Φίλης: Θα γίνονταν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση αν έπεφτε η κυβέρνηση;

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔18/01/2019 - 12:11 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Διαρκής πρέπει να είναι διάλογος με όσους αγωνιούν για το μέλλον τους και για την εκπαίδευση τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τ. υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για το συζητούμενο σχέδιο νόμου του ΥΠ.Π.Ε.Θ προσθέτοντας ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις βρίσκονται σε σωστή κατεύθυνση.

Αναφορικά με τις σημερινές διαδηλώσεις ο κ. Φίλης επισήμανε ότι για πρώτη φορά γίνονται όχι εναντίον των απολύσεων αλλά υπέρ των διορισμών, κάτι που είναι ενδεικτικό της νέας φάσης, τις αυξημένες προσδοκίες και ελπίδες που υπάρχουν.

Αναγκαία για τις προσλήψεις είναι τα κριτήρια και το σύστημα διορισμών

Ειδικότερα για το διάλογο αυτό ο κ. Φίλης τόνισε ότι: «Ο διάλογος όμως πρέπει να γίνει χωρίς συνθήκες κοινωνικού εμφυλίου- ο θάνατός σου η ζωή μου».

«Κάθε χρόνο καταθέτουν αιτήσεις πάνω από 100000 υποψήφιοι αναπληρωτές. Προσλαμβάνονται περίπου 25000. Χάρη σε αυτές τις αυξημένες προσλήψεις που ειδικά στην ειδική αγωγή έχουν πολλαπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο ΝΔ-ΠΑΣΟΚ επαναφέραμε την κανονικότητα στα σχολεία και πετύχαμε από το 2016 και μετά να ανοίγουν από την πρώτη μέρα με τους εκπαιδευτικούς και τα βιβλία στη θέση τους.

Από αυτούς τους 100000 έχουν κατά καιρούς προσληφθεί 45000. Δεν μπορούν να προσληφθούν όλοι. Υπάρχει κάποια πολιτική δύναμη στην αίθουσα που να έχει εγγράψει στο πρόγραμμά της συλλήβδην διορισμούς; Κι αν ικανοποιηθεί ο διορισμός των 45000 τι θα γίνει με τα παιδιά που βγαίνουν κάθε χρόνο από τα Πανεπιστήμια. Χρειαζόμαστε λοιπόν κριτήρια και σύστημα διορισμών.

Πρόγραμμα μόνιμων διορισμών

"Άλλες οι δυνατότητες με ΑΕΠ 240 δις πριν την κρίση, άλλες με 175 δις ευρώ μετά την κρίση" εξήγησε ο κ. Φίλης τονίζοντας ότι υπάρχει ανάγκη σχεδιασμού με βάση νέα κριτήρια: πρώτα ποιο σχολείο θέλουμε και μετά ποιους και πόσους εκπαιδευτικούς. Να μην επιστρέψουμε στο παρελθόν, όταν το σχολείο αντιμετωπιζόταν συχνά με πελατειακά κριτήρια και ως χώρος επαγγελματικής αποκατάστασης. Αναμφίβολα η επαγγελματική αποκατάσταση πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, αλλά, μέσα σε ένα πλαίσιο ποιοτικό και αξιολογημένο πρόσθεσε. Το προτεινόμενο σύστημα υπακούει στις πραγματικότητες που διαμορφώθηκαν στην εποχή των μνημονίων (Αποχωρήσεις επί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ περίπου 40000 μόνιμων εκπαιδευτικών και πρόσληψη μέχρι και 24000 αναπληρωτών κατ` έτος επί ΣΥΡΙΖΑ) και ορθώς δίνεται έμφαση στην προϋπηρεσία των αναπληρωτών".

Σχέδιο για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών

Επιπλέον πρόκειται για ένα μεταβατικό σύστημα και μεσοπρόθεσμο. Πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά το έλλειμμα στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών ως προύπόθεση για το μόνιμο διορισμό τους και τη διαρκή επιμόρφωσή τους. Στον εθνικό και κοινωνικό διάλογο είχαμε συζητήσει σχέδιο για την εκπάιδευση των εκπαιδευτικών που πρέπει να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και να ληφθεί ει δυνατόν συναινετικά επιτέλους κάποια απόφαση είπε ο κ. Φίλης καταθέτοντας τα πρακτικά του ΔΣ του ΙΕΠ τη σχετική συζήτηση.

Σύμφωνα με αυτόν τον προβληματισμό είναι αναγκαίο να εκπονηθεί ένα επαρκές πρόγραμμα σπουδών με θεωρητική κατάρτιση για τη διδακτική, αλλά και για την πρακτική άσκηση κάθε πτυχιούχου που επιθυμεί να εργαστεί στην εκπαίδευση, είτε μέσα στο προπτυχιακό πρόγραμμα είτε ως πρόσθετος χρόνος.

Σε κάθε περίπτωση όμως το πρόγραμμα αυτό προϋποθέτει αφενός εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και αφετέρου μαθήματα με διδακτικές μονάδες τόσο για την ενιαία διδακτική όσο και για κάθε γνωστική περιοχή . Ανάλογοι προβληματισμοί περιλαμβάνονται στα πρακτικά του 8ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ του 1997.

Με τα προγράμματα εκπάιδευσης των εκπαιδευτικών περιορίζεται ο αριθμός σε αυτούς που το επιθυμούν και ανταποκρίνονται στην ιδιαίτερη προετοιμασία. Έτσι η επιλογή είναι αξιοκρατική και στο πλαίσιο του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι γραπτοί διαγωνισμοί ΑΣΕΠ δεν ανταποκρίθηκαν στην ανάγκη ουσιαστικής και αξιολογικής επιλογής με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης. Άλλο ένας γραπτός διαγωνισμός για τα τελωνεία και τελείως διαφορετικό η επιλογή υποψηφίων εκπαιδευτικών. Άλλωστε, αυτή η διαφορετικότητα επιβάλλει και τη διαρκή επιμόρφωση στην οποία αναφέρθηκα παραπάνω.

Οι πρώτοι διορισμοί (4500 από τους 15000) θα γίνουν στην ειδική αγωγή είπε ο κ. Φίλης προσθέτοντας ότι οι μόνιμοι διορισμοί είναι απαραίτητη προύπόθεση για το δημόσιο σχολείο ισότητας και ποιότητας.

Το πρόγραμμα της Ν.Δ. είναι σχολεία πολλών ταχυτήτων με πρόσχημα την αριστεία

Στον αντίποδα το πρόγραμμα της ΝΔ για σχολεία πολλών ταχυτήτων με πρόσχημα την «αριστεία», με αμφισβήτηση του καθολικού δικαιώματος στην εκπάιδευση, με διευθυντές μάνατζερ στα σχολεία , με μαθητές-πελάτες, με ελλιπή χρηματοδότηση, με ελεημοσύνες από τον ιδιωτικό τομέα και με εκπαιδευτικούς χωρίς δικαιώματα. Πρόκειται για αντιγραφή Θατσερικών με θόδων που εγκαταλέιπεται ακόμη και στην Βρετανία. Σε αυτό το ξεθεμελιωμένο και ερειπωμένο σχολείο προφανώς δεν χρειάζονται μαζικοί διορισμοί. Γι ` αυτό η ΝΔ συναινεί με μισή καρδιά μόνο στους διορισμούς στην ειδική αγωγή και διαφωνεί κατ` ουσίαν με τους υπόλοιπους. Άλλωστε αυτοί δεν χωρούν στο πρόγραμμά της 5 αποχωρήσεις 1 πρόσληψη ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε το 1:1.

Τέλος, ο Νίκος Φίλης, συνδέοντας τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στην εκπαίδευση με το γενικότερο πολιτικό πλαίσιο κάλεσε έθεσε προς την κοινωνία και πρωτίστως προς την εκπαιδευτική κοινότητα το ερώτημα « Θα γίνονταν μαζικοί διορισμοί στην εκπαίδευση, αν χθες έπεφτε η κυβέρνηση;» για να καταδείξει τη μεγάλη διαφορά που χωρίζει τη ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ και σε αυτό το θέμα.

Loading...


  • europalso   ideascentral