«Δεν τους ενδιαφέρει να λαμβάνουμε ολοκληρωμένη γνώση του επαγγέλματος, αλλά γρήγορες, φθηνές για την αγορά, και με ημερομηνία λήξης δεξιότητες», αναφέρουν οι σπουδαστές Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής σε ανακοίνωση τους.

Το νομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για την είναι μακριά και έξω από τις ανάγκες των σπουδαστών. Δεν απαντά στις αγωνίες και τα προβλήματα των σπουδαστών για το μέλλον μας!

Κι αν έχουμε ακούσει για “αναβαθμίσεις”….

Το μεγαλύτερο ψέμα και συνάμα το πιο σύντομο ανέκδοτο είναι για πολλοστή φορά η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης! Οι σπουδαστές δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου! Κάθε νέα κυβέρνηση για να βάλει ένα λιθαράκι στην υποβάθμιση του περιεχομένου και των δικαιωμάτων μας ό,τι νομοσχέδιο ή διάταξη έφερνε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση τα «έντυνε» ως «ολιστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση»!!

Η αλήθεια είναι όμως, ότι το σχέδιο νόμου που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση οδηγεί ακόμη πιο πολύ τους σπουδαστές να κυνηγούν διαρκώς πιστοποιήσεις, προσόντα και δεξιοτήτες για να έχουν ένα “χαρτί” ανάμεσα στα πολλά!

Πως αλλιώς εξηγείται ότι χρόνια τώρα ακούμε “Ελάτε στα ΙΕΚ που εξασφαλίζει τη σύνδεση με την αγορά εργασίας”, αλλά η ίδια πείρα δείχνει ότι η πλειοψηφία των αποφοίτων βρίσκονται ή στην ουρά της ανεργίας ή γυρνάνε από δουλειά σε δουλειά, άσχετη πολλές φορες από την ειδικότητα που έχουν σπουδάσει, και μάλιστα δουλεύοντας με χαμηλό μισθό, ευέλικτα ωράρια, σε άθλιες εργασιακές συνθήκες;

Πως αλλιώς εξηγείται αυτό που γνωρίζουμε από πρώτο χέρι, ότι μια σειρά ειδικότητες φτιάχνονται “στο πόδι” για τις ανάγκες της αγοράς και τελικά προσλαμβάνονται ελάχιστοι απόφοιτοι;

Απορούμε τελικά πως εννοεί και αυτή η κυβέρνηση τη σύνδεση με την αγορά;

Τι θα αλλάξει επομένως με τη συγκρότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ) με τριετή θητεία, με συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων και των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (ΣΣΠΑΕ) σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, όταν για εμάς, τους σπουδαστές, ζει και βασιλεύει ο νόμος της αγοράς και της ζούγκλας για τη ζωή μας;

Δεν τους ενδιαφέρει να λαμβάνουμε ολοκληρωμένη γνώση του επαγγέλματος, αλλά γρήγορες, φθηνές για την αγορά, και με ημερομηνία λήξης δεξιότητες ώστε να είμαστε χρήσιμοι για τις εκάστοτε ανάγκες τους. Αυτοί θα επιλέγουν τι θα μάθουμε και πώς θα το μάθουμε ανάλογα με τις απαιτήσεις τους και όχι με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες και ανάγκες!

Είναι προκλητικοί!

Γιατί ενώ μιλάνε για αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, την ίδια ώρα υπάρχει μείωση χρηματοδότησης 33,37% στον κρατικό προϋπολογισμό του 2021!

Ενώ μιλάνε για αναβάθμιση δεν υπάρχει πουθενά στα διαγράμματά τους η λέξη βιβλίο γιατί σκοπός τους δεν είναι να γνωρίσουμε την ειδικότητά μας ολοκληρωμένα!

Συνιστά πρόκληση ότι η κυβέρνηση φέρνει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο με κλειστές σχολές, εν μέσω καραντίνας, για ένα ζήτημα που αφορά χιλιάδες σπουδαστές και εκπαιδευτές πανελλαδικά!

Συνιστά πρόκληση όταν τη φετινή χρονιά, κι ενώ η κυβέρνηση ετοίμαζε νομοσχέδιο τάχα για την αναβάθμιση των Δ.ΙΕΚ, οι σχολές ποτέ δεν άνοιξαν στην πραγματικότητα, αφού στην πλειοψηφία τους είχαν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτές, εργαστηριακό εξοπλισμό και προσωπικό καθαριότητας μέχρι το lockdown!

Συνιστά πρόκληση όταν, εν μέσω καραντίνας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές εντείνονται αφού:

– δεν έχει εξασφαλιστεί σε όλους η πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

– οι σπουδαστές κάνουν μάθημα μέσω mail.

– ακόμη και η στοιχειώδης πλατφόρμα που λειτουργεί για τα Δ.ΙΕΚ κολλάει και μάλιστα οι σπουδαστές απειλούνται με απουσίες.

Η κυβέρνηση δείχνει πόσο νοιάζεται για τους σπουδαστές όταν δεν έκανε δεκτή την αντιπροσωπεία του Συλλόγου στο υπουργείο Παιδείας στις 26 Νοέμβρη που είχε παραβρεθεί τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας!

Οι σπουδαστές των Δ.ΙΕΚ δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα στα χέρια!

Ενωμένοι στο Σύλλογό μας, οργανώνουμε την ενημέρωση όλων των συναδέλφων μας, τη συζήτηση και τη διεκδίκηση με κάθε τρόπο!

Γιατί ο αγώνας για σύγχρονους όρους σπουδών και δουλειάς δεν αναστέλλεται ούτε αναβάλλεται!

Καλούμε κάθε σπουδαστή να απευθυνθεί στο Σύλλογο για ερωτήματα που έχει, να στείλει επιστολή, ανταπόκριση για όσα αντιμετωπίζει στις σπουδές, στη δουλειά, στη ζωή του συνολικότερα, όπως ήδη έχουν κάνει πολλοί συνάδελφοί μας.

Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση των σπουδών μας!

Αν ενδιαφέρει την κυβέρνηση να αναβαθμίσει τις σχολές να ακούσει τι λένε οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτές μας!

Γιατί πραγματική αναβάθμιση είναι όλα όσα διεκδικούμε και σήμερα μπορούν να γίνουν με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν για να μάθουμε ολοκληρωμένα την ειδικότητά μας και να έχουμε όλα τα εφόδια στη δουλειά, όπως:

· Να έχουμε βιβλία δωρεάν και εργαστήρια σύγχρονα με εξοπλισμό και αναλώσιμα για όλες τις ειδικότητες με βάση την εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.

· Μόνη προϋπόθεση για τη δουλειά και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος να είναι το πτυχίο, να καταργηθεί η πιστοποίηση. Μέχρι τότε να είναι δωρεάν.

· Κατάργηση των διδάκτρων στο Δημόσιο ΙΕΚ Σιβιτανιδείου. Ούτε σκέψη για δίδακτρα στα υπόλοιπα!

· Εκπαιδευτικό προσωπικό με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.

· Πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση με ουσιαστική εποπτεία από το Υπουργείο. Όλοι οι σπουδαστές που κάνουν πρακτική να έχουν πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα ένσημα να υπογογίζονται για τη σύνταξη και να αμείβονται με βάση τη ΕΓΣΣΕ ή των κλαδικών συμβάσεων (όπου υπάρχουν).

· Να δίνεται δωρεάν ΠΑΣΟ σε όλους χωρίς ηλικιακά κριτήρια. Δωρεάν μετακίνηση στα υπεραστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για όλους τους σπουδαστές.

· Να αναγνωρίζεται η ιδιότητα του ανέργου χωρίς όρους και προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν με την φοίτηση σε ΙΕΚ.

· Δωρεάν σίτιση και στέγαση με ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου σε όσους σπουδαστές μένουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

· Επίδομα ενοικίου σε όλους τους σπουδαστές από επαρχία με ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου.

· Δωρεάν συμμετοχή των σπουδαστών σε αθλητικά, πολιτιστικά, καλλιτεχνικά εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες π.χ. Χρήση γυμναστηρίων, κολυμβητηρίων, καλλιτεχνικών μαθημάτων, ωδείων κ.λ.π.

Ειδικότερα για την περίοδο της πανδημίας, διεκδικούμε:

. Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για τα Δ.ΙΕΚ. Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτο κονδύλι ώστε να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτών, διοικητικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, με μόνιμη και σταθερή δουλειά, για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού για να λειτουργήσουν οι σχολές με ασφάλεια για όλους τους σπουδαστές μετά το νέο lockdown.

· Να παρθούν από το Υπουργείο Παιδείας, όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προχωρήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι σπουδαστές θα έχουν δωρεάν πρόσβαση σε υπολογιστή και σύνδεση στο διαδίκτυο, ότι θα έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

· Να μην μπαίνουν απουσίες όταν υπάρχει πρόβλημα με το δίκτυο ή για όσους δεν έχει εξασφαλιστεί η πρόσβαση.

· Να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά, συχνές απολυμάνσεις) στη σχολή και στην πρακτική. Να μειωθεί ο αριθμός των σπουδαστών ανά τάξη σε 15, με τη δημιουργία περισσότερων τμημάτων, με εξασφάλιση επιπλέον αιθουσών των Δήμων ή της Περιφέρειας.

· Να δοθεί εδώ και τώρα το πτυχίο («Βεβαίωση Σπουδών») σε όλους τους τελειόφοιτους σπουδαστές και να μην αποτελεί προϋπόθεση η ολοκλήρωση της πρακτικής, ειδικά για τη φετινή χρονιά!

· Συγγράμματα, προσωπικός εξοπλισμός και αναλώσιμα για τον κάθε σπουδαστή, ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη παρακολούθηση των μαθημάτων μας.

· Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος, είτε σε χώρο πρακτικής είτε σε τμήμα, να γίνουν δωρεάν τεστ με ευθύνη του υπουργείου ή της εργοδοσίας με δικαιολόγηση απουσιών στην πρακτική ή στο μάθημα.

· Όλοι οι σπουδαστές που έκαναν πρακτική και μαθητεία να πάρουν επίδομα 800 ευρώ.

· Όλοι οι άνεργοι σπουδαστές να ενταχθούν στο επίδομα ανεργίας.