Με τοπίο στην ομίχλη μοιάζουν ακόμη τα καθώς απ’ τη μια θα πρέπει να υπάρξει σημαντική ελάφρυνση για όσους έχουν παλιό και χαμηλής αξίας αυτοκίνητο και απ’ την άλλη τα έσοδα του κράτους δεν θα πρέπει να πέσουν κάτω από το 1,1 δισ. ευρώ.


Την ίδια ώρα και με βάση την απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου ότι θα πρέπει να πληρώσουν όσοι έχουν καινούργιο και ακριβό αυτοκίνητο οδηγεί στην ανάγκη τρόπου υπολογισμού της αξίας ο οποίος πιθανότατα θα γίνει με βάση τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εταιρειών.
Με βάση τις διαρροές υπάρχουν πέντε μεγάλες κατηγορίες αυτοκινήτων που θα πληρώσουν διαφορετικά .

Οι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων μετά το 2010 που ήδη πληρώνουν με βάση τους ρύπους θα βρεθούν να πληρώνουν περισσότερα τέλη καθώς θα συνυπολογιστεί και η αξία.
Αντίθετα για όσους έχουν αυτοκίνητο από το 2007 ως το 2010 αν και οι ρύποι θα μπορούσαν να αυξήσουν το ποσό η παλαιότητα και η χαμηλή αξία του αυτοκινήτου οδηγούν μάλλον σε μειωμένα, έστω και λίγο, τέλη.
Μεγαλύτερες ακόμη θα είναι οι μειώσεις για όσους έχουν αυτοκίνητο από το 2.000 ως το 2005 και οι οποίοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν βάσει κυβισμού, ενώ όσοι έχουν αυτοκίνητο πριν το 2.000 θα δουν μείωση των τελών κυκλοφορίας ως και 40%.
Η πέμπτη κατηγορία είναι όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο μετά το 2010 το οποίο έχει ρύπους κάτω από 90 γραμμάρια. Αυτοί θα πληρώσουν φέτος για πρώτη φορά φέτος αφού το όριο θα πέσει από τα 90 γραμμάρια στα 80.

Ποια τέλη παγώνουν, ποια μειώνονται σε σχέση με πέρυσι:

ΚυβικάΠοσό τελώνΠοσοστό μείωσης
Έως 1.35722-1350%
1.358-1.548214-242-5%
1.549-1.928225-288-19%
1.929-2.357492-552-20%