Τη Δευτέρα 11 Μαΐου ξεκινά η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με τη Γ΄ Λυκείου για να ακολουθήσουν στις 18 Μαΐου οι υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου, με τις επιφυλάξεις και τους προβληματισμούς που έχουν καταθέσει σχεδόν όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων.

Β ΕΛΤΕΕ Θεσσαλονίκης

Ενώ το βλέμμα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι στραμμένο στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που σύντομα θα έρθει στη Βουλή και στις ασάφειες του ανοίγματος των σχολείων για το πώς τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα μείνουν ασφαλείς και υγιείς, η Yπουργός ξαναχτυπά καταθέτοντας μια αιφνιδιαστική, απαράδεκτη και επικίνδυνη τροπολογία, σε άσχετο νομοσχέδιο (του Υπουργείου Μετανάστευσης), για τη μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.
Η ρύθμιση προβλέπει τη δυνατότητα της απευθείας μετάδοσης διδασκαλίας που πραγματοποιείται δια ζώσης ταυτόχρονα σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως σε περίπτωση επιδημικής νόσου ή σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Η Υπουργός δήλωσε ότι η ρύθμιση κατατέθηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Την ώρα που απαγορεύεται δια νόμου στα σχολεία η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών που μπορούν να καταγράφουν εικόνα και ήχο, η Υπουργός φέρνει κάμερες μέσα στη σχολική τάξη.

Εκτός του γεγονότος ότι η τροπολογία αυτή έρχεται σε αντίθεση με άλλες νομοθεσίες που ισχύουν στα σχολεία, δημιουργούνται ερωτήματα σχετικά με ποια διαδικασία, ποιες τεχνικές παραμέτρους, ποια η διασφάλιση των δικαιωμάτων των ανήλικων μαθητών; Πώς μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι τηρούνται οι αναγκαίες προδιαγραφές; Ποιος μπορεί να γνωρίζει και να εγγυηθεί για το ποιος βρίσκεται πίσω από την οθόνη του υπολογιστή που θα παρακολουθεί την αναμετάδοση του μαθήματος και πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει τη διαδικασία αυτή; Τι θα γίνει με τους μαθητές που δε συναινούν οι γονείς να συμμετέχουν;
Οι προσωπικότητες των πολιτών και κυρίως των παιδιών είναι απαραβίαστες και δεν νομιμοποιείται καμία πλατφόρμα δεδομένων να τις καταγράφει και να τις αποθηκεύει εν αγνοία τους. Γεγονός είναι ότι κανείς μας δε θέλει να μείνει πίσω ούτε ένας μαθητής ωστόσο η ρύθμιση αυτή διαρρηγνύει την παιδαγωγική σχέση, μια σχέση εμπιστοσύνης, οικειότητας και κατανόησης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, που με πολύ κόπο έχει χτιστεί και αποτελεί άλλο ένα δείγμα πρόχειρης και βεβιασμένης νομοθέτησης από την πλευρά του Υπουργείου. Η επιλογή της όποιας λύσης οφείλει να βρίσκεται εντός πλαισίου νομιμότητας και παιδαγωγικής κανονικότητας.

Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι δημόσια διάλεξη, δεν είναι ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο, το εκπαιδευτικό σενάριο δεν είναι κινηματογραφικό σενάριο είναι μια διαδικασία συνεχούς αλληλεπίδρασης και πλούσιων συναισθημάτων.

Αυτό που δε χωράει και δεν έχει θέση στο σχολείο, είναι η κάμερα και η βιντεοσκόπηση. Οφείλουμε όλοι να προφυλάξουμε την αξιοπρέπεια και την προστασία της προσωπικότητας κάθε παιδιού.Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που λείπουν από τα σχολεία μας, όχι μια καθημερινότητα τύπου big brother.
Αυτή η τροπολογία που προσπαθεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία με ζωντανή αναμετάδοση και δεν έχει καμιά παιδαγωγική βάση, δεν είναι μόνο απαράδεκτη αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνη!
ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ!