Είναι μια πολύ απλή και χαρούμενη άσκηση με στόχο να μάθουν τα παιδιά να διακρίνουν εύκολα και γρήγορα τα δίψηφα σύμφωνα και φωνήεντα. Απευθύνεται κυρίως σε παιδιά Α’ και Β’ Δημοτικού. Παρόμοια άσκηση μπορεί να γίνει και με τα τρίψηφα συμπλέγματα αλλά και με απλά γράμματα που συχνά μπερδεύουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Θα χρειαστείτε πλαστικά ποτήρια, μαρκαδόρο ή αυτοκόλλητα για να γράψετε και να κολλήσετε τα γράμματα.


Οδηγίες
– Ετοιμάστε τα ποτήρια, γράφοντας ή κολλώντας ένα γράμμα/ δίψηφο/τρίψηφο στο καθένα.
-Γράψτε σε μικρά χαρτάκια/ χαρτόνια λέξεις που ξεκινούν ή περιέχουν το κάθε γράμμα/ δίψηφο/ τρίψηφο.
-Δώστε ανακατατεμένα τα χαρτάκια με τις λέξεις στο παιδί, ζητώντας να παίρνει ένα, να το διαβάζει και να το τοποθετεί στο σωστό ποτήρι. Μπορείτε μάλιστα να εξασκηθείτε στο μπάσκετ βάζοντας “καλάθι” με το χαρτάκι διπλωμένο σε κάθε ποτήρι.

Εναλλακτικά
– Μπορείτε να πάρετε από ένα ποτήρι και να κάνετε διαγωνισμό ποιος θα βρει, θα γράψει και θα τοποθετήσει στο ποτήρι του περισσότερες λέξεις δικές του που να περιέχουν το αντίστοιχο δίψηφο.
– Δώστε στο παιδί ένα μικρό μπαλάκι από χαρτί και ζητήστε του να το πετάξει βάζοντας καλάθι σε ένα από τα ποτήρια. Όπου μπει το καλάθι, τότε πρέπει να βρει μια λέξη με το δίψηφο για να πάρει πόντο!
– Λέτε στο παιδί μια λέξη και του ζητάτε να την γράψει και να την βάλει στο αντίστοιχο ποτήρι. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η ακουστική διάκριση και αντίληψη των γραμμάτων.
– Η άσκηση μπορεί να γίνει και με απλά γράμματα, με στόχο την καλή εκμάθηση και διάκριση τους. Μπορείτε να φτιάξετε δύο ποτήρια με γράμματα που μπερδεύουν τα παιδιά π.χ. φ-θ, ξ-ψ, β-δ, σ-ζ, π-τ


Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός