
Προσλήψεις στο Δημόσιο: Προγραμματισμός 2017
Στοιχεία για τον προγραμματισμό των προσλήψεων το 2017 αλλά και αυτές που έγιναν στο δημόσιο το 2015 και το 2016, διαβίβασε στη Βουλή η υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Όλγα Γεροβασίλη, σε...
Στοιχεία για τον προγραμματισμό των προσλήψεων το 2017 αλλά και αυτές που έγιναν στο δημόσιο το 2015 και το 2016, διαβίβασε στη Βουλή η υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Όλγα Γεροβασίλη, σε...
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα υποδεχθεί αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου τον ομόλογό του της Γεωργίας, Γκιόργκι Κβιρικασβίλι. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 10:30, στο Μέγαρο Μαξίμου. Θα ακολουθήσουν κοινές δηλώσεις των δύο πρωθυπουργών.
Ως τις 4 Απριλίου θα… ζήσει το χαρτονόμισμα των 50 ευρώ, έτσι όπως το ξέρουμε. Τη θέση του θα πάρει ένα νέο χαρτονόμισμα, για λόγους ασφαλείας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, το δεύτερο εξάμηνο του 2016 αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία περίπου 353.000 πλαστά τραπεζογραμμάτια ευρώ, δηλαδή σημειώθηκε ελαφρά αύξηση συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2016 και μείωση κατά 20,7% συγκριτικά με το δεύτερο εξάμηνο του 2015. Από τότε που εκδόθηκε η πρώτη σειρά τραπεζογραμματίων ευρώ, το Ευρωσύστημα – δηλ. η ΕΚΤ και οι 19 εθνικές κεντρικές τράπεζες της ζώνης του ευρώ – παροτρύνει τους πολίτες να ελέγχουν προσεκτικά τα τραπεζογραμμάτια που λαμβάνουν. Τα γνήσια τραπεζογραμμάτια μπορούν να αναγνωρίζονται χάρη στην απλή μέθοδο των τριών ελέγχων («έλεγχος με την αφή, οπτικός έλεγχος και εξέταση υπό γωνία») που περιγράφεται στην ενότητα του δικτυακού τόπου της ΕΚΤ για το ευρώ, καθώς και στους δικτυακούς τόπους των εθνικών κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος. Στο διάστημα αυτό παρατηρήθηκαν τα εξής: ● Τα τραπεζογραμμάτια των 20 και των 50 ευρώ εξακολούθησαν να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά παραχάραξης. Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2016, το ποσοστό των πλαστών τραπεζογραμματίων των 20 ευρώ αυξήθηκε και το αντίστοιχο ποσοστό των 50 ευρώ μειώθηκε. Οι δύο αυτές ονομαστικές αξίες αντιστοιχούσαν μαζί στο 80,3% του συνόλου των πλαστών τραπεζογραμματίων. ● Η πλειονότητα (93,6%) των πλαστών τραπεζογραμματίων εντοπίστηκαν σε χώρες της ζώνης του ευρώ. Περίπου 5,4% εντοπίστηκαν σε κράτη μέλη της ΕΕ που δεν συμμετέχουν στη ζώνη του ευρώ και 1% εντοπίστηκε σε άλλα μέρη του κόσμου. Πηγή: Ergasianews
O διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας επισήμανε την «εκτροπή» των δημοσιονομικών και αναπτυξιακών στόχων του 2017, αλλά και την αδυναμία των τραπεζών να διατηρήσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια, λόγω της αβεβαιότητας που ήδη έχει προκαλέσει η καθυστέρηση στο κλείσιμο της αξιολόγησης. Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, μιλώντας στο Συνέδριο για την Οικονομία, την Ανάπτυξη και τις Μεταρρυθμίσεις, που διοργανώνει στο Κοινοβούλιο το Γραφείο της Βουλής για την παρακολούθηση του κρατικού προϋπολογισμού, εξήγησε πως «για να επαληθευθούν οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας για το 2017 και μετά, απαιτείται η άμεση ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η οποία έχει καθυστερήσει περισσότερο από ένα έτος». Υπογράμμισε, δε, ότι «η καθυστέρηση αυτή δημιουργεί αβεβαιότητα, που έχει αρχίσει εδώ και μήνες να επιδρά δυσμενώς σε όλους τους δείκτες της οικονομίας, θέτοντας εν αμφιβόλω όλους ανεξαιρέτως τους στόχους του τρέχοντος έτους, αναπτυξιακούς, δημοσιονομικούς, χρηματοπιστωτικούς». Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Στουρνάρας υποστήριξε ότι, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα ακόλουθα: - Άρση των εμποδίων που υπάρχουν ακόμη και για τις ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί και περαιτέρω προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης της ακίνητης δημόσιας περιουσίας, μέσω των κατάλληλων χρήσεων γης - Αντιμετώπιση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων, - Αντιμετώπιση του προβλήματος του υψηλού δημόσιου χρέους και ρεαλιστική αναπροσαρμογή των δημοσιονομικών στόχων… Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος, που έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί, είναι συμβατή η βιωσιμότητα του χρέους με τη μείωση του δημοσιονομικού στόχου μετά το 2020 σε πρωτογενές πλεόνασμα 2,0% του ΑΕΠ (από 3,5%), εάν συνδυαστεί με ήπια μέτρα ελάφρυνσης του χρέους, όπως για παράδειγμα με επιμήκυνση της μέσης σταθμισμένης περιόδου αποπληρωμής των τόκων του EFSF κατά 8,5 χρόνια. - Αλλαγή στο μίγμα της δημοσιονομικής προσαρμογής, ώστε να καταστεί πιο φιλικό προς την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη. - Αντιμετώπιση του προβλήματος της μακροχρόνιας ανεργίας Ο διοικητής της ΤτΕ υπερασπίστηκε τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, εξηγώντας ότι «ήδη, παρατηρείται αύξηση της απασχόλησης κατά περίπου 2% ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ η οικονομική δραστηριότητα σε όρους πραγματικού ΑΕΠ παραμένει ουσιαστικά στάσιμη. Αυτό οφείλεται στις μεταρρυθμίσεις που επέτρεψαν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαδικασία προσδιορισμού των μισθών και στην αναθεώρηση της νομοθεσίας προστασίας της απασχόλησης. Οι δύο αυτοί παράγοντες αύξησαν την ελαστικότητα της απασχόλησης ως προς το ΑΕΠ». Παράλληλα, επισήμανε ότι η μεταρρυθμιστική προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί -πέρα από τις αγορές εργασίας, αγαθών και υπηρεσιών- «σε όλους τους τομείς της δημόσιας διοίκησης (περιλαμβανομένης της φορολογικής διοίκησης και του δικαστικού συστήματος), στην αγορά ενέργειας, στα επαγγέλματα που ακόμα παραμένουν ουσιαστικά σε καθεστώς προστασίας, στους τομείς ανθρώπινων πόρων και κοινωνικής προστασίας, και στο χώρο των μη εξυπηρετούμενων δανείων, ιδιαίτερα αυτών που ανήκουν σε στρατηγικούς κακοπληρωτές». Ο κ. Στουρνάρας σημείωσε ότι «η κληρονομιά των μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη υλοποιηθεί είναι πλούσια. Η πολιτική και κοινωνική συνειδητοποίηση ότι η ελληνική οικονομία δεν μπορεί να επιστρέψει ούτε στην υπερχρέωση, ούτε στην αμεριμνησία της προ-μνημονίων περιόδου είναι πια καθολική. Η συνέπεια και η επιμονή στη μεταρρυθμιστική ατζέντα είναι μονόδρομος». Νωρίτερα σήμερα, σε συνέντευξή του στο capital.gr, ο κ. Στουρνάρας είχε απευθύνει δραματική έκκληση για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης το ταχύτερο δυνατό. Από την πλευρά του, μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, είπε ότι «κάθε συζήτηση για 4ο Μνημόνιο είναι άστοχη και μπορεί να καταστεί επικίνδυνη. Διότι το 4ο Μνημόνιο ούτε προσφέρεται ούτε αντέχεται και ευτυχώς δεν θα χρειαστεί. Εξίσου άστοχη, αν όχι κακόβουλη, είναι η καταστροφολογία που εγχώρια κέντρα αναζωπυρώνουν τελευταία. Καταστροφολογία που διαψεύστηκε εμφατικά αρκετές φορές στο παρελθόν και θα διαψευστεί και φέτος».
Σε δραματικούς τόνους για τη θέση της χώρας στην ΕΕ κινήθηκε ο Ευάγγελος Βενιζέλος σε εκδήλωση του Κύκλου Ιδεών για τα 60 χρόνια από τη Συνθήκη της Ρώμης. «Κάθε ημέρα που περνά τα πράγματα γίνονται χειρότερα και αποδυναμωνόμαστε μέσα στους νέους ευρωπαϊκούς συσχετισμούς που είναι ακόμη ρευστοί και αδιαμόρφωτοι» προειδοποίησε ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στην κυβέρνηση. «Η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύεται με τους εταίρους στις Βρυξέλλες. Διαπραγματεύεται εσωτερικά με τον ΣΥΡΙΖΑ, με τους ΑΝΕΛ και ταυτοχρόνως παραποιεί την πραγματικότητα και δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις» είπε χαρακτηριστικά. Ολόκληρη η δήλωση στην ημερίδα του Κύκλου Ιδεών, «60 χρόνια μετά τη Συνθήκη της Ρώμης: Η Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση ξανά σε δοκιμασία»: «Η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύεται με τους εταίρους στις Βρυξέλλες. Διαπραγματεύεται εσωτερικά με τον ΣΥΡΙΖΑ, με τους ΑΝΕΛ και ταυτοχρόνως παραποιεί την πραγματικότητα και δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις. Η χώρα υποβαθμίζεται, η χώρα ηττάται. Κάθε ημέρα που περνά τα πράγματα γίνονται χειρότερα και αποδυναμωνόμαστε μέσα στους νέους ευρωπαϊκούς συσχετισμούς που είναι ακόμη ρευστοί και αδιαμόρφωτοι.»
Ανεβαίνει το θερμόμετρο στην Αθήνα με την κυβέρνηση να «τρέχει» για να κλείσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα ανοικτά ζητήματα με τους δανειστές προκειμένου να επιτευχθεί μια συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο προς την κατεύθυνση ολοκλήρωσης της αξιολόγησης. Ωστόσο, ερωτηματικά γεννά το κατά πόσο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θα δεχτούν να ψηφίσουν δύσκολα μέτρα για να κλείσει η αξιολόγηση. Όπως τόνισε σήμερα η Κομισιόν υπάρχει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις και στόχος είναι να υπάρξει μια συμφωνία στο Eurogroup της 7ης Απριλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγάλο θέμα- αγκάθι είναι τα εργασιακά, ενώ ήδη το θέμα των ενεργειακών έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις τόσο της ΓΕΝΟΠ- ΔΕΗ όσον αφορά στην πώληση μονάδων της ΔΕΗ, όσο και εσωκομματικά στον ΣΥΡΙΖΑ. Η Ελλάδα, σύμφωνα με το ForexLive.com, ίσως βρεθεί σε δύσκολη θέση καθώς τους επόμενους μήνες θα πρέπει να αποπληρώσει τις εξής υποχρεώσεις: 7 Απριλίου 1,4 δισ. ευρώ 18 Απριλίου 1 δισ. ευρώ 20 Απριλίου 1,4 δισ. ευρώ 12 Μαΐου 1,4 δισ. ευρώ 20 Μαΐου 1,4 δισ. ευρώ 9 Ιουνίου 2 δισ. Ευρώ 7 Ιουλίου 2 δισ. ευρώ 17-18 Ιουλίου 2,4 δισ. (συμπεριλαμβανομένων 300 εκ. Στο ΔΝΤ) 20 Ιουλίου 3,9 δισ. ευρώ (1,5 δισ. ευρώ στην ΕΚΤ) 4 Αυγούστου 1 δισ. ευρώ enikonomia
«Είμαι εδώ για να τιμήσω τον Νίκο Μπελογιάννη, που δεν αποτελεί ιδιοκτησία κανενός, αλλά εκπρόσωπο του αγωνιστή ελληνικού λαού», τόνισε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντη, στην Αμαλιάδα, όπου παραβρέθηκε στα εγκαίνια της έκθεσης «Νίκος Μπελογιάννης». Όπως πρόσθεσε ο Βασίλης Λεβέντης, «η Ένωση Κεντρώων τιμά τον αγωνιστή Νίκο Μπελογιάννη που ανήκει στον Ελληνικό λαό και σε κανένα κόμμα». Απαντώντας σε ερώτηση για την αξιολόγηση, ο κ. Λεβέντης δήλωσε ότι «εάν ο Τσίπρας δεν κάνει πίσω στα εργασιακά και τρώει χρόνο, τότε πάμε προς νέο καλοκαίρι του 2015». Και συμπλήρωσε: «Οι λύσεις είναι δύο: Ή κυβέρνηση τεχνοκρατών χωρίς πολιτικούς ή εκλογές. Ας διαλέξει ο κ. Τσίπρας, αφού μόνος του δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των μεταρρυθμίσεων και των αλλαγών που ζητά η Ευρώπη». Απαντώντας επίσης σε σχετική ερώτηση, σημείωσε: «Βλέπω εκλογές εντός του 2017».
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΟΓΑ Πότε αναμένονται οι πληρωμές για την Ά δόση των οικογενειακών επιδομάτων ΟΓΑ. Από τις 27 Μαρτίου έως τις 5 Απριλίου αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πληρωμές που αφορούν...
Μασκαριλίκια! Άκου, πολιτευτές!!!kathimerini.grΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥΤέλος στο φαινόμενο να δηλώνουν μέλη ή ακόμα και στελέχη του κόμματος «πολιτευτές» ή «υποψήφιοι βουλευτές» θέλει να βάλει η ηγεσία της ΝΔ.Με δεδομένο πως δεν υπάρχει ακόμα οποιαδήποτε απόφαση για το ποιοι θα είναι αυτοί που θα στελεχώσουν τα ψηφοδέλτια της ΝΔ, ο γραμματέας του κόμματος έχει προειδοποιήσει ουκ ολίγες φορές να μην δηλώνει κανείς αυτόκλητα «υποψήφιος» για τις επόμενες εκλογές, γιατί με αυτό τον τρόπο αλλοιώνεται η ισορροπία και η εύρυθμη λειτουργία του κόμματος.Στο πλαίσιο αυτό την περασμένη Πέμπτη συνήλθε η Κεντρική Επιτροπή Δεοντολογίας και αποφάσισε την πρόσκαιρη «αφαίρεση» της κομματικής ταυτότητας και ιδιότητας για 6 μήνες, από μέλος του κόμματος το οποίο χρησιμοποιούσε τους όρους «Πολιτευτής Β’ Αθηνών» και «στέλεχος του κόμματος» παρά την σχετική εντολή που έλαβε από τον κ. Αυγενάκη πως κάτι τέτοιο είναι αντικαταστατικό και δεν πρέπει να επαναληφθεί, καθώς δεν ισχύει καμία από τις δύο ιδιότητες. Πρόκειται για στέλεχος που είχε πολιτευτεί στο παρελθόν με το Ποτάμι και μεταπήδησε στη ΝΔ προσφάτως με την ιδιότητα του μέλους του κόμματος.Η απόφαση αυτή ελήφθη στο πλαίσιο να σταματήσουν εν τη γεννέσει τους παρόμοια φαινόμενα, καθώς έχει παρατηρηθεί στελέχη ή ακόμα και απλά μέλη της ΝΔ, να εμφανίζονται πολλές φορές χωρίς να υπάρχει ουδεμία σχετική συζήτηση ή διαβεβαίωση από την κομματική ηγεσία ως «υποψήφιοι βουλευτές».
Το Δημόσιο υποχρεούται να αποζημιώνει με τεράστια ποσά χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν κατόρθωσαν επί σειρά ετών να αξιοποιήσουν τον τίτλο Mεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ), τον οποίο τους έχει δώσει μεν η Πολιτεία και τον έχουν στα χέρια τους, αλλά λόγω των αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που επί σειρά ετών κρίνουν αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της ΜΣΔ, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τον τίτλο ο οποίος παραμένει νεκρός. Αντίθετα, το Δημόσιο, δεν υποχρεούται να καταβάλει στους κατόχους «νεκρών» τίτλων ΜΣΔ διαφυγόντα κέρδη και αποζημίωση για αδικαιολόγητο πλουτισμό του Δημοσίου. Εδώ και δεκαετίες στο πέρασμα τους οι κυβερνήσεις θεσμοθετούν συνεχώς αντισυνταγματικούς νόμους ΜΣΔ, οι οποίοι μπλοκάρονται κατ΄ επανάληψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες πολίτες που έχουν τους τίτλους αυτούς ως αντάλλαγμα, καθώς δεν επιτρεπόταν να κτίσουν το διατηρητέο ή το ρυμοτομούμενο ακίνητό τους κ.λπ., παρέμειναν εγκλωβισμένοι και με χαμένες τις ακίνητες περιουσίες τους, κάτω από το αδιάφορα βλέμμα των κυβερνώντων. Έτσι, στο πλαίσιο αυτό το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο υποχρέωσε το Δημόσιο να καταβάλει σε ιδιοκτήτη οικοπέδου το ποσό των 447.418 ευρώ, που μαζί με τους νόμιμους τόκους έφτασε στο 1.137.000 ευρώ, καθώς ο τίτλος της ΜΣΔ που του είχε δοθεί παρέμενε γράμμα κενό επί 21 ολόκληρα χρόνια, λόγω της αντισυνταγματικότητας όλων των νόμων για την ΜΣΔ. Μέσα στο εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως του Δήμου Ελευσίνας πολίτης είχε οικόπεδο 6.600 τ.μ. Όμως, με αποφάσεις τόσο της νομαρχίας Αττικής όσο και του ΥΠΕΧΩΔΕ το επίμαχο οικόπεδο, χαρακτηρίστηκε ως χώρος πρασίνου. Κάτι που αυτόματα σηματοδότησε την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη του. Ο ιδιοκτήτης στη συνέχεια ζήτησε, αντί για την καταβολή αποζημίωσης, να λάβει τίτλο δικαιώματος ΜΣΔ. Πράγματι, αφού έγιναν οι αναγκαίες νομοθετικές ενέργειες, δηλαδή εκδόθηκε σχετική απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και καταρτίστηκε σε συμβολαιογράφο η σχετική πράξη συναίνεσης, εκδόθηκε υπέρ του ιδιοκτήτη τίτλος ΜΣΔ. Δεν πρόλαβε όμως ο ιδιοκτήτης να κρατήσει στα χέρια του τον τίτλο ΜΣΔ, ήρθε η Ολομέλεια του ΣτΕ και έκρινε για ακόμη μια φορά αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της μεταφοράς συντελεστή δόμησης (νόμος 2300/1995). Κατόπιν αυτού, το ΥΠΕΧΩΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία ανεστάλη γενικά η εφαρμογή των διατάξεων για τη ΜΣΔ, όπως ανεστάλη και η «εκτέλεση των τίτλων ΜΣΔ οι οποίοι είχαν ήδη εκδοθεί, προκειμένου να συνταχθεί νέο θεσμικό πλαίσιο εναρμονισμένο προς τις συνταγματικές επιταγές, όπως αυτές καθορίστηκαν από την απόφαση του ΣτΕ». Μετά από αυτή την εξέλιξη, μηδενίστηκε η αξία του τίτλου της ΜΣΔ, αφού μετά την απόφαση του ΣτΕ, ήταν άκυρος ως αντισυνταγματικός και δεν μπορούσε πλέον να το χρησιμοποιήσει. Έτσι, προσέφυγε στην Δικαιοσύνη υποστηρίζοντας ότι υπέστη ζημιά η οποία ήταν ίση με την αξία του οικοπέδου του, που ανερχόταν στα 532.433 ευρώ. Επιπρόσθετα ζήτησε να του καταβληθούν 111.794 ευρώ για διαφυγόντα κέρδη. Και αυτό γιατί, εάν εκμίσθωνε το ακίνητό του από το διάστημα της χορήγησης του τίτλου ΜΣΔ μέχρι την ημέρα κατάθεσης της αγωγής (δηλαδή για διάστημα 21 μηνών), θα εισέπραττε, λόγω της μεγάλης έκτασης και της προνομιακής θέσης του, το ποσό των 111.794 ευρώ. Παράλληλα, ζήτησε να του καταβληθεί αποζημίωση 644.149 ευρώ σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί αδικαιολόγητου πλουτισμού του Δημοσίου. Αρχικά, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έχασε την δικαστική μάχη στο σύνολό της και άσκησε έφεση. Αντίθετα, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών αποφάνθηκε ότι πρέπει να λάβει αποζημίωση για «την αδυναμία του να πραγματοποιήσει τη ΜΣΔ στο ωφελούμενο ακίνητο, εξαιτίας του ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ που χορηγήθηκε από τον ΥΠΕΚΑ ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί ο τίτλος αυτός». Το Εφετείο ακόμη αποφάνθηκε ότι η αποζημίωση που δικαιούται να λάβει είναι ίση με την αντικειμενική αξία του ακινήτου του, δηλαδή 447.424 ευρώ. Όμως, από τα Διοικητικά Δικαστήρια δεν έγινε δεκτή η αξίωση του για διαφυγόντα κέρδη (καταβολή 21 μισθωμάτων) και για αποζημίωση περί αδικαιολογήτου πλουτισμού του Δημοσίου, αναφέρει η Ημερησία. Με τη σειρά του το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε αναίρεση στο ΣτΕ κατά της εφετειακής απόφασης. Το Β΄ Τμήμα απέρριψε την αναίρεση του Δημοσίου και επικύρωσε την εφετειακή απόφαση. Οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ «ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί» και επομένως «θεμελιώνεται αξίωση για αποζημίωση λόγω της παρανομίας τίτλου ΜΣΔ». enikonomia
Για πολιτικές σκοπιμότητες προκειμένου η κυβέρνηση να καλύψει το πολιτικό της αδιέξοδο στην εξέλιξη της οικονομίας και στη διαπραγμάτευση, κάνει λόγο σε τετρασέλιδο υπόμνημά του που απέστειλε σε όλους τους βουλευτές, ο πρώην υπουργός Άμυνας Γιάννος Παπαντωνίου, ενόψει της αυριανής συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής που θα διερευνήσει τις έξι δικογραφίες, που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή, για τα εξοπλιστικά επί υπουργίας του. Ο κ. Παπαντωνίου υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι «επί 14 χρόνια όλες οι συμβάσεις του υπουργείου Άμυνας έχουν υποστεί εξονυχιστικό έλεγχο από διοικητικές και δικαστικές αρχές, χωρίς να έχει βρεθεί καμία απολύτως ένδειξη ή υποψία ένδειξης παράνομων ή παράτυπων ενεργειών ή παραλείψεων μου ούτε προέκυψε κανένα απολύτως στοιχείο». «Η πρωτοβουλία της κυβερνητικής πλειοψηφίας να ζητήσει την σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τις έξι δικογραφίες επιχειρεί να ανατρέψει αυτή την εικόνα. Όχι μόνο δεν το επιτυγχάνει αλλά επιβεβαιώνει ότι μοναδικός στόχος είναι η συκοφάντηση», υποστηρίζει ο κ. Παπαντωνίου και συνεχίζει: «Οι ενδείξεις που επικαλείται στην πρόταση συγκρότησης της Επιτροπής ως ύλη για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης αναφέρονται σε δήθεν "ζημιές", σε βάρος του Δημοσίου που προέκυψαν κατά τη διάρκεια υλοποίησης ορισμένων αντισταθμιστικών ωφελημάτων. Δεν υπάρχει όμως, και δεν επιχειρείται καν να επισημανθεί, καμία απολύτως σύνδεση με ενέργειες ή παραλείψεις για τις οποίες μπορώ, άμεσα ή έμμεσα να θεωρηθώ υπεύθυνος σε ό,τι αφορά την πρόκληση τον δήθεν ζημιών». Σε άλλο σημείο του υπομνήματος του, ο κ. Παπαντωνίου ισχυρίζεται ότι «η απόλυτη έλλειψη ενδείξεων άμεσης ή έμμεσης συμμετοχής μου στην τέλεση αδικημάτων, καθιστά το συμπέρασμα της Πρότασης, εξώφθαλμα ανυπόστατο, αυθαίρετο και συκοφαντικό». Ακόμα, ο πρώην υπουργός Άμυνας υποστηρίζει ότι «όλες οι συμβάσεις συνήφθησαν μέσα στο πλαίσιο και με ακριβή τήρηση των όρων των Εθνικών Μεσοπρόθεσμων Προγραμμάτων Αμυντικών Εξοπλισμών, που είχαν εγκριθεί από την κυβέρνηση για την αναβάθμιση της αμυντικής ικανότητας της χώρας», καθώς και ότι «η δαπάνη για τα εξοπλιστικά προγράμματα υπήρξε απολύτως συνεπής με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού». Αναφερόμενος στον επίμαχο λογαριασμό της συζύγου του ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, ο κ. Παπαντώνιου τονίζει ότι καμία απολύτως σχέση δεν υπάρχει ανάμεσα σε αυτόν τον λογαριασμό που δημιουργήθηκε το 2000, και τη θητεία του στο υπουργείο Άμυνας το διάστημα Οκτώβριος 2001-Μάρτιος 2004 . «Η απουσία οποιασδήποτε ένδειξης για την εκ μέρους μου συμμετοχή σε αξιόποινες πράξεις, οδηγεί τους συντάκτες της Πρότασης στην επίκληση λογαριασμού που δημιούργησε η σύζυγος μου το έτος 2000 (Μάιο-Αύγουστο) και στη συνέχεια μετέτρεψε σε καταπίστευμα στη τράπεζα HSBC για τα παιδιά της από τον πρώτο γάμο. Πρόκειται για κίνηση απόγνωσης γιατί το άνοιγμα του λογαριασμού από την σύζυγο μου απέδειξε ότι μετά το 2000 ούτε ένα ευρώ δεν προστέθηκε στο αρχικό ποσό», σημειώνει ο πρώην υπουργός Άμυνας. «Η Πρόταση δεν έχει καμία σχέση με την εύλογη επιθυμία όλων να χυθεί παντού άπλετο φως. Εξυπηρετεί αποκλειστικά πολιτικές σκοπιμότητες... Επιδιώκεται κάλυψη του αδιεξόδου της πολιτικής της κυβέρνησης, στοχοποίηση του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης που βρίσκονται σε τροχιά ανάκαμψης και η τιμωρία της κυβέρνησης Σημίτη και ειδικότερα η δική μου, για την επιτυχή διαδρομή της ελληνικής οικονομίας εκείνη την περίοδο», υποστηρίζει ο κ. Παπαντωνίου.
Οδηγίες προς όλους τους φορολογούμενους (φυσικά και νομικά πρόσωπα) για τη συμπλήρωση και την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσhς για τα εισοδήματα του 2016 δίνει με εγκύκλιό της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (δείτε όλη την εγκύκλιο στο τέλος του κειμένου). Σημειώνεται ότι το έντυπο φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2016 είναι ενιαίο για όλα τα νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες του άρθρου 45 του ν.4172/2013, ανεξάρτητα από την κατηγορία τήρησης των βιβλίων (απλογραφικά ή διπλογραφικά) ή τον τρόπο σύνταξης των οικονομικών τους καταστάσεων (με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα ή Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα). Παρόλα αυτά, κατά την υποβολή με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου της δήλωσης δεν επιτρέπεται η συμπλήρωση όλων των κωδικών και πινάκων, αλλά θα συμπληρώνονται μόνο αυτοί που αφορούν στα συγκεκριμένα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες με βάση την εξής κατηγοριοποίηση: α) Νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες με απλογραφικά βιβλία β) Νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες με διπλογραφικά βιβλία γ) Νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα δ) Νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που συντάσσουν οικονομικές καταστάσεις με βάση τα Δ.Λ.Π. ή με βάση τα Ε.Λ.Π. Οδηγίες news
Μεγάλες ανατροπές θα φέρει στο Σύνταγμα η πρόταση που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την συνταγματική αναθεώρηση. Με βάση αυτή την πρόταση, δίνεται η δυνατότητα άμεσης εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας αν αποβούν άκαρπες οι δύο πρώτες ψηφοφορίες. Συγκεκριμένα, η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη Βουλή γίνεται με ονομαστική ψηφοφορία και σε ειδική συνεδρίαση, που συγκαλείται από τον Πρόεδρο της Βουλής έναν τουλάχιστον μήνα πριν λήξει η θητεία του εν ενεργεία Προέδρου της Δημοκρατίας, κατά τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής. Σε περίπτωση οριστικής αδυναμίας του Προέδρου της Δημοκρατίας να εκπληρώσει τα καθήκοντά του, κατά τους ορισμούς του άρθρου 34 παράγραφος 2, καθώς επίσης και σε περίπτωση που ο Πρόεδρος παραιτηθεί, πεθάνει ή κηρυχθεί έκπτωτος κατά τις διατάξεις του Συντάγματος, η συνεδρί αση της Βουλής για την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας συγκαλείται μέσα σε δέκα ημέρες το αργότερο αφού έληξε πρόωραη θητεία του προηγούμενου Προέδρου. Η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας γίνεται σε κάθε περίπτωση για πλήρη θητεία. Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκλέγεται εκείνος που συγκέντρωσε την πλειοψηφία των δύο τρίτων του συνολικού αριθμού των βουλευτών. Αν δεν συγκεντρωθεί η πλειοψηφία αυτή, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ύστερα από πέντε ημέρες. Αν δεν επιτευχθεί ούτε στη δεύτερη ψηφοφορία η οριζόμενη πλειοψηφία, η εκλογή του Προέδρου γίνεται με άμεση εκλογή από το Λαό, μεταξύ των δύο σχετικών πλειοψηφησάντων υποψηφίων της δεύτερης ψηφοφορίας, μέσα σε ένα μήνα από την ψηφοφορία αυτή. Σε περίπτωση θανάτου ή κωλύματος ενός εκ των δύο υποψηφίων η εκλογική διαδικασία επαναλαμβάνεται εξολοκλήρου. Το ίδιο ισχύει σε περίπτωση θανάτου ή κωλύματος ενός από τους δύο υποψηφίους που συμμετέχουν στο δεύτερο γύρο της ψηφοφορίας. Η πρόταση επίσης προβλέπει καθιέρωση της απλής αναλογικής και μέγιστο αριθμό θητειών για τους βουλευτές, έτσι ώστε να μην μπορεί κανείς να εκλέγεται για πάνω από δύο συνεχόμενες κοινοβουλευτικές περιόδους ή για 8 συνεχόμενα έτη, Η κυβερνητική πρόταση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση που θα κατατεθεί εντός της ημέρας για διαβούλευση και παρουσιάσηκε από το Real.gr και προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη Συνταγματική καθιέρωση της απλής αναλογικής, την εποικοδομητική ψήφο δυσπιστίας (την υποχρέωση, δηλαδή, η πρόταση δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης να συνοδεύεται από πρόταση για ανάδειξη νέας κυβέρνησης) και πρόβλεψη για την ψήφο των εκτός επικράτειας Ελλήνων, για την οποία, όμως, θα μπορεί να ορίζει ότι έως 5 βουλευτές εκλέγονται αποκλειστικά μεταξύ των Ελλήνων που βρίσκονται εκτός Επικράτειας.Προβλέπεται, επίσης, η δυνατότητα του Προέδρου να απευθύνεται στη Βουλή για σπουδαίο λόγο, να συγκαλεί το Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών, η πλήρης διακριτότητα κράτους και Εκκλησίας με πλήρη σεβασμό στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στον ιστορικό της ρόλο, ενώ με κάθε περίπτωση πρόωρης διάλυσης της Βουλής η επόμενη Βουλή εκλέγεται για θητεία ίση με το υπόλοιπο της Βουλής που διεκόπη η θητεία της. Δημοψηφίσματα Λαϊκή πρωτοβουλία για διενέργεια δημοψηφισμάτων με 500.000 υπογραφές για εθνικά θέματα, 1 εκατ ομμύριο υπογραφές για ψηφισμένο νόμο (εκτός δημοσιονομικών ζητημάτων) και 100.000 υπογραφές για νομοθετική πρωτοβουλία από τους ίδιους τους πολίτες (άρθρα 44 και 73). Δημοψηφίσματα νομοθετικής πρωτοβουλίας, αρνησικυρίας - κυρωτικό (για να μην ισχύσει ψηφισμένος νόμος) δημοψήφισμα, αναθεωρητικό δημοψήφισμα για την αναθεώρηση του Συντάγματος (άρθρο 4 4 παρ. 2 περ. β και 110 παρ. 5). Καθιέρωση δυνατότητας τοπικών δημοψηφισμάτων και θεσμοθέτηση λαϊκών συνελεύσεων για κρίσιμα τοπικά ζητήματα με δεσμευτικό για τις αρχές χαρακτήρα (άρθρο 102). Ενίσχυση της Βουλής Προτείνεται, επιπλέον, σε κάθε βουλευτική περίοδο η δυνατότητα σύστασης εξεταστικών επιτροπών με πρόταση 120 βουλευτών. Οι αρμόδιες Επιτροπές μπορούν να καλούν, στο πλαίσιο των καθηκόντων τους οποιονδήποτε πολίτη ή δημόσιο λειτουργό, συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών. Σε κάθε περίπτωση πρόωρης διάλυσης της Βουλής, η επόμενη εκλέγεται για θητεία ίση προς την θητεία της Βουλής που έληξε πρόωρα. Περαιτέρω, οι Υπουργοί και ο Πρωθυπουργός, πριν από τη συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά όργανα και σε διεθνείς οργανισμούς, όπου θα ληφθούν σημαντικές αποφάσεις, ιδίως για ζητήματα που αποτελούν αντικείμενο κανονιστικής ρύθμισης σε επίπεδο δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή διεθνών συνθηκών, ενημερώνουν τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής ή την Ολομέλεια για θέματα που θα συζητηθούν και για το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί η ελληνική αντιπροσωπεία, όπως ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής. ΟΛΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Εγκρίθηκε η επιχορήγηση του ΟΓΑ για την καταβολή οικογενειακών επιδομάτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση της υπουργού Εργασίας Έφης Αχτσιόγλου, δεσμεύτηκε πίστωση, ύψους 173.550.000,00 ευρώ, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προκειμένου να επιχορηγηθεί ο ΟΓΑ για την καταβολή οικογενειακών επιδομάτων. Παράλληλα, εγκρίθηκε η διάθεση ποσού, ύψους 1.700.000,00 ευρώ, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και η έκδοση ισόποσου χρηματικού εντάλματος στο όνομα του ΟΓΑ για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών για τον Απρίλιο 2017, όπως αναφέρεται σε ξεχωριστή απόφαση, την οποία υπογράφει η κ. Αχτσιόγλου.
Σε απεργιακές κινητοποιήσεις κατά της πώλησης μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ θα προχωρήσει η ΓΕΝΟΠ, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιώργος Αδαμίδης που συναντήθηκε σήμερα το μεσημέρι με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη. Ο κ. Αδαμίδης επιβεβαίωσε την προοπτική πώλησης λιγνιτικών μονάδων (όχι και υδροηλεκτρικών σε αυτή τη φάση), χωρίς ωστόσο να έχει καθοριστεί ακόμη το χαρτοφυλάκιο που θα πουληθεί. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ η όποια λύση συμφωνηθεί θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή, ενώ ο ίδιος καλεί σε συμπαράσταση στις κινητοποιήσεις τους φορείς της κοινωνίας, τουλάχιστον της Δυτικής Μακεδονίας, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «όπως έγινε και το 2014»
Υποχρεωτική αναγραφή της χώρας προέλευσης για γάλα και για κρέας καθώς και πληρωμή του παραγωγού το αργότερο εντός εξήντα ημερών, προβλέπει νομοσχέδιο για τη σήμανση, διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων που αναρτήθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για διαβούλευση (http://www.opengov.gr/ypaat/). Βασικά σημεία του νομοσχεδίου με τίτλο: «Διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων και άλλες διατάξεις» είναι τα εξής: Α)Ο έμπορος είναι υποχρεωμένος να εξοφλήσει στον παραγωγό νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων το αντίστοιχο τιμολόγιο σε διάστημα όχι μεγαλύτερο των 60 ημερών. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 30% της αξίας του τιμολογίου. Β)Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την υποχρεωτική αναγραφή προέλευσης στο γάλα και το κρέας. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου «το ΥΠΑΑΤ με τη νομοθέτηση αυτή ικανοποιεί το εκπεφρασμένο αίτημα των Ελλήνων καταναλωτών για ενημέρωση σχετικά με την προέλευση του γάλακτος ως κύριου συστατικού των μεταποιημένων γαλακτοκομικών τροφίμων και την ανάγκη προστασίας τους μέσω της διαφάνειας και ασφαλέστερης ιχνηλασιμότητας. Παράλληλα, προασπίζει τα συμφέροντα των Ελλήνων γαλακτοπαραγωγών κτηνοτρόφων σε μια περίοδο κρίσιμη για την κτηνοτροφία σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και συμβάλλει στη διασφάλιση της ποιότητας των ελληνικών γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων, απέναντι σε πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού. Παρέχει εξάλλου, τόσο στους καταναλωτές όσο και στους παραγωγούς ασφαλές έδαφος για την ανάπτυξη καταναλωτικών και παραγωγικών πρακτικών οι οποίες μεσοπρόθεσμα θα διασφαλίσουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη στα ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα». Σύμφωνα με το υπουργείο «το άρθρο αυτό του νομοσχεδίου θεσπίζει μέτρα ελέγχου για τη διαφάνεια της αγοράς και την αντιμετώπιση των ελληνοποιήσεων με σκοπό την προστασία της εγχώριας πρωτογενούς παραγωγής. Ειδικά για το κρέας προβλέπονται έλεγχοι σε όλη την επικράτεια για την εφαρμογή της υποχρεωτικής αναγραφής της χώρας προέλευσης στα εμπορικά έγγραφα και σε κάθε μορφής σήμανσης των προϊόντων των επιχειρήσεων/εκμεταλλεύσεων που διακινούν κρέας».
ΕΦΚΑ Σε απαραίτητες διευκρινήσεις μέσω εγκυκλίου προχώρησε το Υπ. Εργασίας για την παράλληλη ασφάλιση. Συγκεκριμένα αναφέρει: Μετά και την ανάρτηση, χθες στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr), των ειδοποιητηρίων για τις...
Το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση της μεγαλύτερης επένδυσης, σε επίπεδο αποκρατικοποιήσεων, στην Ελλάδα άναψαν κορυφαίες τράπεζες, η κοινοπραξία των οποίων υπέγραψε τη μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση, περί το 1 δισ.. ευρώ, με τη Fraport Greece, για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων, διάρκειας 40 ετών. Η επένδυση της Fraport και του Ομίλου Κοπελούζου, που στηρίζει την ελληνική οικονομία στην πλέον κρίσιμη συγκυρία, χρηματοδοτείται ως εξής από τις ακόλουθες τράπεζες: ΠΟΙΟΙ ΔΑΝΕΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΣΑ: Alpha Bank (284,7 εκατ. ευρώ) Black Sea Trade and Development Bank (62,5 εκατ. ευρώ) European Bank for Reconstruction and Development (186,7 εκατ. ευρώ) European Investment Bank (280,4 εκατ. Ευρώ) International Finance Corporation, μέλος του World Βank Group (154,1 εκατ. ευρώ). Μάλιστα, η IFC θα παρέχει στη Fraport Greece αποκλειστικά ανταλλαγή επιτοκίων αντιστάθμισης σε Ευρώ, έτσι ώστε να βοηθήσει την εταιρεία να αντισταθμίσει πιθανές διακυμάνσεις στα επιτόκια κατά τη διάρκεια του δανείου. ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΕΝΔΥΘΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ Έργα ανάπτυξης 280,4 εκατ. ευρώ Προκαταβολή τιμήματος παραχώρησης 688 εκατ. ευρώ Υπενθυμίζεται ότι η Fraport Greece - μία κοινοπραξία της Fraport AG και του Όμιλου Κοπελούζου -, που θα καταβάλει 1,234 δισ. ευρώ συνολικά στο ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση, ανακοίνωσε πρόσφατα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αυξάνοντας το συνολικό κεφάλαιό της στα 650 εκατ. ευρώ. ΤΙΜΗΜΑ - ΡΕΚΟΡ Το ποσό αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο τίμημα παραχώρησης, που έχει καταβληθεί ποτέ στο ελληνικό κράτος. Μέσω της επένδυσης αυτής, οι δύο μέτοχοι της Fraport Greece υποστηρίζουν τις προσπάθειες της χώρας για ανάκαμψη, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις δυνατότητές της... κάτι, που αναγνώρισε, στη δήλωσή του, και ο Ευρωπαίος Επίτροπος, Πιερ Μοσκοβισί: «Οι μοντέρνες υποδομές θα διαδραματίσουν ένα κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Αυτό απαιτεί βιώσιμες επενδύσεις, οι οποίες θα διασφαλίσουν την πλήρη επίτευξη των δυνατοτήτων για δημιουργία θέσεων εργασίας και τόνωση της ανάπτυξης. Αυτή η συμφωνία, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιτυγχάνει την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων για τη χρηματοδότηση αναβαθμίσεων σε υποδομές ανάπτυξης, που θα υποστηρίξουν, για παράδειγμα, τον τουρισμό και την κινητικότητα. Αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του είδους των επενδύσεων, για την υποστήριξη των οποίων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευτεί, καθώς προσφέρουν εξέλιξη και ανάπτυξη». ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΝΩ ΤΟΥ 1,4 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ Η συμφωνία περιλαμβάνει, επίσης, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των υποδομών στα αεροδρόμια. Η Fraport Greece θα επενδύσει τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πρώτων 4 ετών σε κατασκευαστικά έργα για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, γεγονός, που αναμένεται να συμβάλλει στην περαιτέρω ώθηση του τουρισμού. Στο σύνολο της περιόδου παραχώρησης, οι επενδύσεις στις υποδομές των αεροδρομίων θα ξεπεράσουν τα 1,4 δισ. ευρώ. ΤΑ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος. Συνολικά, τα 14 αεροδρόμια εξυπηρέτησαν 25,2 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2016. Ο κ. Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, σχολίασε: «Η υπογραφή της χρηματοδότησης για την μεγαλύτερη παραχώρηση στην Ελλάδα είναι μία ιστορική στιγμή. Μαζί με τα κεφάλαια από τους μετόχους μας, τα έσοδα των δανείων θα χρησιμοποιηθούν στην πληρωμή του προκαταβολικού τιμήματος παραχώρησης και στο τετραετές πρόγραμμα ανάπτυξης των αεροδρομίων. Η επιτυχής χρηματοδότηση του πολύπλοκου αυτού έργου αποτελεί σαφές μήνυμα όσον αφορά στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, στην εμπιστοσύνη που απολαμβάνει η εταιρεία μας και στην αξιοπιστία των μετόχων μας, Fraport AG και Όμιλου Κοπελούζου. Το ελληνικό κράτος μας έχει αναθέσει τη διαχείριση 14 αεροδρομίων σε όλη τη χώρα, τα περισσότερα από τα οποία αποτελούν «πύλες» για τουριστικούς προορισμούς σε μεγάλη ακμή. Είμαστε περήφανοι που θα διαδραματίσουμε ένα σημαντικό ρόλο στη μελλοντική ανάπτυξη αυτών των προορισμών στηρίζοντας την τουριστική βιομηχανία της χώρας». O κ. Βαγγέλης Μπαλτάς, CFO της Fraport Greece, δήλωσε: “Αυτή η συμφωνία είναι το αποτέλεσμα μίας μεγάλης και γόνιμης διαδικασίας. Ύστερα από εντατικές εργασίες διάρκειας 15 μηνών η Fraport Greece υπέγραψε ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα ύψους περίπου 1 δις. ευρώ με τις Alpha Bank, BSTDB, EBRD, EIB και IFC. Οι συνεργάτες μας υποστήριξαν αυτή τη συναλλαγή από την αρχή λόγω των συνολικών θετικών επιπτώσεων που θα έχει το συγκεκριμένο έργο στην ελληνική οικονομία. Μαζί με τη συνεισφορά των συνεργατών μας το συνολικό ποσό της επένδυσης ξεπερνά το ποσό των 1,65 δις. ευρώ. Εργαστήκαμε όλοι μαζί διασφαλίζοντας ότι το σύνθετο αυτό έργο θα είναι επιτυχές. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους συνεργάτες μας για τις προσπάθειές τους και τη συμβολή τους στη θέσπιση γερών θεμελίων για το μέλλον του έργου παραχώρησης». Ο κ. Jonathan Taylor, Αντιπρόεδρος της EIB και υπεύθυνος για την Ελλάδα, δήλωσε: «Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι στην ευχάριστη θέση να επενδύει στην επέκταση και βελτίωση 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο έργο έχει μεγάλη σημασία, τόσο σε εθνικό όσο και τοπικό επίπεδο. Θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα παρέχει μια σημαντική ώθηση στον τουρισμό - έναν τομέα που έχει αποδείξει τη σημασία του, και την ανθεκτικότητά του, κατά τη διάρκεια της κρίσης. Η Τράπεζα της ΕΕ θα στηρίξει περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα που προωθούν την ανάπτυξη και συμβάλλουν στη δημιουργία βιώσιμων και υψηλής ποιότητας θέσεων εργασίας». (Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων υπέγραψε δάνεια ύψους 281 εκατ. ευρώ συνολικά για τη χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η συναλλαγή υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI), που αποτελεί την «καρδιά» του επενδυτικού σχεδίου για την Ευρώπη). Ο κ. Ιωάννης Εμίρης, Executive General Manager της Alpha Bank, δήλωσε: «Αποτελεί χαρά μας που συμμετέχουμε μαζί με μεγάλα διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στη χρηματοδότηση μίας από τις πιο σημαντικές άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Τα 14 αεροδρόμια στο σύνολό τους αποτελούν τις βασικές πύλες του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος συμβάλλει σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας. Η χρηματοδότηση θα υποστηρίξει την προσπάθεια της Fraport Greece για αύξηση των δυνατοτήτων των αεροδρομίων και βελτίωση της αποτελεσματικότητας στη λειτουργία τους, παράλληλα με τη δημιουργία νέων ευκαιριών και την προώθηση της ευημερίας των αντίστοιχων τοπικών κοινωνιών και περιφερειών. Η Alpha Bank προσφέρει χρηματοδοτικές λύσεις που υποστηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη, ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας». Ο Πρόεδρος της BSTDB, κ. Ihsan Ugur Delikanli, δήλωσε: «Ως Πολυμερής Τράπεζα Αναπτύξεως με έδρα την Ελλάδα, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που συμβάλλουμε σε αυτό το μεγάλο έργο υποδομής που έχει πρωταρχική σημασία για την ανάπτυξη της ελληνική οικονομίας. Είναι μία σημαντική επένδυση στο μέλλον της Ελλάδας. Επιπλέον, το έργο ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ των ΠΤΑ και του ιδιωτικού τομέα και προωθεί την αναπτυξιακή αποτελεσματικότητα προς όφελος της χώρας και της ευρύτερης περιοχής». Ο κ. Phil Bennett, EBRD First Vice President and Head of Client Services Group, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συμμετέχουμε σε αυτή τη συναλλαγή- ορόσημο, η οποία αναμένουμε να προσφέρει μία ώθηση στην οικονομία και συγκεκριμένα στην περιφερειακή ανάπτυξη, που τόσο έχει ανάγκη η χώρα. Ο εκσυγχρονισμός των βασικών αυτών υποδομών, και η στήριξη του τουρισμού ειδικότερα, θα βελτιώσει την πρόσβαση, την ανταλλαγή και την ενσωμάτωση. H EBRD είναι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να υποστηρίζει τους στρατηγικούς εταίρους της που θα προσφέρουν ιδιωτική χρηματοδότηση και τεχνογνωσία στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας δημιουργώντας ένα σημαντικό μοντέλο για μελλοντικά σχέδια ανάπτυξης των υποδομών». Ο κ. Δημήτρης Τσιτσιράγκος, Vice President of New Business της IFC, δήλωσε: «Έχει αποδειχθεί σε μέρη ανά τον κόσμο ότι αεροδρόμια με σωστή διαχείριση λειτουργούν ως «οικονομικές μηχανές». Αυτή η παραχώρηση-ορόσημο αποτελεί ένα άριστο παράδειγμα υποστήριξης της ελληνικής οικονομίας από τον ιδιωτικό τομέα, καθώς δημιουργούνται έσοδα για το κράτος και θέσεις εργασίας, ενώ ενισχύεται η εμπιστοσύνη σε ζωτικούς τομείς. Η συμμετοχή της IFC στον κλάδο του τουρισμού και των υποδομών μπορεί να προσελκύσει επιπλέον επενδύσεις ενθαρρύνοντας νέα αναπτυξιακά έργα που προωθούν την οικονομική ανάπτυξη» news
Ο δήμαρχος Ήλιδας, Χρήστος Χριστοδουλόπουλος κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Αμαλιάδα για τα εγκαίνια της μόνιμης έκθεσης «Νίκος Μπελογιάννης» διάβασε το μήνυμα του γιου του στελέχους του ΚΚΕ. «Στην Αμαλιάδα σήμερα, στο πρόσωπο ενός αγωνιστή τιμούμε όλους εκείνους που όρθωσαν το ανάστημά τους απέναντι στις γερμανικές ερπύστριες και απέναντι στην αμερικανική πολεμική μηχανή. Ευτυχώς που δεν ζουν πια να δουν την υποδούλωση να έρχεται από το παράθυρο, μέσω των τραπεζών και των δανείων. Ακριβώς έτσι περιγράφεται αυτή η υποδούλωση από καταβολής ελληνικού κράτους στο βιβλίο του Νίκου Μπελογιάννη, "Το ξένο κεφάλαιο στην Ελλάδα", όπου προτεινόταν και ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης στην κατεύθυνση της εθνικής ανεξαρτησίας. Αυτό δεν μπορούσε να το ανεχτεί η από τη φύση της ξενόδουλη δεξιά» αναφέρει το μήνυμα του γιου του Νίκου Μπελογιάννη και συνεχίζει: «Από την άλλη, η κοντόφθαλμη Αριστερά της εποχής ήταν εξ' ορισμού καχύποπτη απέναντι σε όποιον τολμούσε να σκέπτεται. Η τύχη ενός αγωνιστή με αυτά τα χαρακτηριστικά ήταν προδιαγεγραμμένη. Το μουσείο αυτό, που ξεκινάει σήμερα τη λειτουργία του, δρομολογήθηκε το 1995, όταν με επιθυμία της μητέρας μου, Έλλης Παππά, δώρισα στον δήμο Αμαλιάδας το σπίτι που είχα κληρονομήσει από τη γιαγιά μου, Βασιλική Μπελογιάννη. Ακολούθησαν 22 χρόνια καθυστερήσεων, αδέξιων χειρισμών και παλινδρομήσεων, ώσπου πέρυσι να βρεθούμε στην παρακάτω ευνοϊκή συγκυρία. Η τωρινή δημοτική Αρχή υπό τον Χρήστο Χριστοδουλόπουλο να θεωρήσει το μουσείο έργο προτεραιότητας και όχι, όπως άλλοι προηγουμένως, προεκλογικό πυροτέχνημα. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Έφη Γεωργοπούλου, να αφοσιωθεί στην υπόθεση του Μουσείου και να κάνει επιτυχημένες ενέργειες στην κατάλληλη κατεύθυνση. Η Βουλή των Ελλήνων να υιοθετήσει με προθυμία το έργο της διαμόρφωσης και να το αναθέσει στη βιβλιοθήκη της Βουλής. Το επιτελείο, η ομάδα εργασίας της βιβλιοθήκης της Βουλής να αποτελείται από ικανότατους ειδικούς με επικεφαλής τη διευθύντρια, Έλλη Δρούλια, τον σκηνογράφο Γιάννη Μετζικώφ και τον ιστορικό Στάθη Κουτρουβίδη. Απευθύνω ευχαριστίες σε όλους τους παραπάνω. Εκτός από το κτίριο, ο εξοπλισμός και πολλά εκθέματα ανήκαν στη Βασιλική Μπελογιάννη, τη Διδώ Σωτηρίου και την Έλλη Παππά. Συνολικά 27 φορείς, οι περισσότεροι τοπικοί της Ηλείας, συνέβαλαν με εκθέματα, πολλά εντελώς άγνωστα. Όσο για την εκστρατεία, κυρίως μέσω του κίτρινου υποκίτρινου τύπου, για την οικειοποίηση του Μουσείου από έναν συγκεκριμένο πολιτικό φορέα, αυτή ανάγεται στην εκμετάλλευση αγίων, μαρτύρων και ηρώων από την κάθε λογής εκκλησία».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Γιώργο Πιτσιλή, η ΑΔΑΕ, βάζει τέλος στην υποβολή κοινής φορολογικής δήλωσης για συζύγους που έχουν διαφορετική κατοικία. Η φορολογική πρακτική εναρμονίζεται πλέον με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ. Στενή και τακτική συνεργασία, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση όλων των εκκρεμών ζητημάτων που απασχολούν τους φορολογούμενους, ανακοίνωσαν ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης και ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής μετά τη συνάντησή τους στα γραφεία του Συνηγόρου. Η συνεργασία θα περιλαμβάνει τακτικές κοινές συσκέψεις υψηλόβαθμων κλιμακίων με αντικείμενο την επεξεργασία λύσεων σε συγκεκριμένα προβλήματα των φορολογούμενων αλλά και συχνές συναντήσεις του Συνηγόρου με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ για την άμεση εποπτεία και επιτάχυνση της διαδικασίας. Στην σημερινή συνάντηση, ο Συνήγορος του Πολίτη εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος που αφορούσε τη φορολογική κατοικία και φορολογική ισότητα συζύγων που έχουν διαφορετική κατοικία. «Ευχαριστώ τον κύριο Πιτσιλή για την ανταπόκριση και την επίλυση ενός προβλήματος που είχε ταλαιπωρήσει πολλούς φορολογούμενους συμπολίτες μας», δήλωσε ο Ανδρέας Ποττάκης και συμπλήρωσε: «Αυτή η σημαντική θετική εξέλιξη γίνεται η αφετηρία μιας τακτικής γόνιμης συνεργασίας που θα ωφελήσει τόσο τον φορολογούμενο όσο και τη διοίκηση με σεβασμό στο κράτος δικαίου και την αρχή της χρηστής διοίκησης». Συγκεκριμένα, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ ενημέρωσε τον Συνήγορο ότι η πρακτική των φορολογικών υπηρεσιών εναρμονίστηκε πλέον με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία, σε περίπτωση που οι σύζυγοι έχουν διαφορετική κατοικία δεν τίθεται ζήτημα υποβολής κοινής δήλωσης του φόρου εισοδήματος, όπως άλλωστε είχε ζητήσει ο Συνήγορος του Πολίτη. Έγινε επίσης δεκτό ότι οι περιορισμοί εξαιτίας τεχνικών προδιαγραφών του συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος δεν αποτελούν λόγο μη συμμόρφωσης καθώς το σύστημα πρέπει να προσαρμόζεται στους κανόνες της φορολογικής διοίκησης και όχι οι κανόνες στις ανάγκες του συστήματος. Ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε από την πλευρά του: «Η διαρκής συνεργασία με το Συνήγορο του Πολίτη είναι για εμάς, στη Φορολογική Διοίκηση, πολύ σημαντική, δεδομένου ότι μέσω των στοιχείων που συλλέγει ο Συνήγορος αλλά και της ανάδρασης από τους πολίτες, αποκτούμε μια πολύ καλή εικόνα για τις δυσλειτουργίες και τις παθογένειες στην καθημερινή λειτουργία των Υπηρεσιών μας, ώστε να βελτιωνόμαστε διαρκώς αντιμετωπίζοντάς τις, με τελικό στόχο τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους και την απλούστευση των διαδικασιών στις συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων με τις Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».