Πίνακας περιεχομένων
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την πολυαναμενόμενη β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών 2025
Ενημέρωση για προσλήψεις Β Φάσης-Μετατάξεις και ζητήματα ΚΕΔΑΣΥ από τους Αιρετούς στο ΚΥΣΕΕΠ Σεραφείμ Λάππα και Βασίλη Βούγια. Ενημέρωση για προσλήψεις Β Φάσης-Μετατάξεις-ΚΕΔΑΣΥ:
Α. Προσλήψεις αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για τη Β Φάση 2025-26
Την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025, το μεσημέρι, θα έχουμε ροή προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), κοινώς “θα τρέξει το σύστημα”, στα πλαίσια της Β Φάσης για το 2025-26 και θα γνωρίσουν οι αναπληρωτές την περιοχή πρόσληψης τους.
Δείτε ακόμα Σοβαρά εκπαιδευτικά κενά: Ελλείψεις και προβλήματα λειτουργίας των σχολείων στη Δυτική Αθήνα
Σύμφωνα με όσα μέχρι τώρα έχει προγραμματίσει το Υπουργείο Παιδείας, τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου οι αναπληρωτές θα προβούν σε αιτήσεις/δηλώσεις στο ΟΠΣΥΔ και θα πληροφορηθούν τη σχολική μονάδα τοποθέτησης τους την επομένη ημέρα Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου, ενώ θα αναλάβουν υπηρεσία την Τετάρτη 1η και την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025.
Που θα προσληφθούν αναπληρωτές

Αναφορικά με τις δομές πρόσληψης στις οποίες θα γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για τη Β Φάση αυτές θα είναι: Οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ). Τα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) των ΚΕΔΑΣΥ Τα γενικά σχολεία όπου θα καλυφθούν κενά για την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη (Παράλληλη Στήριξη) σε Σχολικούς Νοσηλευτές ΠΕ25 και ΕΒΠ. Αργότερα – πέρσι ήταν 21 Οκτωβρίου 2024 – θα έχουμε προσλήψεις αναπληρωτών Ψυχολόγων ΠΕ23 σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και Κ.Λ ΠΕ30 και Ψυχολόγων ΠΕ23 σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης, αλλά και προσλήψεις στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ 50 Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30, όπου δεν έχουμε ακόμη τις σχετικές αποφάσεις ίδρυσης.
Πέρσι η Β Φάση προσλήψεων πραγματοποιήθηκε την 21η Οκτωβρίου 2024 και είχαμε:
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) 538 προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ. Στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (Παράλληλη) 148 ΕΒΠ. Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) 198 ΕΕΠ-ΕΒΠ. Στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ 34 ΠΕ23 και ΠΕ30. Σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) 223 Ψυχολόγοι ΠΕ23. Σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης 681 (222 Κ.Λ. ΠΕ30 και 459 Ψυχολόγοι ΠΕ23). Στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ 36 Κ.Λ. ΠΕ30.
Διαβάστε επίσης Έντονη αντίδραση εκπαιδευτικών: Ζητούν από τους διευθυντές να αποδείξουν τα κενά στα σχολεία
Β. Μετατάξεις
Υπενθυμίζουμε ότι την Τρίτη 09 Σεπτεμβρίου 2025 συνεδρίασε το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ) για θέματα νέων Μετατάξεων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους κλάδους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και ακόμη αναμένεται το ΦΕΚ με τα ονόματα των μεταταχθέντων. Ελπίζουμε να περατωθούν όλες οι σχετικές διαδικασίες και να δημοσιευθεί σύντομα, επισημαίνοντας για μια ακόμη φορά ότι φέτος παρατηρείται ακραία κωλυσιεργία, από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ, στη διεκπεραίωση αυτών των υπηρεσιακών μεταβολών με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται αφάνταστα εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ.
Γ. Ζητήματα ΚΕΔΑΣΥ
Σύμφωνα με πληροφορίες μας και σχετικά με την “τηλενημέρωση” των Προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ από αρμοδίους του ΥΠΑΙΘΑ για αλλαγές που επίκεινται και οι οποίες έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ και το θέρος, δεν υπάρχει κάτι τετελεσμένο από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ και όλα βρίσκονται ακόμη υπό διεργασία. Οσον αφορά στην Προκήρυξη Προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ, αυτή δεν μπορεί να δημοσιευθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα, καθότι η σχετική πλατφόρμα αιτήσεων ευρίσκεται ακόμη υπό διαμόρφωση. Οπως και νάχει, για τις όποιες αλλαγές, δομικές ή μη, στα ΚΕΔΑΣΥ, καλό θα ήταν το ΥΠΑΙΘΑ να ακολουθήσει την οδό της αποτίμησης του έως τώρα έργου τους και κατόπιν με στοχευμένες κινήσεις, οι οποίες θα έχουν ως βάση τον διάλογο και τις συναντιλήψεις και συνεκτιμήσεις όλων των εμπλεκομένων, να προχωρήσει σε τυχόν διορθωτικές κινήσεις. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν ούτε φυσικά αυθεντίες που μεταφέρουν στους αδαείς τη γνώση.