Αρχαία και νέα ελληνικά: εννιά παρατηρήσεις και μια πρόταση

Του Λαέρτη Τανακίδη*Α. Η γνώση του αρχαίου ελληνικού κόσμου είναι χρήσιμη για τον νεοέλληνα. Αλλά αυτό δε σημαίνει ούτε ότι πρέπει να εξιδανικεύεται και να απολυτοποιείται η αξία του ούτε ότι η επαφή με αυτόν πρέπει να γίνεται από το πρωτότυπο των αρχαίων κειμένων. Οι μαθητές που διδάχτηκαν τα αρχαία ελληνικά από μετάφραση γνωρίζουν συνήθως για αυτούς πολύ περισσότερα από όσα οι παλιότεροι που τους διδάσκονταν από το πρωτότυπο επί 8 ώρες την εβδομάδα για έξι χρόνια. Αυτό που έμενε στο τέλος ήταν μερικά ρητά και σπαράγματα από κάποια κείμενα και όχι η γνώση του πως σκέφτονταν οι αρχαίοι, πως αξιολογούσαν τα πράγματα και πως οργάνωναν τη ζωή τους,Β. Η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι σπουδαία. Ακούγονται όμως διάφορες υπερβολές : Ότι είναι γλώσσα-πρότυπο, ότι οι αρχαίοι ανέπτυξαν τον πολιτισμό τους, επειδή μιλούσαν αυτή τη γλώσσα, ότι είναι γλώσσα νοηματική (τι άραγε σημαίνει αυτή η δήλωση;) η ότι οι νέοι υπολογιστές θα χρησιμοποιούν μόνον αρχαία ελληνικά η ότι ο Μπιλ Γκέιτς οργανώνει μαθήματα αρχαίων ελληνικών για τα υψηλόβαθμα στελέχη του και άλλα τέτοια συμπαθητικά. Όλα αυτά μπορεί να κολακεύουν την εθνική ματαιοδοξία, αλλά δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.Γ. Η γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας μπορεί να οδηγήσει σε μια επαφή με το περιεχόμενο των κείμενων, αλλά να αποτελέσει και από μόνη της μορφωτικό αγαθό. (Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τις άλλες γλώσσες). Αλλά για να γίνουν αυτά, είναι απαραίτητο ο μαθητήςνα κατέχει καλά προηγουμένως τη δική του μητρική γλώσσα καινα προχωρήσει σε αρκετό βάθος στη μελέτη της αρχαίας ελληνικής, πράγμα όμως εξαιρετικά δύσκολο για τη μέση εκπαίδευση και απολύτως ακατόρθωτο για την πρώτη της βαθμίδα, το γυμνάσιο.Για να μπορεί ένας μαθητής να διεισδύσει στον ιδεολογικό, αξιολογικό και πρακτικό κόσμο των αρχαίων Ελλήνων διαβάζοντας ο ίδιος στο πρωτότυπο τα αρχαία κείμενα, πρέπει να παρατήσει τα πάντα και να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Είναι ζήτημα αν μπορούμε και οι φιλόλογοι να ασχοληθούμε με τα αρχαία κείμενα και να διεισδύσουμε στον κόσμο τους χωρίς μεταφραστική βοήθεια.Δ. Η γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας δεν οδηγεί κάποιον να σκέφτεται όπως οι αρχαίοι ούτε πολύ περισσότερο να δημιουργεί έργα, γραπτά ή αλλά, όπως εκείνοι. Και όμως αυτή η επιπόλαιη προσέγγιση, ο αττικισμός, κυριάρχησε στα Αλεξανδρινά χρόνια. Εγκατέλειψαν λοιπόν τη σύγχρονη τους γλώσσα και στράφηκαν στην παλιότερη αττική περιμένοντας έτσι να εμφανιστούν νέοι Αριστοτέληδες και Θουκυδίδηδες. Αυτή η άποψη έριξε τη βαριά σκιά της σε όλους τους κατοπινούς αιώνες. Επηρέασε και την εκπαίδευση του νεοσύστατου νεοελληνικού κράτους μετρά το 1830, οπότε οι μαθητές του δημοτικού μάθαιναν ότι «Οι χοίροι ιύζουσιν, τα χοιρίδια κοΐζουσιν, οι όφεις ιύζουσιν». Υπάρχουν ακόμη οπαδοί της.Ε. Είναι πολύ συζητήσιμο αν στέκουν επιστημονικά απόψεις για κρίση, για φθορά, για παρακμή και για καταστροφή της οποιασδήποτε γλώσσας, επομένως και της νέας ελληνικής, γιατί:Τέτοιες διατυπώσεις εκφράζουν αξιολογικές κρίσεις και απορρέουν από την αντίληψη ότι υπάρχει γλώσσα-πρότυπο και ότι η απομάκρυνση από αυτήν δημιουργεί προβλήματα,Παράπονα για φθορά της γλώσσας κ.τ.ό. ακούγονται σε όλες τις εποχές. Δεν είναι τωρινό φαινόμενο. Οι μεγαλύτεροι δεν έχουν πάρα να θυμηθούν τι σχετικά άκουγαν από τους παλαιοτέρους τους, δάσκαλους και γονείς,Αυτό που συμβαίνει είναι ότι κάθε κοινωνία ανάλογα με τις ανάγκες, τις συνθήκες και το είδος και το επίπεδο της ανάπτυξης και της κουλτούρας της πραγματοποιεί τις δικές της γλωσσικές επιτεύξειςΣε κάθε εποχή υπάρχουν καλοί και λιγότερο καλοί χρήστες της γλώσσας.ΣΤ. Ειδικότερα για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η νεοελληνική γλώσσα ακούγονται πολλά, εύκολα και αβασάνιστα. Το αξιοπερίεργο είναι ότι, προτού διαπιστωθεί με συστηματική μελέτη ΑΝ υπάρχουν προβλήματα, ΣΕ ΤΙ ακριβώς συνίστανται και ποιες είναι οι ΑΙΤΙΕΣ τους, βρέθηκε απευθείας η ΛΥΣΗ. Χωρίς τεκμηριωμένο σκεπτικό προχωρήσαμε στο ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ. Έτσι επαναφέρθηκαν τα αρχαία ελληνικά από το πρωτότυπο στο γυμνάσιο, για να βοηθήσουν, υποτίθεται, τους μαθητές να βελτιώσουν το γλωσσικό τους όργανο, την νεοελληνική.Ζ. Η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από το πρωτότυπο δε συντελεί στην καλύτερη γνώση και χρήση της νέας ελληνικής, γιατί:1. Μαθαίνουμε από τα γνωστά προς τα άγνωστα, πράγμα που σημαίνει ότι, για να προσεγγίσει κάποιος την αρχαία ελληνική, πρέπει να κατέχει καλά την δική του και όχι το αντίθετο.2. Η νεοελληνική είναι αυτάρκης και έχει αυτοτέλεια απέναντι στις προηγούμενες μορφές της ελληνικής γλώσσας.3. Δεν είναι διαπιστωμένο ότι η μελέτη και η γνώση των προηγούμενων φάσεων μιας γλώσσας οδηγεί αναγκαστικά στην καλύτερη χρήση της. Πιο συγκεκριμένα:Γνωρίζω μια γλώσσα σημαίνει κατέχω τις γραμματικο-συντακτικες της δομές, το λεξιλόγιο και τους εκφραστικούς της τρόπους. Πράγματι η νέα και η αρχαία ελληνική έχουν πολλές κοινές δομές, τρόπους και λεξιλόγιο, όπως βέβαια και με άλλες γλώσσες. Αλλά γιατί πρέπει να πηγαίνει κάποιος στο παρελθόν της γλώσσας, για να μελετήσει στοιχεία που υπάρχουν και στο παρόν της; Μήπως για να παρακολουθήσει την εξέλιξη της μέσα στους αιώνες; Όμως αυτή δεν είναι δουλειά του λυκείου, πολύ περισσότερο του γυμνασίου. Είναι δουλειά των ΕΙΔΙΚΩΝ, όσων προετοιμάζονται να γίνουν ειδικοί και όσων έχουν ειδικά ενδιαφέροντα.Από την άλλη είναι φυσικό κατά την διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής η προσοχή καθηγητών και μαθητών να συγκεντρώνεται στα διαφορετικά στοιχεία (δοτική, ευκτική, απαρέμφατο, τόνοι, πνεύματα, καταλήξεις κ.λπ.). Κάτι τέτοιο όμως όχι μόνο δε βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση και χρήση της νέας ελληνικής, αλλά μάλλον δημιουργεί σύγχυση. Το ξέρουν όσοι διδάσκουν στο γυμνάσιο. Αν μάλιστα πάρει κάποιος υπόψη του ότι στην ηλικία των 12-15 ετών το γλωσσικό όργανο βρίσκεται ακόμη υπό διαμόρφωση, ότι το γυμνάσιο και πια και το λύκειο απευθύνεται στο σύνολο των μαθητών και ότι στο μαθητικό πληθυσμό περιλαμβάνεται μεγάλο μέρος από υποβαθμισμένες περιοχές και πλέον και αλλοδαποί, μπορεί να συλλάβει το μέγεθος των προβλημάτων που δημιουργούν οι διπλές δομές και τρόποι. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές όχι μόνο δε μαθαίνουν αρχαία ελληνική γλώσσα, όχι μόνο δεν αισθάνονται περήφανοι ως απόγονοι ευκλεών προγόνων, αλλά αγανακτούν, για να μην ειπωθεί τίποτε βαρύτερο.Τέλος, δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζει κάποιος την ετυμολογία και την εξέλιξη των λέξεων μέσα στο χρόνο, για να τις χρησιμοποιήσει σωστά. Για παράδειγμα πολύ λίγοι γνωρίζουν ότι η λέξη λεωφορείο είναι σύνθετη από τη λέξη λέως, που είναι η αττική μορφή της λέξης λαός, και το ρήμα φέρω. Κανένας τους όμως δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα να ανέβει στο λεωφορείο, όταν έρθει βέβαια, και να χρησιμοποιήσει σωστά τη λέξη λεωφορείο. Έτσι κι αλλιώς στο γυμνάσιο αλλά και στο λύκειο η γνώση της προέλευσης των λέξεων είναι δυνατή μόνο για μικρό μέρος του λεξιλογικού πλούτου της γλώσσας. Τι θα γίνει με το υπόλοιπο;Η. Λένε μερικοί: «Δε διδάσκονται τα αρχαία με τον κατάλληλο τρόπο. Αυτό φταίει». Όμως δεν υπάρχει κατάλληλος τρόπος. Δοκιμάστηκαν τα πάντα. Πάντοτε καταλήγουμε σε αποτυχία. Δεν είναι δυνατόν να διδαχτεί σε υψηλό επίπεδο σε όλο το μαθητικό πληθυσμό, και μάλιστα στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ένα μάθημα που προϋποθέτει κάποια γνωστική υποδομή, που δεν υπάρχει ακόμη στους μαθητές, και ειδική κλίση και ενδιαφέρον για γλώσσες. Αν ζητήσεις από ένα ψάρι να ανέβει σε ένα δέντρο, πάντα θα βρίσκεις ότι αποτυγχάνει, λέει ο ΑϊνστάινΘ. Η εκπαίδευση μας παραμένει προσκολλημένη στους τύπους και όχι στο περιεχόμενο, στις λέξεις και όχι στα πράγματα. Οι στόχοι του εκπαιδευτικού δημοτικισμού ακόμη εκκρεμούν. Ο «Άταφος νεκρός» του Γληνού και η «Μεταρρύθμιση που δεν έγινε» του Δημαρά περιμένουν, παρότι δεν καλύπτουν φυσικά πλήρως τις σημερινές ανάγκες.ΠΡΟΤΑΣΗ για γυμνάσιο και λύκειο :Ενίσχυση της διδασκαλίας της νέας ελληνικής.Διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών μόνο από μετάφραση.Η αρχαία ελληνική γλώσσα μάθημα επιλογής.* Ο Λ. Τανακίδης είναι φιλόλογος και πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕπηγή: Λαέρτης Τανακίδης, προσωπική σελίδα στο facebook

Το μάθημα των Θρησκευτικών, οι “έμφυλες/έκφυλες ταυτότητες” και η σχολική διαφθορά!

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΟΙ «ΕΜΦΥΛΕΣ/ΕΚΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ» ΚΑΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ! Παραµένει ἄγνωστο τό τί ἀκόµη πρέπει νά µᾶς κάνουν οἱ Κυβερνῶντες γιά νά ἐξεγερθοῦµε σύσσωµοι ὡς Ἔθνος ἐναντίον ὅλης τῆς Ἑλληνικῆς Βουλῆς, ἡ ὁποία, ἐκτελοῦσα τίς προσταγές τῆς Διεθνοῦς διαστροφῆς, ἐπιδιώκει –µαζί µέ τήν οἰκονοµική ἐξαθλίωση– καί τήν ἀποκτήνωση τοῦ λαοῦ µας, ἀφοῦ ἡ ἀποκτήνωση, παραλύει κάθε ἀντίσταση τοῦ ἀνθρώπου.Ἀφορµή τοῦ ἄρθρου µας αὐτοῦ ἀπετέλεσε ἡ σύγκληση τῆς Ἱεραρχίας µας, πού θά γίνη στίς ἀρχές Μαρτίου καί θά περιλαµβάνη στίς συζητήσεις της καί τό θέµα «Τό µάθηµα τῶν Θρησκευτικῶν», τό ὁποῖο προφανῶς θά ἐξετάση, ὄχι µόνο ὡς πρός τήν διδακτική του, ἀλλά καί ὡς πρός τήν ἐχθρική ἀντιµετώπισή του ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας.Προφανῶς, ἡ Ἱεραρχία µας, ὅταν συνέταξε τήν Ἡµερησία Διάταξη τῆς Συνόδου Της τοῦ µηνός Μαρτίου δέν εἶχε πληροφορηθεῖ τήν ὑπ’ ἀριθµ. Φ20.1/220482/Δ2/23-12-2016 τήν Ἐγκύκλιο τοῦ Ὑπουργοῦ Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου, µέσῳ τῆς ὁποίας ὁ ἀµοραλιστής Ὑπουργός ἐπιδιώκει νά ἐγκαθιδρύση τήν διαφθορά µέσα στήν εὐαίσθητη περιοχή τῆς ἐκπαιδεύσεως καί διαπαιδαγωγήσεως τῆς νεολαίας µας!Μέ τήν ὡς ἄνω ἐγκύκλιο τό Ὑπουργεῖο “ἀποπλανήσεως, διαφθορᾶς καί ἀποδιοργανώσεως τῶν µαθητῶν” διοργανώνει σέ ὁλόκληρη τήν Ἑλληνική ἐπικράτεια «Θεµατική Ἑβδοµάδα Ἐνηµέρωσης καί Εὐαισθητοποίησης σέ ζητήµατα Διατροφῆς, Ἐθισµοῦ–Ἐξαρτήσεων καί Ἔµφυλων Ταυτοτήτων»!Παρακάµπτουµε τά δύο πρῶτα ζητήµατα τῆς Ὑπουργικῆς τριπλέτας, τά ὁποῖα ἐτέθησαν σάν “προπετάσµατα καπνοῦ” γιά νά µή φανῆ πολύ χτυπητά τό “τρίτο καί φαρµακερό”, τό ἐπαίσχυντο ζήτηµα, τῶν λεγομένων Ἔµφυλων Ταυτοτήτων»(!) –ἀλήθεια, ὑπάρχουν καί ἄφυλες ταυτότητες; – τοῦ ὁποίου ὑπογραμμίζουμε τήν ἐπικινδυνότητα, δεδομένου ὅτι ἐπιδιώκει νά διδάξη στούς µαθητές καί στίς µαθήτριες, ὄχι μόνο νά ἀποδέχονται ὡς ἀπολύτως φυσιολογικές τίς τυχόν διαστροφές καί σεξουαλικές ἀνωμαλίες τῶν συμμαθητῶν καί συμμαθητριῶν τους, ἀλλά νά ἀµφισβητοῦν καί αὐτό ἀκόμη τό δικό τους βιολογικό φῦλο(!), ἀναζητῶντας κάποιο ἄλλο φῦλο, πού τυχόν θά τούς …ταιριάζει περισσότερο! Ὁ κ. Ὑπουργός εἰσηγεῖται πρός διδασκαλίαν τῶν μαθητῶν καί ὄχι πρός ἀποφυγήν, ὅτι κάλλιστα, κάθε φυσιολογικός ἄνθρωπος μπορεῖ νά ἔχη ταὐτόχρονα δύο φῦλα(!). Ἕνα βιολογικό, ἀπό γεννησιμιοῦ του καί ἕνα κοινωνικό, ἀπό ἐπιλογή του!Μέ τή νέα του «Θεματική Ἑβδομάδα» τό Ὑπουργεῖο δέν χρειάζεται πλέον ἄλλους κατηγόρους πέραν τοῦ ἴδιου τοῦ Ὑπουργοῦ του γιά νά χαρακτηρισθῆ ὡς Ὑπουργεῖο “Ἀμοραλιστικῆς Παιδείας”, ὁπότε πρέπει ὅλοι μας νά λάβουμε θέση, ὄχι ἁπλῆς διαμαρτυρίας ἀλλά ἐξεγέρσεως ἐναντίον τῶν νομοτύπων ἀλλά στήν οὐσία παρανόμων Κυβερνητῶν μας! Ἔχουμε χρέος, ὄχι μόνο γιά τήν περιφρούρηση τοῦ Συντάγματος, πού ὑπαγορεύεται νά γίνη μέ τόν πατριωτισμό τῶν Ἑλλήνων, ἀλλά, κυρίως, ἔχουμε χρέος νά περιφρουρήσουμε τό ἦθος τῆς νεολαίας μας, ἡ ὁποία εἶναι ἡ ΑΥΡΙΑΝΗ ΕΛΛΑΔΑ!Στό παρόν τεῦχος τοῦ Περιοδικοῦ μας ἔχουμε περίφημα ἄρθρα γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Ὡστόσο, ποιά ἀξία θά ἔχη ἡ ὅποια ἀνάπτυξη ἄρθρων γιά τήν ὕλη τῶν Θρησκευτικῶν, χωρίς τό ἀνάλογο ἐνδιαφέρον μας γιά τό ἦθος πού διαμορφώνουν τά παιδιά μας σήμερα στά Σχολεῖα. Ἡ αἴσθησή μου ὡς Πνευματικοῦ μέ πληροφορεῖ ὅτι στήν πλειοψηφία τους σήμερα τά Ἑλληνικά Σχολεῖα εἶναι διαφθορεῖα μαθητῶν καί μαθητριῶν καί, ἄν δέν βοηθήσουν οἱ οἰκογένειες, πολύ δύσκολα ὁ νέος ἤ ἡ νέα θά παραμείνουν ἠθικά ἀλώβητοι τελειώνοντας τό Λύκειο. Καί μόνο ἡ Στατιστική πληροφορία ὅτι τό 60% τῶν ἐτησίων ἐκτρώσεων –πού ὑπερβαίνουν τίς 250.000– γίνονται ἀπό μαθήτριες ἕως 16 ἐτῶν(!) μαρτυρεῖ πολύ εὔγλωττα γιά τήν σήψη πού παράγεται στά σύγχρονα Σχολεῖα, μέ τίς ἀμοραλιστικές ἰδέες καί ὀρέξεις τῶν καθηγητῶν, οἱ ὁποῖοι συναγωνίζονται ποιός θά ξεπεράση τόν ἄλλον σέ ξετσιπωσιά, προκειμένου νά ἀποκτήση τίς προϋποθέσεις γιά νά γίνη Διευθυντής Γυμνασίου, Λυκειάρχης ἤ Διευθυντής Γραφείου Πρωτοβάθμιας ἤ Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης!Σήμερα, ὅποιος ἐκπαιδευτικός κάνει σωστά τή δουλειά του καί προσφέρει τήν σιγουριά τῆς ἐκπαιδευτικῆς αὐθεντίας καί τοῦ παιδαγωγικοῦ κύρους, εἶναι περιπαικτικά δακτυλοδεικτούμενος ἀπό τήν πλειοψηφία τῶν τυχάρπαστων τυχοδιωκτῶν τάχα ἐκπαιδευτικῶν καί στιγματίζεται αὐθωρεί καί παραχρῆμα ὡς «μούχλας» καί παρωχημένος!Τό νέο Πρόγραμμα τοῦ Ὑπουργείου μέ τήν «Θεματική Ἑβδομάδα» διαφημίσεως τοῦ Σοδομισμοῦ, ἔρχεται νά κορυφώση τήν ἀ­ναι­σχυν­τία πού βασιλεύει στήν ἐποχή μας, ὑπογραμμίζοντας, συνά­μα, καί τήν δική μας ψυχική παραλυσία, ἀφοῦ μοιάζουμε μέ ἀνθρώπους ναρκωμένους, πού δέν μποροῦν νά προβάλλουν πλέον καμμιά ἀντίδραση!Τό ἐρώτημα τίθεται εὐθέως καί εἶναι ἀμείλικτο: Δέν ἐνδιαφέρεται, δέν πονάει πλέον κανείς γιά τά παιδιά μας, πού, ἀπροστάτευτα σέ ἕνα βάρβαρα “θεσμοθετημένο” ἀπό τήν ἴδια τήν Πολιτεία περιβάλλον, ἀθωράκιστα πνευματικά, ἔχουν ἐγκαταλειφθεῖ ἀπό ὅλους μας, πιστούς καί ἀπίστους, ἕρμαια τῶν ἐλεεινῶν καιρῶν;Δέν ὑπάρχει πιά κανείς δάσκαλος ἤ γονιός, νά διαμηνύση στούς καιροσκόπους τοῦ Ὑπουργείου τῆς Μαθητιώσης διαφθο­ρᾶς, πῶς ἐξηγοῦν, ἄθεοι ὄντες, τήν ὕπαρξη δύο φύλων στόν ἴδιο ἄνθρωπο, ἀφοῦ ἀρνοῦνται τήν ὕπαρξη ψυχῆς; Δέν μᾶς ἐξήγησε ὁ κ. Ὑπουργός πῶς ἔβγαλε τό ...“ἐπιστημονικό” συμπέρασμα ὅτι μπορεῖ ἕνα ξερό κορμί, τό σῶμα, νά ἔχη δυό ταυτότητες, μιά βι­ο­λογική καί μιά κοινωνική; Ποιές εἶναι οἱ σωματικές διεργασίες πού παράγουν ἕνα τέτοιο ἀποτέλεσμα καί πῶς τά κύτταρα, τά νεῦρα, τό αἷμα καί τά κόκκαλα χωρίς ψυχή, ἀναπτύσσουν κοινωνικότητα καί ἀπόψεις, σέ τέτοιον, μάλιστα, βαθμό, ὥστε νά στασιάζουν, καί ἐκεῖ πού ὁ ἄνθρωπος γεννιέται ἀγόρι, ξαφνικά ἐπαναστατεῖ ὁ μισός ὀργανισμός του καί ἀντιπαλεύει μέ τόν ἄλλο μισό καί καταλήγει ὁ ἄνθρωπος κορίτσι; Ἐπί τέλους! Θά μείνη κάποιο μυαλό στή θέση του;Ὁ καθένας μας ἄς ἀναλογισθῆ τίς εὐθῦνες του. Γι’ αὐτό, ἐκλι­παροῦμε τήν Ἱεραρχία μας, νά μή μείνη μόνο στήν στεγνή ἀν­τι­μετώπιση τῆς διδακτέας Ὕλης τῶν Θρησκευτικῶν, ἀλλά νά εἰ­πῆ Λόγον ἠχηρόν, ἀφυπνιστικόν καί ἐλεγκτικόν, πρός πᾶσαν κα­τεύ­θυνσιν καί Ἀναστάσιμον, γιά τήν Μαθητική Σκηνή, «τήν πεπτωκυῖαν»!π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 175Μάρτιος 2017agnikolaos.gr

Το Υπουργείο Παιδείας προσκαλεί σε συνέδριο του «Πολύχρωμου Σχολείου»

Το Υπουργείο Παιδείας προσκαλεί σε συνέδριο του «Πολύχρωμου Σχολείου»Απόπειρα «συμπερίληψης απελευθερωτικών θεολογικών(!) προσεγγίσεων ...στο μάθημα των Θρησκευτικών»;του Χρήστου Μπονατάκη Μία είδηση της τελευταίας στιγμής έρχεται να επιβεβαιώσει πολύ ενδεικτικά (περισσότερο δεν γίνεται!), τις μεθοδεύσεις και προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας, την επιρροή επίσης που σε αυτό έχει αυτή τη στιγμή το «gay-κίνημα», αλλά και εν γένει τη νέα πραγματικότητα που επιχειρείται να εγκαινιαστεί στη δημόσια εκπαίδευση και ζωή (που διόλου δεν προοιωνίζεται ότι θα περιοριστεί στην παρούσα μόνο κυβέρνηση, αφού και ο διεκδικητής της επόμενης πρωθυπουργίας κ. Μητσοτάκης, σε αυτά τα ζητήματα έχει περίπου την ίδια προσέγγιση).Την ώρα ακριβώς που αναφορικά με τη θεματική εβδομάδα και τις έμφυλες ταυτότητες στα σχολεία, ως προς την καταλληλότητα παιδαγωγικά (αλλά και νομιμότητα) της θεματολογίας του τρίτου άξονα, πανελλαδικά υπάρχει «σμήνος» αντιδράσεων και ανακοινώσεων από Λειτουργούς Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ), συλλόγους καθηγητών και γονέων, δικηγόρους, την Εκκλησία κ.α, την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας στις 28-02-2017 (Αρ. Πρωτ. 32361/Δ2) έστειλε διαβιβαστικό σε όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και σε όλα τα σχολεία της Αττικής, γνωστοποιώντας και προσκαλώντας σε συνέδριο του «Πολύχρωμου Σχολείου».Το θέμα του συνεδρίου είναι: «Καλές Πρακτικές για την διαμόρφωση συμπεριληπτικού σχολικού πλαισίου(!) πάνω σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου, έκφρασης φύλου και χαρακτηριστικών φύλου»• ενώ το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί εντός του 66ου ...Δημοτικού(!) σχολείου Αθηνών στις 10 και 11 Μαρτίου (Σύλλογος διδασκόντων!).Το «Πολύχρωμο Σχολείο» ως γνωστό, είναι ομάδα ατόμων που στηρίζουν με κάθε τρόπο τους ΛΟΑΤ (λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι, τρανσέξουαλ) με διάφορες εκδηλώσεις όπως αυτή της παρέλασης ομοφυλοφίλων (gay-pride). Δημιουργήθηκε το φθινόπωρο του 2009 με αρχική ονομασία «Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση». Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε «Πολύχρωμο Σχολείο», δημιουργώντας παράλληλα μία σύγχυση σε όσους δεν το ξέρουν. Αντιγράφουμε επίσης από την ιστοσελίδα του Πολύχρωμου Σχολείου, ότι: «Τα άτομα που συμμετέχουν στην ομάδα προέρχονται από το χώρο της εκπαίδευσης, της ψυχικής υγείας και των κοινωνικών επιστημών.Η ομάδα είχε ως αρχικό σκοπό να σπάσει τη σιωπή στον εκπαιδευτικό χώρο και να αναδείξει το θέμα των διακρίσεων γύρω από ζητήματα Σεξουαλικού Προσανατολισμού, Ταυτότητας Φύλου και Χαρακτηριστικών Φύλου. Αυτό έχει πλέον επιτευχθεί και τώρα διανύουμε περίοδο συνεργασίας με σχετικούς φορείς σε πιο ουσιαστικές δράσεις, όπως ...η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού(!)».Επιδιώκει παράλληλα την: «επιμόρφωση, ενημέρωση των εμπλεκομένων (εκπαιδευτικοί, γονείς, θρησκευτικοί σύμβουλοι κλπ)»• ό,τι ακριβώς δηλαδή επιχειρεί και η θεματική εβδομάδα δια του τρίτου άξονα(!) όπως επίσης και το εν λόγω συνέδριο. Άλλωστε, το «Πολύχρωμο Σχολείο στην ιστοσελίδα του έχει αναρτήσει ...«προτάσεις για την υλοποίηση του θεματικού άξονα «έμφυλες ταυτότητες» στα πλαίσια των δράσεων για τη θεματική εβδομάδα στα γυμνάσια κατά το σχ. έτος 2016-2017»! («τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων» για τον ...προσανατολισμό του επίμαχου περιεχομένου της θεματικής εβδομάδας;)Το «Πολύχρωμο Σχολείο» ακόμα, πρωτοστατεί στην επιχειρούμενη, πλήρη θεσμικά εξίσωση των ομοφυλόφιλων «σχέσεων» με τα ετερόφυλα ζευγάρια και τελικά, τη δυνατότητα υιοθεσίας παιδιού!(βλ. «Η νομική προστασία του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου», σελ. 61-63,http://rainbowschool.gr/wp-content/uploads/2016/11/Νομικός-Οδηγός-Πες-το-σε-μας-Color-Youth.pdf).Όποιος επιθυμεί επ’ αυτού, να έχει ένα «δείγμα», αλλά και μία ...ειδυλλιακή οπτική προσέγγιση περί ομοφυλόφιλων «οικογενειών» με παιδί, δεν έχει παρά να παρακολουθήσει το βίντεο του «Πολύχρωμου Σχολείου» (προβολή MEGACHANNEL, παραμονές Χριστουγέννων, 23/12/2015!) στη διαδικτυακή τοποθεσία: https://www.youtube.com/watch?v=Rse4BbU7O2MΤο ίδιο βέβαια ...επιθυμεί να προωθήσει και ο Συνήγορος του Πολίτη, όπως αυτό διατυπώνεται στο Δελτίο Τύπου στις 7/12/2015 («Τη ρύθμιση της επιμέλειας παιδιών σε περιπτώσεις συμφώνου συμβίωσης ζητά ο Συνήγορος του Πολίτη», http://www.synigoros.gr/resources/docs/20151201-dt-symfwno-symviwshs_5.pdf).Εκείνο όμως το οποίο προκαλεί πραγματικά εντύπωση από το πρόγραμμα του συνεδρίου, είναι η εισήγηση με τίτλο:«Το πρόβλημα της ερμηνείας και το ζήτημα της συμπερίληψης απελευθερωτικών θεολογικών προσεγγίσεων στο μάθημα των Θρησκευτικών»!!•η οποία εισήγηση θα παρουσιαστεί από την «κ. Σπυριδούλα Αθανασοπούλου-Κυπρίου, καθηγήτρια θεολόγος(!), διδάσκουσα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία"».Νομίζω ότι περισσεύει επ’ αυτού κάθε σχόλιο! Να επισημανθεί απλά εδώ το αυτονόητο ότι ο Θεός και η Εκκλησία βεβαίως, δέχεται μεν όλους τους ανθρώπους, όχι όμως όταν αυτοί επιμένουν στα πάθη τους (Α Κορ. στˊ9-10) και δουλεύοντας πάνω σε αυτά, πολύ περισσότερο όταν προσπαθούν να τα δικαιολογήσουν θεολογικά και αγιογραφικά• διότι τότε ακριβώς συμβαίνει το της Γραφής: «υπέλαβες ανομίαν, ότι έσομαι σοι ομοιος (θεώρησες [όσο αφορά την αμαρτία] ότι έγινα όμοιος με σένα)· ελέγξω σε και παραστήσω κατά πρόσωπον σου τας αμαρτίας σου» (Ψαλ. 49, 21).Αντιθέτως, ο Θεός δέχεται και στεφανώνει όσους αγωνίζονται και αναδεικνύονται νικητές εναντίον αυτών, γι’ αυτό και δεν πρέπει ούτε οι πάσης φύσεως ομοφυλόφιλοι να απελπίζονται όταν βλέπουν να μην αλλάζει το αντικείμενο της επιθυμίας τους, που με τη συμβολή ποικίλων ίσως ψυχοσωματικών-κοινωνικών (ή και προσωπικών επιλογών) παραμέτρων έχει εκτραπεί από τη «φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν» (Ρωμ. αˊ26). Ας μην απελπίζονται και εγκαταλείπουν τον αγώνα ακόμα και αν αυτός ο αγώνας φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολος και επίπονος! (όπως άλλωστε ισχύει για όλους) Αυτά επισημαίνει και ο προφήτης Ησαΐας ο οποίος λέει: «Κανένας ευνούχος ας μη λέει «είμαι ένα κούτσουρο». Γιατί ο Κύριος λέει στους ευνούχους: Όσοι φυλάξουνε τα σάββατά μου και επιλέξουν αυτά που θέλω Εγώ και μείνουν πιστοί στη διαθήκη μου, θα τους δώσω τόπο ονομαστό μες στο ναό μου και το τείχος μου, καλύτερο από γιους και θυγατέρες. Όνομα αιώνιο θα τους δώσω και δε θα εκλείψει».(Ησαΐας 56:3-5)Τέλος, να επισημανθεί μονάχα ότι εσχάτως πυκνώνουν οι προσπάθειες ώστε η ομοφυλοφιλία, ο τρανσεξουαλισμός και κάθε λογής «προσανατολισμός», να αποκτήσουν θεολογική και αγιογραφική θεμελίωση.Άραγε στην πόλη των Σοδόμων, υπήρξε ανάλογη προσπάθεια απ’ τους κατοίκους ή τους ξεπεράσαμε;;

Η υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης της Θεματικής Εβδομάδας για τις έμφυλες ταυτότητες

Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣΤου Β. Χαραλάμπους, θεολόγουΗ θεματική εβδομάδα για τις έμφυλες ταυτότητες θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν είναι μόνο υποχρεωτική, αλλά και η μοναδική για τη σχολική χρονιά 2016 -17. Η διαφωνία μας φυσικά έγκειται στο ότι δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί, αλλά θα σταθούμε στην υποχρεωτικότητά της.Στα παιδιά των μωαμεθανών για παράδειγμα, δεν μπορούν να τους επιβάλουν διδακτικά κάτι που είναι αντίθετο με τη θρησκεία τους, και στα παιδιά των Ορθοδόξων Χριστιανών που δεν θέλουν να συμμετάσχουν στη θεματική εβδομάδα για τις έμφυλες ταυτότητες, προβάλλεται με τόσο έντονο τρόπο η υποχρεωτικότητα της παρακολούθησής της. Αν τα παιδιά των μωαμεθανών αντιδρούσαν σε κάποιο διδακτικό θέμα, θα επέμεναν στην υποχρεωτικότητά του; Οι θεματικές για τις έμφυλες ταυτότητες ενώ αφορμούνται με βάση τους ισχυρισμούς τους, από ενδεχόμενη βία προς τους ανθρώπους αυτούς που υποπίπτουν σε αυτό το καταδικαστέο αμάρτημα για την Εκκλησία μας, κατ’ ουσία προβάλλουν τη ‘’διαφορετικότητα’’ (όπως την καλούν) ως κάτι φυσιολογικό και όχι ως αμαρτωλό πάθος. Δεν προτάσσεται κανένα πρόσκομμα χριστιανικής ηθικής, για τους ευνόητους λόγους. Ο όρος ‘’έμφυλη ταυτότητα’’ αποδίδεται κυρίως όχι για να επισημανθεί και να τονισθεί η ταυτότητα του φύλου, αλλά η έκφραση του φύλου, όπως την καλούν. Το βιολογικό φύλο έπρεπε να έχει και τη συνεπαγόμενη έκφραση του βιολογικού φύλου, η οποία δεν έπρεπε να είναι διαφορετική από αυτό που ονομάζουν κοινωνικό φύλο ή αυτό που οι καλούμενες θεωρίες κοινωνικοποίησης, αναφέρουν ως κοινωνική δόμηση του φύλου. Η κοινωνική δόμηση του φύλου, στη βιολογική δόμηση του φύλου εδράζεται και όχι σε ότι το αμαρτωλό πάθος προβάλλει. Και έτσι ενώ ομιλούσαμε για την αυτονόητη ισότητα των φύλων, δηλαδή άνδρα και γυναίκας, τώρα παρεμβάλλεται αυτό που στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποκαλείται ισότητα των φύλων (gender mainstreaming). Kαι αυτό που καλείται ισότητα των φύλων, σαφέστατα παραπέμπει σ’ αυτό που θεωρούν ως κοινωνική δόμηση του φύλου, συμπεριλαμβάνοντας το ομοφυλοφικό πάθος ώς έκφραση φύλου.Ήδη στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει σχετική διδακτική θεματολογία σε Πανεπιστημιακό μάλιστα επίπεδο. Επιμένουν ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές των φύλων. Κατ’ ουσία προβάλλεται ως ταυτότητα, το καλούμενο ‘’κοινωνικό φύλο’’ έναντι του βιολογικού φύλου και ως εκ τούτου θεωρούν ότι οι άνδρες και οι γυναίκες ταυτίζονται με το καλούμενο κοινωνικό φύλο. Δεν θα ήταν αποκύημα φαντασίας να εκφράσουμε την άποψη, ότι και εξ αφορμής του ‘’ευρωπαϊκού συρφετού’’ που διακατέχει αρκετούς που θεωρούν Ευρωπαϊκή Ένωση υψίστη αυθεντία, δεν αποκλείεται να υπεισέλθει ως διδακτική θεματολογία το θέμα των έμφυλων ταυτοτήτων και στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας.Η Εκκλησία αντιμετωπίζει την ομοφυλοφιλία ως πάθος και συνεπώς αμάρτημα. Το ήθος που προβάλλει η Εκκλησία δεν θα αλλάξει γιατί στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ακολουθείται το χριστιανικό ήθος. Ξεκάθαρα η Εκκλησία μας αναφέρεται στην ομοφυλοφιλία ως αμάρτημα. Με σαφήνεια όμως διακρίνει τη στάση της απέναντι στον αμαρτωλό άνθρωπο που υποπίπτει σε τέτοιο αμαρτωλό πάθος, από την ίδια την αμαρτία της ομοφυλοφιλίας. Η Εκκλησία με αγάπη αντιμετωπίζει τον άνθρωπο αυτό, αλλά ταυτόχρονα καταδικάζει το αμαρτωλό πάθος της ομοφυλοφιλίας. Εφόσον αυτή είναι διδασκαλία και αντιμετώπιση της ομοφυλοφιλίας από την Εκκλησία μας, γιατί επιβάλλουν στα μέλη της, στη συγκεκριμένη περίπτωση τους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές, υποχρεωτικά να παρακολουθήσουν τέτοια θεματική; Αν τα παιδιά των μωαμεθανών αντιδρούσαν σε κάποιο διδακτικό θέμα, θα επέμεναν στην υποχρεωτικότητά του;

Εθνική και θρησκευτική συνείδηση των Ελλήνων και η συνταγματική κατοχύρωση των Θρησκευτικών

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.Διαβάστε το άρθρο του θεολόγου Μερτζάνη Νικόλαου στο "Βήμα της Εκπαίδευσης" (Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2017)ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΟΘΟΝΗΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ by thriskeftika blogspot gr on Scribd

07-03-17: Οι σημερινές ανακοινώσεις σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών ΕΒΠ-ΕΕΠ από την Π.Δ.Ε.Αττικής

Α.ΑΔΑ: 7ΓΓΔ4653ΠΣ-65Ω - «Πρόσληψη προσωρινής αναπληρώτριας Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για το διδακτικό έτος 2016-2017 στο πλαίσιο της Πράξης «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017», με κωδικό ΟΠΣ 5001975, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» Β. ΝΕΟ! ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕEΠ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΣΕ ΣΜΕΑΕ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ (ΕΔΕΑΥ) ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Συνάντηση του Υπουργού Παιδείας κου Κ. Γαβρόγλου με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.Συνάντηση του Κώστα Γαβρόγλου με το Δ.Σ. της ΔΟΕ Σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχε συνάντηση με το Δ.Σ. της ΔΟΕ στο υπουργείο.Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα. Η Ομοσπονδία έθεσε από την πλευρά της ένα σύνολο από ζητήματα που αφορούν τόσο την λειτουργεία των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων όσο και την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές.Ο Υπουργός τόνισε από μέρους του πως η συζήτηση δεν εξαντλείται στο πλαίσιο μιας συνάντησης που κυρίως πρέπει να θεωρηθεί αρχή διαλόγου και συνεχούς επικοινωνίας, ώστε να εξεταστούν για όλα τα επιμέρους θέματα που τέθηκαν οι δυνατότητες ικανοποίησής τους.

Η νέα απόφασση για τις Εκδρομές – Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας

Τι αλλάζει στις σχολικές εκδρομές - εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών και μαθητριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώραςΤο ΦΕΚ σε μορφή pdf

Ένας στους πέντε μαθητές επιστρέφει στο σπίτι από το σχολείο χωρίς κανένας να τους περιμένει

Έρευνα του Πανεπιστημίου ΘεσσαλίαςΠερίπου ένας στους πέντε μαθητές Δημοτικού εντάσσεται στην κατηγορία «τα παιδιά με το κλειδί», ένα νέο φαινόμενο που δημιουργήθηκε στην ελληνική κοινωνία λόγω της απουσίας των γονέων στην εργασία, της αύξησης των διαζυγίων και των μονογονεϊκών οικογενειών και των δυσκολιών των ολοήμερων σχολείων να καλύψουν όλες τις ανάγκες. Έτσι πολλά παιδιά επιστρέφουν από το σχολείο το μεσημέρι στο σπίτι, χωρίς κάποιος να τους περιμένει, για να τους ανοίξει.Αυτό επισημαίνει σε δημοσίευμά του ο Φώτης Σπανός στην εφημερίδα "Θεσσαλία" αξιοποιώντας στοιχεία έρευνας του Πανεπιστημίου ΘεσσαλίαςΈχοντας κρεμασμένο το κλειδί στον λαιμό τους, για να μην το χάσουν, ανοίγουν την πόρτα και μένουν μόνα τους στο σπίτι, ακόμη και τρεις και τέσσερις ώρες, μέχρι να επιστρέψουν οι γονείς ή ο γονέας από τη δουλειά.Και ουσιαστικά όλο αυτό το χρονικό διάστημα φροντίζονται μόνοι τους, αντιμετωπίζοντας βέβαια και ουκ ολίγες δυσκολίες, από το πώς θα φάνε, μέχρι και το αν τελικά διαβάζουν ή βλέπουν τηλεόραση.Το φαινόμενο αυτό ήταν έντονο στο εξωτερικό, έως ότου ο δυτικός τρόπος ζωής επεκτάθηκε δυναμικά και στην Ελλάδα από τα μέσα της δεκαετίας του ‘80 και πλέον αποτελεί κοινωνική τάση και στη χώρα μας.Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ερεύνησε το φαινόμενο και προχώρησε στην εξαγωγή ενδιαφερόντων συμπερασμάτων.Ο αναπληρωτής καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Νίκος Χανιωτάκης, που έχει ασχοληθεί επισταμένως με το ζήτημα, τόνισε πως «τα παιδιά με το κλειδί στο χέρι» είναι οι μαθητές, που επιστρέφοντας το μεσημέρι από το σχολείο στο σπίτι, δεν έχουν κανέναν να τους περιμένει, επειδή οι γονείς τους δουλεύουν. Το φαινόμενο είναι παγκόσμιο, ενώ υπολογίζεται πως στις ΗΠΑ τα παιδιά αυτά αγγίζουν τα 4.000.000».Η επίδραση των κοινωνικών αλλαγώνΟ κ. Χανιωτάκης ερμήνευσε την ένταση του φαινομένου από την όλο και πιο δυναμική ένταξη της γυναίκας στην αγορά εργασίας, την αύξηση των διαζυγίων, την ύπαρξη μονογονεϊκών οικογενειών, της απουσίας παππούδων και γιαγιάδων.Έτσι για να μην μένει μόνο το παιδί στο σπίτι αυτό το κρίσιμο χρονικό διάστημα, δηλαδή από τη λήξη του σχολικού ωραρίου μέχρι την επιστροφή των γονέων στο σπίτι νωρίς το απόγευμα, η λύση για τη φροντίδα του είναι, είτε η εγγραφή του στο ολοήμερο, είτε η πληρωμή κάποιου ατόμου για να το φροντίζει στο σπίτι.«Αλλά το ολοήμερο σχολείο έχει απαξιωθεί και δεν υποστηρίζεται από την πολιτεία, ενώ οι γονείς βλέπουν ότι ο θεσμός δεν βοηθά το παιδί τους. Και λόγω οικονομικής αδυναμίας να πληρώσουν κάποιο άτομο, επιλέγουν να το αφήνουν μόνο στο σπίτι για κάποιες ώρες», ανέφερε ο κ. Χανιωτάκης, ενώ ερωτηθείς για το πώς βλέπουν τα παιδιά την κατάσταση, απάντησε πως όσο μικρότερα σε ηλικία είναι τα παιδιά, τόσο πιο πολύ ζορίζονται, ενώ όσο μεγαλώνουν και φτάνουν στην εφηβεία, μάλλον τους αρέσει να είναι μόνα τους».Χαμηλότερες επιδόσειςΒάσει έρευνας που πραγματοποίησε η προπτυχιακή φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μαρία Τότσα σε 310 φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τα μαθητικά τους χρόνια, διαπιστώθηκε πως ένα 18% εξ’ αυτών εντάσσονταν στην κατηγορία «τα παιδιά με το κλειδί στο χέρι» και έμεναν μόνα για περισσότερο από τρεις ώρες.Επίσης ένα 30% των παιδιών με το κλειδί στο χέρι πήγαινε και ολοήμερο.Μάλιστα οι φοιτητές τόνισαν πως όσες ώρες έμεναν σπίτι μόνοι τους, ένιωθαν φόβο, μοναξιά και ότι υπήρχε πολύ ησυχία. Η μοχανικότητα ήταν έντονη, αφού ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα οι γονείς προέτρεπαν στα παιδιά τους, να μένουν στο σπίτι και να μην ανοίγουν σε κανένα.Επίσης η βασική απασχόληση των παιδιών αυτών στο σπίτι είναι η τηλεόραση.και ναι μεν διάβαζαν τα μαθήματά τους, αλλά επειδή οι γονείς έρχονταν κουρασμένοι από τη δουλειά και δεν τους επιτηρούσαν τόσο πολύ στα μαθήματα, δεν είχαν τελικά τόσο υψηλές επιδόσεις. Επίσης δεν σιτίζονται καλά, αφού δεν τρώνε ζεστό φαγητό.Μάλιστα σε έρευνες του εξωτερικού διαπιστώθηκε ότι και τα παιδιά με το κλειδί στο χέρι είναι και πιο επιρρεπή σε ουσίες.Και ατυχήματαΠαράλληλα υπήρχαν πολλά ατυχήματα. Ειδικότερα οι φοιτητές ανέφεραν διάφορες καταστάσεις, που δημιουργήθηκαν στο σπίτι, όταν ήταν μόνα τους, όπως «έβαλα φωτιά στο τηγάνι, ενώ προσπαθούσα να φτιάξω πατάτες τηγανιτές», «έπεσα και έσκισα το μάτι μου», «λιποθύμησα, επειδή ήμουν άρρωστη», «είχα καεί με βραστό νερό», «είχα τη λανθασμένη εντύπωση πως κάποιος ξένος ήταν στο σπίτι», «έτυχε να κτυπήσει την πόρτα κάποιος άγνωστος. Τρόμαξα και δεν άνοιξα, όπως πολύ σωστά μου έλεγαν κάθε φορά οι γονείς, πριν πάνε κάπου και με αφήσουν».«Είναι δεδομένο πως τα μικρότερα παιδιά θα προτιμούσαν κάποιος να τους ανοίξει την πόρτα του σπιτιού κα να μην είναι μόνα τους», ανέφερε ο κ. Χανιωτάκης και πρόσθεσε πως η ονομασία με το κλειδί δόθηκε, επειδή αυτά τα παιδιά έχουν συνήθως κρεμασμένα στον λαιμό τους μια αλυσίδα με το κλειδί, για να μην το χάσουν.Μάλιστα υπογράμμισε πως κομβικής σημασίας για την αντιμετώπιση του φαινομένου και την εξυπηρέτηση των οικογενειών θα είναι η ενίσχυση του θεσμού του ολοημέρου. http://www.alfavita.gr/

Συνάντηση του Κώστα Γαβρόγλου με το Δ.Σ. της ΔΟΕ

07-03-17 Συνάντηση του Κώστα Γαβρόγλου με το Δ.Σ. της ΔΟΕ Σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχε συνάντηση με το Δ.Σ. της ΔΟΕ στο υπουργείο. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα. Η Ομοσπονδία έθεσε από την πλευρά της ένα σύνολο από ζητήματα που αφορούν τόσο την λειτουργεία των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων όσο και την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές. Ο Υπουργός τόνισε από μέρους του πως η συζήτηση δεν εξαντλείται στο πλαίσιο μιας συνάντησης που κυρίως πρέπει να θεωρηθεί αρχή διαλόγου και συνεχούς επικοινωνίας, ώστε να εξεταστούν για όλα τα επιμέρους θέματα που τέθηκαν οι δυνατότητες ικανοποίησής τους.

Πανελλήνιες 2017: Τι αλλάζει στο μηχανογραφικό 2017

Πανελλήνιες 2017:  Οι αλλαγές στο μηχανογραφικό  2017  Αίτηση – δήλωση συμμετοχής στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις, που θα διεξαχθούν τον Ιούνιο έχουν διορία ως την Παρασκευή να υποβάλλουν οι υποψήφιοι. Φέτος...

Συνάντηση του Κώστα Γαβρόγλου με το Δ.Σ. της ΔΟΕ

07-03-17 Συνάντηση του Κώστα Γαβρόγλου με το Δ.Σ. της ΔΟΕ Σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχε συνάντηση με το Δ.Σ. της ΔΟΕ στο υπουργείο. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα. Η Ομοσπονδία έθεσε από την πλευρά της ένα σύνολο από ζητήματα που αφορούν τόσο την λειτουργεία των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων όσο και την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές. Ο Υπουργός τόνισε από μέρους του πως η συζήτηση δεν εξαντλείται στο πλαίσιο μιας συνάντησης που κυρίως πρέπει να θεωρηθεί αρχή διαλόγου και συνεχούς επικοινωνίας, ώστε να εξεταστούν για όλα τα επιμέρους θέματα που τέθηκαν οι δυνατότητες ικανοποίησής τους.

Το πρόβλημα του μαθήματος των Θρησκευτικών

Το μάθημα των ΘρησκευτικώνΠέρυσι τον Οκτώβριο, οι ανακοινώσεις του τότε υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκου Φίλη από το βήμα της Βουλής, ότι δηλαδή το μάθημα των Θρησκευτικών πρόκειται να αλλάξη χαρακτήρα, είχαν σαν αποτέλεσμα να προκληθή θύελλα αντιδράσεων σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στον εκκλησιαστικό χώρο. Ακολούθησε η συνάντηση του Αρχιεπισκόπου με τον Πρωθυπουργό, τον υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Εθνικής Αμύνης, όπου ο κ. Ιερώνυμος, εξερχόμενος από την συζήτηση είχε δηλώσει, «οι όποιες παρεξηγήσεις λύθηκαν», ο δε κ. Καμμένος χαρακτηριστικά είχε πει τότε «η Εκκλησία και η Πολιτεία προχωρούν ενωμένες μέσα στο πνεύμα του διαλόγου». Μάλιστα από το πρωθυπουργικό γραφείο είχε αναφερθή ότι «Κατά την συνάντηση υπήρξε γόνιμος διάλογος και αποκαταστάθηκαν οι εκατέρωθεν παρεξηγήσεις, ως ουσιαστικό βήμα για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και της συνεννοήσεως ανάμεσα στην Εκκλησία και την Πολιτεία. Και από τις δύο πλευρές εκφράστηκε η βούληση ο διάλογος να συνεχιστεί». Κατά την συνάντηση εκείνη είχε αποφασισθή η υποχρεωτικότητα του μαθήματος, η μη μείωση των ωρών διδασκαλίας και η ορθόδοξη κατεύθυνσή του καθώς και η δημιουργία επιτροπών και από τις δύο πλευρές, ώστε να καταλήξουν, μετά από συζητήσεις, στο τέλος του χρόνου, στην οριστική μορφή των νέων προγραμμάτων.Ο Αρχιεπίσκοπος, στην Σύνοδο της Ιεραρχίας τον Οκτώβριο, είχε θέσει το ερώτημα σε εκείνα τα μέλη της Ιεραρχίας, τα οποία διαφωνούσαν με την συμφωνία που είχε επιτευχθή «Τι θέλετε; Πόλεμο και αίμα»; Και είχε δικαιολογήσει την στάση του λέγοντας ότι επίκειται η αναθεώρηση του Συντάγματος και ότι υπάρχει η δέσμευση από την Κυβέρνηση, όπως λέγεται, ότι δεν θα πειραχθή το άρθρο 3 ούτε η παράγραφος 3 του άρθρου 13, με τα οποία διέπονται οι σχέσεις της Εκκλησίας με την Πολιτεία, αλλά και ορίζονται οι σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Και είχαν ορισθή τότε τρεις Ιεράρχες, ο Ύδρας κ. Εφραίμ, ο Μεσογαίας κ. Νικόλαος και ο Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, για να να διεξάγουν τον διάλογο με την Πολιτεία για το μάθημα των Θρησκευτικών. Και μάλιστα οι Μητροπολίτες Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος και Σιατίστης κ. Παύλος είχαν αρνηθή να συμμετάσχουν στην επιτροπή αυτή, επειδή διαφωνούσαν με την απόφαση να ξεκινήση ο διάλογος από μηδενική βάση και όχι με βάση το παλαιό πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος.Ακολούθησε η γνωστή δήλωση του Αρχιεπισκόπου για το πρόσωπο του κ. Φίλη, όπου μεταξύ των άλλων είχε αναφέρει ότι «ο κ. Φίλης είναι ένας προβληματικός άνθρωπος. Άλλα λέει το βράδυ και άλλα λέει το πρωί, είναι ασυνεπής. Και το λέω αυτό ως Αρχιεπίσκοπος. Ασυνεπής στις σχέσεις και στα λόγια του», με αποτέλεσμα την παύση του κ. Φίλη και την ανάληψη των καθηκόντων από τον κ. Γαβρόγλου ως νέου υπουργού. Στις πρώτες δηλώσεις του ο νέος υπουργός, μεταξύ των άλλων, είχε τονίσει «Το εννοώ καμμία απολύτως αλλαγή δεν θα γίνη, γιατί και ο Αρχιεπίσκοπος έχει συμφωνήσει στο Μέγαρο Μαξίμου με τον κ. Φίλη και τον πρωθυπουργό για το τι θα ακολουθήσουμε και βεβαίως θα το ακολουθήσουμε. Περιμένουμε τις προτάσεις επιτροπής που έχει συγκροτήσει η Εκκλησία για τα προγράμματα σπουδών και θα τα αξιολογήσουμε, ώστε να οδηγηθούμε στη συγγραφή βιβλίων». Ο δε Μητροπολίτης Δημητριάδος, σε συνέντευξή του, ανέφερε «ετοιμάζεται το υλικό για τα νέα βιβλία από την επιτροπή που έχει ορισθή από την Ιεραρχία και αφού γίνουν δεκτές οι προτάσεις της επιτροπής από την Ιεραρχία στην συνέχεια θα συζητηθούν με την αντίστοιχη επιτροπή της Πολιτείας, ώστε στο τέλος της χρονιάς, όπως έχει συμφωνηθή τον Οκτώβριο, να καταλήξουν σε ένα κοινό συμπέρασμα, ώστε τα νέα βιβλία να είναι ορθοδόξου χαρακτήρα και το μάθημα να διδάσκεται από τους θεολόγους».Το πρόβλημα του μαθήματος των Θρησκευτικών έγκειται στο γενικότερο πρόβλημα των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας. Στην όλη προσπάθεια της Πολιτείας να αλλάξη τον Ορθόδοξο Χριστιανικό χαρακτήρα της Ελλάδος τα τελευταία σαράντα χρόνια θεσπίζει μία σειρά από νόμους, όπου μεταξύ των άλλων νομιμοποιείται η αποποινικοποίηση της μοιχείας, η θέσπιση του πολιτικού γάμου, η αποτέφρωση των νεκρών, διαγράφεται το θρήσκευμα από τις ταυτότητες, γίνεται η χρήση του όρου θρησκευτική ουδετερότητα για το Κράτος, ακόμα καταργείται ο θρησκευτικός όρκος από τους βουλευτές, όταν αναλαμβάνουν τα καθήκοντά τους κάτι που αντιβαίνει προς το Σύνταγμα. Έτσι και η προσπάθεια της Πολιτείας τα τελευταία χρόνια να αλλάξη τον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό οφείλεται στο πλαίσιο της αλλαγής του χριστιανικού χαρακτήρα της Χώρας μας, ενώ για την Εκκλησία ο ορθόδοξος χαρακτήρας του μαθήματος είναι επιβεβλημένος, όπως και η υποχρεωτική παρακολούθησή του, διότι η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών στα σχολεία είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, την στιγμή μάλιστα που το Σύνταγμα ορίζει ότι «η Παιδεία σκοπό έχει εκτός των άλλων και την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων».Για την Εκκλησία το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι καθοριστικής σημασίας, αφού, όπως έχει ορισθή, στις 8 και 9 Μαρτίου η Ιεραρχία θα συνεδριάση για το θέμα αυτό, για τρίτη φορά μέσα σε έξι μήνες. Και μάλιστα ορίσθηκε να πραγματοποιηθή και έκτακτη συνεδρία το απόγευμα της πρώτης ημέρας, με θέμα τα Θρησκευτικά και την διδασκαλία τους στην Μέση Εκπαίδευση. Εισηγητής δε στην έκτακτη αυτή συνεδρία θα είναι ο συνοδικός Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Καθημερινή τον Νοέμβριο είχε ταχθή με το παλαιό πρόγραμμα σπουδών και είχε αναφέρει ότι «στο τρέχον πρόγραμμα με την μεθοδολογία του, να γίνουν μερικές βελτιώσεις, δηλαδή να εισαχθούν σε κάθε βιβλίο –όχι σε κάθε μάθημα– μερικά κεφάλαια θρησκειολογικά, ανάλογα με την θεματολογία του βιβλίου, αφού όμως δοθή προτεραιότητα στην ορθόδοξη παράδοση, την οποία ακολουθεί η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών». Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι η έκτακτη αυτή συνεδρία ορίσθηκε λίγο μετά από δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη αλλά και ανυποχώρητη να εφαρμόση τις επιλογές της και ότι ακόμα και εάν δεν υπάρξη χρόνος να γραφτούν νέα βιβλία το υπουργείο θα αντικαταστήση όλα τα παλαιά σχολικά βιβλία με την νέα χρονιά με τον «Φάκελο Θρησκευτικά». Χαρακτηριστική δε ήταν η δήλωση του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Γερ. Κουζέλη, ο οποίος ανέφερε ότι «θα υπάρξουν σαρωτικές αλλαγές».Είναι φανερό ότι οδηγούμαστε και πάλι σε μία νέα σύγκρουση της Εκκλησίας με την Πολιτεία για το μάθημα των Θρησκευτικών. Και είναι απορίας άξιον, γιατί η Κυβέρνηση σε μία τόσο ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή για την Χώρα μας, όταν μάλιστα κατηγορείται ότι το έργο της δεν έχει να επιδείξη τίποτε το σπουδαίο, αθετεί και πάλι τον λόγο της. Όμως το ερώτημα που τίθεται είναι ποιός τελικά είναι ο “προβληματικός”, αφού αν και αντικαταστάθηκε ο κ. Φίλης η κυβέρνηση συνεχίζει να είναι ασυνεπής τόσο στις σχέσεις της όσο και στα λόγια της με την Εκκλησία. Δυστυχώς, επειδή η Εκκλησία είναι ο μόνος θεσμός, ο οποίος μπορεί να αντιδράση στην αποχριστιανοποίηση και στον αφελληνισμό, στον οποίο οδηγείται η Πατρίδα μας, εξ αιτίας των επιλογών της Πολιτείας, ο “πόλεμος” και το “αίμα” δείχνει να είναι μονόδρομος.Γ.Κ.Τ.Ορθόδοξος Τύπος

ΑΠΛΗΡΩΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΙΔ. ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ

Η ΟΙΕΛΕ ενημερώθηκε ότι ο εκπαιδευτικός Χότσικα Νιχάτ που επιχειρήθηκε να απολυθεί από το Ιδιωτικό Μειονοτικό Σχολείο Ξάνθης, παραμένει απλήρωτος από τον περασμένο Οκτώβριο, αν και η απόλυσή του ακυρώθηκε κι έχει επιστρέψει στα διδακτικά του καθήκοντα. Η Ομοσπονδία έστειλε σήμερα επιστολή προς τη Διεύθυνση ΔΕ Ξάνθης απαιτώντας την αποκατάσταση της νομιμότητας. Διαβάστε εδώ την επιστολή της ΟΙΕΛΕ.

Συνάντηση του Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας με το Δ.Σ. Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων

06-03-17 Συνάντηση του Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας με το Δ.Σ. Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων Ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Γιάννης Παντής συναντήθηκε σήμερα με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων. Στην συνάντηση συζητήθηκαν όλα τα θέματα που απασχολούν τους Σχολικούς Συμβούλους και ο κ. Παντής, αφού άκουσε τις προτάσεις τους, δεσμεύτηκε ότι θα ενημερώσει τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου εν όψει τελικών αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

“Καθορισμός οργάνων, τρόπου και διαδικασίας διαπίστωσης σοβαρών παθήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”…Το Φ.Ε.Κ.

Τροποποίηση της αριθμ. Φ.151/17897/Β6 (ΦΕΚ-258 Β) κ.υ.α. "Καθορισμός οργάνων, τρόπου και διαδικασίας διαπίστωσης σοβαρών παθήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση"Κ.Υ.Α. Φ.151/35408/Α5/17 ΦΕΚ-683 Β/6-3-17