Τα δικαιώματα των επιβατών στις πτήσεις έπειτα από την εξάπλωση του , παρουσιάζει η ταξιδιωτική πλατφόρμα Flightright που ειδικεύεται στην προώθηση των δικαιωμάτων των επιβατών.

Οι ειδικοί στα δικαιώματα πτήσεων της πλατφόρμας προσφέρουν απαντήσεις στα πιο σημαντικά ερωτήματα που αφορούν ακυρώσεις πτήσεων.

-Ποιες επιλογές έχουν οι επιβάτες εάν θέλουν να ακυρώσουν την πτήση τους προληπτικά;
Επί του παρόντος, η εναέρια κυκλοφορία σε περιοχές με επιβεβαιωμένες λοιμώξεις από τον κορωνοϊό στην Ευρώπη δεν περιορίζεται ακόμη μαζικά. Για παράδειγμα, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες συνεχίζουν να πετούν προς τα αεροδρόμια της Βενετίας και του Μιλάνου. Ωστόσο, εάν δεν είστε σίγουροι και θέλετε να αναβάλλετε ή να ακυρώσετε το ταξίδι σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρεία. Οι ακυρώσεις είναι δωρεάν αν υπάρχει ειδικός κίνδυνος για την υγεία – για παράδειγμα με σαφή προειδοποίηση ταξιδιού από Υπουργείο. Το κόστος των εισιτηρίων πρέπει να επιστραφεί πλήρως στους επιβάτες εντός 14 ημερών. Εάν δεν υπάρχει προειδοποίηση υγείας για τη χώρα ή την περιοχή του ταξιδιού, ισχύει η πολιτική ακύρωσης της αεροπορικής εταιρείας.

-Τι δικαιούνται οι επιβάτες σε περίπτωση ακύρωσης;
Εάν η ακύρωση οφείλεται σε πρωτοβουλία της αεροπορικής εταιρείας και δεν το προσφέρει από μόνη της, οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν την επιστροφή του κόστους εισιτηρίου εντός 14 ημερών. Εάν η κράτηση για την πτήση έγινε μέσω ταξιδιωτικού γραφείου, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα επιστροφής του κόστους των εισιτηρίων ή αλλαγής κράτησης σε άλλο προορισμό. Σε περίπτωση καθυστερήσεων στο αεροδρόμιο, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει επίσης να προσφέρουν στους επιβάτες ποτά, σνακ και, ενδεχομένως, διαμονή σε ξενοδοχείο και μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο.
-Οι πανδημίες αποτελούν ιδιαίτερη περίσταση;
Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ 261/2004 για τα δικαιώματα των επιβατών, υπάρχει ιδιαίτερη περίσταση εάν ο λόγος για την καθυστέρηση ή ακύρωση είναι “πέρα από τον έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας”. Η επικείμενη πανδημία του κοροναϊού είναι βέβαια πέρα από τον έλεγχο των αεροπορικών εταιρειών.

-Πώς μπορώ να λάβω επιστροφή χρημάτων ή να αλλάξω την κράτηση;
Οι επιβάτες συνήθως έχουν 14 ημέρες για να επικοινωνήσουν με την αεροπορική εταιρεία. Εάν υπάρχει συμβόλαιο, οι ταξιδιώτες δικαιούνται πλήρη επιστροφή των χρημάτων τους, όταν υπάρχουν ιδιαίτερες και αναπόφευκτες περιστάσεις που βρίσκονται σε άμεση γειτνίαση με τον προορισμό ή έχουν άμεση σχέση με τον τόπο προορισμού και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην εκτέλεση του ταξιδιού ή στη μεταφορά των ταξιδιωτών στον προορισμό. Αυτό αναφέρει η οδηγία της ΕΕ 2015/2302 για την οργανωμένα Πακέτα Ταξιδιών.

-Υπάρχουν ήδη κανονισμοί για πτήσεις προς τη Βόρεια Ιταλία;
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας έχει ζητήσει ζητεί επισταμένη προσοχή στα ταξίδια στη Βόρεια Ιταλία, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν περιορισμοί στη συνοριακή κυκλοφορία. Ως εκ τούτου, οι ταξιδιώτες αυτοί μπορούν να πραγματοποιήσουν τα ταξίδια τους. Ωστόσο, εάν έχετε κάνει κράτηση περιηγήσεων που συνδέονται με σημαντικές εκδηλώσεις, όπως το Καρναβάλι στη Βενετία, πρέπει να ενημερώσετε τον οργανωτή ταξιδίων για το αν υπάρχει δικαίωμα αποζημίωσης, δεδομένου ότι αυτό ακυρώθηκε από τις ιταλικές αρχές.