ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ

Στην περιοχή του Πειραιά λειτουργούν 5 ειδικά σχολεία (4 στην Α’ Πειραιά και 1 στη Β’ Πειραιά).
Ο αριθμός αυτός είναι μικρός και δεν επαρκεί να καλύψει τις ολοένα και πιο αυξημένες ανάγκες γονιών και μαθητών, που με γνωμάτευση αρμόδιας διεπιστημονικής επιτροπής απευθύνονται στις ΣΜΕΑΕ.
Ενδεικτικά, το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Πειραιά έχει φέτος 130 (!) μαθητές.
Στο 2ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πειραιά “Άνοιξη” φοιτούν 91 μαθητές.
Το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Δραπετσώνας συστεγάζεται με το ΕΠΑΛ Κερατσινίου και υποφέρει από την έλλειψη χώρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο Δραπετσώνας λειτουργεί πρώτη χρονιά φέτος (Α’ Λυκείου), παρά το γεγονός ότι έχει ιδρυθεί χρόνια.
Το 2ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πειραιά “Άνοιξη” και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Πειραιά λειτουργούν στον ίδιο χώρο, του πρώην 11ου ΓΕΛ Πειραιά, ενώ συστεγάζονται και με το 10ο ΓΕΛ Πειραιά, έχουν δηλαδή το ίδιο προαύλιο με ένα ΓΕΛ.
Είναι συνεπώς αναγκαία η ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, κατάλληλα για μαθητές με αναπηρία-ειδικές ανάγκες αλλά και η ίδρυση νέων σχολικών μονάδων ΣΜΕΑΕ.
Επιπλέον, τα σχολεία αυτά αντιμετωπίζουν μια σειρά σημαντικά προβλήματα, που απαιτούν να δοθούν άμεσες λύσεις. Συγκεκριμένα:
α) Είναι αναγκαίο να αυξηθεί η χρηματοδότηση τους. Πρόκειται για σχολεία με αυξημένες ανάγκες, αφού αυξημένες είναι και οι ανάγκες των παιδιών που φοιτούν σε αυτά. Είναι ευθύνη του Κράτους να ανταποκριθεί ολόπλευρα στο καθήκον αυτό και όχι οι διάφοροι “χορηγοί ” που κάνουν ο, τι μπορούν να μπουν στη Δημόσια Εκπαίδευση. Η τωρινή χρηματοδότηση προβλέπει τακτική δόση επιχορήγησης 2000 ευρώ κάθε 3 μήνες. Παράλληλα όμως το όριο ανάληψης είναι 500 ευρώ κάθε μήνα, άρα η δυνατότητα αγοράς υλικών για τη λειτουργία των σχολείων δεν υπερβαίνει τα 500 ευρώ το μήνα. Το ποσό αυτό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες ενός σχολείου Ειδικής Αγωγής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα σχολεία αυτά, παραδείγματος χάριν ένα Ε.Ε.Ε.ΕΚ., χρειάζονται αναλώσιμα υλικά γραφείου (μελάνια εκτυπωτών, χαρτιά φωτοτυπικού κλπ) και ακόμη υλικά για τα εργαστήριά τους (πηλός κεραμικής- ξύλα- σωλήνες χάλκινοι πλαστικοί και σιδερένιοι-φυτά ανθοκομίας, λιπάσματα, γλάστρες- χρώματα ζωγραφικής- υλικά εργαστηρίων μαγειρικής- παζλ και λοιπά επιτραπέζια παιχνίδια για τα εργαστήρια αυτόνομης διαβίωσης). Τέλος, υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για υλικά καθαρισμού δαπέδων, απορρυπαντικά, χαρτιά κουζίνας, τόσο λόγω της φύσης του σχολείου μας όσο και λόγω του Covid-19.
β) Μέχρι την ανέγερση νέων σχολείων, είναι αναγκαίο να βρεθούν νέες αίθουσες στα υπάρχοντα σχολεία. Πολλές φορές οι αίθουσες δεν επαρκούν ή είναι ακατάλληλες (επί παραδείγματι αίθουσα με έλλειψη εξοπλισμού αυτοφροντίδας, εκτόνωσης, ηχομόνωσης, με ελλιπή τετραγωνικά μέτρα κ.α.) να φιλοξενήσουν παιδιά με βαριές νευροαναπτυξιακές διαταραχές, αυτισμό, κινητικά προβλήματα, ψυχώσεις, συναισθηματικοσυμπεριφορικά προβλήματα κ.α. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πειραιά “Άνοιξη” έχει και άλλα αιτήματα εγγραφής μαθητών, αλλά δεν μπορεί να ανταποκριθεί, λόγω έλλειψης χώρων.
γ) Στα σχολικά λεωφορεία θα υπάρξει συνωστισμός (μαθητές δίπλα-δίπλα), χωρίς να είναι πάντα εφικτή η χρήση μάσκας (ιδίως σε παιδιά με νευρολογικές παθήσεις). Πρέπει να αυξηθούν τα δρομολόγια καθώς και οι φροντιστές-συνοδοί, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις και η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών.
Τέλος, η ανάγκη ύπαρξης εκπαιδευτικών, Ειδικού Επιστημονικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με μόνιμη και σταθερή εργασία, είναι προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία της Ειδικής Αγωγής, όπου τα παιδιά χρειάζονται χρόνο προκειμένου να γνωρίσουν τον εκπαιδευτικό, να δεθούν μαζί του, να τον εμπιστευτούν.