Τί εξήγγειλε ο Υπουργός Παιδείας
Ως «εμβληματικής σημασίας δράση για το υπουργείο» (!) χαρακτήρισε το… επιτυχές άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, μιλώντας την Τρίτη στους περιφερειακούς διευθυντές και τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. «Το άνοιγμα των σχολείων στις 12 Σεπτέμβρη με στόχο όλοι οι μαθητές να έχουν το δάσκαλο και τον καθηγητή τους στην τάξη, είναι ένα μεγάλο στοίχημα για όλους μας», είπε ο υπουργός αναφερόμενος στα χρονοδιαγράμματα των υπηρεσιακών μεταβολών, μαρτυρώντας και την κατάσταση στην οποία έχει φτάσει η δημόσια Εκπαίδευση, με το αυτονόητο να γίνεται… «στοίχημα», κάτι που ακούμε με παραλλαγές τα τελευταία χρόνια από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, από τις οποίες η τωρινή κυβέρνηση πήρε το νήμα συνεχίζοντας την αδιοριστία.
Σε μία εφ’ όλης της ύλης ομιλία, ο Ν. Φίλης εξήγγειλε μεταξύ άλλων νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου το επόμενο διάστημα, με την οποία θα προωθηθούν οι άμεσες αλλαγές στα ΕΠΑΛ για την επόμενη σχολική χρονιά, «που θα αποτελέσουν και την απαραίτητη γέφυρα μεταξύ της παλιάς και της νέας δομής». Ουσιαστικά, πρόκειται για τη μόνιμη προσπάθεια όλων των αστικών κυβερνήσεων να μαζικοποιηθεί η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ).
Αλλωστε, η κατεύθυνση αυτή είναι σύμφωνη και με τις αντίστοιχες της ΕΕ, αλλά και με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του μνημονίου, με βάση τις οποίες θα προχωρήσει στις απαραίτητες ρυθμίσεις για την εφαρμογή του νόμου Αρβανιτόπουλου για τα ΕΠΑΛ και συγκεκριμένα για την έναρξη από το σχολικό έτος 2016-2017 του 4ου έτους μαθητείας για όσους αποφοίτους των ΕΠΑΛ το επιλέξουν.
Στο 3ο μνημόνιο η κυβέρνηση δεσμεύτηκε, εξάλλου, για τη γενίκευση της μαθητείας στην Τεχνική Εκπαίδευση, με την εξασφάλιση «του απαιτούμενου αριθμού θέσεων μαθητείας (…) για το 33% τουλάχιστον του συνόλου των σπουδαστών της Τεχνικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) έως το 2016-2017», τη μεγαλύτερη συμμετοχή των εργοδοτών, περιφερειακές συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα κ.ά. Οι βασικές αυτές κατευθυντήριες γραμμές για την ΤΕΕ περιλαμβάνονται, εξάλλου, και στις «Σκέψεις και προτάσεις για την Επαγγελματική και Τεχνική Εκπαίδευση (ΕΕΚ)» που παρουσίασε την περασμένη Παρασκευή η Υποεπιτροπή για την Τεχνική Εκπαίδευση της Επιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Παράλληλα, ο υπουργός εξήγγειλε και μεταρρύθμιση της Ειδικής Αγωγής, «με ενταξιακό προσανατολισμό και με ανασχεδιασμό και ανασυγκρότηση της νομοθεσίας και του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει».
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε σε «στοχευμένη προώθηση αλλαγών στα προγράμματα σπουδών όλων των βαθμίδων, ορισμένες από τις οποίες θα ξεκινήσουν από την επόμενη σχολική χρονιά» και είπε πως πέρα από τη συνολικότερη μεταρρύθμιση που θα προκύψει σε βάθος χρόνου και αφού ολοκληρωθούν τα βήματα του Εθνικού Διαλόγου, ένα σύνολο από ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης θα αντιμετωπιστούν με βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις, τις οποίες η κυβέρνηση θα περάσει με νομοθετικές ρυθμίσεις τους επόμενους μήνες.
Ο υπουργός κάλεσε τα στελέχη της Εκπαίδευσης να αναλάβουν «ενεργητικό ρόλο στο διάλογο της κυβέρνησης για την Παιδεία», «να ενθαρρύνουν» δηλαδή τους εκπαιδευτικούς να γίνουν μέρος του ψευτοδιαλόγου για την προώθηση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.