Μετά την απόφαση της Γερμανικής Κυβέρνησης που αφορά στην αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων λόγω της πανδημίας τα αμιγή Ελληνικά Σχολεία, τα Τ.Ε.Γ. αλλά και τα Νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά από την αρχή του νέου έτους μέχρι τουλάχιστον 14 Φεβρουαρίου, αναφέρει ο Σύλλογος Ελλήνων Εκπαιδευτικών Βερολίνου.

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που βιώνει όλη η ανθρωπότητα οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί με υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης προς τις οικογένειες των μαθητών και μαθητριών μας, παρέχουμε «σύγχρονη » συμβάλλοντας στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών μας.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου αναγνωρίζει και εξαίρει την προσπάθεια όλων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι παρέχουν και φύλαξη σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά και «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» με εργαλεία, χωρίς καμία επίσημη σχετική επιμόρφωση από το Υπουργείο Παιδείας. Ένα σχεδόν χρόνο μετά και μεσούσης της πανδημίας πολλά γειτονικά μας σχολεία παρέχουν ασύγχρονη -μέσω email- εκπαίδευση, ενώ οι Έλληνες εκπαιδευτικοί με προσωπικό κόστος και προσπάθεια, με τον προσωπικό τους υλικοτεχνικό εξοπλισμό, δημιουργώντας δίκτυα αλληλοβοήθειας και προάγοντας  την αλληλεγγύη κι όχι την αρχή του άριστου, έτυχαν ευρείας αποδοχής αλλά και υπερθεματισμού ακόμα και από πολλά ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Σε καθημερινή βάση η συμμετοχή των μαθητών στην «εξ αποστάσεως διδασκαλία» ξεπερνά το 95% στα αμιγή σχολεία, ενώ στα Τ.Ε.Γ. κυμαίνεται περίπου στο 70%, ποσοστό μεγάλο αν σκεφτούμε την επιβάρυνση των μαθητών κυρίως από την «ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» που έχουν από το γερμανικό σχολείο. Ταυτόχρονα καλούμε τους γονείς των μαθητών των Τ.Ε.Γ. να ωθήσουν όλα τα παιδιά να παρακολουθούν τα «τηλεμαθήματα» των εκπαιδευτικών τους, ώστε να μη χαθεί η επαφή με την ελληνική γλώσσα αλλά και με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους.

Ο Σύλλογος κατανοεί πλήρως τα αναδυόμενα προβλήματα της πανδημίας και της παρελκόμενης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις ζωές των μαθητών και μαθητριών, των γονιών αλλά και όλης της κοινωνίας. Είναι βέβαιο ότι η «σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία» δε μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τη «δια ζώσης διδασκαλία» αλλά στις παρούσες συνθήκες και για όσο χρειαστεί, είναι ό,τι πλησιέστερο υπάρχει.

Διαβεβαιώνουμε όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία ότι το σύνολο των Ελλήνων Εκπαιδευτικών καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την βέλτιστη επίλυση όλων των σχετικών προβλημάτων, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, τις δυνατότητες αλλά και την αξία και τον ρόλο του ελληνικού σχολείου για την ομογένεια.