Πίνακας περιεχομένων
Οι καταγγελίες για άδικες χρεώσεις ρευματοκλοπής από τον ΔΕΔΔΗΕ πληθαίνουν, με ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να δηλώνουν ότι βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα χωρίς επαρκή τεκμηρίωση. Από σπασμένες σφραγίδες μέχρι ανεξήγητες αποκλίσεις στην κατανάλωση, πολίτες υποστηρίζουν ότι τιμωρούνται για παρατυπίες που δεν προκάλεσαν οι ίδιοι, αδυνατώντας στη συνέχεια να αποδείξουν την αθωότητά τους.
Η κατάσταση προκαλεί έντονη ανησυχία σε ευρεία μερίδα ιδιοκτητών, με μέλη της ομάδας «ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ» στο Facebook να αναφέρουν καθημερινά νέα περιστατικά. Πολλοί εξηγούν ότι ενώ δεν έχουν καμία εμπλοκή, καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά που υπολογίζονται βάσει εκτιμώμενης –και όχι αποδεδειγμένης– «κλεμμένης» κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.
Πώς ενεργεί ο ΔΕΔΔΗΕ όταν εντοπίζει ύποπτο μετρητή
Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνέντευξή της στο ΟΠΕΝ η εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου, ο ΔΕΔΔΗΕ καταγράφει πλέον περισσότερα περιστατικά ρευματοκλοπής σε σχέση με το παρελθόν. Όταν συνεργεία εντοπίσουν επίμαχο μετρητή, αυτός μεταφέρεται στο εργαστήριο για έλεγχο και ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να παρίσταται στη διαδικασία.
Εφόσον το εργαστήριο καταλήξει ότι υπάρχει ρευματοκλοπή, σχηματίζεται φάκελος ο οποίος οδηγείται στη Δικαιοσύνη. Την ίδια στιγμή, ο πολίτης καλείται να εξοφλήσει το πρόστιμο και, μόνο εφόσον δικαιωθεί δικαστικά, να λάβει επιστροφή χρημάτων. Η διαδικασία αυτή θεωρείται ιδιαίτερα επαχθής για όσους ισχυρίζονται ότι δεν έχουν υποπέσει σε καμία παραβίαση.
Έντονες αντιδράσεις από το ΙΝΚΑ – «Δεν γίνεται ο πολίτης να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας»
Οι καταναλωτικές οργανώσεις εκφράζουν έντονη αντίθεση στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι πολίτες. Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης, δήλωσε ότι αποτελεί παράλογη πρακτική να απαιτείται από τον καταναλωτή να αποδεικνύει ότι δεν ευθύνεται για παρατυπίες που δεν προκάλεσε. «Δεν γίνεται να καλείται ο πολίτης να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Το ΙΝΚΑ καλεί όσους θεωρούν ότι κατηγορήθηκαν άδικα να απευθύνονται άμεσα στον Συνήγορο του Πολίτη, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια άδικη και απαράδεκτη κατάσταση που χρειάζεται άμεση θεσμική παρέμβαση.
Στο μικροσκόπιο της ΡΑΑΕΥ οι καταμετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ
Το θέμα φέρεται να απασχολεί ήδη και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΑΕΥ), η οποία προγραμματίζει συνάντηση με τον ΔΕΔΔΗΕ. Η συζήτηση αναμένεται να αφορά όχι μόνο τις καταγγελίες για άδικες ρευματοκλοπές, αλλά και το ευρύτερο ζήτημα των διαδικασιών καταμέτρησης, που φαίνεται να δημιουργεί ολοένα και περισσότερες αντιδράσεις.
Συνεχείς αναφορές στα social media και συστάσεις για ενστάσεις
Πλήθος πολιτών που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα καταφεύγουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναζητήσουν λύσεις και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Μέλη της ομάδας «ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ» αναφέρουν ότι έχουν μιλήσει για το ζήτημα σε τηλεοπτικές εκπομπές όπως οι «ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ» και οι «ΔΕΚΑΤΙΑΝΟΙ», ζητώντας να αναδειχθεί η έκταση του προβλήματος.
Οι διαχειριστές της ομάδας συμβουλεύουν όσους λαμβάνουν ειδοποιήσεις για ρευματοκλοπή να υποβάλλουν άμεσα ενστάσεις στη ΡΑΕ, στον ΔΕΔΔΗΕ, στον Συνήγορο του Καταναλωτή και στον Συνήγορο του Πολίτη, με στόχο να συγκεντρωθούν μαζικές αναφορές και να υπάρξει ουσιαστική εξέταση των υποθέσεων.