Μια νέα σχολική χρονιά αρχίζει με την κυβέρνηση να κλιμακώνει την επίθεσή της σε όλα τα μέτωπα (υγεία, παιδεία, εργασία, περιβάλλον), αναφέρει η Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση

Την περσινή χρονιά εν μέσω πανδημίας, κλειστών και τηλεκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ επιδίωξε να εγκαθιδρύσει στα σχολεία την αξιολόγηση. Δεν της πέρασε! Οι εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη την Ελλάδα  έδωσαν μια σκληρή μάχη ενάντια στην πολιτική που βάζει σε κίνδυνο το δημόσιο σχολείο και την εκπαίδευση,  απειλεί ευθέως την εργασία των εκπαιδευτικών, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τον αυταρχισμό του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης. Οι εκπαιδευτικοί, σε ένα κλίμα πρωτοφανούς ενότητας και αγωνιστικότητας, όλοι μαζί αποφασισμένοι, συμμετείχαν με συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ. Αποδείχτηκε έτσι ότι μπορούμε και κατορθώνουμε  μεγάλες νίκες ( βλ. εκλογές αιρετών, κάμερες στην τάξη, αξιολόγηση, απαγόρευση διαδηλώσεων).

Μπαίνουμε ξανά σε θέση μάχης. Η κυβέρνηση πάλι μέσα στο καλοκαίρι  ψήφισε νέο νόμο για την αξιολόγηση. Συμπληρώνει όλο το προηγούμενο νομοθετικό της έργο και αποκαλύπτονται πλήρως οι προθέσεις της.  Έτσι, εκτός από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Τράπεζα Θεμάτων, υποχρεωτικά εργαστήρια δεξιοτήτων ήδη από το νηπιαγωγείο, πρότυπα πειραματικά, δημοσιονομικές περικοπές, ιδιωτικοποίηση ανώτατης εκπαίδευσης, εξίσωση πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων με ΑΕΙ, κατάργηση πανεπιστημιακού ασύλου και πανεπιστημιακή αστυνομία, νόμο για την ΤΕΕ κ.α., ο νόμος για «Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» (4823/2021) συμπυκνώνει βασικές επιδιώξεις του συστήματος για το σχολείο της αγοράς. Βασικά του σημεία:

  • Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας συνδέεται άμεσα με την «ατομική αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών (π.χ. δικαίωμα εκλογής σε θέση στελέχους έχουν μόνο οι συμμετέχοντες, ενώ η συμμετοχή ή όχι των εκπαιδευτικών λαμβάνεται υπόψη στην ατομική έκθεση αξιολόγησης).
  • Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται κάθε δύο χρόνια από το Δ/ντή του σχολείου και τον σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης για το διοικητικό τους έργο και κάθε τέσσερα από τον σύμβουλο ειδικότητας και από τον διευθυντή για το διδακτικό και το παιδαγωγικό τους έργο.
  • Διαμορφώνεται μια πυραμίδα ιεραρχίας (Δ/ντής, Σύμβουλος, Επόπτης Διεύθυνσης, Περιφερειακός Επόπτης, Συμβούλιο Εποπτών, Διευθυντής Β/θμιας, Περιφερειακός Δ/ντής, Γ.Γ Υπουργείου) που θα ελέγχουν τα πάντα και τους πάντες.
  • Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζονται από τον διευθυντή εκπαιδευτικοί σε διάφορες θέσεις (συντονιστές τάξης, μέντορες, υπεύθυνοι εκπαιδευτικού ομίλου) που πριμοδοτούνται κατά την αξιολόγηση και για στελέχη της εκπαίδευσης.
  • Καθιερώνονται εξετάσεις P.I.S.A. για τους μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου αρχικά. Τα μαθησιακά αποτελέσματα θα λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική.

Με όχημα την αυτονομία της σχολικής μονάδας επιβάλλει περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των δημόσιων σχολείων και στρώνει το έδαφος για την ταξική κατηγοριοποίησή τους. Διευθυντές – manager σε ρόλο απόλυτου άρχοντα, μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές και συντονιστές τάξεων αποτελούν τους άμεσους κρίκους υλοποίησης της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.  Ανοίγει ο δρόμος για την εισβολή των ιδιωτών στα Δημόσια Σχολεία, τα οποία θα υποχρεώνονται να αναζητούν «πόρους» από χορηγούς και δωρεές από επιχειρήσεις για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους.

Αφυδατώνεται η λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων, στραγγαλίζεται οποιαδήποτε ελευθερία και όσα δημοκρατικά δικαιώματα έχουν απομείνει στο Δημόσιο Σχολείο. Με την οικονομική αυτονομία επιδιώκεται η απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ με την παιδαγωγική αυτονομία και τη θέσπιση του «πολλαπλού βιβλίου»σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και ενισχύεται έτσι η κατηγοριοποίηση των σχολείων, προωθείται το σχολείο των δεξιοτήτων και όχι της γενικής γνώσης.. Το πέρασμα των προσλήψεων στους δήμους ή στη σχολική μονάδα θα επιφέρει την κατάργηση της μονιμότητας και τεράστια ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Το αποτέλεσμα θα είναι ένα  σχολείο που θα λειτουργεί ως επιχείρηση, μαθητές που θα ωθούνται να εγκαταλείψουν το όνειρο των πανεπιστημιακών σπουδών, πρόγραμμα σπουδών ανάλογα με το τι θέλουν οι επιχειρήσεις, εκπαιδευτικοί μόνιμα φοβισμένοι, πιεσμένοι και υπάκουοι.

Η φετινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εισακτέων επιβεβαιώνει όσα λέγαμε, 40.000 υποψήφιοι, τα 2/5 του συνόλου των υποψηφίων, έμειναν εκτός. Με 8.000 μόρια δε χωράς στο δημόσιο ΑΕΙ, με 8.000 ευρώ χωράς και παραχωράς στο Κολέγιο. 16.000 θέσεις έμειναν κενές, δεκάδες τμήματα χωρίς φοιτητές! Όσοι έχουν λεφτά θα πάνε στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια, για τους υπόλοιπους μόνη επιλογή δομές κατάρτισης και στο τέλος φτηνό, ευέλικτο, εργατικό δυναμικό. Οι ανάγκες ουσιαστικά των καπιταλιστικών επιχειρήσεων για ένα εργατικό δυναμικό που θα καταρτίζεται κάθε φορά σε ό,τι έχουν ανάγκη αυτές, η προετοιμασία του με το μικρότερο το δυνατό κόστος- άρα, λιγότερα λεφτά για τα σχολεία, εκπαιδευτικούς λιγότερους και χωρίς δικαιώματα-, η λειτουργία ενός δημόσιου αγαθού ως πεδίο κερδοφορίας είναι η πηγή του προβλήματος. Αποτελεί  ζητούμενο για το εκπαιδευτικό κίνημα η ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών νόμων που χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα και το μέλλον των παιδιών, το Δημόσιο Σχολείο, τσακίζουν τα εργασιακά δικαιώματα.

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ 

Ο κόσμος  της εκπαίδευσης έχει μόνο ένα δρόμο, το δρόμο της σύγκρουσης με τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που με συλλογικές αποφάσεις έχουμε χαράξει. Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση είναι στρατηγικής σημασίας μάχη για το εκπαιδευτικό κίνημα κι ως τέτοια θα τη δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις!

  • Ως κλάδος μαζικά απορρίψαμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η Απεργία Αποχή από αυτή είναι σε ισχύ. Επικαιροποιούμε την απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης – ατομικής αξιολόγησης, παίρνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα από ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ.
  • Δεν αποδεχόμαστε καμία θέση συντονιστή τάξης, μέντορα, υπεύθυνου εκπαιδευτικού ομίλου γιατί είναι μέρος της δημιουργίας του μηχανισμού αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης. Η συμμετοχή μας δεν είναι υποχρεωτική.
  • Όχι στο νέο αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων με τους εσωτερικούς κανονισμούς, τον πανοπτικό έλεγχο, την κατάργηση της στοιχειώδους δημοκρατίας και παιδαγωγικής ελευθερίας των Σ.Δ, τις υπερεξουσίες των δ/ντων, και της επιβολής του διευθυντικού δικαιώματος. Καμιά περιστολή των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών, μαθητών. Ανατροπή του νόμου Χατζηδάκη. Αγώνας για δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία.
  • Όχι στην καταστρατήγηση του ωραρίου με εργασία εκτός σχολικού ωραρίου (επιμορφώσεις, συνεδριάσεις, εκπαιδευτικοί όμιλοι, κλπ.
  • Δεν αποδεχόμαστε τις υπερεξουσίες των Δ/ντων και απαιτούμε για την λειτουργία και τα ζητήματα του σχολείου την ευθύνη να συνεχίσουν να την έχουν οι σύλλογοι διδασκόντων.
  • ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο στο τμήμα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μαζικά δωρεάν τεστ για όλους.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση άμεσα καταγγέλλοντας την αυταρχική πολιτική του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης. Να συγκαλέσει τώρα Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και Γενική Συνέλευση προέδρων που θα πραγματοποιηθούν με την έναρξη των μαθημάτων. Να καταθέσει ολοκληρωμένη εισήγηση – πρόταση ενάντια στην εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στην υγεία και τα  αντιεκπαιδευτικά μέτρα στην παιδεία, καθώς και πρόταση αποφασιστικού και ανυποχώρητου αγώνα διαρκείας με τις Γενικές Συνελεύσεις να καθορίζουν σε κάθε φάση την εξέλιξή του. Να αξιοποιήσουμε τις μεγάλες παρακαταθήκες των πρόσφατων αγώνων του κλάδου και των εκπαιδευτικών που εναντιώθηκαν σε συντριπτικό ποσοστό  στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και απέρριψαν μαζικά τις ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών, που βάδισαν στο δρόμο του αγώνα για να έχουμε σήμερα διορισμούς στην εκπαίδευση! Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ σε συντονισμό των αγώνων.