Τι αναφέρει η έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών  – Το έχει μειωθεί αρκετά

Πιο αναλυτικά, τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ αναζητούν οι καταναλωτές, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. «Υπάρχουν πράγματα που δεν είναι είδη πρώτης ανάγκης και κοιτάμε να τα αποφεύγουμε, και κοιτάζουμε περισσότερο πλέον τις προσφορές», ανέφερε ένας από τους καταναλωτές, μιλώντας στο OPEN.

Μέχρι και σε τρία σουπερμάρκετ για την καλύτερη προσφορά

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών, το ποσοστό των καταναλωτών που ψωνίζει σε ένα σούπερ μάρκετ έχει μειωθεί αρκετά. Κι αυτό γιατί εννέα στους 10 καταναλωτές πηγαίνουν σε τρία σούπερ μάρκετ, για να βρουν την καλύτερη τιμή.



Στο μεταξύ, οι μεγαλύτερες αυξήσεις έχουν γίνει σε γαλακτοκομικά, έλαια και κρέατα. Για αυτές τις αυξήσεις οι παραγωγοί καταγγέλλουν πολύ μεγάλες διαφορές από την παραγωγή στα ψυγεία.

«Σίγουρα υπάρχουν και φαινόμενα αισχροκέρδειας, συσκευασμένη φέτα τη μια βδομάδα είχε 4 ευρώ την επόμενη εβδομάδα είχε 4,25 ευρώ. Αυτά τα 25 λεπτά δεν πήγαν στον παραγωγό, ούτε στον τυρέμπορο» κατήγγειλε κτηνοτρόφος στο OPEN.

H συχνότητα επίσκεψης σε σούπερ μάρκετ έχει μειωθεί με τους καταναλωτές να χρειάζονται 61,2 ευρώ σε κάθε επίσκεψη σε σχέση με 47,5 που χρειάζονταν πέρυσι.

Ενδεικτικά η τιμή του απορρυπαντικού πιάτων έχει αυξηθεί κατά 63% μέσα σε ένα χρόνο, του ηλιελαίου κατά 48%, της φέτας 28% και του ελαιόλαδου 14%. Μάλιστα για δεύτερη φορά το Ινστιτούτο Καταναλωτών προαναγγέλλι μπϊκοτάζ.