Το βρήκα παραπεταμένο σε μια γωνιά μιας μεταλλικής ντουλάπας του σχολείου μου πριν πολλά χρόνια. Ήταν άλλο ένα από αυτά τα βιβλία που σε ανύποπτο χρόνο καταφθάνουν στα σχολεία και συνήθως “χάνονται” σε κάποιο ράφι κάποιας ντουλάπας χωρίς να τύχουν αξιόλογης ή και καμιάς προσοχής.Αυτήν την εντύπωση τουλάχιστον μου έδωσε τούτο το βιβλίο έτσι όπως το βρήκα κατά τύχη.

Έκτοτε αποτελεί αχώριστη συντροφιά για μένα, αφού συχνά πυκνά μου αρέσει να το ξεφυλλίζω.Ένας πραγματικά ανεκτίμητος θησαυρός. Ενδιαφέρουσες διδακτικές προτάσεις, συμβουλές για όλα όσα μας απασχολούν εντός κι εκτός τάξης, σε απλή και πρακτική μορφή, χωρίς να κουράζεσαι κατά την ανάγνωσή του.Ένας πολύτιμος σύμβουλος δίπλα μου. …

Ψάξτε το στο σχολείο σας, αφού κάποτε διανεμήθηκε σε 15.000 αντίτυπα σε όλη τη χώρα. Όλο και κάπου βρίσκεται και σας περιμένει να το ανακαλύψετε (αν δεν το έχετε κάνει ήδη).

Διάλεξα ένα απόσπασμα που ελπίζω να βρείτε ενδιαφέρον και εξαιρετικά επίκαιρο.

  • Είμαι μόνο ένα παιδί, μην περιμένεις λοιπόν να έχω γνώσεις ενός ενήλικα.

Είμαι έργο σε εξέλιξη, μαθαίνω και αναπτύσσομαι συνεχώς.

Ο τρόπος που σκέφτομαι είναι συγκεκριμένος και όχι αφηρημένος, με αποτέλεσμα να χρειάζομαι ειδικές μεθόδους για να μάθω έννοιες.

  • Χρησιμοποίησε τα λάθη μου ως διαγνωστικά εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις πώς μαθαίνω και πού χρειάζομαι βοήθεια.

Τα παιδιά μαθαίνουν με διαφορετικούς τρόπους. Μπορείς λοιπόν, να γίνεις δάσκαλος/α που ανακαλύπτει το δικό μου μοναδικό τρόπο μάθησης και μου δίνει το κλειδί για την επιτυχημένη απόδοση.

  • Οι αρνητικές ταμπέλες και προβλέψεις σου με κάνουν να πιστεύω ότι δεν θα πετύχω ποτέ.

Αν με αποκαλέσεις ανόητο ή τεμπέλη, θα με αποθαρρύνεις και θα με κάνεις να χάσω την εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και να τα παρατήσω. Είσαι ένα εξαιρετικά σημαντικό πρότυπο για μένα και πιστεύω ό, τι κι αν μου πεις.

  • Οι θετικές σου προβλέψεις με ενθαρρύνουν.

Αν παρατηρήσεις ότι προσπαθώ και βελτιώνομαι, αυτό με κάνει να προσπαθώ ακόμα περισσότερο και με βοηθά να πιστέψω στις δικές μου ικανότητες.

  • Αν προσέξεις τι κάνω καλά, ακόμα κι αν πρόκειται για μια ελάχιστη βελτίωση, θα γίνω ακόμα καλύτερος,

είτε πρόκειται για το ακαδημαϊκό μου έργο, τη συμπεριφορά μου, ή την κοινωνική μου στάση. Να είσαι συγκεκριμένος και να μου λες τι σου αρέσει και τι θέλεις.

  • Συγκεντρώσου στη σωστή μάθηση, όχι στις σωστές απαντήσεις.

Σχολίασε την προσπάθειά μου και τα τμήματα των απαντήσεων μου που κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Δώσε μου τα εργαλεία για να ανακαλύψω τη γνώση. Βοήθησέ με να βρω τρόπους για να βελτιωθώ. Κάνε ερωτήσεις που μου επιτρέπουν να βρω τις δικές μου λύσεις στα προβλήματα.

  • Κάνε την τάξη μου έναν χώρο όπου μπορώ να νιώσω ασφαλής και σημαντικός.

Ίσως τον επόμενο μήνα ή τον επόμενο χρόνο να μην θυμάμαι το κάθε γεγονός που διδάχτηκα, αλλά θα θυμάμαι το πρόσωπό σου, τον τόνο της φωνής μου. πώς διέκρινες τον καλύτερο εαυτό μου και πώς έκανες τη μάθηση διασκεδαστική.

  • Κάνε την τάξη μου ένα χαρούμενο χώρο για μάθηση.

Χρησιμοποίησε τη δημιουργικότητά μου κα τη φυσική μου περιέργεια για να με παρακινήσεις προς μεγαλύτερη σοφία. Κάνε τη σχολική ύλη να αποκτήσει νόημα και για μένα. Βοήθησέ με να δω πώς το σχολείο συνδέεται με τη ζωή και πώς αυτά που μαθαίνω εδώ θα με βοηθήσουν στο μέλλον.
Από το βιβλίο της Bonnie Miller,”Xτίζοντας καλύτερη σχέση με τα παιδιά στην τάξη”, κέντρο UNESCO,2002,Για τις γυναίκες και την ειρήνη στις βαλκανικές χώρες.