Οι ασκήσεις απευθύνονται σε παιδιά Α’ δημοτικού και σε παιδιά μεγαλύτερων τάξεων που δεν έχουν κατακτήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης. Βοηθούν στην εξάσκηση ανάγνωσης συλλαβών και μικρών λέξεων με πιο διασκεδαστικό τρόπο. Μπορείτε μάλιστα να κάνετε τις ασκήσεις σαν παιχνίδι συγκέντρωσης πόντων!

Υλικά

Θα χρειαστείτε χρωματιστά χαρτόνια και μαρκαδόρους.

Οδηγίες

Κόβετε τα χαρτόνια σε τετράγωνα. Στο κάθε τετράγωνο γράφετε και μια συλλαβή.

π.χ. τα, λα, πα, πι, το, τα, ε, νε, ρο κ.λ.π

Μπορείτε αν θέλετε να στολίσετε τις καρτέλες με μικρά αυτοκόλλητα.

 

1η άσκηση

Δίνετε στο παιδί τις καρτέλες με τις συλλαβές μιας λέξης και του ζητάτε να τις βάλει σωστά ώστε να φτιαχτεί η λέξη. π.χ. τα γα —->γάτα

 

2η άσκηση

Βάζετε πολλές καρτέλες συλλαβών στο θρανίο και ζητάτε από το παιδί να βρει κάποια συγκεκριμένη.

3η άσκηση

Δείχνετε μία μία τις καρτέλες στο παιδί και ζητάτε να διαβάσει όσο πιο γρήγορα μπορεί τις συλλαβές.

4η άσκηση

Το παιδί πρέπει να βρει μια λέξη που αρχίζει από κάθε συλλαβή.

π.χ. λε —-> λεμόνι

5η άσκηση

Δίνετε πολλές συλλαβές στο παιδί και του ζητάτε να φτιάξει λέξεις.

π.χ. λα, με, ε, λα, κο, πι, τα, πα —-> πίτα, κότα, έλα

 

Κάτι παρόμοιο μπορεί να γίνει και με ολόκληρες λέξεις.
Μπορείτε να πάρετε λέξεις και προτάσεις από το βιβλίο της γλώσσας της τάξης του.

Γράφετε λέξεις σε καρτέλες, με βαθμό δυσκολίας ανάλογα με την τάξη του παιδιού.

1η άσκηση

Τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν τις καρτέλες όσο πιο γρήγορα μπορούν.

2η άσκηση

Τα παιδιά πρέπει να φτιάξουν μια πρόταση με την λέξη που έχει η καρτέλα.

π.χ. ήλιος —-> Ο ήλιος κρύφτηκε στα σύννεφα.

3η άσκηση

Δίνονται ανακατεμένες λέξεις οι οποίες πρέπει να τοποθετηθούν στη σειρά ώστε να φτιαχτεί μια σωστή πρόταση. π.χ. σκύλος, ο , είναι, κήπο, στον —>Ο σκύλος είναι στον κήπο.

4η άσκηση

Δίνονται πολλές λέξεις με τις οποίες το παιδί πρέπει να φτιάξει μια ιστορία.

Σοφία Τσιντσικλόγλου  Ειδική Παιδαγωγός