:  Ο αρχικός προγραμματισμός που υπήρχε για το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου έχει αποκλειστεί και πλέον η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξετάζει τη μετακύληση των

Όσο περνάνε οι μέρες και δεν υπάρχει εικόνα για το πότε θα λήξει η «περιπέτεια» με τον που έχει χτυπήσει και όλες τις Δομές της εκπαίδευσης, έρχονται συνεχώς στο προσκήνιο διάφορα σενάρια σχετικά με το χρόνο διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο αρχικός προγραμματισμός που υπήρχε για το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου έχει αποκλειστεί και πλέον η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξετάζει τη μετακύληση των εξετάσεων.

Όλα θα εξαρτηθούν από το πόσες ημέρες συνολικά θα χαθούν από το σχολικό έτος. Σε κάθε περίπτωση, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει διαμηνύσει πως η σχολική χρονιά – όπως και η ακαδημαϊκή – δεν θα χαθεί.

Πρόθεση του υπουργείου είναι οι πανελλαδικές να διεξαχθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες ώστε να μην διαταραχθεί πολύ η εξεταστική διαδικασία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από το υπουργείο εξετάζεται, στο καλό σενάριο , να υπάρξει αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών με επέκταση του σχολικού έτους, μείωση της ύλης για μετακύληση των πανελλαδικών για τα τέλη Ιουνίου.

Ωστόσο, αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά για περισσότερες ημέρες εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού, τότε δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να κληθούν οι υποψήφιοι να δώσουν εξετάσεις μέσα στον Ιούλιο.

Είναι κάτι που βρίσκεται στο μυαλό της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, αλλά ακόμη δεν έχει παρθεί κάποια απόφαση καθώς τα δεδομένα με τη διασπορά του ιού αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Αναφορικά με όσα ακούγονται για εξετάσεις ακόμη και το Σεπτέμβρη, είναι κάτι που ούτε θέλει να σκέφτεται η Νίκη .

«Επιδίωξή μου θα είναι να μην πάμε στο ακραίο σενάριο του Σεπτεμβρίου» είχε δηλώσει την Κυριακή μιλώντας στο in.gr.

Το χρονικό του «λουκέτου» στα σχολεία

Υπενθυμίζεται ότι η κατόπιν οδηγιών του ΕΟΔΥ ανακοίνωσε αρχικά την αναστολή λειτουργίας όλων των σχολείων από τις 11 Μαρτίου έως τις 24 Μαρτίου.

Με νεότερη απόφαση έγινε γνωστό ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά για άλλες δύο εβδομάδες, δηλαδή μέχρι τις 10 Απριλίου.

Μέχρι τότε η πλειοψηφία των μαθητών θα έχει χάσει 23 ημέρες μαθήματα ενώ κάποιοι άλλοι περισσότερες καθώς υπήρξαν σχολεία τα οποία είχαν κλείσει νωρίτερα λόγω υπόπτων κρουσμάτων.

Τα τρία σενάρια για τις

Με τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής τα σενάρια είναι 3.

Εάν τα σχολεία ανοίξουν μετά το Πάσχα τότε εκτιμάται ότι τα μαθήματα θα αναπληρωθούν με σύντμηση των διδακτικών ωρών και κατάργηση των περιπάτων.
Εάν η εξάπλωση του κοροναϊού συνεχιστεί και μετά το Πάσχα, εξέλιξη που φαντάζει αρκετά πιθανή, τότε η λύση θα δοθεί με παράταση του σχολικού έτους, μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης και μετάθεση των πανελλαδικών σε ημερομηνίες όσο το δυνατό πιο κοντά στον αρχικό προγραμματισμό. Σε αυτή την περίπτωση οι πανελλαδικές μπορεί να ξεκινήσουν προς τα τέλη Ιουνίου ή μέσα στον Ιούλιο.
Στην περίπτωση που η πανδημία λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και στη χώρα μας τότε πιθανότατα το υπουργείο Παιδείας να αναγκαστεί να προχωρήσει στην πιο ακραία λύση. Σε αυτή, εκτός από την παράταση του σχολικού έτους και τη μετάθεση των εξετάσεων θα αναζητηθεί πιθανότατα φόρμουλα ακόμη και για ολοκλήρωση της ύλης μόνο με εξ αποστάσεως μαθήματα (σ.σ τη δεδομένη στιγμή τα εξ αποστάσεως μαθήματα αφορούν μόνο επαναλήψεις).