Η ταλαιπωρία των δυο μαθητών της Α΄ Γυμνασίου στη Γαύδο, οδεύει προς το τέλος αφού όπως φαίνεται, τη λύση με τη φοίτηση τους στο σχολείο, έδωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο νησί.

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης φέρεται να δεσμεύτηκε να δοθεί λύση στο πρόβλημα των παιδιών, που θα απορρίπτονταν λόγω απουσιών, αφού η οικογένειά τους, δεν είχε την παραμικρή δυνατότητα μετακίνησης στην Παλαιοχώρα Χανίων όπου είναι και εγγεγραμμένα.

Ο κ. Μητσοτάκης, είπε ότι ούτε η Πολιτεία επιδιώκει να ερημώνουν τα ακριτικά νησιά από τον νεανικό πληθυσμό και τις ελάχιστες οικογένειες που έχουν παραμείνει. Έτσι, δεσμεύτηκε ότι θα γίνει κατ’ εξαίρεση ρύθμιση προκειμένου να μπορούν να κάνουν τις σχολικές εργασίες στο σπίτι, μέσα από τηλεκπαίδευση και να μεταβαίνουν στην έδρα του σχολείου για τις γραπτές εξετάσεις. Μιλώντας στην ΕΡΤ Χανίων, η μητέρα των παιδιών Έφη Γεωργακά εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη λύση που δίνει ο Πρωθυπουργός, κάτι, που είχε και η ίδια προτείνει εξαρχής.
Το ιστορικό

Τα δυο παιδιά από τη Γαύδο (από την ίδια οικογένεια) έπρεπε να φοιτήσουν φέτος στην Α΄ Γυμνασίου αλλά στο νησί δεν υπάρχει σχολείο αυτής της βαθμίδας και συνεπώς τα παιδιά έπρεπε να μετακομίσουν στην Κρήτη, κάτι αδύνατο για τη συγκεκριμένη οικογένεια. Έτσι όλοι οι κάτοικοι του νησιού ζήτησαν από το υπουργείο Παιδείας την ίδρυση Γυμνασίου, αλλά πήραν αρνητική απάντηση με την αιτιολογία ότι θα έπρεπε πολλοί καθηγητές ειδικότητας να μετακομίσουν στο νησί, κάτι το οποίο θεωρήθηκε αδύνατο να γίνει.

Τότε πολλοί είχαν κάνει πρόταση να γίνονται στα δυο παιδιά μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης και μάλιστα η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χαρά Κεφαλίδου είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας κάνοντας και πρόταση να δημιουργηθούν μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης για τη Δευτεροβάθμια στα μικρονήσια. Συγκεκριμένα η βουλευτής ανέφερε ότι: «Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας, ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει το ακριτικό Γυμνάσιο Γαύδου με 2 μαθητές, δεν γίνεται αποδεκτή.

Η συμπεριφορά αυτή οδηγεί στην αναγκαστική μετακίνηση της οικογένειας με τα δυο παιδιά από την ακριτική Γαύδο σε άλλη περιοχή της Κρήτης. Αυτή δεν είναι πολιτική υποστήριξης της μικρο- νησιωτικότητας. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αναθεωρήσει την απόφαση του και να υιοθετήσει τις καλές πρακτικές που ισχύουν στα ψαροχώρια της Σκανδιναβίας, στις ορεινές περιοχές της Ευρώπης, στις απομακρυσμένες περιοχές του Καναδά και της Αυστραλίας, με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης-σχολείου.

Η τοποθέτηση ενός εκπαιδευτικού, που εκτός από το μάθημα της ειδικότητας του/της, θα εποπτεύει και τα άλλα μαθήματα που θα γίνονται εξ αποστάσεως, είναι η σωστή απάντηση του υπουργείου Παιδείας. Δικαιολογίες δεν μπορεί να υπάρχουν. Το Υπουργείο Παιδείας όφειλε και οφείλει να έχει προτεραιότητες. Να μεριμνήσει πρώτα για τη δημιουργία υποδομών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλα τα παραμεθόρια και δυσπρόσιτα σχολεία και να αναβαθμίσει τις υποδομές των σχολικών μονάδων. Η πολιτική επικοινωνίας με το μοίρασμα voucher δεν αρκεί για να λύσει τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Το υπουργείο Παιδείας έχει το χρόνο, πριν την έναρξη του σχολικού έτους, να αναθεωρήσει την αρνητική τοποθέτηση και να λειτουργήσει, με τη χρήση της νέας τεχνολογίας και των καλών διεθνών πρακτικών, το Γυμνάσιο της ακριτικής Γαύδου».

Φίλης: Το πρόβλημα είχε αναδειχθεί έγκαιρα από κόμματα και συλλόγους

Με αφορμή την επίσκεψη Μητσοτάκη στη Γαύδο, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, αναφέρθηκε στο θέμα και δήλωσε τα εξής:

«Μιας και βρέθηκε στη Γαύδο ο πρωθυπουργός, ήταν ευκαιρία να πει στους κατοίκους της, γιατί δεν άνοιξε (όπως παλιά) το Γυμνάσιο του νησιού. Τα μακρινά και πιο απομονωμένα νησιά θα εξακολουθήσουν να «ζουν» όταν οι μαθητές έχουν σχολείο να πάνε. Η περίπτωση της Γαύδου, είναι χαρακτηριστική. Μια οικογένεια εκεί έχει δύο παιδιά που έπρεπε να πηγαίνουν ήδη στην Α’ Γυμνασίου Γαύδου, που όμως δεν λειτουργεί. Και έτσι… έμειναν από απουσίες! Είναι απαράδεκτο, είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει. Το πρόβλημα είχε αναδειχθεί έγκαιρα από κόμματα και συλλόγους. Είχε προταθεί το αυτονόητο, η δημιουργία τάξεων Γυμνασίου με ένα μικρό αριθμό εκπαιδευτικών, τον απαραίτητο για τη λειτουργία τους. Είχε προταθεί ακόμα και η τηλεκπαίδευση. Για να μην παρασυρθεί κανείς και προσεγγίσει το ζήτημα με όρους «κόστους – οφέλους»: είναι καθήκον της Πολιτείας να στέλνει έστω έναν μικρό αριθμό εκπαιδευτικών στα ακριτικά νησιά, ακόμα και όταν έχουν δυο ή τρεις μαθητές. Αυτή είναι η πραγματική έννοια της φιλοπατρίας, η πιο άξια «εθνική άμυνα». Τα υπόλοιπα είναι λόγια του αέρα.