: Επιστολή υποψήφιας έλαβε το ipaidia.gr προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως τονίζοντας κυρίως την ψυχολογική πίεση του εξεταστικού ειδικά σε περίοδο πανδημίας με πάνω απο έξι μήνες κλειστά σχολεία χωρίς δια ζώσης μαθήματα για μεγάλο διάστημα και με μαθητές χωρίς δυνατότητα φροντιστηρίων να αναγκάζονται να βγάζουν μόνοι τους την ύλη.

Αξιότιμη κ. Υπουργέ, ως μαθήτρια της τρίτης λυκείου που θα ήθελα να παραμείνω ανώνυμη για ευνόητους λόγους, θα επιθυμούσα να σας επιστήσω την προσοχή, όσον αφορά τα πολυπληθή κενά στη φετινή εκπαιδευτική χρονιά.
Αρχικά, θα ήθελα να δώσω τη μεγαλύτερη έμφαση στον ψυχολογικό παράγοντα, καθώς χιλιάδες παιδιά της ηλικιακής μου ομάδας καλούνται μέσα σε ένα ήδη αναξιόπιστο και απάνθρωπο σύστημα που ονομάζεται πανελλαδικές, να καταβάλλουν τη μέγιστη προσπάθεια η οποία ενδεχομένως να επηρεάσει και την πορεία της ζωής τους, σε συνθήκες απόλυτου εγκλεισμού, καθώς ενέχει και ο κίνδυνος ένας υποψήφιος να νοσήσει, και εκτός αυτών, με το επιπλέον άγχος ότι η προετοιμασία για τις εξετάσεις αυτές δεν είναι ούτε κατά το ήμισυ επαρκής.

Παράλληλα, έχει αποδειχθεί από πρόσφατες στατιστικές έρευνες, πως τα ποσοστά άγχους και κατάθλιψης έχουν αυξηθεί κατακόρυφα ειδικά σε παιδιά της εφηβείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι το οποίο βεβαίως και επηρεάζει την παραγωγικότητα και την προετοιμασία του εκάστοτε ατόμου, αλλά η αξία της ψυχολογικής κατάστασης των μαθητών και η μέριμνα για την σταθερότητα και την ίασή της, είναι έτσι και αλλιώς παραγκωνισμένη στη χώρα μας.

Εκτός των άλλων, ένα φλέγον ζήτημα είναι η αξιοκρατία του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων, η οποία φυσικά υπονομεύεται, ειδικά για τα παιδιά που δεν είχαν τη δυνατότητα να στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση κατά τη φετινή χρονιά και τα οποία δεν υποστηρίχθηκαν από το σχολείο το οποίο παρέμεινε για πολύ μεγάλο διάστημα κλειστό και κλήθηκαν να καλύψουν μόνα τους την εξεταστέα ύλη με περιορισμένη καθοδήγηση, κάτι που καθιστά αμφισβητήσιμη την διαφάνεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω πως κατά τη δική μου άποψη θα χρειαζόταν να υπάρξει μέριμνα από την κυβέρνηση για όλα τα προαναφερθέντα προβλήματα, αφού η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων με τα σχολεία στη χώρα μας για μεγάλο διάστημα κλειστά είναι άδικη για πολλούς υποψηφίους οι οποίοι δεν είχαν τα απαραίτητα εκπαιδευτικά, τεχνολογικά και οικονομικά μέσα κατά τη χρονιά αυτή, σε σύγκριση με άλλους «προνομιούχους» συμμαθητές τους.

Επομένως, μία λύση για φέτος, θα ήταν η εισαγωγή των υποψηφίων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα με τον βαθμό του απολυτηρίου του φετινού ή και προηγούμενων σχολικών ετών, επειδή ένας μαθητής είναι προτιμότερο να «χτίζει» την προσπάθειά του σε βάθος χρόνου, αποδεικνύοντας με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα την αφοσίωσή του, παρά να αξιολογείται εντός ολίγων ωρών, με κυριότερο προσόν του την αποστήθιση. Με εκτίμηση, Μαθήτρια της Γ’ λυκείου.

Πανελλήνιες 2021 Ελάχιστη βάση εισαγωγής: Οι ανατροπές ανά πεδίο

Πανελλήνιες 2021: Πού θα σημειωθεί άνοδος και πού πτώση στις βάσεις 2021

Πανελλήνιες 2021 – εισακτέοι: Οι συνέπειες από την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Πανελλήνιες 2021: Οι εισακτέοι και οι συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Πανελλήνιες 2021: Το πρόγραμμα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ