Κύριε υπουργέ κοιτάξτε με ,εγώ είμαι το δημιούργημά σας .Είμαι ο καθηγητής του δικού σας προτύπου , της αρεσκείας σας. Συγχαρητήρια λοιπόν τα καταφέρατε. Μόνο θυμηθείτε για λίγο την ιστορία ενός άλλου γνωστού δημιουργού του Δρ Φρανκενστάιν .Ξέρετε εκείνου του Βρετανού γιατρού που στην προσπάθειά του να δημιουργήσει ένα νέο ανθρώπινο ον κατέληξε να δίνει ζωή σε ένα πλάσμα που είχε χάσει καθετί ανθρώπινο .Το πρωτότυπο της ιστορίας αυτής ήταν ότι είχαμε μια από τις σπάνιες φορές που ο αναγνώστης ή ο θεατής ταυτιζότανε με τον κακό της υπόθεσης ,με το τέρας. Έριξε την ευθύνη στον δημιουργό και όχι στο δημιούργημα του. Καμαρώστε με λοιπόν.

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας σας θα φροντίζω ,σαν να είμαι μαθητής ,να φωνάζω παρών όταν θα βγει το απουσιολόγιο. Δεν θα διακινδυνέψω να μείνω από απουσίες . Οι διευθυντές θα μου λένε «8 με 2»και οι συνδικαλιστές «το διδακτικό σου ωράριο» αλλά εγώ , που θέλω να έχω το κεφάλι μου ήσυχο ,θα επιλέξω το πρώτο και ας λένε άλλα οι νόμοι.

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας σας θα αξιολογούμαι στον πίνακα ,σαν να είμαι μαθητής που πρέπει να πει το ποίημα .Ο βαθμός μου θα ανεβαίνει μόνο αν τα πάω καλά ,ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να μένω και στον τόπο και να κόβομαι ως ανεπαρκής . Ως καθηγητής πρότυπο θα κάνω ένα πρότυπο μάθημα μια φορά κάθε δυο χρόνια όταν θα αξιολογούμαι από την επιτροπή .Θα είμαι από τρεις μέρες πριν προειδοποιημένος και πολύ καλά διαβασμένος. Θα επιλέγω ένα καλό τμήμα μαθητών για να έχω συμμετοχή.Kαι να τα σχέδια μαθήματος ,και να ο διαδραστικός πίνακας και να τα φύλλα εργασίας. Οι μαθητές θα με κοιτάνε αποσβολωμένοι και το μόνο που θα σκέφτονται είναι ότι «θέλουμε τον καθηγητή μας πίσω». Δεν χρειάζεται όμως καθόλου να ανησυχούν. Από την επόμενη κιόλας μέρα τα πράγματα θα είναι όπως και πριν.

alt

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας σας θα πρέπει ,σαν να είμαι μαθητής που εφαρμόζει τον κανονισμό του σχολείου, να τηρώ πιστά το καθηκοντολόγιο. Αυτό προβλέπει πέρα από τα διδαχτικά μου καθήκοντα και τα διοικητικά που θεωρούνται πλέον πιο σημαντικά .Εξωδιδακτικές εργασίες ,γραμματειακή υποστήριξη ,φύλαξη του χώρου.Aναι και μάθημα ,μην το ξεχάσω . Ο διευθυντής του σχολείου θα με αξιολογεί στα διοικητικά μου καθήκοντα και θα του είναι πολύ δύσκολο να αντισταθεί στο να εκμεταλλευθεί τη νέα του δικαιοδοσία ,ξεχνώντας ότι μέχρι χτες ήταν ένας από εμάς. Οποιοδήποτε ¨όχι¨ μου μπορεί να εκλαμβάνεται ως άρνηση καθήκοντος και να τιμωρείται παραδειγματικά και για τη συμμόρφωση των υπολοίπων.

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας σας θα πρέπει ,σαν να είμαι μαθητής ,να έχω διαγωγή κοσμιοτάτη .Αλλιώς θα κινδυνεύω λόγω αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς να τίθεμαι με τη παραμικρή αφορμή σε αργία και σε διαθεσιμότητα. Πρέπει να προσέχω τι λέω και σε ποιόν το λέω ,πρέπει να τρέμω κάθε φορά που θα αυξήσω τον τόνο της φωνής μου ,κάθε φορά που θα βάζω ένα βαθμό μη τυχόν εξαγριωθεί ένας γονέας και με κυνηγήσει .Όταν αναλαμβάνω μια σχολική γιορτή θα φοβάμαι μήπως γύρει από την μια ή την άλλη μεριά και με πούνε εξτρεμιστή .Φωνή δικιά μου δεν θα έχω πια .Θα κοιτάζω να είναι το κεφάλι μου χαμηλά όταν θα περάσει η φαλτσέτα που θερίζει.

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας σας θα πρέπει ,σαν να είμαι μαθητής ,να μαζεύω τυπικά προσόντα .Άψυχα χαρτιά που τα συγκέντρωσα με το ζόρι γι’ αυτό και δεν έχουν καμία αξία. Επιμορφώσεις ,σεμινάρια, μεταπτυχιακά μόνο και μόνο για τα μόρια της αξιολόγησης. Και εγώ ένας εκπαιδευτικός ανταγωνιστικός που με κλεφτές ματιές θα συγκρίνεται με τον διπλανό του και θα νοιάζεται μόνο για τη δική του αναρρίχηση και ας είναι εις βάρος όλων των άλλων. Η λέξη ¨συνάδελφος¨ θα έχει μουσειακή αξία μόνο .Το ¨εγώ¨ θα πανηγυρίζει και θα αποθεώνεται . «Χαίρε Καίσαρ! Οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν».

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας σας θα είμαι ο άνθρωπος πολύ-εργαλείο , ο άνθρωπος ορχήστρα ,ο εξεταστής ,ο επιτηρητής ,ο παιδονόμος ,ο παιδοφύλακας και άλλα τέτοια ¨αλλότρια καθήκοντα¨ .Η παιδαγωγική θα είναι μόνο θέμα που πέφτει στον ΑΣΕΠ. Θα είμαι αυτός που θα ξοδεύει τις ανάσες του άσκοπα και το μόνο που θα μένει για τους μαθητές του θα είναι το λαχάνιασμα του. Που θα τρέχει από αίθουσα σε γραφείο , από σχολείο σε σχολείο ,από πόλη σε πόλη αλλά θα έχει για παρηγοριά του να τον περιμένει ,όταν θα γυρίζει στο σπίτι κατάκοπος, την ωραία του οργανική .

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας σας ,σας υπόσχομαι κύριε υπουργέ μου ότι δεν πρόκειται να ξαναπεταχτώ μες στη μέση του δρόμου που διαβαίνετε. Για τις απεργίες και τις πορείες δεν φταίω εγώ ,με παρασύρανε .Τώρα θα μαζευτώ τόσο που θα γίνω αριθμός και δεν θα φέρω καμία αντίρρηση αν τον φωνάξουνε στην επόμενη κλήρωση πλεοναζόντων και ανεπαρκών .

Αλλά για μια στιγμή .Κάτι γίνεται !! Κάτι ακούγεται !! Είναι η καρδιά μου που άρχισε πάλι να χτυπάει όταν την ξύπνησαν οι παιδικές φωνές .Ε λοιπόν όχι κύριε, αρνούμαι, δεν σας δέχομαι ως δημιουργό μου. Δεν ξεγελιέμαι από τα δώρα του Μεγάλου Αδελφού τύπου «myschool» αφού στην ουσία πρόκειται για «yourschool» και τίποτα περισσότερο. Αρνούμαι να παίξω το νούμερό μου σε αυτό το «περιπλανώμενο τσίρκο τεράτων». Θα συνεχίσω να συμμετέχω στη παιδική παράσταση που έχει πάντα «happyend» και χειροκροτήματα μικρών χεριών.

Εγώ ο εκπαιδευτικός της αρεσκείας τους.

Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός