Παρελθόν αποτελούν, από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, τα «χάρτινα» και κάρτες, που χρησιμοποιούσε το επιβατικό κοινό για τις μετακινήσεις του με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα.

Περνώντας πλέον στην εποχή του , εμπνεύσεως του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, οι πολίτες καλούνται να «συμμορφωθούν» με τα νέα ήθη και έθιμα και να προσαρμοστούν στα καινούργια δεδομένα -δυστυχώς, δίχως να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση και προετοιμασία.

Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς, εάν είναι αρκετά «τολμηρός», ώστε να επιλέξει να μετακινηθεί με το μετρό σήμερα, Πέμπτη, το κοινό κάθε άλλο παρά εξοικειωμένο δείχνει με τη νέα κατάσταση. Πολλοί έρχονται με τα «χάρτινα» εισιτήριά τους ανά χείρας, ψάχνοντας να τα ακυρώσουν σε μηχανήματα που, πλέον, έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας. Εκεί, ρωτώντας άλλους «επίδοξους» επιβάτες, μαθαίνουν ότι θα πρέπει να τα ανταλλάξουν με το νέο ηλεκτρονικό προϊόν, ωστόσο ελάχιστοι γνωρίζουν πώς και πού μπορεί να γίνει αυτό.
Στον σταθμό του Ευαγγελισμού, συγκεκριμένα, όπου βρέθηκε νωρίτερα σήμερα το Πρώτο Θέμα, στις ουρές των προηγούμενων ημερών για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας, είχαν προστεθεί και νέες ουρές, αυτή τη φορά μπροστά από το μοναδικό (!) μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, που υπήρχε στον σταθμό. Άνδρες, γυναίκες, νέα παιδιά ή ηλικιωμένοι, Έλληνες και ξένοι -τουρίστες με τις αποσκευές τους, κυρίως- ήταν υποχρεωμένοι, είτε ήθελαν να κάνουν μια διαδρομή μόλις μίας στάσης (π.χ. Ευαγγελισμός – Σύνταγμα ή Ευαγγελισμός – Μέγαρο Μουσικής) είτε επιθυμούσαν να μεταβούν στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», να στηθούν στην ουρά και να περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους, για να βγάλουν ένα και μόνο εισιτήριο!

Φυσικά, ο εκνευρισμός ήταν διάχυτος. Πολλοί, που βιάζονταν να πάνε στη δουλειά τους ή σε άλλες υποχρεώσεις τους, ακόμα και να ταξιδέψουν, προτιμούσαν να φύγουν δίχως να βγάλουν εισιτήριο και να κατευθυνθούν στον σταθμό της επιλογής τους -σύμφωνα με τον , οι μπάρες θα κλείσουν από τη Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου. Ποιος μπορεί, ωστόσο, να υπολογίσει πόσα χρήματα χάνονται ήδη για τον Οργανισμό, όταν κι εκείνοι που θα έπαιρναν το εισιτήριο του 1,40 ευρώ, επιλέγουν τώρα να μην το κάνουν;

Την ίδια ώρα, δε, που ο κόσμος προσπαθούσε, ρωτώντας ο ένας τον άλλο, να μάθει ποια είναι η νέα πολιτική που ισχύει για την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου -το οποίο, παρεμπιπτόντως, πάλι… χάρτινο είναι- στον σταθμό δεν υπήρχε ούτε ένας υπάλληλος, επιφορτισμένος με το έργο της ενημέρωσης των πολιτών, να βρίσκεται δίπλα στο μηχάνημα έκδοσης των εισιτηρίων και να εξηγεί ή να κατευθύνει τη σχετική διαδικασία…

Καλώς ήρθατε στην εποχή του «ηλεκτρονικού» εισιτηρίου, εμπνεύσεως Σπίρτζη. Ελλάδα, Αθήνα, σωτήριον έτος 2017…
https://www.youtube.com/watch?v=nAscNkBcWn4