ΠΕΑΔ: 12 ερωτήματα για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔11/05/2020 - 12:34 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και ιδίως η Υπουργός Παιδείας κα Ν. Κεραμέως προσπαθούν να μας εθίσουν, πλέον, στην αναμονή της έκδοσης της δυσάρεστης έκπληξης της ημέρας!

ΠΕΑΔ

Χθες, κι ενώ όλα ακόμα υπολειτουργούν, χωρίς διάλογο αποφασίστηκε η αναπαραγωγή μαθήματος δια ζώσης, μέσα από τις σχολικές αίθουσες! Επικαλέστηκε, μάλιστα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τη σύμφωνη γνώμη της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Για να μην μακρηγορούμε, θέτουμε τα ακόλουθα ερωτήματα – προβληματισμούς:

1. Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει εκδώσει έγγραφη απόφανση; Αν όχι, απαιτούμε την άμεση δημοσίευσή της και την πλήρη και εμπεριστατωμένη έκθεση του σκεπτικού της. Υπενθυμίζουμε, προς πάντα ενδιαφερόμενο, τις ακόλουθες διεθνείς και ελληνικές και εν ισχύ αποφάσεις των αρμοδιοτέρων νομικών και πολιτικών οργάνων:

– Άρθρο 9A του Συντάγματος: (Προστασία προσωπικών δεδομένων)
– Κανονισμός (ΕΕ) 679/2016 (GDPR) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
– Έγγραφο ΥΠΕΘ Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.25/103373/Δ1 22-6-2018
– Απόφαση Α.Π.Δ.Π.Χ. Γ/ΕΞ/2274/2011 – ΦΕΚ 548/Β/7-4-2011 (ΟΔΗΓΙΑ 1/2011)
– Απόφαση 21/2019 της ΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Τι από όλα αυτά δεν ισχύει πλέον; Και πως οι εκπαιδευτικοί καλύπτονται νομικά; Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αυτό-ακυρώνεται;

2. Πως θα προστατευθούν οι εκπαιδευτικοί, εάν κάποιος καταγράφει από το σπίτι του το μάθημα (τεχνικά είναι πανεύκολο), χωρίς την άδειά του; Και ποια η χρήση, ακολούθως, αυτού του υλικού; Αυτή η διαδικασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αρνητική αξιολόγηση εναντίον τους όταν έρθει η ώρα για εξέλιξη βαθμίδας (μια συλλογή από σαρδάμ ή typos κατάλληλα μαζεμένη μπορεί να είναι τρομερό όπλο). Μήπως οδηγούμαστε σε αξιολόγηση – διαπόμπευση από το παράθυρο; Όσο για videos απείρου κάλλους, που θα προκύπτουν από τις μονταζιέρες, θα γεμίσει ο τόπος…

3. Πως θα κάνουμε διδασκαλία με μαθητή/μαθήτρια στον πίνακα; Θα κάνουμε διάλεξη, χωρίς δικαίωμα παρέμβασης των μαθητών; Αποδυναμώνεται παιδαγωγικά -η αλληλεπίδραση με τα παιδιά- και γίνεται πιο παραδοσιακό το μάθημα, με αναπόφευκτη κατάληξη το one man/woman show. Ακόμα και η διάλεξη είναι προσωπικό δεδομένο, και εφόσον δεν επιθυμεί ο εκπαιδευτικός να μην μεταδοθεί, είναι νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του. Το bullying που θα δεχθούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα ανθρώπινο σαρδάμ ή μια αναδιατύπωση μιας έκφρασης το έχετε σκεφθεί εκεί στο Υπουργείο Παιδείας;

4. Θα «σηκώνεται» ο μαθητής / η μαθήτρια στον πίνακα; Και θα αναμεταδίδεται ζωντανά; Και το bullying, για το οποίο τόσο κόπτεται μέσω του απαράδεκτου άρθρου 51 στο Πολυνομοσχέδιο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που θα υποστούν οι μαθητές στο πρώτο τους λάθος ή αφηρημάδα, ποιος θα το σηκώσει στις πλάτες του; Είναι βέβαιο ότι θα γεμίσει το διαδίκτυο από viral videos με ατυχείς στιγμές των μαθητών. Αυτός είναι ο σκοπός μας;

5. Οι μαθητές θρησκειών και δογμάτων ή κοινωνικών ομάδων με ιδιαίτερες ευαισθησίες, που δεν επιτρέπουν ή και απαγορεύουν την έκθεση του προσώπου, θα εκτίθενται, πλέον, δημοσίως; Μαθητής/μαθήτρια, που αρνείται να εκτεθεί στη δημόσια κοινή θέα για προσωπικούς λόγους, πως θα εκτίθεται στην κάμερα; Αν έστω και ένας γονέας εγγράφως αρνηθεί τη δημόσια έκθεση του παιδιού του, τι θα κάνει ο εκπαιδευτικός;

6. Βάσει της κείμενης νομοθεσίας, οι γονείς απαγορεύεται να εισέλθουν ακόμα και στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Τώρα θα εισέλθουν στην αίθουσα, και μάλιστα με τις ευλογίες του Υπουργείου Παιδείας; Κι αν δεν είναι οι γονείς, αλλά κάποιοι κακοπροαίρετοι τρίτοι; Θα μετατραπούμε σε Ένα reality show;

7. Πολλοί μαθητές, παρά τα διάφορα ευχολόγια και διαστρεβλώσεις της πραγματικότητας, δεν έχουν διαδικτυακή πρόσβαση ή κατάλληλα ηλεκτρονικά μέσα. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν μονάδες που ζήτησαν άνω των πενήντα (50) tablets και υπολογιστών, για να λάβουν ένα ανά πενήντα μαθητές! Θα παίζουμε λοταρία καθημερινά ποιος θα πάρει σήμερα το tablet για να παρακολουθήσει το μάθημα;

8. Σε περίπτωση εξωτερικών παραγόντων, που καθιστούν αδύνατη την αναμετάδοση του μαθήματος, π.χ. διακοπή ρεύματος, θα διακόπτεται το μάθημα στην αίθουσα, μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα; Ή θα συνεχίσουμε το μάθημα κι ο «θεατής» ας φανταστεί τη συνέχεια;

9. Τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν καμία υποδομή για την εκτέλεση της νέας εντολής. Πως θα αναμεταδίδονται ταυτόχρονα τα μαθήματα από τρία το λιγότερο έως άνω των δώδεκα τμημάτων ταυτόχρονα; Γνωρίζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τις υποδομές των σχολικών μονάδων; Γιατί με αυτά που ανακοινώνονται, ας μας επιτραπεί να αμφιβάλλουμε… Αν οι εμπνευστές των προτάσεων έχουν υπόψιν τους τα τηλεμαθήματα που κυκλοφορούν στο youtube, όπως του κορυφαίου δασκάλου Φυσικής Walter Lewin του Μ.Ι.Τ., ας κάνουν τον κόπο να δουν τι υποδομές και τι υποστηρικτικό υλικό διατίθεται στους πεφωτισμένους αυτούς δασκάλους και μετά ας συζητήσουμε. Επισημαίνουμε ότι ακόμα και σε αυτές τις καταπληκτικές μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις πρόσωπο μαθητή ή φοιτητή δεν εμφανίζεται ποτέ!

10. Σύμφωνα με το σημερινό (09-05-2020) δημοσίευμα της έγκριτης εφημερίδας «Καθημερινή», η πολιτική ηγεσία προτίθεται να καταστήσει την τηλεργασία μέρος της εργασιακής μας καθημερινότητας. Ερωτάται ευθέως η κας Κεραμέως: σκοπεύει να αντικαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία με την τηλεκπαίδευση; Προτίθεται στα σχολεία απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών να αντικατασταθεί ο εκπαιδευτικός από μία κάμερα; Θα έχουμε μαθητές, στο μέλλον, δύο ταχυτήτων; Αυτών που θα έχουν την τύχη ο εκπαιδευτικός να είναι δίπλα τους και οι άτυχοι, που θα βρίσκονται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά; Και με την ιδιωτική εκπαίδευση τι γίνεται; Ή εκεί θα ισχύσουν άλλα μέτρα και σταθμά;

11. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μετατρέπονται σε τηλεπερσόνες. Αν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εκτιμά ότι τα πρότυπα συμπεριφοράς και λόγου είναι αυτά της τηλεόρασης, ας μας επιτραπεί σε εμάς τους εκπαιδευτικούς να έχουμε υψηλότερα και πιο ευπρεπή πρότυπα. Πρότυπα που προάγουν τον Πολιτισμό και την Παιδεία, κι όχι τη φθηνή και αγοραία επίδειξη κενότητος.

12. Τέλος, αυτή η ελευθερία αποφάσεων και εντολών που αποκτά η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μας ανησυχεί και μας προβληματίζει. Τι σημαίνει και πως ορίζεται μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης; Με ποια κριτήρια; Μήπως ακολουθούμε, πλέον, επικίνδυνες ατραπούς;

Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούμε να δεχθούμε την ύπαρξη ενός κοριού στην αίθουσα, που θα υπονομεύει και θα ακυρώνει τον αυθορμητισμό της διδασκαλίας.

Κι επιτέλους, ζητάμε ΔΙΑΛΟΓΟ. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η υπονόμευση της Δημοκρατίας. Μετά τον εμπαιγμό με το Πολυνομοσχέδιο για την Εκπαίδευση, με το δήθεν διάλογο με τηλεγραφήματα, συνεχίζεται η καθοδική πορεία με αυξανόμενη ταχύτητα. Λυπούμεθα, αλλά σε αυτήν την επιλογή δεν μπορείτε να μας έχετε συμμάχους κα Κεραμέως και θα αντισταθούμε με κάθε νόμιμο μέσο στο διασυρμό του λειτουργήματός μας, που με κάθε τρόπο και ανερυθρίαστα προσπαθείτε να μας επιβάλλετε.

  • ideascentral

    europalso

Enter your email address: