Δικαστική απόφαση – καταπέλτης… made in USA – ΟΙΕΛΕ: “Ηχηρό ράπισμα” στον Αλέξανδρο Σαμαρά, νυν πρόεδρο του ελληνοαμερικανικού εκπαιδευτικού ιδρύματος (και αδελφό του πρώην πρωθυπουργού)

“Αδιαφάνεια, αναξιοκρατία και διάλυση των εργασιακών σχέσεων” καταλογίζει στο Κολλέγιο Αθηνών το Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης με πρόσφατη απόφαση που “σφραγίζει” δικαστική διένεξη χρόνων ανάμεσα στην ελληνική και την αμερικανική διοίκηση (Συμβούλιο των Επιτρόπων) του Κολεγίου.

Στον φάκελο της υπόθεσης βρίσκεται μακροσκελές πόρισμα «σοφών» του Πανεπιστημίου του Harvard, που κλήθηκε να αξιολογήσει το ιδιωτικό σχολείο, πόρισμα το οποίο οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν ως “ηχηρό ράπισμα” στον Αλέξανδρο Σαμαρά, νυν πρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (και αδελφό του πρώην πρωθυπουργού).

Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι το πόρισμα ζητήθηκε το 1997 από την ελληνική διοίκηση του Κολλεγίου. Περίμενε προφανώς άλλα από όσα απεφάνθη το διεθνούς κύρους ίδρυμα…

Όλα ξεκίνησαν σχεδόν τρεις δεκαετίες πριν, και το 2007 «με επιστολή του προς το Συμβούλιο των Επιτρόπων, ο Αλ. Σαμαράς παύει κάθε σχέση μαζί τους”, κατά την ΟΙΕΛΕ, προσφεύγοντας μάλιστα στη Δικαιοσύνη και ζητώντας » να τεθεί το καταπίστευμα του Κολεγίου υπό τον έλεγχό του ή υπό τον έλεγχο ανεξάρτητου διαχειριστή!”. Το διαχειριζόταν το Συμβούλιο των Επιτρόπων και κατά τη δικαστική απόφαση συνεχίζει να το διαχειρίζεται.

“Ο δικαστής έκρινε ότι η κατάθεση Αλ. Σαμαρά ήταν προκλητική, αόριστη και αλαζονική, ‘ανάξια να ληφθεί υπόψη’ και την απέρριψε στο σύνολό της. Την αποκάλεσε, επίσης, ‘σκηνοθετημένη’ και ‘γνήσια σοφιστεία’ με κατασκευασμένα στοιχεία που είχαν στόχο να τον ξεγελάσουν” σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ.

Σε συνέχεια της απόφασης η ομοσπονδία ζητάει από τον υπουργό Παιδείας να τοποθετηθούν επίτροποι του υπουργείου στη διοίκηση του Κολεγίου, κατά τον νόμο (παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν. 682/1977), προκειμένου να συνταχθούν εκθέσεις λειτουργίας του σχολείου επί του οικονομικού ελέγχου.

Τι καταγγέλλει το πόρισμα του Harvard για την ελληνική διοίκηση

* Παρέμβαση του Δ.Σ. στην καθημερινή ζωή του σχολείου, τρομοκράτηση εκπαιδευτικών, κακές εργασιακές συνθήκες.

* Απαράδεκτη ανάμειξη στο πρόγραμμα ΙΒ, στην επιλογή εκπαιδευτικών, στις απολύσεις με αδιαφανή κριτήρια, κ.ά.

* Έλλειψη μακροπρόθεσμου πλάνου.

* Ακόμη και ο πιο επιτυχημένος εκπαιδευτικός του κόσμου δεν θα μπορούσε να αποδώσει μέσα στις εργασιακές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στο Κολλέγιο Αθηνών.

Μ.ΚΩ.