– Έμφαση θα δοθεί στα λογοτεχνικά μαθήματα και στα μαθήματα Πληροφορικής όπως είπε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στην Ετήσια Οικονομική Σύνοδο,

Μάλιστα, ξεκαθαρίζοντας ότι οι αλλαγές στο σχολείο είναι το τρίτο χρονικά πεδίο μεταρρυθμίσεων – προηγούνται η επαγγελματική εκπαίδευση και τα μη κρατικά ΑΕΙ.

Ο υπουργός Παιδείας είπε ότι «όλα τα μαθήματα χρειάζεται να έρθουν στο 2023-2024 με ταχύτατα βήματα και να σταματήσει ο τρόπος που σήμερα διδάσκονται», προσθέτοντας: «Το παράδειγμα της Λογοτεχνίας είναι χαρακτηριστικό: Διδασκόμαστε ακόμα διάφορα αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα και όχι, όπως συμβαίνει σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, ένα λογοτεχνικό έργο από την αρχή έως το τέλος. Ο ορθός τρόπος είναι η διδασκαλία ενός ολόκληρου βιβλίου και αυτό θα γίνεται πλέον με όλη την αναλυτική δυναμική που χρειάζεται. Χρειάζεται να αποκτήσουμε την κουλτούρα του βιβλίου, να αρχίζουμε και να τελειώνουμε με την ανάλυση των στοιχείων ενός βιβλίου, να διαμορφώσουμε συνολικούς αναγνώστες που θα πάνε στο βιβλιοπωλείο να αγοράσουν ένα βιβλίο και όλο αυτό χρειάζεται να είναι στο χαρτί και όχι σε ένα τάμπλετ. Είναι πολύ σημαντική η αίσθηση του βιβλίου στο χαρτί».

Αναφερόμενος στα μαθήματα Πληροφορικής στα σχολεία, ο Κυριάκος Πιερρακάκης διαχώρισε σαφώς τον τρόπο που σήμερα διδάσκεται στα σχολεία από τις πραγματικές ανάγκες διδασκαλίας σε ένα κόσμο που μεταβάλλεται ταχύτατα.

«Το νέο σχολείο χρειάζεται να υπακούει σε ένα τρίγωνο: Αλγοριθμική -και όχι απλώς μαθηματική- σκέψη, λογοτεχνία, δηλαδή φαντασία και ήπιες δεξιότητες και εθελοντισμός με την έννοια της κοινωνίας, της ομάδας, του ανήκειν, να νοιάζεται ο μαθητής για όσα γύρω του συμβαίνουν και τον περιλαμβάνουν. Αυτό το τρίγωνο θα χαρακτηρίζει το νέο σχολείο με αποστολή να κάνουμε ευτυχισμένα παιδιά και να αρνηθούμε τον υπερανταγωνισμό που δεν οδηγεί πουθενά. Προς τα εκεί θέλουμε να βαδίσουμε, αυτός είναι ο στόχος» διευκρίνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Για την ανάγκη να παράγει η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μεγαλύτερο αριθμό «πληροφορικάριων», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε: «Χρειάζονται τρία πράγματα ταυτόχρονα να συμβούν: Να αυξήσουμε την παραγωγή από τα ΑΕΙ ακόμα και με την ίδρυση νέων σχολών αν χρειαστεί, αλλά αυτό είναι ένα μέτρο με ύστερη αποδοτικότητα, χρειάζεται χρόνο για να αποδώσει. Να εισάγουμε την Πληροφορική σε σταθερή βάση στο σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο), διευκολύνοντας έτσι την αλγοριθμική σκέψη και την ανάγνωση των κωδίκων. Να προχωρήσουμε σε ένα πρόγραμμα εμπλουτισμού δεξιοτήτων σε μεγαλύτερες ηλικίες και σε ανθρώπους που έχουν τη βάση να ανταποκριθούν, όπως ένα καθηγητής φυσικής ή ένας χημικός. Ένας επιστήμονας αυτών των ειδικοτήτων μπορεί εύκολα με ένα σύγχρονο πρόγραμμα εμπλουτισμού ικανοτήτων να μάθει να διαβάζει κώδικες και να είναι άμεσα χρήσιμος. Με ένα τέτοιο πρόγραμμα σε όλη τη χώρα είναι δυνατόν να έχουμε γρήγορη και ουσιαστική παραγωγή νέων επιστημόνων που τόση ανάγκη έχει η οικονομία μας, αν σκεφτεί κανείς πως η ετήσια ζήτηση είναι για 16.000 πτυχιούχους πληροφορικής και τα ΑΕΙ προσφέρουν σήμερα περί τις 8.000».

Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ θα καταρτιστεί για την ελληνική εκπαίδευση «οδικός χάρτης για τις αλλαγές που απαιτούνται, στην οποία θα περιλαμβάνονται οι αλλαγές που ο ΟΟΣΑ προτείνει, αλλά και εκείνες που η ελληνική κοινωνία προσβλέπει ώστε να δούμε τι έχουμε ήδη κάνει και προς τα πού χρειάζεται να πάμε για να συμπορευτούμε με τον υπόλοιπο κόσμο».