array(33) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1645619232:8"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "8"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "431086"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } }

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η , Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με τον ψηφιακό εξοπλισμό που υπάρχει στα περισσότερα σχολεία της χώρας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως
Θέμα: Απαρχαιωμένος ο ψηφιακός εξοπλισμός στα σχολεία της χώρας

Οι μαθητές, στα περισσότερα σχολεία της χώρας μας, είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών σε παλιούς Η/Υ και σε απαρχαιωμένα συστήματα, που χρησιμοποιούν σε πολλές περιπτώσεις ακόμη, εν έτει 2022, το λειτουργικό σύστημα Windows XP, το οποίο η εταιρεία Microsoft έχει καταργήσει από το 2014. Οι υπολογιστές αυτοί των μαθητών θα μπορούσαν να βρίσκονται σε κάποιο μουσείο σχετικό με την εξέλιξη των υπολογιστών, καθώς πολλές οθόνες είναι «λαμπάτες» και πολλοί πύργοι των Η/Υ είναι κατηγορίας Pentium II και ΙΙΙ. Όσον δε αφορά στα Windows 7 του 2009, η υποστήριξή τους έληξε την 14.01.2020.

Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνει σύγχρονο μάθημα με αυτούς τους υπολογιστές, διότι οι εξελίξεις στον κόσμο της τεχνολογίας είναι ραγδαίες και οι μαθητές αρκούνται στο να μαθαίνουν βασικές πληροφορίες περασμένων δεκαετιών, όπως π.χ. το πώς να ανοίγουν τον υπολογιστή, πώς να γράφουν ένα κείμενο στο Word ή πώς να κάνουν copy-paste.

Επειδή ο ψηφιακός αναλφαβητισμός στη χώρα μας είναι από τους υψηλότερους μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Επειδή πρέπει να κλείσει η ψαλίδα του ψηφιακού αναλφαβητισμού και δεν είναι δυνατόν, εξαιτίας της κρίσης και της πανδημίας, τα παιδιά μας να μην έχουν πρόσβαση στη σύγχρονη τεχνολογία, γιατί θα το βρουν αργότερα μπροστά τους και τότε θα είναι πολύ αργά.

Επειδή το θέμα αυτό είναι πρωταρχικής σημασίας, ειδικά στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, στα ΔΙΕΚ και στα ΑΕΙ, με ειδικότητες Μηχανικών υπολογιστών και Πληροφορικής, όπου στην πλειοψηφίας τους οι μαθητές/φοιτητές κάνουν μάθημα σε απαρχαιωμένους υπολογιστές της περασμένης δεκαετίας.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
1.Έχετε προβεί ή προτίθεστε να προβείτε σε αναλυτική και λεπτομερή καταγραφή των ψηφιακών υποδομών των σχολείων της χώρας, η οποία να αποτυπώνει τις ανάγκες τους, ώστε να προχωρήσετε άμεσα στην αναγκαία αναβάθμισή τους, όπου αυτό είναι δυνατόν και στην προμήθεια νέου σύγχρονου εξοπλισμού;
2.Εξετάζεται η μέσω των περιφερειακών ή και των τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, αλλά και από άλλες χρηματοδοτικές πηγές, η αγορά σύγχρονων Η/Υ και του κατάλληλου software και γενικά η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών των σχολείων της χώρας;
3.Πώς σκοπεύετε να καταπολεμήσετε τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και να παρέχετε στα παιδιά πρόσβαση στη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, όταν σε πολλές χώρες της ΕΕ οι μαθητές έχουν laptop και πρόσβαση σε ατομικούς Η/Υ στις τάξεις τους;
Η ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου