Θέμα: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Ειδικοτήτων και ΔΙΑΛΥΣΗ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.)

Κύριε / Κυρία Βουλευτή,

Η αιφνιδιαστική απόφαση της Κυβέρνησης να καταργήσει 52 ειδικότητες κλάδων εκπαιδευτικών της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Τ.Ε.Ε., θέτει αυτόματα σε διαθεσιμότητα και ενδεχόμενη απόλυση 2.500 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων. Η εξωφρενική αυτή απόφαση έχει τρομακτικές και τραγικές επιπτώσεις.

Α. Στην Εκπαίδευση,παρά τους διακηρυγμένους στόχους για δήθεν αναβάθμιση της Τ.Ε.Ε. και επιδίωξη αύξησης της αναλογίας του μαθητικού της πληθυσμού στον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (50-50%), σε σχέση με τη Γενική Εκπαίδευση:

– αποδεκατίζεται το 63% των Επαγγελματικών Λυκείων. Σε 248 από τα 392 ΕΠΑ.Λ. καταργούνται έως και 2 (δύο) διδασκόμενοι Τομείς.

– διαλύεται το 88% των Επαγγελματικών Σχολών. των Οι 96 από τις 109 ΕΠΑ.Σ. διαλύονται από την κατάργηση 9 (εννέα) διδασκομένων Ειδικοτήτων τους.

Οι Τομείς και οι ειδικότητες που καταργούνται (επαγγέλματα Υγείας – Πρόνοιας, κλπ), είναι αυτές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και εξασφαλίζουν την αμεσότερη επαγγελματική αποκατάσταση.

Πολλά σχολεία θα οδηγηθούν σε οριστικό κλείσιμο αποτυπώνοντας την καταστροφή της Δημόσιας Τ.Ε.Ε..

Β. Στην Κοινωνία, καθώς το 33% των ενεργών μαθητών των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. οδηγούνται ΕΞΩ από την τυπική Δημόσια Εκπαίδευση (26.721 από το σύνολο των 80.177). Οι ειδικότητες αυτές ήταν επιλογή απόλυτης προτεραιότητας για το κορίτσια – μαθήτριες (ποσοστό 81%). Ο πληθυσμός αυτός δεν μπορεί να κατευθυνθεί προς τις άλλες ειδικότητες του Δημόσιου Σχολείου (Μηχανολογία, Ηλεκτρολογία, Οχημάτων, κλπ), οπότε θα αναγκαστεί να αποταθεί στα Ιδιωτική Κατάρτιση (Ι.Ι.Ε.Κ.). Αυτά εδρεύουν μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα και απαιτούν υπέρογκα δίδακτρα (κατά μέσο όρο 3.600 ευρώ για κάθε χρόνο).

Όμως, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της Τ.Ε.Ε. προέρχεται από τα μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα της κοινωνίας. Οι Δεξιότητες και τα Πτυχία που λάμβαναν στα σχολεία της Τ.Ε.Ε. τους εξασφάλιζαν ένα αποτελεσματικό εφόδιο για να επιβιώσουν οικονομικά και να ζήσουν με στοιχειώδη αξιοπρέπεια.

Η επιλογή αυτή της Κυβέρνησης αποτελεί το πλήγμα που θα αποτελειώσει οικονομικά, ηθικά και κοινωνικά, τις ευαίσθητες εκείνες κοινωνικές ομάδες που έχουν υποφέρουν περισσότερο από την οικονομική κρίση, όπως επίσης και το γυναικείο πληθυσμό.

Γ. Στους Εκπαιδευτικούς, που μέσα σε μια νύχτα χάνουν τη δουλειά τους, ΧΩΡΙΣ να έχουν χαρακτηριστείεπίορκοι, πλεονάζοντες, αργόμισθοι, ελλιπείς και ΧΩΡΙΣ να έχουν προσληφθεί «με μέσον», αναξιοκρατικά και χωρίς δημόσιες, διαφανείς και Νόμιμες διαδικασίες.

Η απόφαση αυτή αφορά σε Καθηγητές των παιδιών μας που έχουν πτυχίο Ειδικότητας (Γιατροί, Φαρμακοποιοί, Νοσηλευτές, Φυσιοθεραπευτές, Βρεφονηπιοκόμοι, Οδοντοτεχνίτες, Γραφίστες, Αισθητικοί, κλπ.), με επιπλέον παιδαγωγικές σπουδές, ενεργούς «δάσκαλους της Τάξης».

Οι άνθρωποι αυτοί έχουν απόλυτο δίκαιο να αισθάνονται κατάφωρα αδικημένοι, γιατί ενώ τήρησαν τον Όρκο τους και τίμησαν το Λειτούργημά τους, τιμωρούνται για αδίκημα που δεν διέπραξαν ποτέ. Έχουν και αυτοί οικογένειες και παιδιά. Είναι και αυτοί ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ !

Κύριε / Κυρία Βουλευτή,

Νοιώθω ότι η Κοινωνία μας θα πληρώσει πολύ ακριβά και για πολλά χρόνια τις άκριτες και απερίσκεπτες αυτές ενέργειες.

Τις επιπτώσεις της κρίσης τις νοιώθω βαθιά «στο πετσί μου». Δεν είμαι από τους «ευκατάστατους» ή τους βολεμένους. Και όποιος σας στείλει τέτοιο μήνυμα δεν είναι από αυτούς. Τα δικά τους παιδιά πάνε στα Κολλέγια και στο εξωτερικό…

Όμως, δεν καταλαβαίνω πώς θα πάει η Οικονομία μπροστά, όταν καταστρέφεται η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και η Πολιτεία αρνείται να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά μας να σπουδάσουν το επάγγελμα που αγαπούν για να μπορέσουν να ζήσουν και να συμβάλουν στην Ανάπτυξη της Πατρίδας μας.

Κύριε / Κυρία Βουλευτή,

Είστε στο Κοινοβούλιο γιατί εκπροσωπείτε Έλληνες Πολίτες, όπως εγώ.

Σας ζητώ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ να αναλάβετε την ΕΥΘΥΝΗ των πράξεών σας και ΝΑ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕΤΕ το άρθρο 82 του προς ψήφιση «Πολυνομοσχεδίου».

Θέλω ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση !!