Η εικόνα ενός σχολείου, όπου τα μαθηματικά δεν αποτελούν ένα ακόμα διδακτικό αντικείμενο, με μοναδικό στόχο την απόκτηση γνώσεων και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, αλλά ένα πεδίο καινοτομίας, δεξιοτήτων, δημιουργικότητας και έκφρασης των παιδιών, παρουσιάστηκε στο 1ο Μαθηματικό Φεστιβάλ Λάρισας, που οργανώθηκε στους χώρους του 6ου Γενικού Λυκείου Λάρισας το διήμερο 4 και 5 Απριλίου με πρωτοβουλία των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας σε συνεργασία με το ΚΕΣΥ ν. Λάρισας και το 6ο και 1ο Γενικό Λύκειο Λάρισας.

Μπουραζάνας Κωνσταντίνος  Συντονιστής Εκαιδευτικού Έργου  Μαθηματικών Θεσσαλίας

Στόχος του Φεστιβάλ ήταν να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να οικοδομήσουν τη γνώση με βιωματικό τρόπο μέσα από το παιχνίδι και την ενεργή εμπλοκή τους, να ψυχαγωγηθούν, να αναπτύξουν συνεργατικές πρακτικές και δοκιμασίες και να υποστηριχθούν στη διαχείριση του άγχους των εξετάσεων.

Τις εργασίες άνοιξε ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας Κώστας Μπουραζάνας, ο οποίος έθεσε ως στόχο μέσα από την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας στις δραστηριότητες του φεστιβάλ να αγαπήσουν περισσότερο τα μαθηματικά, να τα κατανοήσουν βαθύτερα και να μπορέσουν να τα εντάξουν στην καθημερινότητα τους.

Το Φεστιβάλ προλόγισε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Γιώργος Δοδοντσάκης, ο οποίος τόνισε ότι τέτοιες πρωτοβουλίες οικοδομούν το σχολείο του αύριο και ευχήθηκε να είναι αφετηρία υλοποίησης πολλών μαθηματικών φεστιβάλ αλλά και παρόμοιων εκδηλώσεων.

Οι θεματικές ενότητες που παρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ ήταν:

Διαγωνισμοί Μαθηματικών Γρίφων.

Βιωματικά Εργαστήρια μαθητών/τριων για την αντιμετώπιση του άγχους των εξετάσεων.

Παρουσιάσεις δημιουργικών εργασιών, που οι μαθητές από πολλά γυμνάσια και λύκεια του ν. Λάρισας έχουν υλοποιήσει στο σχολείο τους. Τέτοιες δράσεις ήταν:

1. Θεατρικά δρώμενα (καλλιστεία τετραπλεύρων του Κορδώση, αριθμομαχία , δύο κύκλοι, αριθμητικοί υπολογισμοί, μοιράζοντας 49 κατσίκι, απλά μαθηματικά, κύκλοι – ζεύγη και ευθείες, επίδειξη κατασκευής χαρταετού για την κατανόηση κανονικών πολυγώνων).

2. Παραδοσιακοί και μοντέρνοι χοροί στους οποίους οι μαθητές/τριες χόρεψαν σε κύκλους σχηματίζοντας τις διάφορες θέσεις δύο κύκλων στο επίπεδο, κύκλων και ευθειών αλλά και τα διάφορα σχήματα τετραπλεύρων.

Επίσης οργανώθηκαν ενδιαφέρουσες ομιλίες με θέματα:

«Τα Μαθηματικά στην Ιατρική: Υπολογίζοντας τα μυστικά της ζωής» από τον Καθηγητή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κωνσταντίνο Γουργουλιάνη.

«Επιλέγω σπουδές και επάγγελμα – Επαγγέλματα με μέλλον» από την σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού Ευαγγελία Ιακωβάκη.

«Η διαχείριση των Δυσκολιών των εξετάσεων» από τον Παιδοψυχίατρο Κωνσταντίνο Ζαγοριανό.

Το κλείσιμο του ημερησίου προγράμματος έγινε με τις βραβεύσεις των μαθητών που διακρίθηκαν στους διαγωνισμούς μαθηματικών γρίφων.