Σοβαρά προβλήματα στελέχωσης αντιμετωπίζουν τις τελευταίες εβδομάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή, σύμφωνα με κοινοβουλευτική παρέμβαση του βουλευτή Μιχαήλ Ευαγγέλου Γαυγιωτάκη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ανεξάρτητων.

Ο βουλευτής κάνει λόγο για σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, που έχουν ως αποτέλεσμα πολλά τμήματα σε να υπολειτουργούν ή να μην έχουν ξεκινήσει ακόμη τη διδασκαλία. Όπως σημειώνει, χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες, γεγονός που οδηγεί σε μαθησιακά κενά, αυξημένες απουσίες και αποσύνδεση των μαθητών από τη σχολική διαδικασία.

Δείτε 

Οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί καλούνται να καλύπτουν τα κενά με υπερωρίες ή μετακινήσεις, ενώ σε αρκετές περιοχές —ιδίως νησιωτικές και ορεινές— οι δυσκολίες μετακίνησης και η έλλειψη κινήτρων καθιστούν δυσκολότερη την εξεύρεση αναπληρωτών. Παράλληλα, όπως επισημαίνει ο κ. Γαυγιωτάκης, οι διαδικασίες πρόσληψης και τοποθέτησης καθυστερούν, δημιουργώντας αβεβαιότητα και άνιση μεταχείριση μεταξύ σχολικών μονάδων.

Ο βουλευτής υπογραμμίζει ότι η κατάσταση αυτή διαταράσσει τη λειτουργία των σχολείων και πλήττει το δικαίωμα των μαθητών στη δημόσια και ισότιμη εκπαίδευση, ζητώντας την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας.
Η ερώτηση κατατέθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2025 και αναμένεται η απάντηση της Υπουργού Παιδείας σχετικά με τα μέτρα που θα ληφθούν για την κάλυψη των κενών και την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Στην ερώτησή του, ζητά από την Υπουργό Σοφία Ζαχαράκη να απαντήσει:

Ποιες είναι οι άμεσες ενέργειες του Υπουργείου για την κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα χαθούν επιπλέον διδακτικές ώρες.

Σε ποιες περιοχές της χώρας παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα στελέχωσης και ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για να προσελκύσει εκπαιδευτικούς σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές.

Διαβάστε εδώ 

Αν σχεδιάζονται θεσμικές αλλαγές, όπως επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης και μόνιμες τοποθετήσεις με κριτήρια ειδικής και γενικής αγωγής, ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες ελλείψεις στο μέλλον.