Σοβαρά προβλήματα στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και στην ομαλή λειτουργία του θεσμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση επισημαίνει με ερώτησή του προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ο βουλευτής του Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών, Γεώργιος Μανούσος.
Όπως αναφέρει, ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης αποτελεί βασικό πυλώνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, διασφαλίζοντας τη φοίτηση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο, σύμφωνα με τον Ν. 3699/2008 και τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου. Ωστόσο, κάθε σχολική χρονιά παρουσιάζονται σοβαρές καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις και σημαντικά κενά που οδηγούν σε άνιση μεταχείριση μαθητών, ενώ ένας εκπαιδευτικός καλείται πολλές φορές να υποστηρίξει δύο ή και τρεις μαθητές ταυτόχρονα, γεγονός που αλλοιώνει τον σκοπό του θεσμού.
Ο βουλευτής σημειώνει ότι, σύμφωνα με απαντήσεις του Υπουργείου σε προηγούμενες ερωτήσεις, οι εγκρίσεις παράλληλης στήριξης υπερβαίνουν κατά χιλιάδες τις διαθέσιμες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, χωρίς να υπάρχει δημοσιοποιημένο αρχείο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης για το ποια αιτήματα ικανοποιήθηκαν. Η απουσία επαρκών στοιχείων και η ετεροχρονισμένη κάλυψη των κενών, σε συνδυασμό με την έλλειψη μόνιμου σχεδίου για σταθερές θέσεις στην ειδική αγωγή, προκαλούν έντονες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο Γεώργιος Μανούσος ζητά από την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει:
Πόσες αιτήσεις παράλληλης στήριξης εγκρίθηκαν από τα ΚΕΔΑΣΥ για το σχολικό έτος 2024-2025 και πόσες καλύφθηκαν με τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
Πόσες θέσεις παραμένουν κενές μέχρι σήμερα ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Αν προτίθεται το Υπουργείο να θεσπίσει μόνιμο μηχανισμό παρακολούθησης και δημοσιοποίησης των δεδομένων παράλληλης στήριξης.
Αν εξετάζεται η δυνατότητα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ώστε να τερματιστεί η ετήσια αναπλήρωση και οι καθυστερήσεις.
Με ποιον τρόπο θα διασφαλιστεί ότι οι μαθητές με γνωμάτευση για πλήρη (1:1) στήριξη δεν θα υποστηρίζονται ταυτόχρονα με άλλους μαθητές, κατά παράβαση των γνωματεύσεων των ΚΕΔΑΣΥ.