ΕΦΚΑ: Νέες προθεσμίες για τις εισφορές Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου

Την πολυπόθητη παράταση για τις εισφορές, όχι μόνο για τα "μπλοκάκια", αλλά για όλους τους ασφαλισμένους έδωσε χθες με ανακοίνωσή του ο ΕΦΚΑ. Αναλυτικά, οι νέες προθεσμίες είναι δύο και αφορούν την αποπληρωμή των εισφορών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση η καταληκτική ημερομηνία για τις εισφορές Ιανουαρίου τόσο για μισθωτούς (υποβολή ΑΠΔ) όσο και για ελεύθερους επαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενους – αγρότες μετατίθεται την Παρασκευή 31/3 (η πρώτη παράταση έληγε σήμερα 17/3). Ταυτόχρονα οι εισφορές Φεβρουαρίου (που έληγαν 31/3) θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου. Επίσης με εγκύκλιο του ΕΦΚΑ οριστικοποιούνται οι κλιμακωτές μειώσεις εισφορών που μεταφράζονται σε μικρές αυξήσεις μισθών της τάξης των 6-20 ευρώ για 35.000 «παλαιούς» ασφαλισμένους (πριν από την 1/1/1993) σε ΔΕΚΟ και τράπεζες. Η εγκύκλιος αφορά όλους τους μισθωτούς που πλήρωναν μέχρι 31/12/2016 διαφορετικό ασφάλιστρο από 20% (6,67% εργαζόμενος και 13,33% εργοδότης) οριστικοποιώντας την μεταβατική περίοδο μέχρι και το 2019 κατά την διάρκεια της οποίας οι εισφορές θα μειώνονται σταδιακά. Εκτός από τους εργαζόμενους σε ΔΕΚΟ – Τράπεζες, η εγκύκλιος αφορά χειριστές αεροσκαφών, ιπτάμενο προσωπικό, ηθοποιούς, χορευτές, μουσικούς κ.ά.

Ο Αλέξης Τσίπρας απαντά στη Βουλή για την Υγεία

Σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλη Λεβέντη, για την κατάσταση στον χώρο της Υγείας απαντά στις 9.30 το πρωί ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας. Στην ερώτησή του ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων κάνει λόγο για ασαφείς αλλαγές και καλεί τον Πρωθυπουργό να αποσαφηνίσει μεταξύ άλλων: Αν οι ανασφάλιστοι τυγχάνουν ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης. Αν οι γιατροί μπορούν να συνταγογραφούν ελεύθερα ή δεσμεύονται με πίνακα φαρμάκων. Πόσοι από τους αξονικούς τομογράφους που υπάρχουν στα κρατικά νοσοκομεία της χώρας λειτουργούν. Πόσες κλίνες είναι διαθέσιμες στις μονάδες εντατικής θεραπείας και πόσο καιρό χρειάζεται να είναι στη λίστα αναμονής ο ασθενής. Αν θα γίνουν προσλήψεις ιατρών που διαθέτουν ιδιωτικά ιατρεία με περιορισμένες ώρες απασχόλησης, για να στελεχώσουν τα δημόσια νοσοκομεία.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΙΣ 15/03

Κουσινίδης Χάρης – Δεμερδεσλής ΓιώργοςΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝΑ. ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 4 ( περίοδος 2016-17 )Συνεδρίασε στις 15-03-2017 το ΠΥΣΔΕ Έβρου. Στη συνεδρίαση παρόντες ήταν οι εξής: Α/Α ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ 1. Αποστολακούδης Στέργιος, ΠΕ 18.02, Δ/ντής Β/θμιας Εκπ/σεως Έβρου, Πρόεδρος 2. Λημνιός Νικόλαος, ΠΕ03, Αντιπρόεδρος 3. Τάκη Αγγελική, ΠΕ02, μέλος 4. Ταταρίδης Ιωάννης, ΠΕ19, αιρετός εκπρόσωπος εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σεως, μέλος 5. Κουσινίδης Χαρίλαος, ΠΕ04.01, αιρετός εκπρόσωπος εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σεως, μέλος Τα θέματα της ημερησίας διατάξεως ήταν τα παρακάτω:1.Μοριοδότηση & επανακαθορισμός δυσπροσίτων σχολικών μονάδων - Κατάταξη σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σεως σε κατηγορίες μεταθέσεως2.Τοποθετήσεις εκπ/κών3.Εξέταση αιτήσεων εκπ/κών για άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου με αμοιβή4.Εξέταση αιτήσεων εκπ/κών για αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών5.Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπ/κώνΤο Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του έλαβε τις παρακάτω αποφάσεις:Θέμα 1ο :Α. Στην απόφαση - πρόταση του ΠΥΣΔΕ που ελήφθη στη συνεδρίαση της 08/02 ( διαβάστε περισσότερα στο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ ) προστέθηκαν τα εξής: α. επανακαθορισμός δυσπροσίτων σχολικών μονάδωνΗ πρόταση του Δ/ντού Εκπ/σεως κ.Αποστολακούδη ήταν να διατηρηθεί η υπάρχουσα κατάσταση, εκτός από το Γ/σιο Λαβάρων που πρότεινε τον αποχαρακτηρισμό του ως >. Στην ψηφοφορία που ακολούθησε η πρόταση αυτή εγκρίθηκε με ψήφους 4-1.Φηφίσαμε υπέρ της διατηρήσεως του χαρακτηρισμού του ως > σύμφωνα με τις αποφάσεις της Α & Β ΕΛΜΕ Έβρου.Άρα ως > προτείνεται να διατηρηθούν τα παρακάτω Σχολεία: Γ/ΣΙΟ & Λ.Τ. ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ Γ/ΣΙΟ Ν. ΒΥΣΣΑΣ ΓΕΛ Ν. ΒΥΣΣΑΣ Γ/ΣΙΟ ΡΙΖΙΩΝ Γ/ΣΙΟ ΚΥΠΡΙΝΟΥ Γ/ΣΙΟ ΔΙΚΑΙΩΝ ΓΕΛ ΔΙΚΑΙΩΝ Γ/ΣΙΟ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΓΕΛ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ β. πρόταση ιδρύσεως Δ.Δ.Ε στο βόρειο τμήμα του νομού που να περιλαμβάνει τις σχ. μονάδες της προτεινόμενης στη συνεδρίαση της 08/02 Β΄ περιοχής μεταθέσεως ( ομόφωνα ).Β. Στο ΠΥΣΔΕ κατατέθηκε η πρόταση του κ. Δ/ντού Δ.Δ.Ε. για τροποποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου για τη μοριοδότηση των Σχολείων. Η πρόταση αυτή έχει ως εξής: α. Κάθε απόφαση για νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ.β. Οι σχολικές μονάδες της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σεως κατατάσσονται σε δεκατρείς (13) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ. Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σεως, κατά περίπτωση, υπολογίζονται έως 1, από 1,1 έως 2, από 2,1 έως 3, από 3,1 έως 4, από 4,1 έως 5, από 5,1 έως 6, από 6,1 έως 7, από 7,1 έως 8, από 8,1 έως 9, από 9,1 έως 10, από 10,1 έως 11, από 11,1 έως 12 και από 12,1 έως 14 μονάδες μεταθέσεως, αντιστοίχως. Στην κατηγορία ΙΓ ανήκουν οι σχολικές μονάδες της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σεως της νησιωτικής περιοχής που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτες.γ. Για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών από την Α/θμια προς τη Β/θμια Εκπ/ση και αντιστρόφως, δημιουργούνται πίνακες αντιστοιχίσεως, με βάση την αντιστοίχιση των σχ. μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σεως που ανακοινώνεται με Υπουργική Απόφαση για κάθε περιοχή μεταθέσεως.δ. Με Υπουργική Απόφαση καθορίζεται η σχέση των πρωτευουσών ή των αστικών κέντρων ανά περιοχή μεταθέσεως.ε. Για την κατάταξη των σχ. μονάδων της Β/θμιας Εκπ/σεως θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και οι Υπουργικές αποφάσεις, [ η 131457Δ2/09-08-2016 ( Β΄ 2626 ) που συμπληρώνει την αρ.πρωτ. 108279/Δ2/01-07-2016 Υ.Α. ( Β΄ 2182 ) με θέμα >, η Φ12/127076/Δ4/01-08-2016 ( Β΄ 2434 ) > ], αφού η κατηγορία μεταθέσεως των σχ. μονάδων καθορίζει και τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος.στ. Κριτήρια Πανελλαδικής Εμβέλειας Περιοχές Από Έως Επεξηγήσεις Νησιωτική περιοχή 0 2 Τα νησιά διακρίνονται σε κατηγορίες, έτσι ώστε μόνο κάποια να λαμβάνουν την ανώτερη μοριοδότηση Πληθυσμός 0 1 Μεγάλα Αστικά κέντρα ΜΗΔΕΝ. Πόλεις μεσαίου μεγέθους με κλίμακα από το 0,1 έως 0,9, χωριά 1 Απόσταση (Γενικά και Ειδικά από την πρωτεύουσα της χώρας και από την έδρα του Νομού) 0 5 Τα μόρια για τις πρωτεύουσες των Νομών και τα κέντρα των περιοχών μετάθεσης καθορίζονται από το ΥΠΠΕΘ. Οπότε η απόσταση για τα παραπάνω για ειδικούς λόγους είναι ΜΗΔΕΝ Συγκοινωνιακές συνθήκες (Γενικά και Ειδικά από την πρωτεύουσα της χώρας και από την έδρα του Νομού) 0 3 Για τη μέγιστη απόσταση: Αυτοκινητόδρομος 1, Εθνική οδός 1,5, Επαρχιακή Οδός 2, Πλοίο 3 (Τα μόρια για τις πρωτεύουσες των Νομών και τα κέντρα των περιοχών μετάθεσης καθορίζονται από το ΥΠΠΕΘ) Οργανικότητα 0 0,5 Την ανώτερη μοριοδότηση την λαμβάνουν σχολεία που έχουν ένα τμήμα ανά τάξη. Υψόμετρο 0 0,5 Εκτιμάται από το Συμβούλιο με βάση το ανάγλυφο της περιοχής Συνθήκες διαβίωσης 0 1 Το κριτήριο αυτό εκτιμάται από το Συμβούλιο με βάση τα δεδομένα της περιοχής Συντελεστής προσαρμογής 0 1 Το κριτήριο αυτό εκτιμάται από το Συμβούλιο με βάση τα ειδικά χαρακτηριστικά της κάθε σχολικής μονάδας Σύνολα 0 14 Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. προσδιορίζει τα μέγιστα μόρια των πρωτευουσών ή των αστικών κέντρων των περιοχών μεταθέσεως, που αποτελούν και τη βάση εκκινήσεως για κάθε περιοχή μεταθέσεως.Η πρόταση για τον επανακαθορισμό των δυσπροσίτων σχ. μονάδων καθώς κι η παραπάνω πρόταση για την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου, είχε αποσταλεί από τη Δ.Δ.Ε Έβρου και στις Α & Β ΕΛΜΕ Έβρου για γνωμοδότηση. Οι δύο ΕΛΜΕ απάντησαν ως εξής: A ΕΛΜΕ στο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ και Β ΕΛΜΕ στο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ.Η πρόταση ψηφίστηκε ομόφωνα εκτός από μια επιφύλαξη που εκφράστηκε από πλευράς μας για το θέμα της αριθμητικής αποτιμήσεως των παραπάνω κριτηρίων. Συγκεκριμένα αναφέραμε ( σύμφωνα με τις απαντήσεις των Α & Β ΕΛΜΕ Έβρου ) πως: >. Θέμα 2ο :Αποφασίστηκαν οι παρακάτω υπηρεσιακές μεταβολές: ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΛΑΔΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΡΓΑΝ. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΒΕΝΕΤΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΕ17.01 1ο ΕΠΑΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ, ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΕΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕ04.04 2ο ΓΕΛ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΕΩΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ, ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΟΛΕΤΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕ04.01 ΓΕΛ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ, ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Θέμα 3ο :Χορηγήθηκαν άδειες στους παρακάτω συναδέλφους:α. Δελιακίδης Στέργιος, ΠΕ12.10, σε αστική μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρεία που οργανώνει σεμινάρια για μαθητέςβ. Ζαμπαράκης Θεμιστοκλής, ΠΕ19, για το Κ.Ε.Κ. ΟΡΦΕΑΣγ. Κολοσέντας Παναγιώτης, ΠΕ17.02, για το Δ.Ι.Ε.Κ. Αλεξ/πόλεωςδ. Κοτζιάκαλφας Παράσχος, ΠΕ17.04, για το Δ.Ι.Ε.Κ. Αλεξ/πόλεωςε. Μουτσίδης Χρήστος, ΠΕ17.02, για το Δ.Ι.Ε.Κ. Αλεξ/πόλεωςστ. Τσεγγελίδου Ευθαλία, ΠΕ14.02, για το ΑΣΠΑΙΤΕ ΣΑΠΩΝζ. Σγουρόπουλος Κυριάκος, ΠΕ19, για το ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ ΣΑΠΩΝενώ ανακλήθηκε η άδεια που χορηγήθηκε στη συνεδρίαση της 23/01 στο συνάδελφο Γιαννούλη Χρήστο, αναπλ. ΠΕ12.04, μετά από αίτησή του.Θέμα 4ο :Αναγνωρίστηκε η συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών των παρακάτω συναδέλφων:α.Κοθρούλας Ιωάννης, αναπλ. ΠΕ04.04β. Παπαγιάννη Δήμητρα, ΠΕ07γ. Παπάζογλου Δημήτριος, ΠΕ19Θέμα 5ο :Τροποποιήθηκε ( η αναγνωρισμένη σε προηγούμενες συνεδριάσεις προϋπηρεσία ) των παρακάτω συν. αναπληρωτών ως εξής :α. Ασμίνη Ελευθερία, ΠΕ03, 11έτη 08μήνες 18ημέρεςβ. Καλαντζή Ελένη, ΠΕ04.04, 03ε 09μ 17ηγ. Παπαθανασίου Αφροδίτη, ΠΕ03, 07ε 03μ 06ηΒ. ΠΥΣΠΕ & ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 1 ( περίοδος 2016-17 )Συνεδρίασε στις 15-03-2017 το κοινό ΠΥΣΠΕ & ΠΥΣΔΕ Έβρου. Στη συνεδρίαση παρόντες ήταν οι εξής: Α/Α ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ 1. Κεχαγιά – Φανού Θεσσαλία, ΠΕ70, Δ/ντρια Α/θμιας Εκπ/σεως Έβρου, Πρόεδρος 2. Αποστολακούδης Στέργιος, ΠΕ 18.02, Δ/ντής Β/θμιας Εκπ/σεως Έβρου, Αντιπρόεδρος 3. Αρίκας Χρήστος, ΠΕ70,Αντιπρόεδρος ΠΥΣΠΕ Έβρου 4. Λημνιός Νικόλαος, ΠΕ03, Αντιπρόεδρος ΠΥΣΔΕ Έβρου 5. Βουρδόγλου Δήμητρα, ΠΕ70, μέλος ΠΥΣΠΕ Έβρου 6. Τάκη Αγγελική, ΠΕ02, μέλος ΠΥΣΔΕ Έβρου 7. Τσίρτσης Παναγιώτης, ΠΕ70, αιρετός εκπρόσωπος εκπ/κών Α/θμιας Εκπ/σεως, μέλος ΠΥΣΠΕ Έβρου 8. Νίκου Μαντώ, ΠΕ70, αιρετός εκπρόσωπος εκπ/κών Α/θμιας Εκπ/σεως, μέλος ΠΥΣΠΕ Έβρου 9. Ταταρίδης Ιωάννης, ΠΕ19, αιρετός εκπρόσωπος εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σεως, μέλος ΠΥΣΔΕ Έβρου 10. Κουσινίδης Χαρίλαος, ΠΕ04.01, αιρετός εκπρόσωπος εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σεως, μέλος ΠΥΣΔΕ Έβρου Τα θέματα της ημερησίας διατάξεως ήταν τα παρακάτω:1.Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων – Κατάταξη σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σεως σε κατηγορίες μεταθέσεως – Μοριοδότηση2.Επανακαθορισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδωνΤο Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του έλαβε τις παρακάτω αποφάσεις:Θέμα 1ο :Παρουσιάστηκε η ομόφωνη πρόταση του ΠΥΣΔΕ Έβρου, για τροποποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου. Δεν υπήρξε κάποια κοινή απόφαση.Θέμα 2ο :Δεν υπήρξε κάποια κοινή απόφαση.Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούςΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ XAΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ) κινητό: 6937032925και e-mail: [email protected]ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ και ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ κινητό: 6937271637 και e-mail: [email protected]ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ http://agonsysp.blogspot.gr

Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΩΝ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΩΝ

Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ Ορεστιάδα 14 - 03 - 2017ΕΡΓAΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Αρ. πρωτ.: 19e-mail : [email protected]: http://b-elme-evrou.blogspot.gr/ΠΡΟΣ: κ. Αποστολακούδη ΣτέργιοΔ/ντή Δ.Δ.Ε. ΈβρουΑλεξ/ποληΚΟΙΝ: Α΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥΘΕΜΑ: «Κατάταξη σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σης σε Κατηγορίες Μετάθεσης – Μοριοδότηση και επανακαθορισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων»κ. Δ/ντάΣχετικά με την πρόταση που μας αποστείλατε στις 28/02/2017 (Αρ. Πρωτ.: Φ.2.1/1967) με θέμα «Κατάταξη σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σηςσε Κατηγορίες Μετάθεσης – Μοριοδότηση και επανακαθορισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων», έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:Η όποια αλλαγή σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να οδηγεί σε ένα απόλυτα αντικειμενικό και δίκαιο σύστημα μοριοδότησης σε πανελλαδικό επίπεδο.Α. Πιστεύουμε ότι κάθε απόφαση για νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ.Β. Ως προς τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων συμφωνούμε σε όλα τα σημεία με τις βασικές αρχές που αναπτύσσονται για την τροποποίηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου από το ΥΠΠΕΘ.Γ. Σε περίπτωση τροποποίησης του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου που αφορά στη μοριοδότηση των σχολείων, θεωρούμε ότι τα κριτήρια που προτείνονται είναι αντικειμενικά και η συγκεκριμένη κλίμακα δίνει τη δυνατότητα λεπτομερέστερης αποτίμησης των συνθηκών που επικρατούν.Όμως η ακριβής αποτίμηση των μορίων κάθε κριτηρίου και για κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι σαφής, να μελετηθεί προσεκτικά και να προκύψει μέσω εκπόνησης έρευνας από ειδικούς σε πανελλαδικό επίπεδο και σε καμία περίπτωση αυθαίρετα.Δ. Ως προς τον επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων θεωρούμε ότι τα δυσπρόσιτα σχολεία της περιοχής ευθύνης μας πρέπει να παραμείνουν ως έχουν και να μην υπάρξει καμία μεταβολή. Πρόκειται για μικρές σχολικές μονάδες που εδρεύουν σε χωριά του βορειότερου σημείου της Ελλάδας με δύσκολες συνθήκες διαβίωσης. Η διπλή μοριοδότησή τους βοηθά στη στελέχωσή τους, διότι αποτελεί βασικό κίνητρο για τους συναδέλφους μας αναπληρωτές, ώστε να επιδιώξουν να εργαστούν σε αυτά.Τέλος τονίζουμε ότι ως Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου δεν αποδεχόμαστε σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε μείωση στα μόρια ή τον υποβιβασμό σχολείων της περιοχής μας. Η γεωγραφική θέση, οι δυσκολίες στο οδικό δίκτυο ακόμη και για την πρόσβαση στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης του νομού μας, οι επικίνδυνες καιρικές συνθήκες που επικρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, το γεγονός ότι πολλοί συνάδελφοί μας υπηρετούν μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και αδυνατούν ακόμη και να επισκεφθούν τις οικογένειές τους είναι βασικοί λόγοι που συνηγορούν σε αυτή μας τη θέση.ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΕΒΡΟΥ

Α ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. ΈΒΡΟΥ Αλεξανδρούπολη 13-3-2017Δήμητρας 19, Παλαιό Νοσοκομείο Αριθ.πρωτ: 568100 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΤΗΛ. : 6976978490 e-mail: [email protected] ΠΡΟΣ: Δ/ντή Δ.Ε. Έβρου κ. Αποστολακούδη Στέργιο blog: http://aelmeevr.blogspot.comΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ – ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑΤο Δ.Σ. της Α ΕΛΜΕ συζήτησε και συμφωνεί με την πρόταση της υπηρεσίας για την αναμοριοδότηση των σχολείων και τον καθορισμό δυσπρόσιτων σε ό,τι αφορά στα σχολεία της Α ΕΛΜΕ. Για τα υπόλοιπα σχολεία του Νομού πιστεύουμε ότι θα πρέπει το ΠΥΣΔΕ να σέβεται τις αποφάσεις των οικείων ΔΣ των ΕΛΜΕ.ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.Ο Πρόεδρος Η Γ. ΓραμματέαςΑ. Καραγεωργίου Ν. Δραμανίδου

“Το Γράμμα Μιας Άγνωστης” του Στέφαν Τσβάιχ΄΄ με την Κατερίνα Θεοχάρη

Από την Πέμπτη 23 Μαρτίου και κάθε Πέμπτη και Παρασκευή η Κατερίνα Θεοχάρη ερμηνεύει το έργο “Το Γράμμα Μιας Άγνωστης” του Στέφαν Τσβάιχ στο θέατρο “Μεταξουργείο”, σε θεατρική προσαρμογή-διασκευή Άννας...

ΕΟΠΠΕΠ: Αποτελέσματα Πιστοποίησης Επαγγελματιών ειδικότητας «Προσωπικό Ιδιωτικής Ασφάλειας»

Ένα ακόμη κύκλος Πιστοποίησης Επαγγελματιών της ειδικότητας «Προσωπικό Ιδιωτικής Ασφάλειας» ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και αμεσότητα   Σήμερα o Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) ανακοινώνει τα αποτελέσματα...

Η καλύτερη πόλη για να ζει κανείς

Η Βιέννη, η μεγαλοπρεπής πρωτεύουσα της Αυστρίας, κέρδισε για όγδοη κατά σειρά χρονιά την πρώτη θέση στον ετήσιο κατάλογο, της εταιρείας συμβούλων Mercer, των πόλεων που προσφέρουν την καλύτερη ποιότητα...

Περίεργα αντικείμενα που… σφήνωσαν σε δέντρα!

Ένα δέντρο ενσωματώνεται πλήρως στο περιβάλλον, μεγαλώνει και αναπτύσσεται σε ύψος και πλάτος, καλύπτοντας πολλές φορές αυλές ολόκληρες, ακόμη και πλατείες. Αυτό, μπορούμε να πούμε, ότι είναι κάτι συνηθισμένο ή...

«Εχουμε πρόβλημα με το φαγητό των παιδιών μου», είπε η μάνα της 17χρονης που λιποθύμησε από την πείνα

Το κορίτσι λιποθύμησε στο σχολείο γιατί είχε να φάει τρεις ημέρες – Άμεση η ανταπόκριση της κοινωνίας της Πάτρας «Ξέρετε έχουμε πρόβλημα με το φαγητό των τριών παιδιών μου», είπε...

Πού συγκεντρώθηκε ο ελληνικός στόλος πριν τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας του 480 π.Χ

Η έρευνα αποκάλυψε ότι διατηρούνται καταβυθισμένες αρχαιότητες και στις τρεις πλευρές του Όρμου του Αμπελακίου οι οποίες βυθίζονται και αναδύονται, ανάλογα με τη μεταβολή της στάθμης της θάλασσας Υποβρύχια αναγνωριστική...

Γιατί δεν πετάμε το σακουλάκι από το τσάι

Αυτά τα φακελάκια από τσάι έχουν ακόμα πολλά να μας προσφέρουν. Δείτε μερικές από αυτές τις μοναδικές τους εφαρμογές: Αφαιρέστε την δυσοσμία από τα παπούτσια σας, απλά βάζοντας ένα χρησιμοποιημένο...

Πώς υπολογίζεται το ποσό που πληρώνετε στο λογαριασμό της ΔΕΗ

Με βάση τις οδηγίες από την ΕΕ, που ισχύουν για όλες τις χώρες – μέλη και με βάση τους νόμους Ν. 2773/99 και Ν. 3426/05, η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να παρέχει σε κάθε καταναλωτή αναλυτικό λογαριασμό με ακριβή ανάλυση του ποσού, που καλείται να πληρώσει. Στο λογαριασμό αναφέρεται υποχρεωτικά τι πληρώνετε για την κατανάλωση ρεύματος αλλά και τα υπόλοιπα τέλη και φόρους που εισπράττονται μέσω ΔΕΗ, υπέρ τρίτων (πχ ΕΡΤ). Πώς γίνεται η καταμέτρηση του ρεύματος που καταναλώνεται Η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ εφαρμόζει το σύστημα της καταμέτρησης ανά τετράμηνο για τους καταναλωτές μικρής ισχύος χαμηλής τάσης (δηλαδή κυρίως σπίτια και καταστήματα) και καταμέτρηση κάθε μήνα στους καταναλωτές μέσης και χαμηλής Τάσης με ισχύ μεγαλύτερη των 35 kVA. Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ καταγράφουν την ένδειξη που υπάρχει στο μετρητή του ρολογιού. Η συνολική κατανάλωση του τετραμήνου (που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής) προκύπτει αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών ως διαφορά της ένδειξης αυτής από την ένδειξη που είχε καταγραφεί στην προηγούμενη καταμέτρηση. Να σημειωθεί ότι η ΔΕΔΔΗΕ δίνει πλέον τη δυνατότητα να συμμετέχετε στην καταμέτρηση της κατανάλωσής σας. Τι πληρώνουμε όταν έρχεται λογαριασμός ΕΝΑΝΤΙ Οι μισοί λογαριασμοί της ΔΕΗ, είναι ΕΝΑΝΤΙ (η ένδειξη βρίσκεται πάνω δεξιά στο λογαριασμό). Οι καταναλώσεις ΕΝΑΝΤΙ υπολογίζονται αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα της ΔΕΗ. Η κατανάλωση βασίζεται σε αλγόριθμο που περιλαμβάνει τα ιστορικά στοιχεία των καταναλώσεων, όπως είναι οι καταναλώσεις της αντίστοιχης χρονικής περιόδου του προηγούμενου έτους. Οι καταναλώσεις έναντι λοιπόν, δεν διαφέρουν σημαντικά από την πραγματική κατανάλωση του διμήνου, εκτός και εάν το τελευταίο χρονικό διάστημα διαφοροποιήθηκαν οι καταναλωτικές συνήθειες του πελάτη. Ειδικά τιμολόγια Νυχτερινό ρεύμα Με αίτηση του καταναλωτή, μπορεί να ενταχθεί στο ειδικό τιμολόγιο το λεγόμενο “νυχτερινό”. Αυτό γίνεται με την εγκατάσταση στο ρολόι της ΔΕΗ μετρητή με χρονοχρέωση, δηλαδή μετρητή ο οποίος μετρά χωριστά την κατανάλωσή του σε δυο χρονικές ζώνες, τη ζώνη κανονικής χρέωσης (ημερήσια ζώνη) και τη ζώνη μειωμένης χρέωσης (νυκτερινή ζώνη). Τα τιμολόγια χρέωσης της ζώνης κανονικής χρέωσης και της ζώνης μειωμένης χρέωσης καθορίζονται από τους Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας. Πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση για νυχτερινό Στην περίπτωση που επιθυμείτε μετρητή με χρονοχρέωση, απαιτείται να επισκεφθείτε το αρμόδιο γραφείο εξυπηρέτησης για Υπηρεσίες Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, έχοντας μαζί σας έναν λογαριασμό ρεύματος, την αστυνομική σας ταυτότητα και αποδεικτικό του ΑΦΜ σας, ώστε να υποβάλετε σχετική αίτηση. Η συμμετοχή στις δαπάνες για την εγκατάσταση μετρητή με χρονοχρέωση ανέρχεται σε 34,00€ συν ΦΠΑ. Ποιο είναι το ωράριο ισχύος του νυχτερινού ρεύματος 1. Χειμερινή περίοδος: 1 Νοεμβρίου έως 30 Απριλίου (οικιακή χρήση) • 02:00-08:00 και 15:00-17:00, για τους πελάτες που είναι συνδεδεμένοι στο Δίκτυο της Ηπειρωτικής Χώρας και των διασυνδεδεμένων με αυτήν νησιών • 02:00-08:00 και 15:30-17:30, για τους πελάτες των μη διασυνδεμένων νησιών με τμηματικό ωράριο 2. Θερινή περίοδος: 1 Μαίου έως 31 Οκτωβρίου (οικιακή χρήση) • 23:00-07:00 3. Ωράριο Νυκτερινού Τιμολογίου Γενικής Χρήσης Όλο το έτος : 22:00 08:00 Φόροι και χρεώσεις υπέρ τρίτων στο λογαριασμό της ΔΕΗ Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ Ν. 3336/05) Χρεώνεται μόνο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, υπολογίζεται επί της κατανάλωσης και υπόκειται σε ΦΠΑ. Ειδικό Τέλος 5‰ (Ν. 2093/92) Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) Για την αποζημίωση των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). ΕΡΤ Όλοι οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, όπως και η ΔΕΗ, είναι υποχρεωμένοι να εισπράττουν μέσω των λογαριασμών ρεύματος το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της εταιρίας ΕΡΤ Α.Ε. Το ύψος του ανταποδοτικού τέλους ανέρχεται στο ποσό των 3€ μηνιαίως (δηλαδή 36€ το χρόνο). Ποιοι δεν πληρώνουν ΕΡΤ στο λογαριασμό του ρεύματος οι μετρητές κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικιών το Ελληνικό Δημόσιο τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι πάσης φύσεως Χριστιανικοί Ιεροί Ναοί, Ναοί και χώροι λατρείας και τα νεκροταφεία οι παροχές που ηλεκτροδοτούν αρδευτικές, κτηνοτροφικές και πτηνοτροφικές μονάδες οι λογαριασμοί ρεύματος των πελατών, που η αξία ηλεκτρικής ενέργειας δεν υπερβαίνει το ποσό των 10€ μηνιαίως.

Γιατί αποτυγχάνουν οι εξωσωματικές – Τι δείχνουν πρόσφατα επιστημονικά ευρήματα

Τα επιστημονικά ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού "Fertility & Sterility", επιβεβαιώνουν ένα γεγονός που έχει διαπιστωθεί, ότι συμβαίνει συχνά στις γυναίκες, που προχωρούν σε εξωσωματική γονιμοποίηση. Ενώ πολλές από αυτές έχουν όλες τις «ιδανικές προδιαγραφές» για να κυοφορήσουν τα εμφυτευμένα έμβρυα, ενώ όλες οι διαγνωστικές εξετάσεις που προηγήθηκαν και ακολούθησαν μετά την εμφύτευση είναι ελπιδοφόρες, τελικά η εξωσωματική γονιμοποίηση αποτυγχάνει. Τι μπορεί να φταίει; Ένας από τους πιο υπεύθυνους ρόλους του γυναικολόγου που έχει ειδικευτεί στη γυναικεία γονιμότητα και στην εξωσωματική γονιμοποίηση είναι να ελέγχει κάθε φορά χωριστά τι μπορεί να πήγε στραβά και η εγκυμοσύνη δεν ολοκληρώθηκε. Συνήθως όταν κάτι δεν μπορεί να εξηγηθεί επιστημονικά τότε είθισται να αποδίδεται σε λόγους που έχουν να κάνουν με την κακή ή βεβαρημένη ψυχολογία της γυναίκας. Και αυτό ακριβώς επιβεβαίωσαν οι Σουηδοί επιστήμονες οι οποίοι στην έρευνά τους περιέλαβαν περισσότερες από 23 χιλιάδες γυναίκες. Απέδειξαν, δηλαδή, πως η κατάθλιψη και το άγχος συνδέονται με χαμηλότερες πιθανότητες επίτευξης κύησης με την μέθοδο της εξωσωματικής γονιμοποίησης. Τα ευρήματα της έρευνας Οι συγκεκριμένες γυναίκες που συμμετείχαν στον έρευνα των Σουηδών γενετιστών υποβλήθηκαν σε εξωσωματική γονιμοποίηση από το 2007. Ένα ποσοστό 4% διαγνώστηκαν με κατάθλιψη ή άγχος τα 2 χρόνια πριν την εξωσωματική ή έλαβαν αντικαταθλιπτικά 6 μήνες πριν υποβληθούν σε αυτήν. Η ερευνήτρια Carolyn Cesta, του Karolinska Institute, δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι γυναίκες που υποβλήθηκαν στην πρώτη τους εξωσωματική γονιμοποίηση και είτε είχαν διαγνωστεί με κατάθλιψη ή άγχος είτε είχαν χρησιμοποιήσει αντικαταθλιπτικά είχαν χαμηλότερα ποσοστά κύησης και γέννησης ζωντανού μωρού σε σύγκριση με τις γυναίκες εκείνες που δεν είχαν τις παραπάνω παθήσεις ή δεν έπαιρναν αντικαταθλιπτικά πριν την έναρξη της εξωσωματικής γονιμοποίησης. Η ίδια έρευνα έδειξε πως όσες γυναίκες με διάγνωση άγχους ή κατάθλιψης δεν είχαν κάνει χρήση αντικαταθλιπτικών σκευασμάτων είχαν ακόμα χαμηλότερες πιθανότητες να κυοφορήσουν ή να γεννήσουν ζωντανό μωρό. Επομένως, ως ένα βαθμό- αν και μικρό- τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα φαίνεται πως βοηθούν να επιτευχθεί ολοκλήρωση της κύησης σε όσες γυναίκες σκέφτονται να υποβληθούν στην διαδικασία για εξωσωματική. Σύμφωνα με την ερευνήτρια Anastasia Nyman Iliadou, συνδυαστικά, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι διαγνώσεις κατάθλιψης και άγχους μπορεί ενδεχομένως να είναι παράγοντας που οδηγεί σε χαμηλότερα ποσοστά εγκυμοσύνης και γέννησης ζωντανού εμβρύου σε αυτές τις γυναίκες. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η σχέση δεν αποδείχτηκε πως είναι αιτιατή. Καθώς δεν επρόκειτο για τυχαιοποιημένη έρευνα, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να οφείλονται σε γενετικούς παράγοντες ή σε παράγοντες του τρόπου ζωής που συνδέονται με την κατάθλιψη και το άγχος. Το στρες προκαλεί βλάβες στο DNA Στην παραπάνω έρευνα θα πρέπει να προστεθεί, πως ακόμη και αν τελικά μια γυναίκα καταφέρει να μείνει έγκυος, είτε με φυσική σύλληψη είτε με εξωσωματική γονιμοποίηση, το στρες είναι τόσο επιζήμιο που μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο DNA ακόμα και πριν τη σύλληψη τραυματίζοντας τα κύτταρά μας. Οι μελέτες συνδέουν την ύπαρξη άγχους με πιο κοντά τελομερή, που ευθύνονται μεταξύ άλλων για τη γήρανση, τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων, διαβήτη και καρκίνου. Τα επίπεδα τελομεράσης και το μήκος των τελομερών στον οργανισμό, όπως είχε αναφερθεί και σε προηγούμενη μελέτη, η οποία είχε εστιάσει στο στρες και τη θνησιμότητα, διαιρούν τα κύτταρα μας με αποτέλεσμα αυτά να μειώνονται και να επέρχονται οι βλάβες στον οργανισμό. Όταν τα τελομερή μικραίνουν, τα κύτταρά μας πεθαίνουν. Στις νέες ηλικίες ο οργανισμός δημιουργεί ένα ένζυμο, την τελομεράση, η οποία έχει τη δυνατότητα να διατηρεί τα τελομερή υγιή. Αυτό το ένζυμο στις μεγάλες ηλικίες σταματά να λειτουργεί κανονικά. Και αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές και στις δύο αυτές μελέτες είναι ότι το στρες και το άγχος, λειτουργούν στον οργανισμό όπως η αύξηση της ηλικίας, καταστρέφοντας την τελομεράση και κατ’ έκταση τα τελομερή. Με απλά λόγια το άγχος κάνει τα τελομερή μας να μοιάζουν ότι ανήκουν σε κάποιον ηλικιωμένο και όχι σε κάποιον νεαρό. Δημιουργεί βλάβες ακόμη και στα έμβρυα Το παράδοξο είναι, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ότι το άγχος κατακλύζει τον άνθρωπο κυριολεκτικά, από την ενδομήτρια ακόμα ζωή του βρέφους και διαμορφώνεται με την προϋπάρχουσα κατάσταση της υγείας της μητέρας. Μια περιορισμένη έρευνα (Entringer & Wadwa) έδειξε ότι όσο πιο αυξημένα είναι τα επίπεδα άγχους της μητέρας πριν τον τοκετό, τόσο πιο κοντά είναι τα τελομερή του βρέφους. Και αυτό σημαίνει ότι ίσως στην ενήλικη ζωή του αποκτήσει συνήθειες επιβλαβείς εξαιτίας του χρόνιου άγχους. Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και αν είσαι επαγγελματίας της υγείας δύσκολα μπορείς να επηρεάσεις μια γυναίκα και να καταφέρεις να την αποτρέψεις από το να είναι «στενάχωρη». Μια γενική οδηγία που θα έδινα σε όλες όσες επιθυμούν να γίνουν μητέρες, είτε με φυσική σύλληψη είτε με εξωσωματική γονιμοποίηση, είναι να ασκούνται τακτικά έστω και κάνοντας ένα γρήγορο περίπατο, να τρέφονται υγιεινά και να ακολουθούν ένα σωστό ωράριο ύπνου. Αυτές οι τρεις συνήθειες, αν και δεν «σβήνουν» το άγχος, μετριάζουν κατά πολύ τη ζημιά που αυτό τους κάνει. Κωνσταντίνος Πάντος, MD, PhD, Γυναικολόγος Αναπαραγωγής - Εξωσωματική Γονιμοποίηση, Διευθυντής του Κέντρου Ανθρώπινης Αναπαραγωγής, Κλινική «Γένεσις Αθηνών».

10 βοηθητικά tips ορθογραφίας!

Ορθογραφία είναι η άσκηση στην οποία τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες βιώνουν έντονο άγχος. Αποτελεί μια χαοτική και αυθαίρετη διαδικασία για αυτά αφού δεν κατανοούν τους κανόνες, δεν αποθηκεύουν ένα...

Άσκηση: Διαβάζω, ζωγραφίζω, γράφω

Η άσκηση έχει στόχο τη βελτίωση στην ανάγνωση και την γραπτή έκφραση. Μπορεί να γίνει σε παιδιά όλων των τάξεων με θέμα ανάλογο της ηλικίας αλλά και των δυσκολιών του κάθε παιδιού.Σε ένα χαρτί σχεδιάζουμε 3 ορθογώνια. Στο πρώτο γράφουμε τον τίτλο "Διαβάζω", στο δεύτερο τον τίτλο "Ζωγραφίζω" και στο τρίτο "Γράφω". Η άσκηση μπορεί να γίνει με τρεις τρόπους:- Γράφουμε μια λέξη στο πρώτο κουτί, έπειτα ζητάμε από το παιδί να την ζωγραφίσει στο δεύτερο κουτί και στο τρίτο να αντιγράψει τη λέξη ή να φτιάξει μια πρόταση με αυτήν. - Ζωγραφίζουμε (ή κολλάμε μια εικόνα/ αυτοκόλλητο) στο δεύτερο κουτί και ζητάμε από το παιδί να συμπληρώσει τα άλλα δύο κουτιά.- Γράφουμε μια πρόταση στο τρίτο κουτί, ζητάμε από το παιδί να βρει το ουσιαστικό και να συμπληρώσει τα προηγούμενα κουτιά. Για μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας χρησιμοποιούμε πιο δύσκολες λέξεις ενώ σε μικρά παιδιά δίνουμε απλές καθημερινές λέξεις. Σοφία ΤσιντσικλόγλουΕιδική Παιδαγωγόςpaidagwgos.blogspot.gr