«Μάθημα με ανοιχτές κάμερες, δηλαδή μάθημα που σπάει το δεσμό εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον ανήλικο μαθητή, δεν έχει διανοηθεί να κάνει κανένας υπουργός Παιδείας, σε καμία ελληνική κυβέρνηση, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες» επισημαίνει σε δήλωση του ο .

Για τη βιντεοσκόπηση και μετάδοση των μαθημάτων από τη φυσική τάξη, καθώς και για τη σχετική ανακοίνωση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Η «εντολή» της για βιντεοσκόπηση από τους εκπαιδευτικούς του μαθήματος από τη φυσική τάξη και μετάδοσής του μέσω διαδικτύου στους μαθητές που δεν θα προσέλθουν στα σχολεία, είναι άνευ προηγούμενου.

Αποδεικνύει όσα υποστηρίζουμε όλο το προηγούμενο διάστημα. Την απίστευτη προχειρότητα με την οποία προσέγγισε η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το ζήτημα της συνέχισης του εκπαιδευτικού έργου στις ιδιαίτερες συνθήκες κρίσης που βιώνουμε.

Πολλά προβλήματα αναδείχθηκαν, ωστόσο αυτό είναι από τα πιο σοβαρά. Μάθημα με ανοιχτές κάμερες, δηλαδή μάθημα που «σπάει» το δεσμό εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον ανήλικο μαθητή, δεν έχει διανοηθεί να κάνει κανένας υπουργός Παιδείας, σε καμία ελληνική κυβέρνηση, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Την άποψή μας έρχεται να ενισχύσει με ανακοίνωσή του το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ, που καλεί σήμερα τα μέλη της να μην υλοποιήσουν το εν λόγω σχέδιο, δηλώνοντας παράλληλα ότι προσφεύγει αμέσως στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Ως τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζω απολύτως την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ. Εξάλλου, ήδη από τις αρχές Απριλίου είχα ζητήσει στη Βουλή τη γνωμοδότηση της Αρχής για τον τρόπο που διεξάγεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, με βάση δηλαδή μια ιδιωτική πλατφόρμα, χωρίς εγγυήσεις. Δεν έλαβα ποτέ καμία επίσημη απάντηση από την υπουργό.

Πρωτίστως, καλώ το υπουργείο Παιδείας για μια φορά ακόμα, να ανακαλέσει την πρόχειρη, πολιτική απόφαση για βεβιασμένη επαναλειτουργία των σχολείων, που γεννά ακόμα σοβαρότερα ζητήματα, όπως είναι η απειλή στην υγεία των εκπαιδευτικών, των παιδιών και των οικογενειών τους, για ασήμαντο στην πράξη παιδαγωγικό κέρδος.