Τελειώνουν οι μετους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων, να «δίνουν» το τελευταίο μάθημά τους, τη Δευτέρα 12 του μήνα.

Υπενθυμίζουμε σε αυτό το σημείο πως, θα εξεταστούν στα μαθήματα κατεύθυνσης Ιστορία, Φυσική και Οικονομία. Στο μεταξύ, όπως δηλώνουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, , η στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και βρίσκεται σε ικανοποιητικό στάδιο, ενώ σήμερα ξεκινά και η βαθμολόγηση των μαθημάτων της δεύτερης μέρας εξετάσεων (Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία).

Στόχος είναι η βαθμολόγηση να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα του υπουργείου, ώστε οι βαθμοί να δοθούν στους υποψήφιους στο τέλος του μήνα.

Όπως υπογραμμίζουν στο ΕΘΝΟΣ καθηγητές, σχολείων και φροντιστηρίων, με εξαίρεση το μάθημα της Βιολογίας, σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα, που εξετάστηκαν μέχρι και χτες οι υποψήφιοι, δεν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς την δυσκολία/ευκολία συγκριτικά με πέρυσι (2022).

Σχετικά με τα μαθήματα οι εκτιμήσεις τους είναι: Όσον αφορά στα Λατινικά ήταν βατά , χωρίς δυσκολίες και μεγάλες απαιτήσεις. Η μετάφραση στα δύο αποσπάσματα, από τα κείμενα 23 και 38, δεν είχε επίσης σοβαρές δυσκολίες.

Τα θέματα στη Χημεία καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό την εξεταστέα ύλη με ευκολότερα και κάποια πιο απαιτητικά ερωτήματα, αλλά χωρίς να χαρακτηρίζονται δυσκολότερα από πέρυσι.

Τα ίδια ισχύουν και για την Πληροφορική όπου τα θέματα δεν ήταν απαιτητικά και οι υποψήφιοι μπορούσαν να ανταποκριθούν χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Πάντως, είναι ακόμη πολύ νωρίς να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των υποψηφίων καθώς όπως τονίζουν οι καθηγητές η διόρθωση των γραπτών δεν έχει προχωρήσει σε όλα τα μαθήματα και συνεπώς δεν έχουν μια αντιπροσωπευτική εικόνα.

Οι δυσκολίες στη Βιολογία

Οι καθηγητές αλλά και οι υποψήφιοι εξέφρασαν παράπονα για προβληματικές διατυπώσεις και δυσκολίες σε ορισμένα ζητήματα του μαθήματος της Βιολογίας και κυρίως στο Α4, στο Γ3 και στο Δ4 , ενώ έκριναν ότι ο χρόνος εξέτασης ήταν οριακά επαρκής. Όπως τόνισε και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων: Τα θέματα στο μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων παρουσιάζουν διαβαθμισμένη δυσκολία και καλύπτουν ευρύ φάσμα της ύλης.

Το περιεχόμενο των θεμάτων είναι αντίστοιχο με θέματα παλαιότερων ετών και αναμένεται να ανταποκριθούν οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές με κριτική σκέψη, οι οποίοι/ες θα πρέπει να αιτιολογήσουν επαρκώς τις απαντήσεις τους. Ωστόσο, υπάρχει σε μεγαλύτερο βαθμοί ανάκληση κειμένου, μη σύνηθες τα τελευταία χρόνια. Το ερώτημα Α4 είχε πρόβλημα στη διατύπωση, ενώ το ερώτημα Γ3 επιδέχεται και δεύτερης εναλλακτικής απάντησης με βάση τη γενικότητα στη διατύπωση της ερώτησης. Το θέμα Δ και ειδικά το Δ4 αποτιμά λιγότερο τη βιολογική γνώση και περισσότερο τη δεξιότητά εντοπισμού αλληλουχιών νουκλεοτιδίων. Αυτό δεν εξασφαλίζει την αναγκαία βαθμολογική διάκριση ανάμεσα στους μαθητές/τριες που έχουν εμβαθύνει στη βιολογική γνώση και εκείνους/ες που έχουν τεχνικές δεξιότητες.