Έκπληκτοι και με περισσή θλίψη διαβάζουμε διάφορα δημοσιεύματα για τις αλλαγές, που θα πραγματοποιηθούν στις εκπαιδευτικές ώρες σε Γυμνάσια και Λύκεια.

 Κριτσίκης Αλέξανδρος

Δικηγόρος

Μεταξύ των διαφόρων αλλαγών πληροφορούμαστε, ότι στο Λύκειο στην Α τάξη μειώνεται κατά μία ώρα το μάθημα της πολιτικής παιδείας, ενώ καταργείται στη β τάξη το μάθημα σύγχρονος κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία, καθώς και το μάθημα βασικές αρχές Κοινωνικών επιστημών. Στη δε Γ τάξη το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται από τα λατινικά και ενδεχομένως αν δεν κάνω λάθος καταργείται. Στο ίδιο πλαίσιο νιώθουμε έντονη δυσαρέσκεια και έκπληξη, όταν ακούμε πρωτοκλασάτα στελέχη πλέον της ΝΔ που αν και κάποτε λοιδορούσαν το κόμμα τώρα μάλιστα να κατέχουν τη θέση του αντιπροέδρου του κόμματος και να δηλώνουν με περιττό θράσος αν και έξοχοι επιστήμονες-ιστορικοί σε τηλεοπτικούς σταθμούς, ότι «…η Κοινωνιολογία είναι ένα μάθημα, για να κάνουν τα παιδιά αριστερά…».

Και απαντώ στον εκλεκτό και αγαπητό κύριο υπουργό και αντιπρόεδρο του κόμματος παρά τις ως άνω άστοχες δηλώσεις του ότι η κοινωνιολογία συνιστά κατά μία διασταλτική ερμηνεία της διδασκαλίας του μεγαλύτερου Κοινωνικού Ανθρωπολόγου του προηγούμενου αιώνα Πιερ Μπουρντιέ ένα μέσα άμυνας για να μην μη πω ένα μέσο αυτοάμυνας του ανυπεράσπιστου στις καταιγιστικές πλέον κοινωνικές εξελίξεις πολίτη. Όταν η οικονομία έχει πλέον κυριαρχήσει έναντι της πολιτικής τότε πως ο πολίτης θα αντιδράσει απέναντι στην νέα τάξη πραγμάτων αν δεν έχει γνώσεις των κοινωνικών επιστημών; Η κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας συνιστά ξεκάθαρα μια εκδήλωση «ρεβανσισμού» προς μια ιστορική επιστήμη, αλλά και προς μια επαγγελματική-επιστημονική ομάδα. Δηλαδή φαίνεται ξεκάθαρα, ότι δυστυχώς οι κοινωνικοί επιστήμονες έχουν ενοχοποιηθεί από το κυβερνόν κόμμα! Εάν αυτό δεν είναι εκδήλωση λαϊκισμού, εμμονής και ιδεοληψίας τότε πως μπορεί να το χαρακτηρίσει ένας μέσος συνετός άνθρωπος;

Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα ότι γίνεται κατάργηση του νόμου χωρίς στην Αιτιολογική Έκθεση να στοιχειοθετηθεί ούτε καν συνοπτικά για ποιο λόγο η Υπουργός Παιδείας κ.α Κεραμέως προβαίνει σε αυτήν την κατάργηση. Κυρία Υπουργέ, που είχαμε την τύχη να διδαχτούμε την Πολιτική Δικονομία από τα συγγράμματα του πατέρα σας, μήπως αυτό το νομοσχέδιο είναι όχι μόνο αντί-ακαδημαϊκό, αντιδεοντολογικό, καταχρηστικό, αλλά και αντί-συνταγματικό; Κυρία τέλος Ζαχαράκη πως εσύ μια νέα κοπέλα  που φέρνετε την αλλαγή και την ελπίδα στο υπουργείο συναινείτε σε αυτήν την «εγκληματική» κατάργηση της Κοινωνιολογίας;

Κυρία υπουργέ είμαι σίγουρος, ότι κάποιοι σύμβουλοι σας επέμεναν σε αυτές της εκπαιδευτικές αλλαγές και οδηγείστε κατά την ταπεινή μου άποψη σε εκπαιδευτικά ολισθήματα, που θα ζημιώσουν εκπαιδευτικά τους μαθητές. Πιθανόν αυτά τα ολισθήματα αποδειχθούν ολέθρια και «εγκληματικά» για τις νέες γενιές. Μια προοδευτική δε κυβέρνηση όπως της ΝΔ της οποίας τυγχάνετε μέλος πρέπει πρωτίστως

να δίνει έμφαση σε μαθήματα γενικής παιδείας όπως της κοινωνιολογίας και των κοινωνικών επιστημών. Η κατάργηση ή η αντικατάσταση τους αρμόζει σε αυταρχικά και συντηρητικά κόμματα που φοβούνται να διαπλάσουν ανθρώπους με κριτική ικανότητα.

Από την άλλη Κύριε αντιπρόεδρε της ΝΔ και υπουργέ κ. Άδωνη εάν ως αντιπολίτευση κατηγορούσατε την τότε κυβέρνηση για αδιαλλαξία η επιμονή σας για κατάργηση της κοινωνιολογίας δεν συνιστά νέα μορφή ιδεοληψίας; Αλήθεια τι έχετε να εξομολογηθείτε σε όλους αυτούς του φοιτητές την πληθώρας των ακαδημαϊκών τμημάτων (τμήματα Κοινωνιολογίας, Πολιτικών Επιστημών, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Νομικής κλπ), που σπουδάζουν ή σκέπτονται να σπουδάσουν Κοινωνιολογία; Μήπως είναι και αυτοί ιδεοληπτικοί ή τάχα τείνουν να εξελιχθούν σε «αριστερούς» και συνεπώς χάνουμε ψήφους; Μήπως στην αρχή μιας νέας εποχής για τη χώρα που ξεκίνησε με τον κ. Πρωθυπουργό σπέρνουμε έναν νέο «εμφύλιο» αλληλοσπαραγμό, το οποίο είναι ό,τι χειρότερο για την κρίση που βιώνουμε; Μήπως στο βωμό του κομματικού σας ακροατηρίου κ. Υπουργέ «λαϊκίζετε» εις βάρος του συμφέροντος της χώρας; Να σας υπενθυμίσω δε, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Πρώτου Επιστημονικού πεδίου έχουν άμεση σχέση με τις κοινωνικές επιστήμες ή έστω διαθέτουν έναν σημαντικό αριθμό μαθημάτων κοινωνικών επιστημών στο πρόγραμμα σπουδών τους.  Πώς θα αντιμετωπίσετε αυτά τα παιδιά που σπουδάζουν ή σκέπτονται να σπουδάσουν κοινωνικές επιστήμες. Ναι στην αναβάθμιση των κλασικών σπουδών κ. Υπουργέ αλλά όχι σε βάρος των κοινωνικών γιατί στο τέλος θα κινδυνεύσουμε να παραφράσουμε την επιστήμη και να θεωρήσουμε «αριστερούς» ακόμη και τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, που οραματίζονταν δωρεάν παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση για όλους τους Αθηναίους. Σε λίγο θα φτάσουμε στο σημείο-άκουσον, άκουσον- να εξοστρακίσουμε ακόμη και τον Ρίτσο και τον Βάρναλη από τα σχολεία. Τέλος κ. Υπουργέ υποσχεθήκατε την ανάπτυξη με την επένδυση στο Ελληνικό και την καταπολέμηση της ανεργίας. Μήπως τελικά ονειρεύεστε για τους χιλιάδες κοινωνικούς επιστήμονες που θα μείνουν άνεργοι μετά την κατάργηση της

κοινωνιολογίας από τα σχολεία τη δουλειά του γκαρσονιού στο καζίνο του Ελληνικού που με περισσή υπερηφάνεια καυχιέστε ότι εν λόγω επένδυση θα φέρει την ανάπτυξη;

Απευθύνω έκκληση στον πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη να ακούσει την φωνή της λογικής και να μην αφήσει την Κοινωνιολογία να καταργηθεί από τα σχολεία. Άλλωστε ο ιδρυτής της παράταξης κατά την ά διακυβέρνηση του έδωσε μεγάλος βάρος στην ανάπτυξη των κοινωνικών επιστημών και θεωρείται ως ένας από τους θεμελιωτές της Κοινωνιολογίας στην Ελλάδα. Ο δε πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού άριστος δικηγόρος ήταν απόφοιτος και των πολιτικών επιστημών. Τελειώνω με την ερώτηση στην Βουλή της βουλευτή της ΝΔ Έλενας Ράπτη, την οποία συγχαίρω που τόλμησε και διέσωσε μέσω αυτής το κύρος του κόμματος, γιατί κακά τα ψέματα το κόμμα αυτό ανήκει σε όλους τους Έλληνες και όχι στα σφιχτά εναγκαλισμένα ιδεολογικά όρια που θέλουν κάποιοι ακραιφνείς ιδεοληπτικοί να το περιχαρακώσουν παραφράζοντας το καταστατικό του κόμματος και τις αρχές του ιδρυτή του. Με την ερώτηση της αυτή η εν λόγω βουλευτής σε γενικές γραμμές πρότεινε την παραμονή της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν, κατ’ αναλογία της δεύτερης ομάδας προσανατολισμού, δύο κατευθύνσεις σπουδών στις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η μία με εξεταζόμενο μάθημα τα Λατινικά και η άλλη με εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία.

Κ. Πρωθυπουργέ της Χώρας, κ. Μητσοτάκη ποιον από τους ως άνω αλήθεια θα ακούσετε για το συμφέρον της επιστήμης, το συμφέρον των παιδιών, το συμφέρον των επαγγελματιών, το συμφέρον της χώρας;