Νέα ερωτήματα και όξυνση της κόντρας με τα ΑΕΙ προκάλεσε η απάντηση του υπουργού Παιδείας στις αιτιάσεις της Συνόδου σχετικά με την υπηρεσιακή αναβάθμιση των διδασκόντων στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ). Μάλιστα, εμμέσως ο κ. Γαβρόγλου απειλεί τους πρυτάνεις με παραπομπή στο πειθαρχικό!

Απόστολος Λακασάς

Ειδικότερα, η σύνοδος κατηγόρησε μεταξύ άλλων τον κ. Γαβρόγλου ότι αποφάσισε οι διδάσκοντες στην ΕΣΔΥ να κριθούν για θέσεις πανεπιστημιακών με κλειστές διαδικασίες (δηλαδή, χωρίς ανοικτή προκήρυξη των θέσεων) και για «φωτογραφικά» γνωστικά αντικείμενα.

Ο κ. Γαβρόγλου απάντησε ότι «προκαλεί την ακαδημαϊκή κοινότητα η υποκρισία που αποπνέει η ανακοίνωση της συνόδου, που καλεί πανεπιστημιακούς να απέχουν από τα εκλεκτορικά σώματα της ΕΣΔΥ και να παρανομήσουν! Μία ακόμη έκπληξη από τη σύνοδο είναι ότι με την ίδια ακριβώς σύνθεση δεν είχε αντιδράσει ούτε στο ελάχιστο όταν τον Φεβρουάριο του 2017 ψηφίστηκε ο νόμος για την ΕΣΔΥ ύστερα από διαβούλευση. Η ΕΣΔΥ εδώ και πολλά χρόνια απονέμει μεταπτυχιακούς τίτλους, για τους οποίους ποτέ δεν ακούστηκε κάποια αντίρρηση, από ένα προσωπικό με υψηλότατα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα – άλλη μία πρωτοτυπία του εκπαιδευτικού μας συστήματος που αναγνωρίζει μεταπτυχιακά από διδάσκοντες με πολύ υψηλά προσόντα αλλά που δεν έχουν στάτους πανεπιστημιακού. Αυτό το καθεστώς θέλησε να διορθώσει ο νόμος που ψηφίστηκε τον Φεβρουάριο και εναντίον του οποίου δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τη σύνοδο. Γιατί ζητάει τροποποίηση του νόμου που πρόσφατα ψηφίστηκε; Με ποιο δικαίωμα καλεί πανεπιστημιακούς να παρανομήσουν; Η ακαδημαϊκή κοινότητα γνωρίζει ότι η προτροπή προς τα μέλη εκλεκτορικών σωμάτων να παρανομήσουν αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα».

Από τη σύνοδο ανέφεραν ότι η αντίδραση κατά ενός νόμου διά της δικαστικής οδού γίνεται μόλις εκδοθεί η εφαρμοστική του υπουργική απόφαση, και άρα τώρα ήλθε η ώρα. Ωστόσο, η ΠΟΣΔΕΠ έθεσε τρία ερωτήματα προς τον κ. Γαβρόγλου, επικρίνοντάς τον ότι στην περίπτωση της ΕΣΔΥ λειτουργεί σαν «Γιάννης που κερνά και πίνει». Ιδού τα ερωτήματα: «Ποιος ή ποιο όργανο αποφάσισε για τη βαθμίδα που θα οριστεί η ένταξη κάθε διδάσκοντα της ΕΣΔΥ; Oμοια, ποιος ή ποιο όργανο αποφάσισε το γνωστικό αντικείμενο για τον καθένα; Oμοια, ποιος ή ποιο όργανο αποφάσισε τον ορισμό των συγκεκριμένων ονομάτων στα εκλεκτορικά και όχι άλλα; Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ υπάρχουν αρκετά ονόματα που είναι σε περισσότερα από ένα εκλεκτορικά, υπάρχουν άλλα ονόματα με σχετικά γνωστικά αντικείμενα που απουσιάζουν πλήρως ακόμη κι από τα αναπληρωματικά μέλη. Και στα τρία ερωτήματα, είναι γνωστή η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για τα πανεπιστήμια…».