Πίνακας περιεχομένων
Στην εποχή της τεχνολογίας, το διάβασμα φαίνεται να περνάει σε δεύτερη μοίρα, καθώς κινητά τηλέφωνα και tablet μονοπωλούν τον χρόνο τόσο των παιδιών όσο και των γονέων τους.
Πολλοί γονείς δεν αφιερώνουν χρόνο για να διαβάσουν στα παιδιά τους πριν τον ύπνο ή κατά τη διάρκεια της ημέρας, μια πρακτική που είναι καθοριστική για την ανάπτυξη της γλωσσικής τους ικανότητας.
Δείτε εδώ Πονοκέφαλοι στα Παιδιά: Πότε να ανησυχήσετε – Πώς να τους αντιμετωπίσετε
Ο ρόλος της τεχνολογίας στη σχέση των παιδιών με τα βιβλία
Ο Spencer Russell, πρώην δάσκαλος δημοτικού στο Τέξας και ειδικός στην εκπαίδευση του αλφαβητισμού, υπογραμμίζει ότι οι νέοι γονείς, ειδικά όσοι ανήκουν στη Γενιά Ζ, συχνά δυσκολεύονται να καλλιεργήσουν την αγάπη για το διάβασμα.
Όπως εξηγεί, πολλοί από αυτούς μεγάλωσαν με την τεχνολογία στα χέρια τους και δεν έχουν ισχυρούς δεσμούς με τα βιβλία.
«Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τον ρόλο της τεχνολογίας στη συμπεριφορά των γονέων και των παιδιών», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ο Russell παρατηρεί ότι η καθημερινή χρήση της οθόνης έχει αντικαταστήσει σημαντικές οικογενειακές δραστηριότητες, όπως η ανάγνωση δυνατά.
Πολλά παιδιά, όπως λέει, μπορούν να παρακολουθούν για ώρες βίντεο στο YouTube, αλλά δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν ακόμη και λίγα λεπτά όταν πρόκειται για ένα έντυπο βιβλίο.

Η σημασία του πλούσιου λεξιλογίου και οι συνέπειες της απουσίας του
Η αναπληρώτρια καθηγήτρια λογοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Binghamton της Νέας Υόρκης, Dawna Duff, επισημαίνει ότι τα βιβλία προσφέρουν πολύτιμα γλωσσικά ερεθίσματα και εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο των παιδιών.
Η απουσία ανάγνωσης, σε συνδυασμό με τον χρόνο που αφιερώνεται στις οθόνες, οδηγεί σε φτωχότερο λεξιλόγιο και καθυστερεί τη γνωστική τους ανάπτυξη.
Όπως τονίζει, τα παιδιά που δεν έχουν συστηματική επαφή με τα βιβλία ξεκινούν το σχολείο με σημαντικό έλλειμμα σε λέξεις και εκφράσεις.
Πόσο σημαντική είναι η καθημερινή ανάγνωση για τα παιδιά
Η επιστημονική έρευνα αποκαλύπτει ότι η καθημερινή ανάγνωση ενός εικονογραφημένου βιβλίου σε ένα παιδί το εκθέτει σε περίπου 78.000 νέες λέξεις κάθε χρόνο.
Αν αυτή η πρακτική συνεχιστεί μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, τότε το παιδί έχει ήδη ακούσει σχεδόν 1,4 εκατομμύρια λέξεις – μια διαφορά που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική για την πορεία του στο σχολείο και στη ζωή.
Δείτε ακόμη Άτμισμα: «Ύπουλος εχθρός» με γεύση φρούτου απειλεί παιδιά Δημοτικού
Οι ειδικοί προειδοποιούν πως η συνήθεια της ανάγνωσης δεν είναι απλώς μια ευχάριστη απασχόληση, αλλά θεμέλιο για την ανάπτυξη της σκέψης και της γλώσσας των παιδιών.