Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Η κυβέρνηση συνεχίζει το καταστροφικό της έργο στην εκπαίδευση επιβάλλοντας ! Ενώ το δεύτερο κύμα της πανδημίας δεν έχει υποχωρήσει, η κυβέρνηση αποφάσισε , επιβεβαιώνοντας με τραγικό τρόπο τις αρχές, τις αξίες και τις προτεραιότητες της.

Η εκπρόσωπος της επιτροπής των ειδικών, σε απόλυτη στήριξη της κυβέρνησης, “αιτιολόγησε” ότι , για να μην επιβαρυνθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα, αλλά και για να μην αναστατωθούν οι μαθητές. Μέχρι τώρα ακούγαμε ότι τα σχολεία δεν επιβαρύνουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, αν και δεν υπάρχουν στοιχεία μιας και τεστ στα σχολική κοινότητα δεν έγιναν ποτέ.
Η κυβέρνηση φέρει εγκληματικές ευθύνες για την εγκατάλειψη του συστήματος υγείας, τις τεράστιες ελλείψεις σε ΜΕΘ, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, την εγκατάλειψη της ΠΦΥ που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές. Η διασπορά παραμένει σε υψηλά επίπεδα, γιατί οι βασικές εστίες μετάδοσης λειτουργούν κανονικά (βιομηχανίες, επιχειρήσεις, μεταφορές). Γι’ αυτές τις δραστηριότητες δεν προβλέπονται ούτε μαζικά τεστ, ούτε μέτρα για συγχρωτισμό, ούτε ιχνηλάτηση. Με ανύπαρκτους μηχανισμούς τεστ και ιχνηλάτησης, το 3ο κύμα, το Γενάρη – Φλεβάρη οι επιστήμονες φοβούνται ότι θα είναι ακόμη σφοδρότερο.
Τι θα γίνει λοιπόν με τα ; Η κυβέρνηση στην κοινωνία προκρίνει τη «μαγική λύση» του lockdown, της επιτάχυνσης των αντιλαϊκών μέτρων, των απαγορεύσεων και της άγριας καταστολής. Αντίστοιχα στην εκπαίδευση το φαίνεται να έχει βρει τη μαγική συνταγή: παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων – ανοιγοκλείσιμο στην καλύτερη των περιπτώσεων – και νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της (ΕΞΑΕ). Ξεκίνησαν με πιέσεις για την καταχώριση των απουσιών, συνέχισαν με την απαίτηση του προχωρήματος της ύλης, χωρίς καμία ανακοίνωση περικοπής της και εμμένοντας στην και στις 9-12 εξέδωσαν νέα εγκύκλιο για την e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις των έγκλειστων μαθητών ξεπερνώντας κάθε όριο!

Με αυτήν την ισοπεδωτική και αντιπαιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθητών συμπληρώνουν το παζλ του βασικού τους στόχου: να καθιερωθεί με πρόσχημα την πανδημία πάση θυσία η ΕΞΑΕ ως ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία με τα όλα της : , σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Μας εμπαίζουν όταν μας λένε ότι παρέχεται μόρφωση, ότι μπορεί να βγαίνει ύλη με το σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο, ότι πρέπει να αγνοήσουμε πως υπάρχουν αποκλεισμοί και οξύνονται οι ανισότητες. Προσποιούνται ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν πως τα παιδιά βρίσκονται καθηλωμένα γύρω στις 8-10 ώρες μπροστά σε μια οθόνη, πως στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, πως βιώνουν τον εγκλεισμό της καραντίνας , κάποια και την αρρώστια ή το πένθος , πολλά τη φτώχεια και τις στερήσεις. Η ΕΞΑΕ συνιστά μέτρο βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό, αφού ακυρώνει τη ζωντανή σχέση μαθητών-εκπαιδευτικών και τη λειτουργία του διαλόγου στο φυσικό χώρο της μάθησης που είναι το σχολείο.
Θίγουν την αξιοπρέπεια μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν , να αποδεχτούμε την ΕΞΑΕ ως κανονική εκπαίδευση, ως απλοί διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Συγχρόνως γιατροί και . Οι πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου εκφράζουν βαθιά ανησυχία για τη μη λειτουργία των σχολείων, την εξοικείωση με την οθόνη, το πρόβλημα που ανακύπτει στην ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών. Τηλεκπαίδευση με πλήρες ωράριο και επί μήνες είναι επικίνδυνη για τη δημόσια (ψυχική) υγεία και ατελέσφορη για τη δημόσια . Δεν είναι μια «αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία», όπως αναφέρουν οι κυβερνητικοί ιθύνοντες.
Απαιτούμε:
• Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
• Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.
• Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
• Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας και να πάρουν ανάλογες αποφάσεις.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις, να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν την τηλε-βαθμολογία και να αποφασίσει απεργία – αποχή από την απαξιωτική αυτή διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Καλούμε τους συλλόγους γονέων και τις μαθητικές κοινότητες να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και από κοινού να αγωνιστούμε για να σταματήσουμε τις τηλε-βαθμολογίες.
Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά γι΄ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά:
Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, έστω εκ περιτροπής (ή με βάρδιες) πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, μαζικά test, ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων, σε συνδυασμό με τη χρηματοδότηση και στελέχωση του ΕΣΥ.
Για να μην υπάρξει μια ακόμα Χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.
Την Τρίτη 15/12, μέρα ψήφισης του αντιλαϊκού προϋπολογισμού, κλείνουμε τις οθόνες και απαιτούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας. Προκηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας 11.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.. Διοργανώνουμε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΜΑΘ στις 12 μ.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να κηρύξει άμεσα απεργιακή κινητοποίηση και συγκέντρωση.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ