπει τα συμφωνηθέντα να ψηφιστούν από το Κοινοβούλιο, αλλά και να εγκριθούν από το Eurogroup, ιδανικά στη συνεδρίαση της 22άς Μαΐου. Όλα τα παραπάνω παίρνουν το δρόμο τους, την ώρα που η αντιπαράθεση Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου – Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ζητήματα της διευθέτησης του χρέους και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, παραμένει, χωρίς να αποκλείεται τα δύο «καυτά» ζητήματα να παραπεμφθούν για τον Ιούνιο και να επιδιωχθεί τότε μία συνολική συμφωνία. Το κουαρτέτο επιστρέφει στην Αθήνα και μέσα στα επόμενα εικοσιτετράωρα το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να έχει συνάψει μία συμφωνία με τους Ευρωπαίους (MOU) και μία με το Ταμείο, το οποίο αναμένεται να συμμετάσχει στο τρίτο πρόγραμμα. Το περιεχόμενο της δεύτερης συμφωνίας επεξεργάζονται ήδη οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ(MEFP). Πριν από αυτό, θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δανειστών, την οποία στη συνέχεια θα πρέπει να δεχτεί η ελληνική κυβέρνηση. Μετά το πέρας της Εαρινής Συνόδου και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η διαπραγμάτευση μεταξύ των δανειστών βρισκόταν σε εξέλιξη, με το ΔΝΤ να έχει ήδη στείλει το προσχέδιό του προς τις Βρυξέλλες στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας. Κατά τη διάρκεια της παραμονής των τεχνικών κλιμακίων στην Αθήνα θα πρέπει οι δύο πλευρές να έχουν καταλήξει στην τεχνική συμφωνία. Δηλαδή, η κυβέρνηση να δεχτεί μια σειρά από προαπαιτούμενα, τα οποία θα πρέπει να υλοποιήσει σε συγκεκριμένο τρόπο, να πάρουν την έγκριση από την Κομισιόν και από το ΔΝΤ και στη συνέχεια να ψηφιστούν από τη Βουλή. Αν τα μέτρα ψηφιστούν μέχρι τα μέσα Μαΐου, όπως είναι το χρονοδιάγραμμα, τότε θα πρέπει στη συνεδρίαση του Eurogroup στις 22 Μαΐου να επιτευχθεί συμφωνία για την ελάφρυνση του χρέους. Κι εδώ ακριβώς είναι που έρχονται τα μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς υπάρχει η μόνιμη διαφωνία μεταξύ των δανειστών. Στις συναντήσεις που έγιναν στο περιθώριο της Συνόδου του ΔΝΤ, δεν βρέθηκε η «χρυσή τομή» μεταξύ Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και Βερολίνου για το χρέος και τα πλεονάσματα, όπως επιβεβαίωσε ο Πιέρ Μοσκοβισί, με αποκλειστικές του δηλώσεις στον ΑΝΤ1. «Δουλεύουμε μαζί (με το ΔΝΤ) για να φτάσουμε στα ίδια νούμερα. Οιθεσμοί πρέπει πάντα να βρίσκονται σε συμφωνία. Όταν ο ένας θεσμός προσπαθεί να εναντιωθεί στον άλλο δεν εξυπηρετεί τον στόχο, γιατί, στο τέλος θα είμαστε μαζί, χρειάζεται να εκτιμήσουμε μαζί το πρόγραμμα, χρειάζεται να καταλήξουμε σε τεχνική συμφωνία και αυτό είναι το πνεύμα με το οποίο εργαζόμαστε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ευρωπαίος Επίτροπος στον απεσταλμένο του ΑΝΤ1 στην Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ, Θανάση Τσίτσα. Όπως μεταφέρουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου με γνώση των συνομιλιών, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εμφανίστηκε με διάθεση εξεύρεσης λύσης τις προσεχείς εβδομάδες, για να μην κυριαρχήσει το ελληνική ζήτημα στην γερμανική προεκλογική ατζέντα. Η Κριστίν Λαγκάρντ, που επιμένει για χαμηλά πλεονάσματα και διευθέτηση του χρέους, ερωτηθείσα από τον ΑΝΤ1 αντί δηλώσεων, αρκέστηκε να καλημερίσει ...στα ελληνικά! Υψηλόβαθμος αξιωματούχους του Υπουργείου Οικονομικών, σχολίασε, «νομίζω ότι είναι εφικτό να επέλθει η συνολική συμφωνία στο Eurogroup, αλλά μπορεί να πάει και λίγο παραπέρα. Το άγχος της Ελληνικής Κυβέρνησης ότι ο χρόνος “είναι χρήμα” και μέρος του προβλήματος, το συμμερίζονται όλοι οι εταίροι. Όλοι πια είναι πεπεισμένοι ότι πρέπει να έχει ημερομηνία λήξης. Όλοι καταλαβαίνουν ότι έχουμε διαφωνίες, αλλά αυτές πρέπει να λυθούν με αμοιβαίους συμβιβασμούς». Ο «κάβος» των πρωτογενών πλεονασμάτων Στην ίδια συνεδρίαση του Eurogroup θα πρέπει να αποφασιστεί και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, για μετά τη λήξη του προγράμματος. Η απόφαση για τα πλεονάσματα έχει ατύπως ληφθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο και αφορά σε στόχους ύψους 3,5% για περίπου πέντε χρόνια μετά το τέλος του προγράμματος. Αν το Ταμείο αποφασίσει να συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα, θα πρέπει η απόφαση για την εκταμίευση να εγκριθεί από μια σειρά ευρωπαϊκών κοινοβουλίων, ώστε να δοθεί στην Αθήνα η δόση των πάνω από 6 δισ. ευρώ που λήγει στις 19 Ιουλίου. antenna
Εξπρές διαγραφή χρεών από κόκκινα αγροτικά δάνεια της πρώην ΑΤΕ προβλέπει ρύθμιση που επεξεργάζεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με όχημα τον νόμο του 2004 και με στόχο την απαλλαγή των αγροτών από χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες. Ρύθμιση για εξπρές διαγραφή χρεών από «κόκκινα» αγροτικά δάνεια επεξεργάζεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με «όχημα» νόμο του 2004 για τα πανωτόκια και με στόχο την απαλλαγή των αγροτών από χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες. Παράλληλα με την επικείμενη εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών που αφορά αγρότες που έχουν εμπορική δραστηριότητα, η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προετοιμάζει το έδαφος για εναλλακτική εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών από δάνεια της πρώην ΑΤΕ, με οριστική επίλυση του προβλήματος των «κόκκινων» αγροτικών δανείων, αξιοποιώντας το περιεχόμενο του νόμου 3259/2004 για τους παράνομους ανατοκισμούς, που προβλέπει ότι το συνολικό ύψος των οφειλών δεν δύναται να υπερβαίνει το διπλάσιο του ληφθέντος κεφαλαίου. Σκοπός η επίβλεψη της διαδικασίας επαναπροσδιορισμού των χρεών σε σύντομο χρόνο από έναν φορέα -την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ)- χωρίς την υποβολή αγωγών που όλες σχεδόν καταλήγουν στον Αρειο Πάγο, ξεμπλοκάροντας έτσι τις υποθέσεις από τις χρονοβόρες και πολυδάπανες δικαστικές διαδικασίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις προ μηνών εκδόθηκαν αποφάσεις που δικαιώνουν αγρότες οφειλέτες ακόμα και με ολική διαγραφή χρεών από δάνεια της πρώην ΑΤΕ, που αφορούσαν όμως αγωγές του 2005 και του 2006. Το θέμα της σχετικής ρύθμισης ετέθη σε πρόσφατη συνάντηση μεταξύ του υπουργού Οικονομίας Δημήτρη Παπαδημητρίου και του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλη Κόκκαλη, όπου συζητήθηκε το προτεινόμενο σχέδιο για την οριστική επίλυση του προβλήματος των «κόκκινων» δανείων της πρώην ΑΤΕ. Για την προστασία των δανειοληπτών από την υπέρμετρη διόγκωση των υποχρεώσεών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα, εξαιτίας της αδυναμίας να ανταποκριθούν εμπρόθεσμα στις υποχρεώσεις τους, έχουν τεθεί από τη νομοθεσία σημαντικοί περιορισμοί μέχρι σήμερα. Μέχρι σήμερα έχουν ψηφιστεί από το έτος 1998 τρεις σχετικές ρυθμίσεις με τις οποίες προσπάθησαν να δώσουν λύση στο σημαντικό αυτό πρόβλημα. Συγκεκριμένα, ψηφίστηκαν η ρύθμιση α) του άρθρου 12 του Ν. 2601/1998 β) του άρθρου 30 του Ν. 2789/2000 και τέλος η κυριότερη του άρθρου 39 του Ν. 3259/2004. Υπολογισμός Ο νόμος 3259/2004 με το άρθρο 39 -σύμφωνα με τον νομικό Αγγελο Γιουρέλη- ρύθμισε αυτοτελώς και πλήρως τόσο τις προϋποθέσεις όσο και το ύψος του περιορισμού των οφειλών από τόκους, το οποίο (ύψος) προσδιορίζει μέσω απλού αριθμητικού υπολογισμού, χωρίς να προαπαιτεί τη μεσολάβηση συμφωνίας των μερών ή δικαστικής αποφάσεως. Τα πιστωτικά ιδρύματα και οι οφειλέτες μπορούσαν, περαιτέρω, να συμφωνήσουν «τους όρους και τον τρόπο εξοφλήσεως των οφειλών» που ρυθμίζονται, όχι, επομένως, και την ύπαρξη ή το ύψος τους. Οι συμβαλλόμενοι μπορούσαν, βεβαίως, σε περίπτωση διαφωνίας, να προσφύγουν στα δικαστήρια, η απαγγελλόμενη, όμως, επί της διαφοράς δικαστική κρίση απλώς αναγνώριζε την αμέσως και αυτοδικαίως επερχόμενη από την εφαρμογή του νόμου έννομη συνέπεια. Ειδικά για τα δάνεια των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών ο νόμος ορίζει: «Προκειμένου περί οφειλών κατά κύριο επάγγελμα αγροτών σχετικών με την επαγγελματική τους αυτή δραστηριότητα, που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν. 2789/2000, όπως ισχύει, το συνολικό ύψος τους δεν δύναται να υπερβαίνει το διπλάσιο τού κατά περίπτωση ληφθέντος κεφαλαίου, ή προκειμένου περί αλληλόχρεων λογαριασμών, το διπλάσιο του ποσού της οφειλής, όπως διαμορφώθηκε κατά την τελευταία εκταμίευση. Για δάνεια που χορηγήθηκαν πριν από το έτος 1990, εφόσον δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία των οφειλών αυτών για την ανεύρεση του αρχικού κεφαλαίου η συνολική οφειλή δεν δύναται να υπερβαίνει ποσοστό 150% του ποσού της οφειλής, όπως αυτή διαμορφώθηκε στην τελευταία προ του έτους 1990 ρύθμιση. Καταβολές που έγιναν οποτεδήποτε από τον οφειλέτη, τον εγγυητή ή τρίτο και αφορούν σε οφειλές ρυθμιζόμενες με τις ανωτέρω παραγράφους, αφαιρούνται από το συνολικό ποσό της οφειλής, όπως αυτή διαμορφώνεται με βάση τις διατάξεις του παρόντος. Ενσωμάτωση Εξάλλου ζήτημα για τα αγροτικά δάνεια ανέκυψε επειδή η πρώην Αγροτική Τράπεζα που κατ’ εξοχήν προέβαινε σε χορηγήσεις στους αγρότες αντιμετώπιζε πολλά από τα βραχυπρόθεσμα δάνεια που χορηγούσε ως αναλήψεις στο πλαίσιο ανοικτών λογαριασμών, με αποτέλεσμα να εκλαμβάνει ως βάση υπολογισμού για το διπλάσιο όχι το σύνολο των κεφαλαίων των βραχυπρόθεσμων δανείων αλλά τη συνολική από αυτά οφειλή, όπως υφίστατο κατά την τελευταία χορήγηση βραχυπρόθεσμου δανείου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ενσωμάτωνε παράνομα στο κεφάλαιο βάσης όλους τους προηγηθέντες τόκους και ανατοκισμούς. Σε αρκετές περιπτώσεις -σύμφωνα με τον νομικό Αγγελο Γιουρέλη- έχουν χορηγηθεί δάνεια από πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν, καθ’ υπόδειξη των πιστωτικών ιδρυμάτων, όχι για τον σκοπό που αναγράφεται στη σύμβαση, αλλά για τη λογιστική απόσβεση οφειλών από προηγούμενα δάνεια. Δηλαδή, το νέο κεφάλαιο αφορά την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών (συνεπώς και των «πανωτοκίων») προηγούμενων δανείων. Στην πραγματικότητα πρόκειται λοιπόν για ρυθμίσεις και ως «τέτοιες» θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Αυτό μπορεί να έχει κατά περίπτωση μεγάλη σημασία καθώς η ανώτατη συνολική οφειλή υπολογίζεται με βάση την αρχική χορήγηση, και όχι το μεταγενέστερο δάνειο. Σε αυτή θα υπολογιστούν επομένως και οι καταβολές που πραγματοποιήθηκαν για την αποπληρωμή του αρχικού δανείου. Έθνος
Tα ειδοποιητήρια του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) προς μη μισθωτούς ασφαλισμένους θα αναρτηθούν αύριο για να είναι αξιοποιήσιμα από τους ενδιαφερόμενους. Βέβαια, αν δεν δοθεί παράταση που φαντάζει δύσκολο,...
Άμεσα προχωρούν οι διαδικασίες για τις 2.338 οκτάμηνες προσλήψεις εργατών και αρχαιολόγων μέσω της ΔΕΗ, με την υπογραφή της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου. Την περασμένη Παρασκευή δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια η πρώτη προκήρυξη για τις 240 θέσεις και μάλιστα ολοκληρώνεται άμεσα, καθώς οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων μπορούν να κατατίθενται από σήμερα Δευτέρα 24 Απριλίου έως την ερχόμενη Παρασκευή 28 Απριλίου. Δείτε εδώ την προκήρυξη στην Διαύγεια Την περασμένη εβδομάδα είχε ξεσπάσει σάλος όταν αποκαλύφθηκε πως σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου και η οποία έχει την επισήμανση «Εξαιρετικά Επείγον» εγκρίθηκε η πρόσληψη 2.338 ατόμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, χρονικής διάρκειας έως 8 μήνες σε Υπηρεσίες αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά απ' την πολύπαθη ΔΕΗ και αφορούν δύο συγκεκριμένες εφορείες Αρχαιοτήτων, της Φλώρινας και της Κοζάνης. Περιοχές δηλαδή όπου η οικονομική δραστηριότητα έχει συνδεθεί σε ένα μεγάλο βαθμό με τη ΔΕΗ, τις μονάδες παραγωγής ενέργειας και τα ορυχεία λιγνίτη. Σημειώνεται ότι οι ειδικότητες αφορούν 1.840 εργάτες, 319 αρχαιολόγους και άλλες ειδικότητες, όπως αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς, συντηρητές αρχαιοτήτων, τοπογράφους, φύλακες κοκ. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο αιτιολογικό η υπουργική απόφαση εγκρίνεται έχοντας υπόψη «το γεγονός ότι η δαπάνη που θα προκληθεί από την πρόσληψη του προσωπικού δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά τον προϋπολογισμό της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, η οποία δεν επιχορηγείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και δεν είναι φορέας της Γενικής Κυβέρνησης».
ΟΑΕΔ Ανακοίνωση για τους ωφελούμενους του προγράμματος voucher «κατάρτιση και πιστοποίηση ανέργων 29-64 ετών» εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση οι ωφελούμενοι άνεργοι που θα επιλεχθούν με την ανάρτηση...
Όχι ένα αλλά δύο μνημόνια (ένα με την ΕΕ και ένα με το ΔΝΤ) θα πρέπει να κλείσει το οικονομικό επιτελείο μέσα στις συναντήσεις που θα ξεκινήσουν από αύριο στην Αθήνα με στόχο να εξασφαλίσει την τεχνική συμφωνία σε επίπεδο θεσμών πριν το Eurogroup της 22ης Μαΐου. Ο οδικός χάρτης που συμφωνήθηκε στις συναντήσεις που έγιναν τις αμέσως προηγούμενες μέρες στην Ουάσινγκτον έχουν την πορεία μέχρι και την επόμενη σύνοδο υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης εκτός από την δεύτερη αναθεώρηση του μνημονίου με την ΕΕ και το κείμενο που θα αποτελέσει το νέο μνημόνιο με το ΔΝΤ ( ΜΕFP- Memorandum of Economic & Financial Policies). Τα δυο διαφορετικά κείμενα, θα σταλούν στην Αθήνα πριν από την έναρξη των συζητήσεων στην Αθήνα. Σύμφωνα με αξιωματούχους του υπουργείου οικονομικών τα μέτρα που θα περιλαμβάνουν τα δύο κείμενα θα πρέπει να οριστικοποιηθούν μέσα σε ένα διάστημα από 7 -10 ημερών. Τα δύο κείμενα θα έχουν ομοιότητες αλλά δεν θα είναι ταυτόσημα. Αυτό σημαίνει ότι το μνημόνιο του ΔΝΤ μπορεί να έχει διαφορετικές υποχρεώσεις από το αναθεωρημένο μνημόνιο της ΕΕ όπως για παράδειγμα τις αλλαγές στο εργασιακό που όμως φαίνεται δεν έχουν οριστικοποιηθεί για το Ταμείο. Το σίγουρο είναι ότι το μνημόνιο με το ΔΝΤ θα περιέχει τα ίδια βασικά μέτρα πολιτικής με αυτό της ΕΕ αλλά θα αναμένει την ολοκλήρωση του όταν ληφθούν και οι αποφάσεις για την ελάφρυνση του χρέους και τα πλεονάσματα μετά το 2018 για να συμπληρώσει και το τμήμα της έκθεσης βιωσιμότητας του χρέους. Στελέχη του υπουργείου οικονομικών τόνιζαν ότι η «ευθυγράμμιση» των δύο κειμένων επιτυγχάνεται ως ένα βαθμό από την συμφωνία που έγινε στην Ουάσιγκτον να κλείσουν τα μεγάλα θέματα οικονομικής πολιτικής που αφορούν τα δημοσιονομικά μέτρα τις αλλαγές στις τράπεζες και οι αποκρατικοποιήσεις και να αφήσουν τα επιμέρους θέματα για αργότερα. Σαφές είναι επίσης ότι η τεχνική συμφωνία προϋποθέτει την «πλήρη εφαρμογή των μέτρων» . Με άλλα λόγια θα πρέπει όχι μόνο να ψηφιστούν και να εκδοθούν και οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις που θα επιτρέπουν την άμεση εφαρμογή τους. Φιλοδοξία του οικονομικού επιτελείου είναι όλα αυτά να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και τις 15 Μαϊου. Στην συνέχεια θα πρέπει να υπάρξει κάποιος χρόνος, ώστε τα νομοσχέδια και οι αποφάσεις να μεταφραστούν και να σταλούν στους θεσμούς ώστε να συνταχθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η έκθεση συμμόρφωσης της Ελλάδας (compliance report). Το κείμενο αυτό θα είναι το πιστοποιητικό της τεχνικής συμφωνίας μεταξύ του οικονομικού επιτελείου ώστε να μην υπάρχουν προφάσεις για καθυστερήσεις στις συζητήσεις μεταξύ Eurogroupκαι ΔΝΤ κυρίως για το θέμα της ελάφρυνσης του χρέους και λιγότερο για το θέμα των πρωτογενών πλεονασμάτων μετά το 2018 για το οποίο υπάρχει μεγαλύτερη σύγκλιση μεταξύ των δανειστών. enikonomia.gr
Συνάντηση με τους επικεφαλής του τραπεζικού συστήματος θα έχει σήμερα στη μία το μεσημέρι, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης και κορυφαία κυβερνητικά στελέχη. Αντικείμενο της συνάντησης θα είναι η χρηματοδότηση της Οικονομίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση θα συμμετέχουν εκτός του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, η γενική γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής, Έλενα Παπαδοπούλου, ο ειδικός γραμματέας διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, Φώτης Κουρμούσης και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Αντώνης Παπαδεράκης. Από την πλευρά των Τραπεζών θα είναι το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και οι διευθύνοντες σύμβουλοι των τεσσάρων συστημικών Τραπεζών (Εθνική, Peiraios, Alpha Bank και Eurobank) και της Attica Bank. Μεταξύ των άλλων πρόκειται να συζητηθούν θέματα που αφορούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος των κόκκινων δανείων, του ΕΣΠΑ και γενικότερα ζητήματα για τη χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας.
Παράθυρα και ευκαιρίες για σύνταξη από 56,5 ετών κρύβουν τα νέα όρια ηλικίας για χιλιάδες ασφαλισμένους που συμπληρώνουν 20 έως 35 χρόνια εργάσιμου βίου, άλλοι μέχρι το 2012 και άλλοι μετά το 2013, ανάλογα με την κατηγορία που υπάγονται. Για πέντε κατηγορίες ασφαλισμένων η έξοδος στη σύνταξη κλειδώνει με λιγότερα από 35 έτη ασφάλισης και με ευνοϊκότερα όρια ηλικίας. Αυτές οι κατηγορίες είναι: 1. Οι τρίτεκνες μητέρες που ασφαλίστηκαν πριν από το 1993 στο Δημόσιο ή σε Ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών, γιατί, αν έχουν 20 χρόνια εργασίας έως το 2010, διατηρούν το δικαίωμα συνταξιοδότησης χωρίς όριο ηλικίας, οποτεδήποτε κι αν αποφασίσουν να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη, ακόμη και μετά τις αλλαγές στα όρια ηλικίας που ισχύουν από 19/8/2015. Τρίτεκνη μητέρα με 20 χρόνια το 2010, που συμπληρώνει τα 27 έτη ασφάλισης μέσα στο 2017, μπορεί να αποχωρήσει με σύνταξη ανεξάρτητα από το αν είναι 50, 55, 56 ή 57 ετών. 2. Οι μητέρες ασφαλισμένες πριν από το 1993 στο Δημόσιο που συμπλήρωσαν 25ετία με ανήλικο παιδί έως το 2010. Με τα χρόνια αυτά και ανήλικο, κατοχυρώνουν την ηλικία των 50 και βάσει αυτής της ηλικίας καθορίζεται το νέο όριο συνταξιοδότησης. Για ασφαλισμένη που έκλεισε τα 50 το 2015 (από 19/8 και μετά) προβλέπεται έξοδος στη σύνταξη με όριο ηλικίας 55. Αν έκλεισε τα 50 το 2016, θα πάρει σύνταξη στα 56,9. Αν κλείνει τα 50 το 2017, συνταξιοδοτείται στα 58,5, ενώ μετά το 2018 το όριο περνάει πάνω από τα 60. 3. Οι μητέρες είχαν ανήλικο τέκνο έως το 2012 και ασφάλιση (πρώτο ένσημο) πριν από το 1993. Οσες έχουν ασφαλιστεί στο ΙΚΑ κατοχυρώνουν χαμηλότερα όρια ηλικίας για πλήρη σύνταξη που πριν από τις αλλαγές ήταν 55, 57 και 60, εφόσον έως το 2012 συμπλήρωσαν ή συμπληρώνουν με αναγνωρίσεις πλασματικού χρόνου τις 5.500 ημέρες ασφάλισης. Αν πιάνουν αυτές τις ηλικίες μετά τις 19/8/2015, που ισχύουν οι αλλαγές, τότε αποχωρούν με τα νέα όρια ηλικίας, που ξεκινούν από τα 56,5, 58,3 και 60,11 ετών για πλήρη σύνταξη. 4. Οι πατέρες στο Δημόσιο με ανήλικο παιδί και 25ετία τα έτη 2011 και 2012. Για αυτή την κατηγορία, όπως και για τις μητέρες με 25ετία και ανήλικο τέκνο, τα νέα όρια συνταξιοδότησης καθορίζονται από την ηλικία των 52 ή των 55 ετών για πλήρη σύνταξη. Για παράδειγμα, άνδρας με ανήλικο παιδί και 25ετία το 2011 κλειδώνει την έξοδο με το όριο ηλικίας που θα ισχύει όταν γίνει 52 ετών. Αν τα έκλεισε το 2016, το νέο όριο ηλικίας για να πάρει πλήρη σύνταξη είναι 56,9 ετών. Αν κλείνει τα 52 το 2017, θα βγει στα 58,5. Οσο αργότερα πιάνει τα 52 όμως το νέο όριο ηλικίας για σύνταξη είναι μεγαλύτερο. Ετσι, αν κλείνει τα 52 το 2020 θα πάρει πλήρη σύνταξη στα 63,7. Παρά την αύξηση κατά 11 χρόνια, το όριο ηλικίας για κάποιον που πιάνει τα 52 το 2020 παραμένει κάτω από τα 67. Αν όμως τα 52 έρθουν από το 2022 και μετά, το όριο για σύνταξη πάει στα 67, εκτός αν οι ασφαλισμένοι συμπληρώσουν 40 χρόνια, οπότε βγαίνουν με πλήρη στα 62. 5. Οι ένστολοι, δηλαδή οι στρατιωτικοί που υπηρετούν στις Ενοπλες Δυνάμεις (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί Στρατού Ξηράς, Πολεμικού Ναυτικού, Αεροπορίας) και τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας (Αστυνομικία, Λιμενικό Σώμα και Πυροσβεστικό Σώμα). Για την κατηγορία αυτή προβλέπεται έξοδος χωρίς όριο ηλικίας, αλλά μόνο βάσει ετών ασφάλισης. Απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 24,6 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας στα οποία πιάνονται και τα χρόνια φοίτησης στις στρατιωτικές σχολές. Σταδιακά όμως τα συντάξιμα έτη αυξάνονται για να φτάσουν στο σύνολο τα 30,6, για όσους έχουν τα 24,6 έτη έως το 2014, ενώ όσοι συμπληρώνουν τα 24,6 χρόνια από το 2015 και μετά θέλουν συνολικά 40 χρόνια για να αποχωρήσουν χωρίς όριο ηλικίας. Αν έχουν λιγότερα, τότε αποστρατεύονται στα 58, αν υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας, και στα 60, αν υπηρετούν στις Ενοπλες Δυνάμεις.
Προκήρυξη ΑΣΕΠ 3Κ/2017 : η προθεσμία λήγει στις 8 Μαΐου 2017, ημέρα Δευτέρα. Αιτήσεις μέσω ΑΣΕΠ για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού Ξεκίνησαν από Δευτέρα 24 Απριλίου οι αιτήσεις μέσω ΑΣΕΠ για 48 προσλήψεις τακτικού προσωπικού...
ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΑΣΕΠ Σήμερα, Δευτέρα 24 Απριλίου ξεκινούν οι αιτήσεις μέσω ΑΣΕΠ για 48 προσλήψεις (17 θέσεις ΠΕ, 8 ΤΕ, 22 ΔΕ και 1 ΥΕ) μόνιμου προσωπικού στον ΟΣΕ, το Εθνικό...
Παράθυρα και ευκαιρίες για σύνταξη από 56,5 ετών κρύβουν τα νέα όρια ηλικίας για χιλιάδες ασφαλισμένους που συμπληρώνουν 20 έως 35 χρόνια εργάσιμου βίου, άλλοι μέχρι το 2012 και άλλοι μετά το 2013, ανάλογα με την κατηγορία που υπάγονται. Για πέντε κατηγορίες ασφαλισμένων η έξοδος στη σύνταξη κλειδώνει με λιγότερα από 35 έτη ασφάλισης και με ευνοϊκότερα όρια ηλικίας. Αυτές οι κατηγορίες είναι: 1. Οι τρίτεκνες μητέρες που ασφαλίστηκαν πριν από το 1993 στο Δημόσιο ή σε Ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών, γιατί, αν έχουν 20 χρόνια εργασίας έως το 2010, διατηρούν το δικαίωμα συνταξιοδότησης χωρίς όριο ηλικίας, οποτεδήποτε κι αν αποφασίσουν να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη, ακόμη και μετά τις αλλαγές στα όρια ηλικίας που ισχύουν από 19/8/2015. Τρίτεκνη μητέρα με 20 χρόνια το 2010, που συμπληρώνει τα 27 έτη ασφάλισης μέσα στο 2017, μπορεί να αποχωρήσει με σύνταξη ανεξάρτητα από το αν είναι 50, 55, 56 ή 57 ετών. 2. Οι μητέρες ασφαλισμένες πριν από το 1993 στο Δημόσιο που συμπλήρωσαν 25ετία με ανήλικο παιδί έως το 2010. Με τα χρόνια αυτά και ανήλικο, κατοχυρώνουν την ηλικία των 50 και βάσει αυτής της ηλικίας καθορίζεται το νέο όριο συνταξιοδότησης. Για ασφαλισμένη που έκλεισε τα 50 το 2015 (από 19/8 και μετά) προβλέπεται έξοδος στη σύνταξη με όριο ηλικίας 55. Αν έκλεισε τα 50 το 2016, θα πάρει σύνταξη στα 56,9. Αν κλείνει τα 50 το 2017, συνταξιοδοτείται στα 58,5, ενώ μετά το 2018 το όριο περνάει πάνω από τα 60. 3. Οι μητέρες είχαν ανήλικο τέκνο έως το 2012 και ασφάλιση (πρώτο ένσημο) πριν από το 1993. Οσες έχουν ασφαλιστεί στο ΙΚΑ κατοχυρώνουν χαμηλότερα όρια ηλικίας για πλήρη σύνταξη που πριν από τις αλλαγές ήταν 55, 57 και 60, εφόσον έως το 2012 συμπλήρωσαν ή συμπληρώνουν με αναγνωρίσεις πλασματικού χρόνου τις 5.500 ημέρες ασφάλισης. Αν πιάνουν αυτές τις ηλικίες μετά τις 19/8/2015, που ισχύουν οι αλλαγές, τότε αποχωρούν με τα νέα όρια ηλικίας, που ξεκινούν από τα 56,5, 58,3 και 60,11 ετών για πλήρη σύνταξη. 4. Οι πατέρες στο Δημόσιο με ανήλικο παιδί και 25ετία τα έτη 2011 και 2012. Για αυτή την κατηγορία, όπως και για τις μητέρες με 25ετία και ανήλικο τέκνο, τα νέα όρια συνταξιοδότησης καθορίζονται από την ηλικία των 52 ή των 55 ετών για πλήρη σύνταξη. Για παράδειγμα, άνδρας με ανήλικο παιδί και 25ετία το 2011 κλειδώνει την έξοδο με το όριο ηλικίας που θα ισχύει όταν γίνει 52 ετών. Αν τα έκλεισε το 2016, το νέο όριο ηλικίας για να πάρει πλήρη σύνταξη είναι 56,9 ετών. Αν κλείνει τα 52 το 2017, θα βγει στα 58,5. Οσο αργότερα πιάνει τα 52 όμως το νέο όριο ηλικίας για σύνταξη είναι μεγαλύτερο. Ετσι, αν κλείνει τα 52 το 2020 θα πάρει πλήρη σύνταξη στα 63,7. Παρά την αύξηση κατά 11 χρόνια, το όριο ηλικίας για κάποιον που πιάνει τα 52 το 2020 παραμένει κάτω από τα 67. Αν όμως τα 52 έρθουν από το 2022 και μετά, το όριο για σύνταξη πάει στα 67, εκτός αν οι ασφαλισμένοι συμπληρώσουν 40 χρόνια, οπότε βγαίνουν με πλήρη στα 62. 5. Οι ένστολοι, δηλαδή οι στρατιωτικοί που υπηρετούν στις Ενοπλες Δυνάμεις (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί Στρατού Ξηράς, Πολεμικού Ναυτικού, Αεροπορίας) και τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας (Αστυνομικία, Λιμενικό Σώμα και Πυροσβεστικό Σώμα). Για την κατηγορία αυτή προβλέπεται έξοδος χωρίς όριο ηλικίας, αλλά μόνο βάσει ετών ασφάλισης. Απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 24,6 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας στα οποία πιάνονται και τα χρόνια φοίτησης στις στρατιωτικές σχολές. Σταδιακά όμως τα συντάξιμα έτη αυξάνονται για να φτάσουν στο σύνολο τα 30,6, για όσους έχουν τα 24,6 έτη έως το 2014, ενώ όσοι συμπληρώνουν τα 24,6 χρόνια από το 2015 και μετά θέλουν συνολικά 40 χρόνια για να αποχωρήσουν χωρίς όριο ηλικίας. Αν έχουν λιγότερα, τότε αποστρατεύονται στα 58, αν υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας, και στα 60, αν υπηρετούν στις Ενοπλες Δυνάμεις. Ελεύθερος Τύπος
Την απάντησή του στην κριτική του αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑΔημήτρη Παπαδημούλη για τη δήλωση Μητσοτάκη για της γαλλικές εκλογές ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Μακάριος Λαζαρίδης. «Η ατζέντα Μακρόν μοιάζει πολύ με της Ν.Δ. Η Λεπέν είχε πανηγυρίσει τη νίκη ΣΥΡΙΖΑ! Καταλαβαίνω τη λύπη σας!», έγραψε ο κ. Λαζαρίδης. Ο κ. Παπαδημούλης είχε επικρίνει τον πρόεδρο της Ν.Δ. Κυριάκο Μητσοτάκη για τα θετικά του σχόλια για τη νίκη του Εμανουέλ Μακρόν, υπενθυμίζοντας ότι ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης στήριζε αρχικώς τον υποψήφιο της γαλλικής Κεντροδεξιάς Φρανσουά Φιγιόν. Είχε σημειώσει ακόμη ότι ο κ. Μητσοτάκης εξομοίωσε τον υποψήφιο της Αριστεράς Ζαν-Λουκ Μελανσόν με την ακροδεξιά Μαρίν Λεπέν.
Τα ποιοτικά ευρήματα των δημοσκοπήσεων- δημοσιευμένων και «κρυφών»- επεξεργάζονται και αναλύουν στη ΝΔ, προκειμένου να δουν όχι μόνο το που και πως «βαδίζουν», αλλά και για να διαπιστώσουν τα «αδύναμα» σημεία τους και να επικεντρώσουν σε συγκεκριμένες κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες την πολιτική και επικοινωνιακή τους στρατηγική. Ο σχεδιασμός της οδού Πειραιώς «πατάει» στην εκτίμηση ότι ο απώτερος χρόνος της προκήρυξης εκλογών θα είναι το φθινόπωρο του 2018, καθώς στις αρχές του 2019 θα πρέπει η κυβέρνηση να υλοποιήσει τη συμφωνία της με τους δανειστές και να προχωρήσει σε μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου και ως εκ τούτου πιστεύουν πως ο κ. Τσίπρας θα προσφύγει στις κάλπες πριν υποστεί το πολιτικό κόστος και των μέτρων αυτών. «Πολύ νωρίτερα»Θεωρούν, ωστόσο, ότι οι εκλογές «μπορεί να έρθουν και πολύ νωρίτερα», αφού όπως λένε «η κυβέρνηση δύσκολα θα αντέξει έως τον Σεπτέμβριο του 2018, ειδικά στην περίπτωση που το ?ΝΤ ζητήσει και νέα μέτρα πριν το 2019», κάτι το οποίο θεωρούν ιδιαιτέρως πιθανόν μετά την έκθεση του Ταμείου και τις προβλέψεις του για το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων τα δύο επόμενα χρόνια. Με βάση τις εκτιμήσεις αυτές και την επεξεργασία των ευρημάτων των δημοσκοπήσεων, στελέχη του επιτελείου του Κυρ. Μητσοτάκη καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ΝΔ βρίσκεται πολύ κοντά και εντέλει θα καταφέρει να έχει αυτοδυνα?ία μετά τις επόμενες εκλογές, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως «όσο μακραίνει ο χρόνος των εκλογών τόσο πιο κοντά θα βρεθούμε σε μια ισχυρή αυτοδυναμία». Σύμφωνα με τις αναλύσεις της ομάδας, υπό τον Τ. Θεοδωρικάκο, που επεξεργάζεται τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων, στην οδό Πειραιώς θεωρούν πως ακόμη κι αν γίνονταν τώρα εκλογές το ενδεχόμενο αυτοδυναμίας της ΝΔ θα ήταν μια ιδιαιτέρως πιθανή εξέλιξη, «πολλώ δε μάλλον που με την πάροδο του χρόνου θα συνεχίζεται η φθορά της κυβέρνησης» και εξηγούν τα στοιχεία της επεξεργασίας που κάνουν. Η διαφορά, σημειώνουν, μεταξύ της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, «μεγαλώνει από μισή έως μία ποσοστιαία μονάδα τον μήνα και η μεταξύ τους απόσταση, σε όλες πλέον τις δημοσκοπήσεις, φτάνει σε ιστορικά υψηλά μεγέθη» και μάλιστα «σε μία περίοδο εκλογικά ουδέτερη». Η ΝΔ, τονίζουν, καταγράφει πλέον διπλάσια ποσοστά από τον ΣΥΡΙΖΑ και υπογραμμίζουν ότι στην τελευταία δημοσκόπηση του ΠΑΜΑΚ, στις 10 Απριλίου, που η διαφορά έφτασε το 17,5%. Από την άλλη πλευρά, προσθέτουν, στην ίδια έρευνα ο βαθμός ικανοποίησης των πολιτών από για την πολιτική της κυβέρνησης ήταν μόλις 3,5%, ενώ τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ (15,5% τη δημοσκόπηση του ΠΑΜΑΚ) συνεχώς μειώνονται και η απόστασή του από τα κόμματα που διεκδικούν την τρίτη θέση (ΔΗΣΥ, ΚΚΕ και ΧΑ βρίσκονται πέριξ του 7%) είναι σαφώς μικρότερη, από τη διαφορά που τον χωρίζει από την πρώτη θέση και της Νέα Δημοκρατία. Τα σενάριαΣε ότι αφορά την επίτευξη αυτοδυνα?ίας, εξηγούν κατ΄ αρχάς ότι αυτή- με βάση το ισχύον εκλογικό σύστημα- εξαρτάται εν πολλοίς από το συνολικό ποσοστό των κομμάτων που θα μείνουν εκτός Βουλής και με βάση τα σημερινά δημοσκοπικά δεδομένα, αλλά και την πολυδιάσπαση όλων των πολιτικών χώρων, εκτιμούν ότι το άθροισμά τους μπορεί να φτάσει ακόμη και το 10% και σε μια τέτοια περίπτωση θα αρκεί για την αυτοδυναμία της ΝΔ ένα ποσοστό της τάξεως του 36,25%. Αν το συνολικό ποσοστό των εκτός Βουλής κομμάτων φτάσει το 8%, για την επίτευξη αυτοδυναμίας χρειάζεται 37%, ενώ αν οι εκτός Κοινοβουλίου σχηματισμοί αθροίσουν ποσοστό 6%, η ΝΔ θα πρέπει να φθάσει το 38%, κάτι που θεωρούν ιδιαιτέρως εφικτό, καθώς στην δημοσκόπηση του ΠΑΜΑΚ η πρόθεση ψήφου για το κόμμα της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης έφτασε στο 33%, σε μη προεκλογική περίοδο και με το ποσοστό της αδιευκρίνιστης ψήφου να βρίσκεται στο 15%. Πού κερδίζει, πού «πονάει» η ΝΔ Η επεξεργασία των ποιοτικών χαρακτηριστικών των δημοσκοπήσεων δίνει τη δυνατότητα στην ηγετική ομάδα της οδού Πειραιώς να εντοπίσει τόσο την υπεροχή της, όσο και κυρίως τις αδυναμίες της να διεισδύσει σε συγκεκριμένες κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες και με βάση αυτές να χαράξει την πολιτική της σε πολιτικό και επικοινωνιακό επίπεδο. Οι αναλύσεις της ομάδας που επεξεργάζεται τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων, κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι η ΝΔ «πάει καλά, έως πολύ καλά» σχεδόν στο σύνολο της μεσαίας τάξης, στους ελεύθερους επαγγελματίες και στους εργαζόμενους στο ιδιωτικό τομέα. Αντιθέτως ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να κρατά δυνάμεις στο χώρο των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ χάνει ένα μεγάλο μέρος της επιρροής του στους συνταξιούχους, οι οποίοι (μαζί με τους δημοσίους υπαλλήλους και του νέους) ήταν οι βασικές «δεξαμενές» της εκλογικής του δύναμης. Παρά την υποχώρηση της επιρροής του ΣΥΡΙΖΑ, τα «κέρδη» της ΝΔ στους συνταξιούχους είναι πολύ μικρότερα, σε σχέση με την αύξηση των ποσοστών της σε άλλες κοινωνικές ομάδες. Το μεγάλο πρόβλημα της ΝΔ, ωστόσο, εντοπίζεται στους άνεργους και τους νέους σε ηλικία ψηφοφόρους, καθώς στις δύο αυτές κοινωνικές ομάδες εξακολουθούν να κυριαρχούν οι αντιμνημονιακές λογικές. Με βάση αυτά τα ευρήματα η επικοινωνιακή τακτική της οδού Πειραιώς θα εστιάσει το επόμενο χρονικό διάστημα προς τις δύο αυτές ομάδες, προβάλλοντας τις θέσεις της για την προσέλκυση επενδύσεων και τη διευκόλυνση του επιχειρείν, καθώς θεωρούν ότι μόνο με μια τέτοια πολιτική μπορεί να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας και επισημαίνουν πως με την άσκηση μιας τέτοιας πολιτικής οι πρώτοι που θα ωφεληθούν θα είναι οι άνεργοι και οι νέοι που σήμερα αναζητούν αλλά δεν βρίσκουν εργασία. • Αν το συνολικό ποσοστό των εκτός Βουλής κομμάτων φτάσει το 8%, για την επίτευξη αυτοδυναμίας χρειάζεται 37%, ενώ αν οι εκτός Κοινοβουλίου σχηματισμοί αθροίσουν ποσοστό 6%, η ΝΔ θα πρέπει να φθάσει το 38% Πηγή κειμένου: imerisia
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επιφύλασσε αυτό το Σαββατοκύριακο ένα απογοητευτικό μήνυμα για την Ελλάδα: Ακόμη και αν η χώρα εξασφαλίσει την ελάφρυνση του χρέους από τους Ευρωπαίους πιστωτές της, χρειάζεται ακόμα πιο οδυνηρές οικονομικές μεταρρυθμίσεις, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Wall Street Journal. Επτά χρόνια μετά από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης και πριν από μία ακόμη επικείμενη οικονομική κρίση, αυτό είναι το μήνυμα που δεν θέλει να ακούσει ο Έλληνας και ένας βασικός λόγος για τον οποίο το ΔΝΤ παροτρύνει τη Γερμανία και τους άλλους Ευρωπαίους πιστωτές της Αθήνας να δώσουν στη χώρα ελπίδα με τη μορφή μιας πραγματικής ελάφρυνσης χρέους. "Οι δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις της χώρας... οι μεταρρυθμίσεις στο ασφαλιστικό και στο φορολογικό, είναι μόνο μια προκαταβολή", δήλωσε ο Πολ Τόμσεν, επικεφαλής του ευρωπαϊκού τμήματος του ΔΝΤ. Για να μειωθούν τα ποσοστά ανεργίας και για να επιστρέψουν τα εισοδήματα στα προ-κρίσης επίπεδα θα χρειαστούν "βαθιές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, πολλές από τις οποίες δεν έχουν ακόμη γίνει", ανέφερε. Το ποσοστό ανεργίας είναι σήμερα στο 22% και το μισό εργατικό δυναμικό της νεολαίας είναι χωρίς εργασία. Ο Τόμσεν και η Λαγκάρντ, συναντήθηκαν με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο το Σαββατοκύριακο πριν από την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα την επόμενη εβδομάδα. Παρόλο που οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, το ταμείο δεν έχει αποφασίσει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα. Όπως γράφει χαρακτηριστικά η WSJ, η χώρα έχει ήδη υποστεί μια σειρά πολιτικών κρίσεων και κυβερνητικών αλλαγών κατά τη διάρκεια των ετών διάσωσης. Μία ακόμη κρίση θα μπορούσε να έρχεται, αναφέρουν οι αναλυτές, καθώς η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το χρέος που θα πρέπει να πληρωθεί τους επόμενους μήνες και το οποίο δεν μπορεί να καλύψει χωρίς πρόσθετη βοήθεια από εξωτερικούς πιστωτές. Νωρίτερα φέτος, το Ταμείο δήλωσε ότι το αδιέξοδο σε σχέση με τους νέους όρους διάσωσης, τη χρηματοδότηση και την ελάφρυνση του χρέους κινδυνεύει να ωθήσει τη χώρα εκτός της ευρωζώνης. Με επικεφαλής τη Γερμανία, οι Ευρωπαίοι πιστωτές της Αθήνας προσπαθούν να επιβάλουν περισσότερες οικονομικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, υποσχόμενοι την ελάφρυνση του χρέους, αν οι μεταρρυθμίσεις παράγουν θετικά αποτελέσματα. Πρόκειται για μια υπόσχεση που έχει προσφερθεί εδώ και καιρό, αλλά δεν έχει εκπληρωθεί, εν μέρει επειδή η Ελλάδα δεν έχει εκπληρώσει όλους τους όρους της συμφωνίας. Το ΔΝΤ εκτιμά ότι οι προβλέψεις των Ευρωπαίων για το πρωτογενές πλεόνασμα δεν είναι αξιόπιστες και εμμένει στην έκκλησή του προς την Ευρώπη να δώσει στην Ελλάδα πραγματική ελάφρυνση του χρέους, προσπαθώντας να ξανακερδίσει την αξιοπιστία που έχασε στο πρώτο αποτυχημένο σχέδιο διάσωσης. Ωστόσο, ορισμένοι οικονομολόγοι αμφισβητούν ακόμη και το ότι η πρόταση του ΔΝΤ για την ελάφρυνση του χρέους είναι ρεαλιστική. Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας ανέρχεται σήμερα σε περίπου 326 δισ. ευρώ, περίπου το 180% του ΑΕΠ της χώρας, εκ των οποίων 226 δισ. ευρώ οφείλονται στους Ευρωπαίους πιστωτές. Ο Jeromin Zettelmeyer, συνεργάτης του Peterson Institute for International Economics και πρώην κορυφαίος οικονομολόγος στο γερμανικό υπουργείο Οικονομίας, αμφισβητεί ότι οι τρέχουσες προτάσεις για την επέκταση του χρέους της Ελλάδας και τη μείωση των επιτοκίων της θα είναι αρκετές για να ανακάμψει η χώρα. "Τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους που τέθηκαν στο τραπέζι από τo Eurogroup τον Μάιο του 2016 θα μπορούσαν να είναι επαρκή για την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους, αλλά μόνο εάν τα μέτρα αυτά ληφθούν σε μια ακραία εκδοχή τους", ανέφερε. Είπε ότι ο ιδιωτικός τομέας δεν θα δεχτεί αυτού του είδους την αναδιάρθρωση, διότι δίνει στην Ελλάδα ένα ισχυρό κίνητρο για αθέτηση υποχρεώσεων ή επαναδιαπραγμάτευση, όταν το χρέος θα είναι στο αποκορύφωμά του. Η Γερμανία, εν τω μεταξύ, αντιμετωπίζει πιέσεις λόγω των επικείμενων εκλογών, κάτι που αποτελεί έναν από τους κύριους λόγους για τους οποίους το Βερολίνο δεν υποστηρίζει τώρα την ελάφρυνση του χρέους. Η γερμανική κυβέρνηση έχει από καιρό υποσχεθεί ότι δεν θα συνεισφέρει σε καμία χρηματοδότηση στην Ελλάδα χωρίς τη συμμετοχή του ΔΝΤ, επειδή το ΔΝΤ προσδίδει εγκυρότητα στο πρόγραμμα. Αλλά δεδομένου ότι το ΔΝΤ ζητά ελάφρυνση του χρέους, αυτό οδηγεί σε ακόμη άλλη πιστωτική κρίση τους προσεχείς μήνες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κ. Zettelmeyer, λόγω των τεράστιων οικονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η χώρα, η Ελλάδα θα μπορούσε ακόμα να απαιτήσει επιπλέον 100 δισ. ευρώ έκτακτης βοήθειας.
Χωρίς χειροπιαστές δεσμεύσεις των δανειστών για ελάφρυνση του χρέους στις βαλίτσες τους, αλλά με τον «λογαριασμό» των νομοσχεδίων που θα ψηφιστούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και των νέων μέτρων για μετά το 2018, επιστρέφει από την Ουάσιγκτον η ελληνική διαπραγματευτική ομάδα, φέρνοντας μαζί της και τους επικεφαλής του κουαρτέτου των θεσμών.Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών κύριος Ευκλείδης Τσακαλώτοςόμως φαίνεται πως άφησε στην Ουάσιγκτον και τις υποσχέσεις για «χαλάρωση» της λιτότητας και των στόχων για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων κάτω από 3,5% του ΑΕΠ μετά το 2018. Η ελληνική διαπραματευτική ομάδα δείχνει σαν να «μέθυσε» από την... επιτυχία για το πρωτογενές πλεόνασμα-μαμούθ που πέτυχε το 2016 (3,9% του ΑΕΠ όπως αναμένεται να επικυρώσει σήμερα η Eurostat ή 4,19% όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση με βάση τους κανόνες του Μνημονίου) και πανηγυρίζει επειδή απέδειξε ότι μπορεί να καταφέρει να φέρει σε πέρας και τα επόμενα χρόνια τέτοιες δύσκολες αποστολές –που μόνον το ΔΝΤ πλέον λέει πως δεν μπορεί να πετύχει μια εξουθενωμένη από την κρίση χώρα όπως η Ελλάδα. Έρχονται τα νέα μέτρα Από την Τρίτη (ή Τετάρτη το αργότερο) αναμένεται να ξεκινήσει στην Αθήνα ο τελικός γύρος διαπραγμάτευσης με τους δανειστές προκειμένου να κλείσει η 2η αξιολόγηση με τα μέτρα που θα ψηφιστούν ως τις 15 Μαΐου. Μέχρι την Κυριακή το βράδυ δεν είχαν ακόμα δοθεί στην κυβέρνηση τα προσχέδια συμφωνίας με το ΔΝΤ και τους Ευρωπαίους.Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών ξέρει πως τα μέτρα λιτότητας θα κλείσουν «εδώ και τώρα», ενώ για το χρέος θα χρειαστεί πολύς χρόνος ακόμη -ίσως και μήνες- για να ωριμάσουν οι αποφάσεις. Ευελπιστεί πάντως να έχει στα χέρια του τουλάχιστον την «τεχνική συμφωνία» και την «έκθεση συμμόρφωσης» από τους Θεσμούς, πριν πάει στο Eurogroup της 22ας Μαΐου. Εκεί θέλει όμως, εκτός από τα επίχαιρα για το κλείσιμο της συμφωνίας, να ακούσει και κάποιες δεσμεύσεις των Ευρωπαίων ότι θα εργαστούν για να παρουσιάσουν μια ικανοποιητική ρύθμιση του ελληνικού χρέος. Από την Ουάσιγκτον πάντως ήδη την Παρασκευή, ο επικεφαλής Ευρώπης του ΔΝΤ Πόουλ Τόμσεν προϊδέασε ότι το Ταμείο θα αρκεστεί απλώς σε ένα «περίγραμμα» συμφωνίας και δεν θα πιέσει τους Ευρωπαίους να εξειδικεύσουν περαιτέρω τα μέτρα που (από το 2012) έχουν υποσχεθεί για την Ελλάδα.Μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες:-Θα συμφωνηθεί πώς κλείνουν τα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης. Θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, ενώ η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με τους Ευρωπαίους που ζητούν πώληση μονάδων της ΔΕΗ. Θα κριθεί επίσης η τύχη για τις ανατροπές στα Εργασιακά (ομαδικές απολύσεις, συνδικαλιστικός νόμος, συλλογικές συμβάσεις) αλλά κάποιες από τις αποφάσεις ίσως ισχύσουν μετά το 2018 ή ενδεχομένως να μετατεθούν για το φθινόποωρο και την 3η αξιολόγηση. -Θα ψηφιστούν τα μέτρα περικοπών 2% του ΑΕΠ με κατάργηση της προσωπικής διαφοράς στις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις το 2019 και μείωση του αφορολογήτου στα 5600 ευρώ το 2020. Αυτά είναι άσχετα με την 2η αξιολόγηση, αλλά απαιτήθηκαν από το ΔΝΤ για να μπει στο ελληνικό πρόγραμμα. Παρότι επισήμως η κυβέρνηση επιμένει ακόμα ότι δεν θα ψηφιστούν αν δεν δει χειροπιαστές αποφάσεις για το χρέος, το πιθανότερο είναι ότι θα τα ψηφίσει από τώρα, ενώ οι αποφάσεις των δανειστών θα έρθουν μετά. -Θα ετοιμαστεί το επικαιροποιημένο Μνημόνιο (MoU) με τους Ευρωπαίους δανειστές και θα συνταχθεί και το νέο Μνημόνιο με το ΔΝΤ (MEFP). Εκεί θα πρέπει να λυθεί και το θέμα της «τρύπας» 1,5% του ΑΕΠ ή 2,7 δισ. ευρώ που βλέπει το Ταμείο για το 2018 (προβλέποντας πρωτογενές πλεόνασμα 2% αντί 3,5% που έχει συμφωνηθεί) και αν θα αρκεστεί στα μέτρα του ψηφισμένου «κόφτη» δαπανών (κατά 60% περικοπές συντάξεων) ή θα απαιτήσει και άλλα νέα μέτρα πριν το 2019. Λιτότητα χωρίς τέλος Η ανακοίνωση του πλεονάσματος των 7,2 δισ. ευρώ (4,19% του ΑΕΠ κατά Πρόγραμμα) φαίνεται πως ανέτρεψε πάντως την διαπραγματευτική στάση της κυβέρνησης. Με συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής ο ΓΓ Δημοσιονομικής Πολιτικής κύριος Φραγκίσκος Κουτεντάκης, υποστηρίζει πως τα πρωτογενή πλεονάσματα θα ξεπερνούν τον στόχο του 3,5% του ΑΕΠ και μετά το 2018, παρότι η έως πρότινος «γραμμή» της κυβέρνηση ήταν να τονίζει πως δεν μπορεί να είναι διατηρήσιμα για πολλά χρόνια μετά το 2018 όπως επιμένει να ζητά το Βερολίνο. Πιθανώς η κυβέρνηση να αφήνει τον επιχείρημα αυτό στο ΔΝΤ, που δέχεται όμως ήδη «μπούλινγκ» από τον Βόλφγκανκ Σόιμπλε επειδή τα στοιχεία για το πλεόνασμα δείχνουν πως έπεσε έξω σε αυτό το επιχείρημα. Πηγή κειμένου: protothema
ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΑΛΛΙΑ 2017 Μεγάλη ανατροπή στα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών στη Γαλλία. Το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι μετά την καταμέτρηση 20 εκατομμυρίων ψήφων, η Λεπέν συγκεντρώνει 24,38%, ο Μακρόν...
O Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, και η επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), Κριστίν Λαγκάρντ, διαφωνούν για τα θέματα της ελάφρυνσης του χρέους και των πρωτογενών πλεονασμάτων μετά το 2018, αναφέρει δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, με θέμα: «Η μόνιμη διαμάχη για την Ελλάδα». Κύκλοι της γερμανικής κυβέρνησης αναμένουν ότι θα υπάρξουν σκληρές διαπραγματεύσεις έως το τελευταίο λεπτό. «Θα υπάρξει και πάλι μία μακρά νύχτα διαπραγματεύσεων», σημειώνεται. Ο Σόιμπλε ήταν φανερά εκνευρισμένος με τη Λαγκάρντ στην Ουάσιγκτον, στις συζητήσεις που έγιναν στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ, σημειώνει η γερμανική εφημερίδα. Η οργή του Σόιμπλε, προσθέτει, δεν έχει να κάνει μόνο με την κριτική του ΔΝΤ για το υψηλό πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της Κίνας, αλλά σε μεγάλο βαθμό και με την Ελλάδα. Μπορεί, συνεχίζει το δημοσίευμα, να επιβεβαίωσε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ, Πόλ Τόμσεν, ότι είναι πολύ κοντά μία συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο, αλλά αυτό, τονίζει, αφορά μόνο τις μεταρρυθμίσεις. «Στα άλλα σημαντικά θέματα – την ελάφρυνση του χρέους και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων της Ελλάδας – συνεχίζουν να αποκλίνουν το ΔΝΤ και η Ευρώπη, όπως φάνηκε στην εαρινή σύνοδο». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Σόιμπλε επιμένει στην επιβολή σκληρών όρων για τον ελληνικό προϋπολογισμό, θεωρώντας ότι πρέπει να επιτυγχάνονται πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για ένα διάστημα έως και 10 ετών, ενώ το ΔΝΤ θεωρεί ότι αυτό δεν είναι ρεαλιστικό. Αναμένονται σκληρές διαπραγματεύσεις Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι διαφορές των πιστωτών για το ζήτημα της ελάφρυνσης του χρέους. Ο Τόμσεν τόνισε ότι χρειάζεται επειγόντως μία περαιτέρω επιμήκυνση των λήξεων των δανείων στην Ελλάδα, ζητώντας συγκεκριμένες δεσμεύσεις των Ευρωπαίων πριν ληφθεί απόφαση από το ΔΝΤ για τη συμμετοχή του στο ελληνικό πρόγραμμα. Αντίθετα, ο Σόιμπλε, αναφέρει η εφημερίδα, επιμένει στην αντίληψή του ότι αρκούν οι έως τώρα διακηρύξεις προθέσεων των Ευρωπαίων, να εξετάσουν περαιτέρω ελαφρύνσεις χρέους στο μέλλον. «Η γερμανική κυβέρνηση φοβάται ότι οι ελαφρύνσεις του ελληνικού χρέους θα μπορούσαν να εκληφθούν αρνητικά από πολλούς ψηφοφόρους στις εκλογές». Έως τον Οκτώβριο, σημειώνει η Handelsblatt, πρέπει να βρεθεί ένας συμβιβασμός. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να απαλειφθεί η διατύπωση «αν είναι ανάγκη», που υπήρχε σε προηγούμενη συμφωνία των δύο πλευρών. Ένας άλλος τρόπος θα ήταν να διατυπωθούν διάφορες εναλλακτικές λύσεις για την ελάφρυνση του χρέους, από τις οποίες κάποιες θα χρησιμοποιηθούν μετά τη λήξη του προγράμματος. «Εδώ θα ανέκυπτε και πάλι το ερώτημα, αν αυτό θα ήταν αρκετό για το ΔΝΤ».
Η Ελλάδα προσβλέπει στην ακόμη στενότερη συνεργασία με την Κίνα, όχι μόνο για το καλό των δυο λαών μας, αλλά στην κυριολεξία για το καλό του κόσμου, τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος υποδεχόμενος, νωρίτερα σήμερα, στο Προεδρικό Μέγαρο τον Υπουργό Εξωτερικών της Κίνας κ. Γουάνγκ Γι συνοδευόμενο από τον Έλληνα ομόλογό του κ. Νίκο Κοτζιά. Όπως σημείωσε ο κ. Παυλόπουλος, ζούμε σε μια ταραγμένη εποχή και πρέπει να υπερασπισθούμε την ειρήνη, υπενθυμίζοντας παράλληλα, την ιστορία του ελληνικού και Κινεζικού πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτό, επισήμανε, ότι η Κίνα και με τον μεγάλο της Πολιτισμό αλλά και με την μεγάλη δύναμη, που διαθέτει, μπορεί να διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο. Πρόσθεσε, επίσης, ότι εμείς ως μέλος της ΕΕ θεωρούμε την συνεργασία με την Κίνα σημαντική, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά με την ΕΕ στο σύνολό της. Χαρακτήρισε, παράλληλα, την παρουσία του Κινέζου Υπουργού Εξωτερικών στην Αθήνα και για το Forum των αρχαίων πολιτισμών, ένα ακόμα δείγμα των στενών σχέσεων Ελλάδας και Κίνας και χαιρέτισε, την πολύ σημαντική-όπως την χαρακτήρισε- πολιτική πρωτοβουλία της Κίνας για τον νέο Δρόμο του Μεταξιού. Μάλιστα, ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι διατεθειμένη να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση και αυτό σηματοδοτεί και η παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα, ενώ διαβεβαίωσε ότι και ο ίδιος κατά την επίσκεψή του στην Κίνα, μετά από την πρόσκληση που του απηύθυνε ο Κινέζος Πρόεδρος, θα συμβάλει στο μέτρο που αναλογεί στην Ελλάδα, ώστε η συνεργασία μεταξύ των δυο χωρών να επεκταθεί και προς αυτήν την κατεύθυνση. Από την πλευρά του, ο Υπουργός Εξωτερικών της Κίνας κ. Γουάνγκ Γι, αφού ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την θερμή υποδοχή και του μετέφερε τους θερμούς χαιρετισμούς του Κινέζου Προέδρου, τόνισε ότι η κινεζική πλευρά εκτιμά ιδιαιτέρως την ελληνική πρωτοβουλία για το Forum των Αρχαίων Πολιτισμών και υποστήριξε ότι ο διάλογος μεταξύ των αρχαίων πολιτισμών μπορεί να οδηγήσει σε δρόμους για την εξεύρεση λύσης σε σύγχρονα προβλήματα και στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των λαών. Παράλληλα, ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο για την στήριξή του αναφορικά με την Κινεζική πρωτοβουλία για την δημιουργία ενός σύγχρονου Δρόμου του Μεταξιού, και ανέφερε πως η σχετική δήλωσή του προς το πρακτορείο Xinhua, είχε μεγάλη απήχηση, αυξάνοντας την δημοτικότητά του στην Κίνα. «Καλώς ορίζουμε τον Έλληνα πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα, να παρευρεθεί στο Forum «Μια Ζώνη, ένας Δρόμος» για διεθνή συνεργασία που θα γίνει τον επόμενο μήνα. Πιστεύουμε ότι μέσω της στενής συνεργασίας των δύο πλευρών στο Forum, θα ενισχυθεί η συνεργασία στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας" κατέληξε ο Κινέζος Υπουργός Εξωτερικών
Έτοιμος να κατέβει στις εκλογές αν του το επιτρέψει η υγεία του δηλώνει ο Δημοσθένης Βεργής, λίγο μετά την αποφυλάκισή του. Ο πρόεδρος των «Ελλήνων Οικολόγων» μίλησε για τη γνωριμία του με τον Άκη Τσοχατζόπουλο στις φυλακές Κορυδαλλού και την εξάμηνη συνύπαρξή τους στο ίδιο κελί. «Οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι θα σας πουν ότι "αν είναι εν ζωή είναι λόγω του Βεργή". Εγώ τον φρόντιζα. Μου έφερνε φαγητό η σύζυγος μου και το μοιραζόμασταν. Ούρλιαζε, νευρίαζε και μόνο εγώ τον ηρεμούσα. Του έλεγα να πάει στο νοσοκομείο γιατί θα πεθάνει» περιγράφει. Ο Δημοσθένης Βεργής τον Ιούνιο του 2014 καταδικάστηκε σε κάθειρξη 37 χρόνων και 6 μηνών για καταπάτηση χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων κοντά στη λίμνη Μαραθώνα. Αποφυλακίστηκε για λόγους υγείας.