Διευκρινίσεις σχετικά με τον έδωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, επαναλαμβάνοντας ότι το νέο σύστημα δεν εγκυμονεί κινδύνους για τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών.

Παρουσιάζοντας παράλληλα τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για τις νέες ταυτότητες, το μέλλον των ΕΛΤΑ και την εγκατάσταση δύο χιλιάδων καμερών στους δρόμους, ο υπουργός τόνισε πως οι αλλαγές υπηρετούν αποκλειστικά την οργάνωση και τη βελτίωση των κρατικών μητρώων.

Αναφερόμενος στις δηλώσεις του Κυριάκου Βελόπουλου περί πιθανής διαρροής ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μέσω του προσωπικού αριθμού, ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε: «Σε καμία περίπτωση στον προσωπικό αριθμό δεν κρύβεται θέμα . Δεν θα μάθει κανείς την ομάδα αίματός μας ή τα φορολογικά μας στοιχεία, παρά μόνο ο γιατρός ή η εφορία αντίστοιχα». Επισήμανε ακόμη ότι πρόκειται για ένα εργαλείο «καθαρής τακτοποίησης» των μητρώων, εξηγώντας πως η έρευνα του υπουργείου αποκάλυψε μεγάλο αριθμό σφαλμάτων, τα οποία πλέον διορθώνονται. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι «μέσα στο 2026 το ελληνικό Δημόσιο είναι υποχρεωμένο να τροποποιήσει τα πληροφοριακά του συστήματα ώστε να μην χρειάζεται να θυμόμαστε κανένα άλλο στοιχείο ταυτοποίησης εκτός από τον προσωπικό αριθμό».

Σε ερώτηση σχετικά με τη δυσκολία εξεύρεσης διαθέσιμων ραντεβού για τις νέες ταυτότητες, σημείωσε ότι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εξετάζει νέο σχέδιο ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των διαθέσιμων ραντεβού για τους πολίτες.

ΕΛΤΑ: Η ανάγκη διατήρησης φυσικών σημείων εξυπηρέτησης

Αναφορικά με το ζήτημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, ο υπουργός ανέφερε ότι τα ΕΛΤΑ λειτουργούν πλέον σε καθεστώς ανταγωνισμού και ως εκ τούτου δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν απευθείας από το Δημόσιο, με εξαίρεση την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία. «Είναι κάτι σαν τα πλοία στις άγονες γραμμές», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο κ. Παπαστεργίου επεσήμανε ότι «τα ΕΛΤΑ πρέπει να μείνουν ανοιχτά», υπογραμμίζοντας πως το 95% των επιδομάτων και των συντάξεων παραδίδεται μέσω ταχυδρόμων και τραπεζών, ενώ μόλις ένα μικρό ποσοστό εξυπηρετείται από τα καταστήματα.

ΔΕΙΤΕ 

Για την επόμενη ημέρα του δικτύου, τόνισε ότι ο ταχυδρόμος πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί σημείο αναφοράς στις τοπικές κοινωνίες, σημειώνοντας ότι πριν προχωρήσει οποιαδήποτε αλλαγή οφείλει να εξασφαλίζεται ότι θα παραμείνει πάντα ένα φυσικό σημείο εξυπηρέτησης στις περιοχές όπου δεν υπάρχει κάλυψη από ταχυδρόμο. Όπως πρόσθεσε, αυτό το σημείο μπορεί να είναι ακόμη και ένα εμπορικό κατάστημα.

2.000 κάμερες στους δρόμους

Για την εγκατάσταση νέων καμερών ασφαλείας στο οδικό δίκτυο, ο υπουργός ανέφερε ότι η ανάγκη για την τοποθέτησή τους σε εμφανή σημεία είναι αυτονόητη. «Ο πολίτης πρέπει να γνωρίζει πως αν περάσει με κόκκινο θα σκοτώσει άνθρωπο και αυτή η παράβαση θα καταγραφεί», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι μέχρι σήμερα οι υπάρχουσες κάμερες δεν λειτουργούσαν σωστά ή οι κλήσεις καθυστερούσαν σημαντικά.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι κάμερες θα εγκατασταθούν σε χίλια σημεία των δρόμων, με δύο συσκευές ανά σημείο. «Έτσι θα καταγράφεται η παράβαση από πίσω, αλλά θα λαμβάνεται και φωτογραφία από μπροστά, προκειμένου να ξέρουμε ποιος είναι ο οδηγός», εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου.