Πίνακας περιεχομένων
Οι καθηγητές Γερμανικής Γλώσσας (Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών/τριών Γερμανικής ΠΕ) ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει όλα τα κενά του κλάδου ΠΕ07 από την Α φάση προσλήψεων αναπληρωτών και με πλήρες ωράριο, επισημαίνοντας ότι η σημερινή πρακτική οδηγεί σε αδικίες και απαξιώνει τον θεσμό της δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο.
Όπως τονίζουν, οι ξένες γλώσσες συμβάλλουν ουσιαστικά στη γνωστική ανάπτυξη, στη γλωσσική ευελιξία και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι οι μαθητές που ξεκινούν δεύτερη ξένη γλώσσα πριν τα 10 χρόνια έχουν καλύτερες επιδόσεις και διατηρούν το ενδιαφέρον τους ως την ενηλικίωση. Παράλληλα, η παρουσία δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο περιορίζει την εξάρτηση από την ιδιωτική εκπαίδευση και αναβαθμίζει τον ρόλο του δημόσιου σχολείου.
Προβλήματα με τις προσλήψεις αναπληρωτών
Η Ένωση καταγγέλλει ότι συχνά προηγούνται οι προσλήψεις μειωμένου ωραρίου (ΑΜΩ) έναντι των πλήρους, με συνέπεια συνάδελφοι που βρίσκονται ψηλά στους πίνακες να εργάζονται με δυσμενείς όρους, λιγότερες αποδοχές και μειωμένη ασφάλιση. Αυτό, όπως σημειώνουν, παραβιάζει τη σειρά κατάταξης και δημιουργεί αδικίες.
Επιπλέον, πολλά κενά δεν καλύπτονται από την Α φάση αλλά σε μεταγενέστερες, γεγονός που στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να διδαχθούν από την αρχή τη γλώσσα που επέλεξαν. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου δεν έχει τοποθετηθεί καθηγητής στη δεύτερη ξένη γλώσσα, τότε οι μαθητές υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν άλλη, για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες ώρες.
Δείτε πώς μαθητές μαθαίνουν Γαλλικά αντί για Γερμανικά λόγω έλλειψης τμημάτων

Ζήτημα ευρωπαϊκής στρατηγικής η δεύτερη ξένη γλώσσα
Οι καθηγητές υπενθυμίζουν ότι έχουν καταθέσει στο Υπουργείο επιστημονικές προτάσεις και στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα οποία υπογραμμίζουν τη σημασία της διδασκαλίας δύο ξένων γλωσσών ήδη από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με στόχο τη μελλοντική πιστοποίηση. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η διδασκαλία δύο ή και τριών γλωσσών αποτελεί θεσμοθετημένη πρακτική, κάτι που, όπως τονίζουν, δεν αντικατοπτρίζεται στην ελληνική πραγματικότητα.
«Η κάθε ξένη γλώσσα, είτε τα γαλλικά είτε τα γερμανικά, πρέπει να έχει τη θέση που της αξίζει στο δημόσιο σχολείο, κάτι που σήμερα δεν διασφαλίζεται», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Αίτημα για δίκαιες αποφάσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών
Με δεδομένο ότι οι μόνιμοι διορισμοί στον κλάδο ήταν ελάχιστοι, ζητούν όλες οι προσλήψεις ΠΕ07 να γίνουν από την Α φάση, ώστε οι μαθητές να έχουν τον καθηγητή τους από την έναρξη του σχολικού έτους. Μόνο έτσι, τονίζουν, θα διασφαλιστεί το δικαίωμα των μαθητών να διδαχθούν τη γλώσσα που επέλεξαν.
Διαβάστε τι αλλάζει στις ξένες γλώσσες στο Δημοτικό
«Επιτέλους να σταματήσει η απαξίωση του κλάδου μας από το Υπουργείο Παιδείας και να λάβει τη θέση που του αξίζει στη Δημόσια Εκπαίδευση», καταλήγουν οι καθηγητές Γερμανικής.