Δεν κατατέθηκε ακόμα η τροπολογία για το άνοιγμα των πινάκων όπως προκύπτει από τα όσα ειπώθηκαν την Τρίτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα πραγματοποιηθεί αφού σε σχετική ερώτηση του κ. Κεδίκογλου για το πώς θα γίνει τεχνικά, ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλος διευκρίνισε ότι θα έρθει τροπολογία.

Ο υπουργός Παιδείας στην τοποθέτηση του τόνισε για ακόμη μια φορά την αναγκαιότητα της διενέργειας διαγωνισμού ΑΣΕΠ καθώς υποστήριξε ότι “εάν δε κάνουμε ΑΣΕΠ, δεν θα ανοίξουν τα σχολεία”.

Επίσης, τόνισε για ακόμη μια φορά την αναγκαιότητα της ανατροπής του 1/10 στην εκπαίδευση λέγοντας χαρακτηριστικά “του χρόνου όμως δεν γίνεται να γίνει έτσι, για αυτό η πρόταση μας είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, να ζητήσουμε να φύγει η εκπαίδευση από το ένα προς δέκα, δηλαδή ένας προσλαμβάνεται δέκα απολύονται.

Δεν γίνεται και δεν μπορεί να συνεχιστεί έτσι. Εάν αυτό το κατορθώσουμε, εκπονούμε ήδη τη σχετική μελέτη – ανάλυση και τις επόμενες ημέρες θα είναι έτοιμη αυτή η μελέτη, δηλαδή, ακτινογραφία της εκπαίδευσης, στα δημοτικά σχολεία, στα νηπιαγωγεία τι προσωπικό έχουμε, τι ειδικότητες και τι μας λείπει. Εάν αποκτήσουμε αυτή τη δυνατότητα να φύγουμε από το ένα προς δέκα, τότε ή το Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο ή το αργότερο το Φεβρουάριο, και θα το πούμε γρήγορα για να προλάβουν να διαβάσουν, θα κάνουμε διαγωνισμό ΑΣΕΠ, αλλά θα κάνουμε ΑΣΕΠ για 10.000 θέσεις”.

Ο κ. Λοβέρδος μεταξύ των άλλων επεσήμανε ότι “ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ είναι το κομβικό μεταρρυθμιστικό σημείο της μεταπολίτευσης. Ο βασικός αντίπαλος του πελατειακού κράτους και εμείς είμαστε υπέρ, αλλά να έχεις να προσλάβεις. Κάνεις ΑΣΕΠ να πάρεις 200, και αυτούς τους φουκαράδες εκεί που περιμένουν; Αυτοί δεν έχουν ψυχή ή κάποιοι άλλοι από προηγούμενους καταλόγους; Πώς τους αντιμετωπίζεις αυτούς;”.

Με λίγα λόγια, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι ο δρόμος για τον ΑΣΕΠ ανοίγει εάν ανατραπεί το 1/10 διαφορετικά θα πρέπει το Δεκέμβριο να προχωρήσει σε προσλήψεις των εναπομεινάντων διοριστέων αφού ο αριθμός των θέσεων θα είναι περιορισμένος και δεν θα δικαιολογεί διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Θερμός υποστηρικτής της διενέργειας ΑΣΕΠ είναι ο κ. Κεδίκογλου ο οποίος ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι “ήρθε η ώρα και σ’ αυτό το θέμα θα πρέπει να πιέσουμε όλοι, ώστε μέσα στα μέσα της χρονιάς να έχουμε έναν νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, για να πάρουμε τακτικό προσωπικό που είναι απαραίτητος για να λειτουργήσουμε τα σχολεία μας”.

Ο κ. Κουράκης με τη σειρά του ζήτησε από τον κ. Λοβέρδο να του γνωστοποιήσει εάν έχουν την διαβεβαίωση του κ. Μητσοτάκη ότι θα δοθούν οι θέσεις για προσλήψειςεκπαιδευτικών λέγοντας χαρακτηριστικά: “Επίσης, εκτιμούμε ότι το Υπουργείο, κακώς, δεν θα δώσει αυτές τις θέσεις την παιδεία, δεν έχουμε καμία ένδειξη. Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω καμία πολύ βαριά έκφραση, αλλά το λέω και για άλλους λόγους. Εάν έχετε διαβεβαίωση από τον κ. Μητσοτάκη, να μας το πείτε”.

Ο κ. Κουράκης έλαβε την ακόλουθη απάντηση από τον υπουργό: “Ναι, μαζί το είπαμε, κύριε συνάδελφε, σας το λέω εν τιμή”.

Ο υπουργός Παιδείας για το ξεκλείδωμα των πινάκων

Αναφορά από τον υπουργό έγινε και στο άνοιγμα των πινάκων και στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών.

Ο υπουργός φαίνεται να είναι προβληματισμένος καθώς υπάρχουν άτομα που έχουν τα επιχειρήματά τους για την προσμέτρηση από το 2010 και άλλοι που έχουν τα αντιεπιχειρήματά τους. Μάλιστα δήλωσε στην Επιτροπή ότι «αυτό το μπλέξιμο εγώ τουλάχιστον αυτή τη στιγμή δεν είμαι σε θέση να το λύσω.

Ακούσαμε τους φορείς και τα κόμματα στην προηγούμενη συνεδρίαση μας και νομίζω ότι πρέπει να το έχουμε καθαρό μέχρι την επόμενη Τρίτη που έχουμε Ολομέλεια όμως, πιστέψτε με μια σωστή στάθμιση του θέματος πρέπει να βάλει στη ζυγαριά και την εξέταση του ΑΣΕΠ».

Καλόγηρος Βασίλειος news.gr

Αποκατάσταση αμοιβών και προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας ζήτησε η κα Δριτσέλη του ΣΥΡΙΖΑ.

Παραθέτουμε το σχετικό χωρίο από την ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων:

Σε σχέση με τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές, από μόνο του ένα τέτοιο μέτρο δεν μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις νησιωτικές και ορεινές περιοχές της χώρας. Το να λες σε έναν εκπαιδευτικό ότι θα μοριοδοτηθεί δίπλα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του σε σχολεία δυσπρόσιτων περιοχών με αμοιβή περίπου 600 ευρώ και χωρίς αυτή η μοριοδότηση να αποτυπώνεται στην προϋπηρεσία του, προφανώς και δεν αποτελεί κανενός είδους στήριξη. Εμείς, λοιπόν, ζητάμε να αποκατασταθούν οι αμοιβές και να υπάρξει σταθερό πλαίσιο εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς και σε ό,τι αφορά τη μοριοδότηση των αναπληρωτών, αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να συνοδευτεί και με το άνοιγμα των πινάκων της προϋπηρεσίας τους, αλλά και να αποκατασταθεί η αναδρομικότητα της προϋπηρεσίας αυτής από το 2010. Κύριε Υπουργέ, θεωρούμε ότι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε σε εκπαιδευτικούς που τα προηγούμενα χρόνια πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους στα δημόσια σχολεία της χώρας μας, είναι να προσμετρήσουμε την εκπαιδευτική τους προϋπηρεσία.

paideia-ergasia.gr