Black Friday: Αλλάζει ημερομηνία; Οι πέντε κανόνες που πρέπει να προσέξετε

ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔18/11/2020 - 12:08 | Author: Newsroom Ipaidia
Τελευταία τροποποίηση στις 18/11/2020 - 12:11

:  Στα τέλη του μήνα έρχεται  η , η «Μαύρη Παρασκευή» των εκπτώσεων. Πέντε κανόνες για σωστές αγορές τη

Η είναι στις 27 Νοεμβρίου

Σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος αυτοί είναι οι πέντε κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday, Cyber Monday: Οδηγός -Τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές

Tι θα ισχύσει με το lockdown

Eξαιτίας του ισχύοντος lockdown για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, ορισμένοι έμποροι ζητούν η Black Friday να μεταφερθεί την πρώτη Παρασκευή του Δεκεμβρίου, δηλαδή στις 4/12.

Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και επιχειρηματίες που υποστηρίζουν ότι μια τέτοια αλλαγή δεν θα ωφελήσει την αγορά

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ – ΜΠΕ, ζήτησε να μεταφερθεί η Black Friday την πρώτη Παρασκευή, που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα, ώστε να μη γίνει μόνο διαδικτυακά. Πρέπει μάλιστα να σημειωθεί, ότι πολλοί καταστηματάρχες ήλπιζαν πως την συγκεκριμένη ημέρα θα καλύψουν ένα μέρος από τις οικονομικές ζημιές που τους έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού.

«Προκειμένου να υπάρξει ισορροπία, πρέπει να αναφέρουμε ότι θα πρέπει να γίνει την πρώτη Παρασκευή που θα ανοίξουμε όλοι τα καταστήματά μας και όχι διαδικτυακά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα», σημείωσε ο κ. Φιλιππίδης.

Προτιμότερο να καταργηθεί η

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης, υποστήριξε ότι, με τον τρόπο που λειτουργεί στην Ελλάδα η Black Friday, θα ήταν προτιμότερο να καταργηθεί.

«Η Black Friday στη χώρα μας δεν λειτουργεί σωστά, όπως στο εξωτερικό. Εδώ, κατάφεραν οι μεγάλες πολυεθνικές να την εκφυλίσουν τελείως. Άλλωστε, όπως θυμάστε, την πρώτη χρονιά μέχρι και τα παιδιά δεν πήγαν σχολείο και σχημάτιζαν ουρές έξω από τα καταστήματα, πλέον όμως δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Δεν μπορείς να κάνεις μείωση 10% και να το ονομάζεις Black Friday», τόνισε.

Η αντίθετη άποψη
Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί της αγοράς τονίζουν ότι δεν πρέπει η Black Friday να μεταφερθεί σε άλλη ημερομηνία, διότι είναι ένα παγκόσμιο γεγονός και αν γίνει μια άλλη οποιαδήποτε μέρα θα χάσει την ουσία της και δεν θα συγκεντρώσει το ανάλογο ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό.
Επιπλέον, είναι γεγονός ότι ακόμα και lockdown να μην υπήρχε, πολλά καταστήματα δεν θα επένδυαν τόσο πολύ στη φυσική παρουσία των πελατών όπως τις προηγούμενες χρονιές (π.χ με πρόσληψη επιπλέον προσωπικού) διότι ο αριθμός των ατόμων που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν θα ήταν περιορισμένος και ταυτόχρονα ο φόβος του καταναλωτικού κοινού θα ήταν μεγάλος. Επομένως, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν e-shop, είχαν στοχεύσει εδώ και καιρό στις μεγάλες ηλεκτρονικές προσφορές και στη προώθησή τους, ενώ οι καταστηματάρχες σημειώνουν ότι το καταναλωτικό κοινό, έχει πλέον εξοικειωθεί απόλυτα με τις online αγορές.



  • Η Παιδεία στο Google News

    Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr





    • ideascentral

      europalso

    Enter your email address: