Με τη ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού και γενικόλογα μαθήματα γλωσσολογίας επέλεξε να απαντήσει η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στην ερώτηση της αναπλ. τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπης Τζούφη, με θέμα «Σοβαρά προβλήματα στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού. Ζητήματα στελέχωσης, οργάνωσης και μη-καταβολής του επιμισθίου στους εκπαιδευτικούς».

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας περιορίστηκε στο να αναφερθεί στην αύξηση του προϋπολογισμού, χωρίς ωστόσο να δώσει σαφείς απαντήσεις και να παρουσιάσει συγκεκριμένες δράσεις επίλυσης των σημαντικών προβλημάτων που ταλαιπωρούν την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Η βουλευτής Ιωαννίνων υπογράμμισε πως παρά τα μέτρα κανονικοποίησης που έλαβε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την υποστήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό (νέο θεσμικό πλαίσιο, αύξηση προϋπολογισμού και επιμήκυνση καταβολής του επιμισθίου, οργανική θέση αποσπασμένων εκπαιδευτικών, ίδρυση νέων σχολικών μονάδων), η νέα σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε ομαλά για πολλά σχολεία σε αρκετές χώρες του εξωτερικού.

Πιο ειδικά, τόνισε τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά σε Νυρεμβέργη και Στουτγάρδη, ενώ ζήτησε ενημέρωση για το ποσοστό κάλυψης στα ελληνόγλωσσα σχολεία ανά τον κόσμο. Επίσης αναφέρθηκε στις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην καταβολή του επιμισθίου των εκπαιδευτικών και ζήτησε την άμεση επίλυση του προβλήματος.

Εξηγήσεις ζήτησε και για την τοποθέτηση συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, παρακάμπτοντας την αξιοκρατική και διαφανή διαδικασία επιλογής με αξιολογικά κριτήρια από ευρεία επιτροπή.

Από την πλευρά της, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απέφυγε να απαντήσει στα καίρια αυτά ζητήματα και επέλεξε με τετριμμένο τρόπο να κατηγορήσει την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τις παθογένειες δεκαετιών, παραγνωρίζοντας πως από το 2010 έως το 2015 η χρηματοδότηση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό μειώθηκε από τα 57 εκατ. στα 9 εκατ. ευρώ, πως δεκάδες σχολεία έκλεισαν και τα προβλήματα στελέχωσης γιγαντώθηκαν, αμφισβητώντας ευθέως την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.